Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 augustus 2013, 21:10   #61
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Bij een verhoogde populatie van junks onder de maatschappij gaan we er ook op achteruit (meer marginaliteit, meer werkloosheid, ...).
Iedereen die eens drugs gebruikt is een junk?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2013, 21:14   #62
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

AnarchoChristophe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Naar aanleiding van een grootscheepse drugsvangst en producten voor de aanmaak van XTC en andere rotzooi, kan ik niets anders doen dan de ordediensten en mensen die daar aan meegewerkt hebben, om dat zooitje ongeregeld op te rollen, een pluim te geven.

Geweldig, nog meer geld vergooid naar een nutteloze oorlog tegen drugs. De kopstukken gaan blij zijn. Product weer schaarser, meer poen te pakken. Meer geweld. Duimen omhoog.

Dat is dus het reële gevolg van die bekrompen kleinburgerlijke anti-drugshouding, ondanks alle intenties. Om nog maar van de hypocrisie te zwijgen (kuch, alcohol en tabak, kuch).

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 24 augustus 2013 om 21:15.
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2013, 21:15   #63
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door knip Bekijk bericht
Van alle drugs op aarde zorgt alcohol voor de meeste doden, rechstreeks en onrechstreeks. Dit praat andere drugs niet goed maar men moet niet hypocriet zijn.
Zo is dat. Maar dat neemt niet weg dat dit culturele (aanvaarde) drugs zijn en vrij goed onder controle (ik geef toe, niet altijd: comadrinkers; maar toch). Bij andere drugs is dit al heel wat minder.

Andere vraag: wat moeten we toestaan, wat niet?

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 24 augustus 2013 om 21:16.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2013, 21:19   #64
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Zo is dat. Maar dat neemt niet weg dat dit culturele drugs zijn en vrij goed onder controle (ik geef toe, niet altijd: comadrinkers; maar toch).
Alcohol is ABSOLUUT NIET onder controle. Jeugd gebruikt het om stoer te doen, zonder kennis. Kinderen krijgen het van hun ouders om eens te lachen en jongetjes krijgen het van hun pa als ze al eens goed meegeholpen hebben. Kinderen worden naar de winkel gestuurd voor boodschappen en ouders vinden er niks verkeerds aan om hen samen met 200 gr jonge kaas en een volkorenbrood, een sixpack te laten meebrengen.
De verkoop aan jongeren, zelfs illegaal (onder 18) gebeurt in elke doodnormale supermarkt of nachtwinkel.

Laatst gewijzigd door Travis66 : 24 augustus 2013 om 21:20.
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2013, 21:20   #65
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Zo is dat. Maar dat neemt niet weg dat dit culturele (aanvaarde) drugs zijn en vrij goed onder controle (ik geef toe, niet altijd: comadrinkers; maar toch). Bij andere drugs is dit al heel wat minder.

Alcohol vrij goed onder controle? Is dat een grap? Dat het 'normaal' is in onze samenleving om met je zatte kloten bargevechten te beginnen of mensen aan te rijden, dat noem jij 'onder controle'? Hoe vaak heb jij zulke verhalen over marijuana-gebruikers gehoord? Fucking nooit.
Ben jij al eens in een uitgaansbuurt geweest na middernacht? Al eens onder de bezopen medemensen gekomen? Onder controle? Alcohol is een sociaal detriment. Dat kan je met alle verbeelding van de wereld niet 'onder controle' noemen'.

Andere vraag: wat werkt en wat niet?
De oorlog tegen drugs is van begin tot einde één groot gefaal geweest.

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 24 augustus 2013 om 21:22.
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2013, 21:21   #66
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door knip Bekijk bericht
Van alle drugs op aarde zorgt alcohol voor de meeste doden, rechstreeks en onrechstreeks. Dit praat andere drugs niet goed maar men moet niet hypocriet zijn.
Citaat:

Alcohol maakt de meeste dodelijke slachtoffers maar het is goed onder controle?

