Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 augustus 2013, 19:47   #61
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Pest ik u door de VLD te bekritiseren?
Ben je zo een partijslaafje?
Nee, als ik eerlijk ben, vind ik het geweldig wanneer er foto's en plat gescheld aan te pas komen...

Dan weet ik dat ik een gevoelig punt geraakt heb.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2013, 19:50   #62
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Nee, als ik eerlijk ben, vind ik het geweldig wanneer er foto's en plat gescheld aan te pas komen...

Dan weet ik dat ik een gevoelig punt geraakt heb.
Goed geprobeerd. Zeg maar snel dat het geweldig is, dan zullen ze misschien stoppen.

Jammer maar helaas...
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2013, 22:06   #63
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Interessante draad wordt kutdraad.

Door beide kanten.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2013, 22:59   #64
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Interessante draad wordt kutdraad.

Door beide kanten.

.
En nu zeggen ze is niks van de ambtenaren!
Oud 17 augustus 2013, 08:02   #65
ZION
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stekkerman Bekijk bericht
mensen laat u toch niet op stang jagen door een randdebiel

Nee,neem een echte.

http://forum.politics.be/attachment....1&d=1376722889
Bijgevoegde afbeelding(e)

ZION is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2013, 08:17   #66
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik heb "Het Middenveld" de laatste jaren kunnen observeren,enkel en uitsluitend nog kritiek spuiend op notabene systemen die zij zelf hebben helpen opbouwen en vervolgens via de politiek doorgeschoven aan de "derde betaler"(in dit geval de belastingsbetaler ).

Altijd bereid om de splinter in andermans vinger op te merken maar onwillig de balk in eigen oog te doen verwijderen,zo kennen we "het middenveld" ondertussen wel.

Wat dit zaakje betreft,denken we nu echt dat er niet zal gereageerd worden op een EVENTUEEL verschuiven van pre-pensioenen naar de ziekenkas....komaan.....er is eenvoudigweg geen geld voor die grappen....Er moet toegegeven worden,in de verschillende regeringen ligt men tegenwoordig wakker van iedere cent.....het was tot kortgeleden wel anders.
Er moet niet gereageerd worden op iedere zure oprisping van een "middenvelder",niet van de vakbonden,niet van de patroons,van niemand...
We KIEZEN die pipo's niet...
Er is geen tijd en geen geld meer voor het "middenveld",ze zijn juridisch/wettelijk niet meer dan,pakweg, duivenmaatschappijen of WTC's,maar met meer pretentie .

Laatst gewijzigd door kelt : 17 augustus 2013 om 08:20.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2013, 08:22   #67
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rafkaf Bekijk bericht
Zou het dan toch waar zijn wat zo velen (o.a. Karel Van Eetvelt va, Unizo) zeggen te weten?

http://www.standaard.be/cnt/dmf20130816_031

De vakbonden zullen weeral gelukkig zijn.
Ik denk niet dat een rugchirurg kan uitmaken of mensen al of niet terecht thuis zitten, ookal kan hij voorbeelden geven van misbruik, dat betekent nog niet dat de helft mensen zijn die misbruik maken.
Maar er zijn wel veel meer mensen die zeker wanneer ze ouder zijn, totaal versleten zijn.

Volgens mij komt dit ook door het verschil in levensomstandigen van veel mensen die geregulariseerd zijn, of op een of andere manier een permanent verblijf kregen, vaak werkten die mensen al om aan voedsel te komen op zeer jonge leeftijd, wat zeker bij vrouwen zo is, de gemiddelde Afrikaanse vrouw bijvoorbeeld heeft niet tot de leeftijd van 18 jaar op de schoolbanken gezeten maar als kind al fysiek zwaar werk verricht met voedsel , voeg daarbij ondervoeding ( wat niet gelijk is aan onvoldoende voeding) en je krijgt een groep die veel kwetsbaarder is en sneller in een ziekteuitkering terecht komt hier omdat door lage scholing ook het uitgevoerde werk hier fysieke arbeid zal zijn.

Of neem veel dames met Islamitische achtergrond, in een verstikkende omgeving komen meer depressies voor, die komen dan bij een psychiater terecht die hen maanden ziek schrijft. Dat betekent een ziekteuitkering en ondertussen kun je zelf op je kindjes letten en ben je gezellig thuis.

Wat niet wil zeggen dat er geen Belgen gebruik maken van de ziekteverzekering maar ik zou toch wel eens willen weten hoeveel mensen van andere origine langdurig gebruik maken hiervan.
Ik denk dat dit aantal wel eens de helft verschil zou kunnen maken!

