Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 augustus 2013, 22:08   #61
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Akkoord dat het niets met het interview te maken heeft, maar ken jij iemand die Homans wel mooi vindt? Dat Homans afzichtelijk is, is niet enkel zijn mening, het is zo'n beetje het algemene idee.
Ik vind Homans geen 'babe' maar wel een oerdegelijke Vlaamse mama.
En gij zijt ne lelijke vent.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2013, 22:38   #62
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Nee, nogmaals: als ze zegt dat het geen misdaad tegen de menselijkheid is, dan heeft ze het niet over racisme, maar over de vraag aan anderstaligen om Nederlands te leren. Jij stopt met quoten zodra je gelezen hebt wat je zelf wil lezen, maar de uitspraak gaat nog verder. Ofwel heb je een probleem met begrijpend lezen, ofwel ben je van kwade wil. Kijk, dat je niets moet hebben van Homans of de N-VA bij uitbreiding is je goed recht, maar een minimum aan eerlijkheid zou toch gepast zijn.
Ik stop met quoten waar Homans stopt met over het onderwerp te praten. Wanneer ze afwijkt naar Vlamingen die zich schamen voor hun taal en cultuur gaat het allang niet meer om een deel van het antwoord op de vraag of ze al eens getuige geweest is van racisme. Neen, dan gaat het om een afleidingsmanoeuvre; dat hoort er niet meer bij.
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2013, 22:39   #63
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Inderdaad, en als je een minimum aan eerlijkheid bezit zal je ongetwijfeld erkennen dat de vraag niet over lessen Nederlands ging maar over racisme. Als dan haar eerste woorden zijn "Jullie doen alsof het een gruwel is", om vervolgens wat te lullen over de Vlaming die beschaamd zou zijn voor zijn taal en cultuur, dan vind ik dat op z'n zachtst gezegd een nogal opmerkelijk antwoord...
Inderdaad.
Oud 17 augustus 2013, 22:48   #64
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Akkoord dat het niets met het interview te maken heeft, maar ken jij iemand die Homans wel mooi vindt? Dat Homans afzichtelijk is, is niet enkel zijn mening, het is zo'n beetje het algemene idee.
Wat een hypocriet ben jij.

Mensen afbreken op basis van hun uiterlijk maar ondertussen wel met het vingertje wijzen naar alles wat misschien neigt naar racisme.

Als vrouwelijke politica mooi of aantrekkelijk zijn, worden ze niet ernstig genomen. En als ze minder aantrekkelijk zijn, worden ze belachelijk gemaakt.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2013, 22:55   #65
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
We leren dus dat Homans racisme niet erg vindt én het daarna nog eens begint te minimaliseren ook. Zoals gezegd: racisme gaat wel over heel andere zaken dan vragen om de plaatselijke taal te leren. Racisme wordt ook ondervonden door wie perfect Nederlands spreekt. Maar dat negeert zij, zelf raciste zijnde.
Dat is niet wat in het artikel staat maar wat u hiervan wilt maken.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2013, 22:58   #66
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En wat heeft dit te maken met iemands mening???
Oud 17 augustus 2013, 22:59   #67
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Leer toch eens interpreteren. Uitspraken als ''Getuige van racisme'? Jullie doen alsof het een gruwel is, een misdaad tegen de menselijkheid.' doe je niet zomaar. Zoiets zeg je enkel als je racisme inderdaad niet erg vindt. Als jij geen racist was, dan was dat ook voor jou vanzelfsprekend.
Waarna een voorbeeld volgt van wat deze mevrouw bedoeld, waarom vergeet u dit te vermelden?
Oud 17 augustus 2013, 23:16   #68
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kylero Bekijk bericht
Wat zij nu zegt verkondigt het Vlaams Belang al 20 jaar, dit mens doet net zoals heel haar partij aan populisme 'langs de achterdeur steunen ze de multicul voor de volle 100%'..... Ze zorgen zelfs voor subsidies aan moskee's die in Duitsland zelfs verboden werden wegens 'te extreem'.

Een wijf met ballen??? Nee hoor een viswijf met een gespleten tong!
Klopt, niets nieuws onder de zon. Er is touwens meer racisme tussen allo's onderling dan tussen auto's en allo's.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2013, 23:21   #69
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Racisme is dus niet erg volgens de N-VA. De maskers vallen af.
Doe niet onnozel, racisme is gewoon een naam die ergens op een volkomen normale en menselijke houding geplakt word. Alleen al het feit dat ge U hierover verwondert noem ik nu bvb al racistisch.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2013, 23:36   #70
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Lol, Robinus neemt vrouwen enkel serieus als ze er schoon uitzien. Leuk om dat te weten. Een stel schone borsten zal wel een lekker extraatje zijn, hé Robbe? Zeg, ik heb een pukkel op mijn kin. Neem je mij als vrouw nu ook niet meer serieus?
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2013, 23:39   #71
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Onze linkse vrienden hebben de allo's aangeleerd hoe al schuimbekkend 'racisme!' schreeuwen hen een lekkere duit kan opleveren in hun eigen voordeel. Pffft, racisme...Kruip terug in de zandbak waar ge vandaan komt, zo zou ik zeggen. Heel 't immigratie systeem is éne grote rotzooi.
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2013, 23:44   #72
rafkaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vermoed dat jij Lieten aantrekkelijker vindt.