Ik veronderstel dat in uw wereld een jointje, waar nog nooit iemand van gestorven is, de gevaarlijkste drug is? Want niet onder controle...
Oud 24 augustus 2013, 21:23   #67
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht

Alcohol vrij goed onder controle? Is dat een grap? Dat het 'normaal' is in onze samenleving om met je zatte kloten bargevechten te beginnen of mensen aan te rijden, dat noem jij 'onder controle'? Hoe vaak heb jij zulke verhalen over marijuana-gebruikers gehoord? Fucking nooit.
Ben jij al eens in een uitgaansbuurt geweest na middernacht? Al eens onder de bezopen medemensen gekomen? Onder controle? Alcohol is een sociaal detriment. Dat kan je met alle verbeelding van de wereld niet 'onder controle' noemen'.

Als je geen autist bent en een goed aanpassinsvermogen hebt, is onder de bezopen medemensen komen helemaal zo erg nog niet.

Voor de rest ben ik het wel met je eens.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2013, 21:28   #68
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht

Goed, maar dan stel ik u de vraag: wat is het meest onder controle: alcohol, hasj/marihuana, peppillen, cocaïne?
?

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 24 augustus 2013 om 21:29.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2013, 21:37   #69
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Goed, maar dan stel ik u de vraag: wat is het meest onder controle: alcohol, hasj/marihuana, peppillen, cocaïne?
?
Cocaïne
Weed
Peppillen
Alcohol

in die volgorde. Al kan er bij alcohol niet over controle gesproken worden. De andere wel.
Oud 24 augustus 2013, 21:52   #70
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Ik ken mensen met een plantage in hun achtertuin voor persoonlijk gebruik en ik rookte vroeger dagelijks sigaretten. Joints ook een paar keer geprobeerd maar ik vond er niets aan.

Je moet ook geen drugsverslaafde zijn om er een mening over te hebben.

Uiteraard niet, dat is weer de zoveelste misinterpretatie van de stepping stone theory. Niet iedereen die met joints begint wordt later een drugsverslaafde, maar elke drugsverslaafde is wel begonnen met een lichtere vorm van drugs (zoals
Dan beschouw je coke als een "lichtere drug"? Heel wat mensen hebben, je stap overgeslaan hoor. En weet je waarom? In tegenstelling tot bier, wijn, aperitieven, sterke drank, waar de constante "alcohol" is, heeft de ene drug niets met de andere te maken. Er is helemaal geen stepping stone theory wat drugs betreft.

Laatst gewijzigd door DucDEnghien : 24 augustus 2013 om 21:53.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2013, 22:09   #71
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is dus het reële gevolg van die bekrompen kleinburgerlijke anti-drugshouding, ondanks alle intenties. Om nog maar van de hypocrisie te zwijgen (kuch, alcohol en tabak, kuch).
Alle 'genotsmiddelen' die een verdovende, opwekkende en/of hallucinogene werking hebben en tot verslaving kunnen leiden zijn niet goed te keuren.

Ok, er moeten doden vallen ook bij die verslaafden anders zitten volgende mensen zonder werk, begrafenisondernemers, lijkkisten, bloemisten, ziekenhuispersoneel, dokters, psychiaters ... een hele handel.

Dus mocht men de rommel legaliseren en er nog meer verslaafden gaan rondlopen in het straatbeeld of met de wagen/fiets/moto/bromfiets rijden en zich in het verkeer weten te mengen, mensen die op bedrijven/andere zaken werkzaam zijn en dit onder verdovende middelen, dit met alle gevolgen vandien dan gaat men dit allemaal zomaar laten begaan en goedkeuren?

Ziet er goed uit dan de toekomst Der Untergang!

Bij deze hef ik mijn handen ten hemel en begin wat te jammerklachten tot groot jolijt van de buren ...

Laatst gewijzigd door Universalia : 24 augustus 2013 om 22:19.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2013, 22:45   #72
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Alle 'genotsmiddelen' die een verdovende, opwekkende en/of hallucinogene werking hebben en tot verslaving kunnen leiden zijn niet goed te keuren.

Ok, er moeten doden vallen ook bij die verslaafden anders zitten volgende mensen zonder werk, begrafenisondernemers, lijkkisten, bloemisten, ziekenhuispersoneel, dokters, psychiaters ... een hele handel.

Dus mocht men de rommel legaliseren en er nog meer verslaafden gaan rondlopen in het straatbeeld of met de wagen/fiets/moto/bromfiets rijden en zich in het verkeer weten te mengen, mensen die op bedrijven/andere zaken werkzaam zijn en dit onder verdovende middelen, dit met alle gevolgen vandien dan gaat men dit allemaal zomaar laten begaan en goedkeuren?

