Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 augustus 2013, 16:33   #61
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Bron ?
Wat is er juist verkeerd aan beide krantenartikels ?
Kun je de juiste versie geven ?

En dat krantenverhaal van Gent dan weer wel ?
Ik herinner me het verbod van de burgemeester om in Dinant te komen, ik dacht toen, goed zo, want in Dinant is niets te zien, een tamelijk vervelende affaire waar ik graag wegblijf.

Nu, zoals ik vorige keer zei, een verbod om te komen door de burgemeester houdt niet in dat er een aanvraag gericht werd aan de Burgemeester. Dat is een gewoon mottotreffen zoals dat dan genoemd wordt, daar dient niemand een aanvraag voor in om toestemming te krijgen om te komen, die procedure bestaat gewoonweg niet.

Of denk je werkelijk dat iedereen die een mottotreffen bezoekt daarvoor toestemming moet vragen aan de plaatselijke Burgemeester?

Zodus de bron voor Dinant is mijn eigen ervaring.

En dan mijn ander punt, Red Devils zijn geen Hells Angels, het zijn Red Devils, daarom heten ze ook Red Devils en niet Hells Angels. Ik denk dat dit duidelijk is.
Oud 17 augustus 2013, 16:38   #62
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
...Het zijn autochtonen, dus uitgezonderd de kennis van bruut geweld hebben ze nog een hoop hersencellen die in de 21ste eeuw zitten.
Fout. Er zijn chapters waar ook Turken en Marokkanen zitten.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2013, 16:40   #63
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Fout. Er zijn chapters waar ook Turken en Marokkanen zitten.
Awel, dat zijn dan de slimmere criminelen onder de Turken en Marokkanen.
Oud 17 augustus 2013, 22:15   #64
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik herinner me het verbod van de burgemeester om in Dinant te komen, ik dacht toen, goed zo, want in Dinant is niets te zien, een tamelijk vervelende affaire waar ik graag wegblijf.

Nu, zoals ik vorige keer zei, een verbod om te komen door de burgemeester houdt niet in dat er een aanvraag gericht werd aan de Burgemeester. Dat is een gewoon mottotreffen zoals dat dan genoemd wordt, daar dient niemand een aanvraag voor in om toestemming te krijgen om te komen, die procedure bestaat gewoonweg niet.

Of denk je werkelijk dat iedereen die een mottotreffen bezoekt daarvoor toestemming moet vragen aan de plaatselijke Burgemeester?

Zodus de bron voor Dinant is mijn eigen ervaring.

En dan mijn ander punt, Red Devils zijn geen Hells Angels, het zijn Red Devils, daarom heten ze ook Red Devils en niet Hells Angels. Ik denk dat dit duidelijk is.
Ja maar men weet soms ook weer niet goed meer welke chapters onder de HA. vallen he?
Enfin ja die gasten hebben soms wel een probleem met eigendomsbezit en zo.

Hetzelfde met die 1% regel. Alsof zij de 1% van de wereld zijn?
Er zijn er nog hoor, minder opzichtig. Maar daarom niet minder.

Je hebt ook andere uiterlijke tekenen, wie ze wil laten zien tenminste.
De pinkring en Rolex. De gouden jaguar aan de koningsketting.
En dergelijke. Allemaal 1%.

Die met hun rode schoenzolen zijn andere percenten.

Laatst gewijzigd door Mambo : 17 augustus 2013 om 22:22.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2013, 23:04   #65
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Serieuze blamage voor de politie.
Ja, maar langs den andere kant... :
Citaat:
De Hells Angels hielden zich aan de opgelegde timing en snelheid en ook het dragen van een helm werd nageleefd. Op een van de stopplaatsen was er wel een klein incident, waarbij er duw- en trekwerk ontstond na een discussie over het innemen van een parkeerplaats door een lid van de motorbende. De politie kon echter ingrijpen en erger voorkomen. Er werden ook geen rivaliserende motorbendes gesignaleerd.
Wat een brave jongens hé...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2013, 23:51   #66
Schuppezot
Schepen

Schuppezot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Dan kan je ook direct alle Marrokkanen laten oppakken, hé, als je zo begint.
Euhm.. voor zover ik weet zijn "de Marokkanen" nog geen organisatie. Laat staan een organisatie die als criminele organisatie kan veroordeeld worden.

Citaat:
Maar luister : als je een strafblad hebt, maar vrij rondloopt, wat betekent dat ? Dat je je straf uitgezeten hebt. Bijgevolg mag men je niet arresteren. Toch niet voor de volgende ( bewezen ) misdaad.
Echter, als Hell's Angels als een criminele organisatie veroordeeld wordt, dan kan simpelweg lidmaatschap alsook elke bijeenkomst van die organisatie verboden worden. HA laten veroordelen zou effectief optreden tegen HA door de politie kunnen vergemakkelijken.

Citaat:
Nu, wat hier gebeurt is wel belachelijk. België en zijn justitie slaan weer eens een modderfiguur. Zomaar door de knieën gaan voor die brommernozems.
2

Op het VTM-nieuws zeiden ze dat geen enkele agent voor de camera wilde spreken. De angst zit er blijkbaar goed in bij de politie.
Oud 17 augustus 2013, 23:55   #67
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schuppezot Bekijk bericht
Euhm.. voor zover ik weet zijn "de Marokkanen" nog geen organisatie. Laat staan een organisatie die als criminele organisatie kan veroordeeld worden.

Echter, als Hell's Angels als een criminele organisatie veroordeeld wordt, dan kan simpelweg lidmaatschap alsook elke bijeenkomst van die organisatie verboden worden. HA laten veroordelen zou effectief optreden tegen HA door de politie kunnen vergemakkelijken.