Laatst gewijzigd door rafkaf : 17 augustus 2013 om 23:46.
rafkaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2013, 01:39   #73
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Wat een hypocriet ben jij.

Mensen afbreken op basis van hun uiterlijk maar ondertussen wel met het vingertje wijzen naar alles wat misschien neigt naar racisme.

Als vrouwelijke politica mooi of aantrekkelijk zijn, worden ze niet ernstig genomen. En als ze minder aantrekkelijk zijn, worden ze belachelijk gemaakt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
En wat heeft dit te maken met iemands mening???
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry Bekijk bericht
Lol, Robinus neemt vrouwen enkel serieus als ze er schoon uitzien. Leuk om dat te weten. Een stel schone borsten zal wel een lekker extraatje zijn, hé Robbe? Zeg, ik heb een pukkel op mijn kin. Neem je mij als vrouw nu ook niet meer serieus?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rafkaf Bekijk bericht
Ik vermoed dat jij Lieten aantrekkelijker vindt.

Met zijn allen samen mij woorden in de mond leggen? Ik vind uiterlijk helemaal niet belangrijk voor iemands mening. Daarom ook dat ik er in mijn eerste acht berichten in deze draad niets over vermeld heb. In het negende bericht reageerde ik op een zijspoor dat iemand anders opgezet had, simpelweg omwille van andermans bizarre bewering dat het slechts een mening is dat Homans lelijk is. Excuses dat ik even op dat zijspoor meegegaan ben. Kunnen we het nu terug over het onderwerp hebben?
Oud 18 augustus 2013, 01:49   #74
giserke
Banneling

Standaard

SPA en Groen zijn verantwoordelijk dat het woord racisme zo hol is geworden als maar kan, door het te pas en ten onpas te gebruiken.
Enkel en alleen om politieke tegenstanders te demoniseren.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2013, 03:13   #75
ouwe knar
Banneling

Standaard

Citaat:
Met zijn allen samen mij woorden in de mond leggen? Ik vind uiterlijk helemaal niet belangrijk voor iemands mening. Daarom ook dat ik er in mijn eerste acht berichten in deze draad niets over vermeld heb. In het negende bericht reageerde ik op een zijspoor dat iemand anders opgezet had, simpelweg omwille van andermans bizarre bewering dat het slechts een mening is dat Homans lelijk is. Excuses dat ik even op dat zijspoor meegegaan ben. Kunnen we het nu terug over het onderwerp hebben?
sommige mensen zijn toch echte ratten ,hij vind het uiterlijk niet belangrijk na elfendertig postings waarin hij niks anders doet dan zeveren over Homans uiterlijk ,laf ook nog ,nu terugkrabbelen
ouwe knar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2013, 08:06   #76
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Waarna een voorbeeld volgt van wat deze mevrouw bedoeld, waarom vergeet u dit te vermelden?
Hij 'vergeet' dit helemaal niet. Hij laat opzettelijk een deel van de quote weg om de woorden van Homans uit hun verband te trekken.
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2013, 08:22   #77
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Hij 'vergeet' dit helemaal niet. Hij laat opzettelijk een deel van de quote weg om de woorden van Homans uit hun verband te trekken.
Volgens mij is Robinus een N-VAer. Hij doet wat zij het beste kunnen, hij insinueert.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2013, 08:27   #78
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Homans heeft gelijk: wie zijn gelijk niet haalt en tot een 'kwetsbare' groep hoort, hoeft maar 'racisme' en 'discriminatie' te roepen en iedereen doet het in de broek. Walgelijk gewoon.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2013, 08:48   #79
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zowel de provincie met de meeste zetels per inwoner als de provincie met de minste zetels per inwoner zijn Waalse provincies. Dat is omdat de Waalse provincies kleiner zijn en een discrete verdeling (gehele getallen) dus sneller grote afwijkingen geeft.

Als je wilt dat de zetelverdeling eerlijk is, dan moet je voor een federale kieskring pleiten. Eender welke discrete verdeling over de verschillende provincies zal een oneerlijkheid inhouden. De provincies worden immers niet bewoond door veelvouden van 70.000, het aantal inwoners dat overeenkomt met een zetel.

Alleszins, met racisme heeft dat duidelijk niets te maken. In tegenstelling tot de weigering van aidsremmers aan illegalen.
U heeft het niet begrepen.
Als in Wallonië slechts 40% van de Belgische bevolking woont, dan mogen zij ook maar 40% van de parlementairen en 40% van de senatoren en 40% van de ministers leveren.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2013, 08:53   #80
Weezer
Eur. Commissievoorzitter

Weezer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Ah, je was al op voorhand aan 't roepen over "racist" en racisme" zonder dat het er was... Wel normaal dat die woorden dan op de duur geen waarde meer hebben...
Over maskers die afvallen gesproken...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be