Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 15 augustus 2013, 20:13   #61
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

Ge hebt wel goedkope sites om flyers te maken, maar stickers... Zal ook wel zeker?
Oud 15 augustus 2013, 21:01   #62
F.B.
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door openeye Bekijk bericht
Uit een printer?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Stickerpapier kopen en een goeie printer gebruiken.
Nee, niet weersbestendig genoeg
Oud 15 augustus 2013, 21:08   #63
openeye
Gouverneur

openeye's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F.B. Bekijk bericht
Nee, niet weersbestendig genoeg
sjabloon maken + spuitbus met hars based paint.
openeye is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2013, 22:43   #64
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
haha. Ongelofelijk hoe weinig mensen kennen van hoe en wat van hun voedsel. Kijk de benedenstaande filmpjes maar eens.

Onzin, die hun manier van slachten is hetzelfde als dat van ons, behalve dat die een naam geven aan het dier en hun god danken. Die slachten echt niet traditioneel zenne.

http://www.youtube.com/watch?v=mNu6sY2duAY
http://www.youtube.com/watch?v=bk1EvmSgryU
en halal productie.
http://www.youtube.com/watch?v=pEAtaLp137E

Geef me 2 verschillen, buiten dat ze een gebed opzeggen terwijl ze het dier de nek doorsnijden.

En wie zegt dat dat vlees halal was dat dat meisje gegeten heeft? Weet dat in elke boerderij de hygiene voor die beesten zeer ondermaats is. En dat voor boerderijen voor de aanvoer naar halal en gewone slachterijen.

Nogmaals, mij interesseert al die bijkomstige bullshit niet, zolang mijn vlees veilig en goedkoop geproduceert wordt kunnen ze van mij part de horlepiep erbij dansen en het oeleboele tettevoele noemen.
Dat er slachtingen op verkeerde manieren voorkomen hier...dat ontken ik nergens. Maar als het op de officiele en bedoelde manier gebeurt is het wel degelijk een fatsoenlijke manier die iedereen moet toepassen.

Hun manier van slachten is verre van hetzelfde als hoe het hier MOET gebeuren. Komt nog bij...het zou op een diervriendelijke manier MOETEN gebeuren. Al de rest is voor mij barbaars en ze zouden de mensen die het verkeerd doen zelf zo moeten slachten in mijn ogen.

Prijs is zelfs geen discussie voor mij. Boeit me niet.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2013, 08:04   #65
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
haha. Ongelofelijk hoe weinig mensen kennen van hoe en wat van hun voedsel. Kijk de benedenstaande filmpjes maar eens.

Onzin, die hun manier van slachten is hetzelfde als dat van ons, behalve dat die een naam geven aan het dier en hun god danken. Die slachten echt niet traditioneel zenne.

http://www.youtube.com/watch?v=mNu6sY2duAY
http://www.youtube.com/watch?v=bk1EvmSgryU
en halal productie.
http://www.youtube.com/watch?v=pEAtaLp137E

Geef me 2 verschillen, buiten dat ze een gebed opzeggen terwijl ze het dier de nek doorsnijden.

En wie zegt dat dat vlees halal was dat dat meisje gegeten heeft? Weet dat in elke boerderij de hygiene voor die beesten zeer ondermaats is. En dat voor boerderijen voor de aanvoer naar halal en gewone slachterijen.

Nogmaals, mij interesseert al die bijkomstige bullshit niet, zolang mijn vlees veilig en goedkoop geproduceert wordt kunnen ze van mij part de horlepiep erbij dansen en het oeleboele tettevoele noemen.
1 dat zijn oude filmpjes en Amerikaans, kippen bij ons zijn tegenwoordig scharrelkippen. Dieren worden verdoofd en gezond geslacht.

2 halal slachten zorgt ervoor dat de maaginhoud bij het vlees terecht komt, de gewone manier van slachten niet, het is dus veel ongezonder en veel meer van die bacterie die uit de maag komt.

3 we willen een eerlijke keuze, als er halal vlees is willen we ook niet-halal vlees. Het halal vlees wordt gemixt met het gewoon vlees zonder label, er moeten minstens duidelijke labels komen. Iedereen heeft daar recht op, niet enkel de moslims.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2013, 09:33   #66
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
En ik heb voordien al filmpjes geplaatst om het verschil te laten zien tussen halal slachten en "haram", buiten wat gebeden woorden is er geen verschil.
Als er dan toch geen noemenswaardig verschil is, waarom moeten die moslims dan Halal eten?

Die paar gebeden woorden zijn dus belangrijker dan zich te schikken naar de eetgewoonten van het land dat ze bezetten. Zo eenvoudig is het.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2013, 10:59   #67
openeye
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Dat er slachtingen op verkeerde manieren voorkomen hier...dat ontken ik nergens. Maar als het op de officiele en bedoelde manier gebeurt is het wel degelijk een fatsoenlijke manier die iedereen moet toepassen.

Hun manier van slachten is verre van hetzelfde als hoe het hier MOET gebeuren. Komt nog bij...het zou op een diervriendelijke manier MOETEN gebeuren. Al de rest is voor mij barbaars en ze zouden de mensen die het verkeerd doen zelf zo moeten slachten in mijn ogen.

Prijs is zelfs geen discussie voor mij. Boeit me niet.
Er bestaat geen diervriendelijke manier van slachten.
Anders zou ik ook graag mensenvriendelijk willen mensen vermoorden die ik wil weghebben.

Hmm: http://www.halalcorrect.com/articles/halal/2/1/ ?