Bij deze hef ik mijn handen ten hemel en begin wat te jammerklachten tot groot jolijt van de buren ...
Chocolade? Koffie? Suiker? Seks? Zakelijk succes? Alcohol? Allemaal genotsmiddelen die verdovende, opwekkende en/of hallucinogene werking hebben en tot verslaving kunnen leiden.

Serotonine is iets raars.
Oud 25 augustus 2013, 03:37   #73
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wat 'n eng wereldbeeld.
Gij zijt zo'n stom wijf dat zot zou worden als haar kinderen aan 'n joint gezeten hebben. Maar IVM alcohol: "niet te wild he, jongens"...
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2013, 06:44   #74
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Pijnlijk detail misschien, ik ben geen vrouw.

U ging voort op de avatar waarschijnlijk, beetje pover.

Wat ik dan weer wel opmerk is dat je ze er zo kan uithalen hier, die aan de jointjes zitten.

Persona non grata!
Oud 25 augustus 2013, 08:54   #75
ZION
Banneling

Standaard

Citaat:
Pijnlijk detail misschien, ik ben geen vrouw.

U ging voort op de avatar waarschijnlijk, beetje pover.

Wat ik dan weer wel opmerk is dat je ze er zo kan uithalen hier, die aan de jointjes zitten.

Persona non grata!
Maakt niks uit verdorie! Ook transgenders zijn welkom hier.
ZION is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2013, 10:34   #76
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Gij zijt zo'n stom wijf dat zot zou worden als haar kinderen aan 'n joint gezeten hebben. Maar IVM alcohol: "niet te wild he, jongens"...
Ge moet nu ook al bij echt marginale families terechtkomen om ouders te vinden die het omgekeerde gaan zeggen.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2013, 12:05   #77
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maakt niks uit verdorie! Ook transgenders zijn welkom hier
En zelfs dat ben ik niet. Ik ben gewoon een lieve 'knappe' man.

--

Dus we vinden dit alles 'de normaalste zaak van de wereld' of toch niet?

Link1

Ik zou er ook niet echt gelukkig mee zijn als bedrijfsleider

Link2

...

p.s. Zoals u ziet veranderde ik mijn Avatar

Laatst gewijzigd door Universalia : 25 augustus 2013 om 12:07.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2013, 12:16   #78
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Zeg wie, jij?

Ah, dus anti-depressiva, alcohol, tabak, cafeïne, taurine, suiker etc. ook niet?
Citaat:
Doden? Van wiet bijvoorbeeld? Wanneer is dat dan gebeurd?

Nee, ik wens niemand de dood toe. Ik gebruik zelf dan ook geen drugs, en zou het ook iedereen afraden. Dat wilt niet zeggen dat de oorlog tegen drugs werkt of de situatie ook maar een beetje verbeterd, integendeel.
Citaat:
Ah, omdat alcohol legaal is, mag je dus ook zat met de auto rijden? Sinds wanneer?

Ik had namelijk de indruk dat bv. rijden onder invloed, zelfs van medicijnen, strafbaar was.
Oud 25 augustus 2013, 12:18   #79
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

--

Link1

Link2

...

p.s. Zoals u ziet veranderde ik mijn Avatar
Je wil het echt niet zien hé? Uw link 1 is een copyright probleem, en heeft niks met drugs te maken.
Uw link 2 is een fantastisch voorbeeld van hoe erg alles uit de hand loopt als je het blijft criminaliseren.
Oud 25 augustus 2013, 12:21   #80
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

--

Link1
Rep er maar geen woord over dat de suikers en endorphinerge agentia in Nutella zelf verslavend zijn.

Maar ach, tis niet dat er miljoenen mensen wereldwijd elk jaar sterven aan de gevolgen van diabetes type II of adervernauwingen door dat teveel van dat soort rommel he. Ah, toch wel.
Citaat:

Link2
...
Ja, wat heeft de drugsoorlog daartegen geholpen dan? Niet veel he?
En wat met medicijnen waarvan mensen dood neervallen? Drugsoorlog tegen Motilium beginnen?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be