Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 augustus 2013, 20:26   #61
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ill Duce Bekijk bericht
Ik kan mij daar ook grotendeels in vinden. Maar de burgerman-reactie daartegen: mensen rapporteren en een boete aansmeren is ergerlijk.
Hoezo kun jij je daarin vinden?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2013, 20:31   #62
Ill Duce
Banneling

Standaard

Sommige zaken zijn nu eenmaal niet zo aantrekkelijk en direkt uitnodigend. Maar om dat te beboeten, neen.
Ill Duce is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2013, 20:32   #63
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Sommige zaken zijn nu eenmaal niet zo aantrekkelijk en direkt uitnodigend. Maar om dat te beboeten, neen.
Dan ben je het helemaal niet met hem eens.
Oud 26 augustus 2013, 20:43   #64
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Dus?

Risico,s van het vak he.
Welk vak?
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2013, 20:45   #65
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Welk vak?
Het oraalbevredigen van een man in het openbaar.
Oud 26 augustus 2013, 20:46   #66
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit is allemaal leuk en aardig maar je geeft niet tot nauwelijks antwoord op de vragen.
Toch wel, hij/zij stelt dat men vrij is om keihard te protten, maar dat dit met beschaving weinig vandoen heeft.
Daar wil ik gerust de kanttekening van Il Duce aan toevoegen: "Maar de burgerman-reactie daartegen: mensen rapporteren en een boete aansmeren is ergerlijk".
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2013, 20:47   #67
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het oraalbevredigen van een man in het openbaar.
Is dat een vak?
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2013, 21:06   #68
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wil je dat soort zaken dan op een andere manier ontmoedigen?
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2013, 21:13   #69
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nar Bekijk bericht
En als ik dan ff lekker wil meedoen moet dat ook kunnen.
Als de vrijende partners uw voorstel aanvaarden, ga ervoor.
Indien niet, ga maar wat rukken.
Oud 26 augustus 2013, 21:14   #70
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Toch wel, hij/zij stelt dat men vrij is om keihard te protten, maar dat dit met beschaving weinig vandoen heeft.
Daar wil ik gerust de kanttekening van Il Duce aan toevoegen: "Maar de burgerman-reactie daartegen: mensen rapporteren en een boete aansmeren is ergerlijk".
1: Dat heeft juist alles met beschaving te maken.

Landen waar mensen weinig tot geen vrijheid hebben zijn er voor gemaakt om te mislukken of ernstig achter te lopen.

2: Volkomen mee eens.
Oud 26 augustus 2013, 21:14   #71
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Wil je dat soort zaken dan op een andere manier ontmoedigen?
Jazeker, je kan de publiek vrijenden gewoon uitlachen.
Oud 26 augustus 2013, 21:15   #72
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Dus de meeste mensen hier zijn blijkbaar te vinden voor het toelaten van de nodige seksuele handelingen op straat en dit zonder enige aanwijsbare aanleiding.

Nu stel ik mij de vraag als er zo twee idioten het in hun hoofd krijgen en eensklaps een potje gaan staan rampentampen op de straat en je loopt daar voorbij met je kinderen die waarschijnlijk grote oogjes opzetten en een vraagtekenhoofdje krijgen.

Je voelt het als ouder dan al aankomen, vluchtwegen zijn er niet meer, de vraag: Mama, Papa wat zijn die mensen daar aan het doen?

De ouders in kwestie: Euhhhhhhh??? ...
Oud 26 augustus 2013, 21:15   #73
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Is dat een vak?
Ja, het goed doen wel in iedergeval.
Oud 26 augustus 2013, 21:15   #74
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Dus de meeste mensen hier zijn blijkbaar te vinden voor het toelaten van de nodige seksuele handelingen op straat en dit zonder enige aanwijsbare aanleiding.

Nu stel ik mij de vraag als er zo twee idioten het in hun hoofd krijgen en eensklaps een potje gaan staan rampentampen op de straat en je loopt daar voorbij met je kinderen die waarschijnlijk grote oogjes opzetten en een vraagtekenhoofdje krijgen.

Je voelt het als ouder dan al aankomen, vluchtwegen zijn er niet meer, de vraag: Mama, Papa wat zijn die mensen daar aan het doen?

De ouders in kwestie: Euhhhhhhh??? ...
Dan zeg je als ouder gewoon de waarheid? Zo lastig is dat toch niet?
Oud 26 augustus 2013, 21:20   #75
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan zeg je als ouder gewoon de waarheid? Zo lastig is dat toch niet?
Die waarheid in de één of andere leuke zin smeden is niet altijd gemakkelijk dacht ik.
Oud 26 augustus 2013, 21:42   #76
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Dit is allemaal leuk en aardig maar je geeft niet tot nauwelijks antwoord op de vragen.
Je doelt op je stelling dat het geen "schade" zou aanrichten?