Citaat:
De basis bij het islamitisch slachten is dat het dier wordt geslacht zonder enige vorm van verdoving. Maar veel islamgeleerde geven aan dat bepaalde verdoving toegestaan is in bijzondere gevallen waarin sprake is van onmacht en / of dat de kwaliteit of dierenwelzijn van het dier in het geding is.
Is hypocriet he, jullie nemen een leven en zolang het diervriendelijk (wtf??) gedood wordt is het goed? Jullie hebben serieuze issues. Hoe kan je het doden van een dier koppelen aan diervriendelijk in the first place?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
1 dat zijn oude filmpjes en Amerikaans, kippen bij ons zijn tegenwoordig scharrelkippen. Dieren worden verdoofd en gezond geslacht.
So? Denk je dat het anders gaat hier in onze slachthuizen? Ik; heb vakantiewerk gedaan bij Comeco en daar gaat het evengoed zo ze. Die worden met een klop verdooft en dan geslacht.

Citaat:
2 halal slachten zorgt ervoor dat de maaginhoud bij het vlees terecht komt, de gewone manier van slachten niet, het is dus veel ongezonder en veel meer van die bacterie die uit de maag komt.
Graag uitleg? Want ik zie niet in wat die halal slachters anders doen bij het slachten dan in haram slachthuizen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
3 we willen een eerlijke keuze, als er halal vlees is willen we ook niet-halal vlees. Het halal vlees wordt gemixt met het gewoon vlees zonder label, er moeten minstens duidelijke labels komen. Iedereen heeft daar recht op, niet enkel de moslims.
Awel, wie zegt dat je geen haram vlees kan kopen?? Wie DWINGT jou om halal vlees te kopen?

In ieder geval, ik ga hier niet verder op ingaan. Ideologen zullen nooit logica gebruiken en zullen altijd alles wat anders is dan dat ze gewoon zijn aanvechten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
Als er dan toch geen noemenswaardig verschil is, waarom moeten die moslims dan Halal eten?

Die paar gebeden woorden zijn dus belangrijker dan zich te schikken naar de eetgewoonten van het land dat ze bezetten. Zo eenvoudig is het.
Omdat die pippos evengoed zich beter voelen als ze een bepaalde werkwijze gebruiken om een dier te slachten? Kwestie van gemoedstoestand, evengoed zoals jullie willen dat die verdoofd worden.
Makes no sense, maar als jullie zich daar beter bij voelen, whatever?

Laatst gewijzigd door openeye : 16 augustus 2013 om 11:05.
Oud 16 augustus 2013, 11:09   #68
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Anders zou ik ook graag mensenvriendelijk willen mensen vermoorden die ik wil weghebben.
Doden ter consumpie? Of doden gewoon om ze uit het leven te halen?
Maakt weinig verschil uit, als het niet ter consumptie is, dan lijkt een kamer met stikstof een propere zaak, of een overdosis morfine.
Is het voor consumptie, tja, dan zit je met het feit dat je het bloed er zo snel mogelijk uit wil.

Citaat:
So? Denk je dat het anders gaat hier in onze slachthuizen? Ik; heb vakantiewerk gedaan bij Comeco en daar gaat het evengoed zo ze. Die worden met een klop verdooft en dan geslacht.
Die klop, die is er bij halalslachten niet bij. Dat het wel gedaan kan worden is bijzaak, het moet niet.

Citaat:
Graag uitleg? Want ik zie niet in wat die halal slachters anders doen bij het slachten dan in haram slachthuizen.
Als ze zich houden aan de huidige wetgeving, zou er geen verschil mogen zijn, uitgezonderd de richting van het kelen, en het kwelen van een gebedje.

Citaat:
Awel, wie zegt dat je geen haram vlees kan kopen?? Wie DWINGT jou om halal vlees te kopen?
Dat is nu het hele eieren eten. Op voedingsmiddelen moet geen keurmerk halal of haram staan. Toch krijgen we steeds meer en meer gezeik met zulke dingen. De vraag is dat er een haram keurmerk op voedsel kan komen, net zoals er op meer en meer zaken "halal" prijkt.
Oud 16 augustus 2013, 15:33   #69
F.B.
Parlementslid

Standaard

Citaat:
sjabloon maken + spuitbus met hars based paint.
Wazige randen + te veel rommel
Oud 16 augustus 2013, 17:37   #70
openeye
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F.B. Bekijk bericht
Wazige randen + te veel rommel
Dan vistaprint dan maar. De uitbater is een Waal however.
Oud 16 augustus 2013, 17:59   #71
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat kan kloppen want om het handig te houden slachten ze tegenwoordig bijna alles halal, bv 99% van de kippen wordt halal geslacht, 99% van de kippen heeft die bacterie.

Halal slachten houdt in dat de keel wordt doorgesneden en het dier doodbloed, hierdoor komt veel meer maaginhoud in het vlees terecht oa door de doodstrijd. De keel mag ook niet afgesnoerd worden om die maaginhoud weg te houden.

Veel ongezonder dus en veel van die super bacterie die in het vlees komt, daarom wordt rauw vlees zoals gehakt afgeraden.

http://biz.thepostonline.nl/2013/02/...dse-kip-halal/

Citaat:
Er is een overproductie van halal vlees en dat wordt in de supermarkten herverpakt zonder label want met label kopen we het niet, dat is totaal wettelijk. Zo worden we gedwongen halal eten te kopen want we weten het niet.

http://www.vilt.be/Ruim_helft_van_la...ekken_is_halal

Laatst gewijzigd door BonBon : 16 augustus 2013 om 18:00.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2013, 21:00   #72
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rollercoaster Bekijk bericht
Wat moet ik mij voorstellen bij Halal frieten?
Spijtig.

De beste frieten zijn deze klaargemaakt in varkensvet.
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be