![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jammer maar helaas... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Interessante draad wordt kutdraad.
Door beide kanten. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Minister-President
|
![]() En nu zeggen ze is niks van de ambtenaren!
![]() |
#65 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nee,neem een echte. http://forum.politics.be/attachment....1&d=1376722889 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb "Het Middenveld" de laatste jaren kunnen observeren,enkel en uitsluitend nog kritiek spuiend op notabene systemen die zij zelf hebben helpen opbouwen en vervolgens via de politiek doorgeschoven aan de "derde betaler"(in dit geval de belastingsbetaler ).
Altijd bereid om de splinter in andermans vinger op te merken maar onwillig de balk in eigen oog te doen verwijderen,zo kennen we "het middenveld" ondertussen wel. Wat dit zaakje betreft,denken we nu echt dat er niet zal gereageerd worden op een EVENTUEEL verschuiven van pre-pensioenen naar de ziekenkas....komaan.....er is eenvoudigweg geen geld voor die grappen....Er moet toegegeven worden,in de verschillende regeringen ligt men tegenwoordig wakker van iedere cent.....het was tot kortgeleden wel anders. Er moet niet gereageerd worden op iedere zure oprisping van een "middenvelder",niet van de vakbonden,niet van de patroons,van niemand... We KIEZEN die pipo's niet... Er is geen tijd en geen geld meer voor het "middenveld",ze zijn juridisch/wettelijk niet meer dan,pakweg, duivenmaatschappijen of WTC's,maar met meer pretentie . ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 17 augustus 2013 om 08:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar er zijn wel veel meer mensen die zeker wanneer ze ouder zijn, totaal versleten zijn. Volgens mij komt dit ook door het verschil in levensomstandigen van veel mensen die geregulariseerd zijn, of op een of andere manier een permanent verblijf kregen, vaak werkten die mensen al om aan voedsel te komen op zeer jonge leeftijd, wat zeker bij vrouwen zo is, de gemiddelde Afrikaanse vrouw bijvoorbeeld heeft niet tot de leeftijd van 18 jaar op de schoolbanken gezeten maar als kind al fysiek zwaar werk verricht met voedsel , voeg daarbij ondervoeding ( wat niet gelijk is aan onvoldoende voeding) en je krijgt een groep die veel kwetsbaarder is en sneller in een ziekteuitkering terecht komt hier omdat door lage scholing ook het uitgevoerde werk hier fysieke arbeid zal zijn. Of neem veel dames met Islamitische achtergrond, in een verstikkende omgeving komen meer depressies voor, die komen dan bij een psychiater terecht die hen maanden ziek schrijft. Dat betekent een ziekteuitkering en ondertussen kun je zelf op je kindjes letten en ben je gezellig thuis. Wat niet wil zeggen dat er geen Belgen gebruik maken van de ziekteverzekering maar ik zou toch wel eens willen weten hoeveel mensen van andere origine langdurig gebruik maken hiervan. Ik denk dat dit aantal wel eens de helft verschil zou kunnen maken! Want naar mijn ervaring zit het probleem niet bij de artsen van het ziekenfonds maar gewoon bij het aantal mensen wat voor langdurige ziekteverzekering in aanmerking komt als gevolg van de toename van groepen met hogere risicofactor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tut tut,
ik hoor bij mijn oudere vrienden ook vaak het gezegde "ik heb zoveel jaren gewerkt, en 't zal wel genoeg geweest zijn zeker ...". Dan denk ik: "ja ik gun het je van harte, maar wie zal het betalen ?, want niemand van ons Vlamingen heeft bijdragen betaald voor zijn eigen pensioen; we dragen alleen bij voor het pensioen van onze ouders; dus wie moet het onze betalen? Juist, onze kinderen. Vroeger betaalden vijf kinderen dus voor hun ouders gedurende iets van meestal maximum 20 jaar. Nu moeten twee kinderen betalen voor ouders vanaf hun 50° tot aan hun 90°, inbegrepen een nieuwe heup en een bypass of drie." Inderdaad, allemaal ten nadele van de echte zieken en invaliden. Mijn voorstel tot oplossing: zoek jezelf een kalmere job voor de laatste jaren, en wees daarbij tevreden met minder loon. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oud nieuws, als je werken beu bent moet je gewoon voor invaliditeit gaan. Wordt al decennialang gebruik van gemaakt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() de sociale hangmat gaat nog lelijk scheuren binnen de kortste keren.
![]() |
#71 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iemand die een rug- of ander letsel heeft, mag in regel het huis verlaten. Ik zie het nut van een onaangekondigd bezeoek dan ook niet in.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In mijn klas zat indertijd een gast, die aan niks dacht als vreten & zuipen. Eén van de slechtste leerlingen van de klas. Zo vet als een varken, altijd zat of onderweg, en raad eens waar die naartoe gegaan is als hij 17 jaar geworden was : naar het leger natuurlijk. " Taksvrij bier en sigaretten, gratis eten " zei hij tegen mij " En een rustige job, wat wil je nog meer ? " Wie weet waarde gij dat ? Beirre, zijde gij het ? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Die mensen zouden gewoon op pensioen moeten kunnen vertrekken, inplaats van zich invalide te moeten verklaren om er vanaf te zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Banneling
|
![]() Natuurlijk weten de meesten wel hoe de vork aan de steel zit (en 'geneiten' ze zelf ook wel van het systeem).
Maar 50% 'valse' invaliden, dat schijnt me wel heel erg veel. |
![]() |
![]() |