Er zijn een heleboel zaken die geen schade aanrichten, maar toch bijzonder veel afkeer opwekken. Die afkeer kan afnemen door gewenning; in sommige gevallen misschien zelfs omslaan in een gunstige beoordeling; maar eer het zover is zal die afkeer zich uiten in het vermijden van de publieke ruimte.

Ik zie dat als een territoriumstrijd, waarbij de ene de andere als het ware verjaagt door zijn gedrag. De ene probeert immers de publieke ruimte te koloniseren om er een verlengstuk van zijn private ruimte van te maken en wekt daarmee bij de ander het gevoel op dat met hem geen rekening wordt gehouden, dat alles draait om de vrijheid van de ene. Dat geldt zowel voor de exhibitionist als voor de puritein.

Zo'n publieke ruimte is wat mij betreft echter een ruimte van onderhandeling: we kunnen veel gedogen, maar we verwachten ook een vorm van consideratie naar onze gevoelens toe. Als iemand de indruk wekt die consideratie niet te willen opbrengen omdat hij zijn volle vrijheid meent te moeten ontplooien, ontstaat een onoplosbare spanning. Daarom zal die publieke ruimte altijd een "brave" ruimte zijn, een compromis dat de extremen bijvijlt. De exhibitionist zal moeten aanvaarden dat hij zich ten dele moet bedekken; de puritein moet aanvaarden dat er her en der toch een blote schouder te zien is.

Toch wordt ook naar andere compromissen gezocht. Zo mogen nudisten niet in hun nakie over de Meir lopen, maar kan het wel op het naaktstrand van Bredene. Ik vind dat een uitstekend compromis. Voor mijn part bakent men ook delen van parken af voor seksrecreanten die eens een potje willen vrijen tussen de netels en de muggen. Maar in de publieke ruimte zoek je naar een evenwicht tussen de wensen van eenieder.

Laatst gewijzigd door Den Duisteren Duikboot : 26 augustus 2013 om 21:49.
Oud 26 augustus 2013, 21:42   #77
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Die waarheid in de één of andere leuke zin smeden is niet altijd gemakkelijk dacht ik.
Ze zijn aan het neuken , liefje, Dat meisje pijpt die jonge, liefje, die twee hebben anale seks, liefje.

Wat is het probleem?
Oud 26 augustus 2013, 22:07   #78
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
1: Dat heeft juist alles met beschaving te maken.

Landen waar mensen weinig tot geen vrijheid hebben zijn er voor gemaakt om te mislukken of ernstig achter te lopen.
Ik denk dat je de vrijheden in de westerse wereld overschat omdat je niet inziet hoezeer die westerse wereld vergeven is van (ongeschreven) regeltjes die verband houden met gedrag: hoe je je dient te gedragen in een restaurant, tegenover je baas, tegenover een vrouw, bij een begrafenis, etc. Dat is allemaal extreem geformaliseerd bij ons in ogenschijnlijk van nature gegeven afspraken en rituelen. Alleen valt het niet zo op omdat die formalisaties nauwelijks op papier staan. Ze zijn gegrift in onze psyche tijdens onze - overigens zeer lange - opvoeding tot volwassenheid.

Toch heb je niet helemaal ongelijk, want onrechtstreeks is er natuurlijk wel een verband tussen beschaving en vrijheid. Tijdens een beschavingsproces wordt sociale dwang geleidelijk omgezet in zelfdwang: men leeft de regels na zonder dat anderen de naleving nog moeten afdwingen door sancties. Daardoor ontstaat de broze illusie van het individu dat zijn eigen meester is en uiteindelijk ook kan en moet zijn (de kern van het westerse individualisme). Dat leidt tot een zoektocht naar nieuwe vrijheden, een zoeken naar de mogelijkheden van het individu, echter steevast binnen de grenzen van de dwangen in onze psyche. Van zodra die dwangen het dreigen te begeven, neemt de roep om dwang-van-buitenaf weer toe.
Oud 26 augustus 2013, 22:22   #79
giserke
Banneling

Standaard

Ik zou ze wel eens willen zien paraderen bij 0 graden. Maar dan zie je ze niet hoor!
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2013, 22:28   #80
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Ik zou ze wel eens willen zien paraderen bij 0 graden. Maar dan zie je ze niet hoor!
Het is ook geen goed idee met een melkwit lijf bij 25°C en volle zon te paraderen hoor.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be