Want naar mijn ervaring zit het probleem niet bij de artsen van het ziekenfonds maar gewoon bij het aantal mensen wat voor langdurige ziekteverzekering in aanmerking komt als gevolg van de toename van groepen met hogere risicofactor.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2013, 12:39   #68
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Tut tut,
ik hoor bij mijn oudere vrienden ook vaak het gezegde "ik heb zoveel jaren gewerkt, en 't zal wel genoeg geweest zijn zeker ...".
Dan denk ik: "ja ik gun het je van harte, maar wie zal het betalen ?, want niemand van ons Vlamingen heeft bijdragen betaald voor zijn eigen pensioen; we dragen alleen bij voor het pensioen van onze ouders;
dus wie moet het onze betalen? Juist, onze kinderen.
Vroeger betaalden vijf kinderen dus voor hun ouders gedurende iets van meestal maximum 20 jaar.
Nu moeten twee kinderen betalen voor ouders vanaf hun 50° tot aan hun 90°, inbegrepen een nieuwe heup en een bypass of drie."

Inderdaad, allemaal ten nadele van de echte zieken en invaliden.

Mijn voorstel tot oplossing: zoek jezelf een kalmere job voor de laatste jaren, en wees daarbij tevreden met minder loon.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2013, 12:44   #69
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Oud nieuws, als je werken beu bent moet je gewoon voor invaliditeit gaan. Wordt al decennialang gebruik van gemaakt.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2013, 13:27   #70
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

de sociale hangmat gaat nog lelijk scheuren binnen de kortste keren.
Oud 17 augustus 2013, 14:17   #71
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Jouw extreme schaamte om het jouwe is een ander verhaal.
Dat jij dat als bedreiging ziet, zegt alles.
Nog een rondje ? Hetzelfde voor u ?
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2013, 14:19   #72
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Al wat je hier post, is openbaar.
Elke kritische burger weet dat.
Daarom moet men ook geen privé gegevens vrijgeven, en al zeker niet aan kerels zoals gij.
Oud 17 augustus 2013, 14:23   #73
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door openeye Bekijk bericht
betaal me 4000 euro en ik zorg dat je levenslang gehandicapt geraakt.
Dat vraagt ie toch niet.
Hij vraagt om hem invalide te maken.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2013, 14:25   #74
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Als wij een onaangekondigd huisbezoek moeten brengen, dan valt het wel op dat een bepaalde categoriën over algemeen wel thuis zijn en een andere categorie al helemaal niet of bijna niet. Rarara
Iemand die een rug- of ander letsel heeft, mag in regel het huis verlaten. Ik zie het nut van een onaangekondigd bezeoek dan ook niet in.
Oud 17 augustus 2013, 14:27   #75
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat zou trouwens wel eens een gevaarlijk precedent kunnen scheppen, als elke autist zichzelf als invalide wil laten verklaren...

Niet te betalen.

Ook niet door uw fictief Riskstaatje.
Vroeger gingen onbekwamen gewoon naar het leger, daar kapten ze alles af wat in de maatschappij niet meekon.
In mijn klas zat indertijd een gast, die aan niks dacht als vreten & zuipen. Eén van de slechtste leerlingen van de klas. Zo vet als een varken, altijd zat of onderweg, en raad eens waar die naartoe gegaan is als hij 17 jaar geworden was : naar het leger natuurlijk.
" Taksvrij bier en sigaretten, gratis eten " zei hij tegen mij " En een rustige job, wat wil je nog meer ? "
Wie weet waarde gij dat ? Beirre, zijde gij het ?
Oud 17 augustus 2013, 14:35   #76
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Iemand die een rug- of ander letsel heeft, mag in regel het huis verlaten. Ik zie het nut van een onaangekondigd bezeoek dan ook niet in.
Ik ken geen enkele metser, dakwerker of tegelzetter die geen rug-of ander letsel heeft, toch vanaf hun 50/55 jaar jaar.
Die mensen zouden gewoon op pensioen moeten kunnen vertrekken, inplaats van zich invalide te moeten verklaren om er vanaf te zijn.
Oud 17 augustus 2013, 14:38   #77
Ill Duce
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Oud nieuws, als je werken beu bent moet je gewoon voor invaliditeit gaan. Wordt al decennialang gebruik van gemaakt.
Of trader worden.
Ill Duce is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2013, 14:39   #78
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Vroeger gingen onbekwamen gewoon naar het leger, daar kapten ze alles af wat in de maatschappij niet meekon.
In mijn klas zat indertijd een gast, die aan niks dacht als vreten & zuipen. Eén van de slechtste leerlingen van de klas. Zo vet als een varken, altijd zat of onderweg, en raad eens waar die naartoe gegaan is als hij 17 jaar geworden was : naar het leger natuurlijk.
" Taksvrij bier en sigaretten, gratis eten " zei hij tegen mij " En een rustige job, wat wil je nog meer ? "
Wie weet waarde gij dat ? Beirre, zijde gij het ?
Dat waren nog eens tijden. Is hij 'n echte vent geworden?
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2013, 14:47   #79
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
"Je mag niet pesten, heeft stuyck gezegd"
Oei, kort partij-lontje?
Oud 17 augustus 2013, 14:54   #80
rafkaf
Banneling

Standaard

Natuurlijk weten de meesten wel hoe de vork aan de steel zit (en 'geneiten' ze zelf ook wel van het systeem).

Maar 50% 'valse' invaliden, dat schijnt me wel heel erg veel.
rafkaf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be