2

Op het VTM-nieuws zeiden ze dat geen enkele agent voor de camera wilde spreken. De angst zit er blijkbaar goed in bij de politie.
Hé, tof, dan kunnen ze ineens een religie opdoeken ook. Da's ook een organisatie en er gebeuren nogal veel misdaden in naam van die club...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2013, 00:39   #68
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:

2

Je kan geen club verbieden omdat sommige clubleden misdaden begaan.
Je kan bvb geen voetbalclub verbieden omdat sommige spelers tegen de schenen stampen, of zich laten omkopen.
Net zoals men alle Marrokkanen niet kan opsluiten omdat een groot aantal van hen reeds een strafblad heeft.
En zelfs in de USA heeft men de H.A. niet als " georganiseerde misdaad " bende kunnen veroordelen.
Wat België betreft, daar zijn het broekschijters, juist goed om aan eerlijke en brave mensen GAS-boete's uit te delen. Van mannen die aggressief zijn en geweld gebruiken zonodig hebben ze schrik.
Een complete afgang voor de flikken.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2013, 00:41   #69
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Hé, tof, dan kunnen ze ineens een religie opdoeken ook. Da's ook een organisatie en er gebeuren nogal veel misdaden in naam van die club...
Moesten ze nu die H.A. verbieden, dan gaan die ondergronds, en gaat die club voort onder een schuilnaam.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2013, 01:00   #70
Schuppezot
Schepen

Schuppezot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Je kan geen club verbieden omdat sommige clubleden misdaden begaan.
Je kan bvb geen voetbalclub verbieden omdat sommige spelers tegen de schenen stampen, of zich laten omkopen.
Net zoals men alle Marrokkanen niet kan opsluiten omdat een groot aantal van hen reeds een strafblad heeft.
En zelfs in de USA heeft men de H.A. niet als " georganiseerde misdaad " bende kunnen veroordelen.
Wat België betreft, daar zijn het broekschijters, juist goed om aan eerlijke en brave mensen GAS-boete's uit te delen. Van mannen die aggressief zijn en geweld gebruiken zonodig hebben ze schrik.
Een complete afgang voor de flikken.
Ik verwacht ook niet dat een dergelijk verbod zal gebeuren, en in Belgie zal dat inderdaad heel moeilijk zijn, maar in theorie kan het wel. Maar dan is er volgens mij ook politieke wil nodig om een aantal nieuwe wetten te stemmen die dat mogelijk maken (en dat durven onze politici niet). In Duitsland hebben ze bijvoorbeeld Scientology kunnen verbieden.

In praktijk zal het makkelijker zijn om bepaalde afdelingen van HA te verbieden, omdat gecoordineerde criminele activiteiten tussen leden vaker op kleine schaal gebeuren. Lidmaatschap van criminele organisaties kan steeds bestraft worden.
Oud 18 augustus 2013, 01:13   #71
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Precies !
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2013, 13:20   #72
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

2

De angst voor de procureur bedoel je? Want als de politie spreekverbod heeft, dan komt dat niet van de HA maar van de procureur, die uiteraard een aantal onderzoeken heeft lopen tegen de Club.

En de HA verbieden als criminele organisatie, de realiteit is dat men dat niet eens meer probeert. Het beroepshof eist daar namelijk bewijs voor en ze vegen dan ook veroordelingen van eerste aanleg elke keer opnieuw van tafel.
Oud 20 augustus 2013, 14:30   #73
fabianen
Gouverneur

Standaard

Wat wil je dat de politie niets meer durft.
De politiekorps is tegenwoordig een vrouwenkorps aan het worden.Wat wil je dat die doen tegen die motorbende.
De vrouwelijke korps zou beter een minirok aan doen,vallen die hell' als vliegen

Waar is de tijd dat de rijkswacht hun matrakken bovenhaalden en er op los sloegen.
Denk aan de mijnwerkers staking 1932,en die waren toch geen doetjes.

Laatst gewijzigd door fabianen : 20 augustus 2013 om 14:31.
fabianen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2013, 15:14   #74
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:

Ook geen Outlaws?
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2013, 15:29   #75
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Ook geen Outlaws?
Ook geen outlaws wat?
Oud 20 augustus 2013, 15:40   #76
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Ook geen Outlaws?
Voor zover ik weet zijn de Red Devils geen Outlaws.
Er zijn mogelijke banden tussen de Hells Angels en de Red Devils, maar dat lijkt me eerder opportuniteit van beide groepen.
Oud 20 augustus 2013, 15:45   #77
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor zover ik weet zijn de Red Devils geen Outlaws.
Er zijn mogelijke banden tussen de Hells Angels en de Red Devils, maar dat lijkt me eerder opportuniteit van beide groepen.
Red Devils zijn opgericht door de HA, als supportclub. En dat is geen Belgisch gegeven, er waren elders in de wereld al Red Devils opgericht alvorens men in Belgie de trend gevolgd heeft.
Oud 20 augustus 2013, 15:53   #78
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Red Devils zijn opgericht door de HA, als supportclub. En dat is geen Belgisch gegeven, er waren elders in de wereld al Red Devils opgericht alvorens men in Belgie de trend gevolgd heeft.
Dan hebt U meer/beter informatie dan ik.
Als scooterrijder ben ik toch maar uitschot.
Oud 20 augustus 2013, 15:55   #79
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Een supportclub?
Moeten die dan de zadels met ledervet invetten, asbakken leegmaken en vaten steken voor de HA's?

Of hoe zit dat?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2013, 15:55   #80
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Dan hebt U meer/beter informatie dan ik.
Als scooterrijder ben ik toch maar uitschot.
Jij mag de pinten aangeven op café.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be