Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 augustus 2013, 11:08   #61
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Inderdaad. Daarom dat ik hem vroeg om de dingen simpel uit te leggen. Wie zijn domein beheerst, kan dat uitleggen op wel twintig verschillende manieren, maakt zich allerminst pissig als iemand iets niet verstaat of "domme" vragen stelt. Integendeel. En zit er zeker niet mee in dat hij zich zou moeten "verlagen" tot het niveau van zijn luisteraars.
Another Jack en Openeye, kunnen zij niet overeenkomen dan?
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2013, 11:10   #62
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Inderdaad. Daarom dat ik hem vroeg om de dingen simpel uit te leggen. Wie zijn domein beheerst, kan dat uitleggen op wel twintig verschillende manieren, maakt zich allerminst pissig als iemand iets niet verstaat of "domme" vragen stelt. Integendeel. En zit er zeker niet mee in dat hij zich zou moeten "verlagen" tot het niveau van zijn luisteraars.
Ik moet u gelijk geven.
Als je vraagt om het concreet te maken en je krijgt een windhoos gescheld en gebakken lucht, dan weet je dat het luchtkasteel in mekaar aan het storten is...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2013, 11:11   #63
openeye
Gouverneur

openeye's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik zie niet in waar de Belgen falen. België handhaaft zich economisch minstens even goed als sommige buurlanden, deze regering haalde belangrijke communautaire voetangels weg zoals BHV, zette een groot pakket bevoegheidsoverdrachten op haar agenda en voert die nu uit, loodste ons perfect door de economsiche crisis, en zelfs onze Belgische voetbalploeg doet het uitstekend voorlopig. En dan spreek ook nog niet eens over de Belgische hockey-clubs die fantastisch presteerden afgelopen week op het Europees kampioenschap.
België surft op de buurlanden en profiteert van zijn centrale ligging naar die economische machten, niet door het goed beleid. En communautair en al die andere ideologische onzin heeft mss 1% van de bedrijven baat aan.
En we zullen maar niet beginnen wat het nut is van die sportclubs

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Ik wou ook ooit zelfstandige worden, maar die bijdragen, terwijl je dan misschien nog nauwelijks iets verdiend had, waren schandalig hoog. Berekenen op wat je daadwerkelijk verdient is te lastig, vermoed ik.
klopt, als beginnende zelfstandige of iemand die een bedrijf opricht is dit geen kattepis als je elke euro moet dubbel draaien om je product gemaakt en gekeurd te krijgen.

Citaat:
Ik snap volledig niet hoe het komt dat je dit niet snapt.
Ik liet juist mijn broer van 17 lezen en die had onmiddelijk door wat de inhoudelijke kwesties zijn. Dus ofwel kunnen we concluderen dat ofwel mijn broer super intelligent is en dat voor iemand die sportschool gedaan heeft ofwel dat jij buitengewoon dom bent.

En dan ga je na dat je me eerst probeert te trollen, vragen om het eens simpel te gaan uitleggen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik moet u gelijk geven.
Als je vraagt om het concreet te maken en je krijgt een windhoos gescheld en gebakken lucht, dan weet je dat het luchtkasteel in mekaar aan het storten is...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door openeye Bekijk bericht
Dat klopt, maar er zijn nog teveel mensen die afhaken door het falen van de Belgische overheid om een acceptabel klimaat te creëeren.
1: zorg dat mensen die geld hebben, ipv belastingen betalen, dat ze hun geld investeren als venture capital in nieuwe markten en bedrijven.
2: Stop met die betutteling van de overheid. Wtf moet ik een certificaat gaan halen om een bedrijf te mogen oprichten/beheren?
3: Zorg dat er genoeg raamwerken zijn waar efficiënt kan gebruik van gemaakt kunnen worden, om de verschillende sectoren en companie sizes hun best mogelijke en efficiënte vorm kunnen nemen. Neem nu die bvba of een starters bvba. http://www.vennootschappen.org/nieuw...rters_bvba.asp. Het faalt wederom volledig en is puur gemaakt voor het goed van de overheid
Ik heb je deftig geantwoord. Waar ben ik aan het schelden naar jou? Heb je me al geantwoord hierop? Of probeer je je kont te draaien door mee op mijn kap te zitten en zo probeert de aandacht van je af te leiden?

Laatst gewijzigd door openeye : 26 augustus 2013 om 11:18.
openeye is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2013, 11:31   #64
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik moet u gelijk geven.
Als het zijn bedoeling is om mensen er toe aan te zetten zelfstandige te worden, dan zou hij beter beginnen bij het begin: hoe word ik zelfstandige (in bijberoep) en verwijzen naar het Agentschap Ondernemen. Daar hebben ze een brochure met stappenplan en daar kan men terecht voor begeleiding.
Bijkomend voordeel: men kan intekenen op de KMO-portefeuille voor subsidies voor opleiding, advies, coaching...
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.

Laatst gewijzigd door Txiki : 26 augustus 2013 om 11:51.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2013, 11:35   #65
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik snap volledig niet hoe het komt dat je dit niet snapt.
Ik liet juist mijn broer van 17 lezen en die had onmiddelijk door wat de inhoudelijke kwesties zijn. Dus ofwel kunnen we concluderen dat ofwel mijn broer super intelligent is en dat voor iemand die sportschool gedaan heeft ofwel dat jij buitengewoon dom bent.

En dan ga je na dat je me eerst probeert te trollen, vragen om het eens simpel te gaan uitleggen?
Ten eerste is niemand schuldig aan zijn intelligentiepeil, hoog of laag. Ten tweede, als je goed leest en wat minder raast, dan zou je merken dat ik al "beyond" de inhoud bezig ben. En ten derde: jij bent degene die mijn reacties meteen opzij schuift als getrol. Probeer wat dieper na te denken in plaats van meteen je paard van stal te halen.

En inpikkend op mijn laatst geplaatste reactie op Jack: vertel eens, wat is nu eigenlijk je bedoeling?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Oud 26 augustus 2013, 11:37   #66
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb je deftig geantwoord. Waar ben ik aan het schelden naar jou? Heb je me al geantwoord hierop? Of probeer je je kont te draaien door mee op mijn kap te zitten en zo probeert de aandacht van je af te leiden?
Niemand heeft hier de bedoeling op je kap te zitten. Er worden vragen gesteld en opmerkingen gemaakt. Je moet je niet zo aangevallen voelen daardoor. Het biedt je net de kans om onderbouwd en wijs uit de hoek te komen. Maar je verkiest blijkbaar eerder de weg van intimidatie. Dat lukt niet hoor bij mensen die (in zekere mate) van wanten weten.
Oud 26 augustus 2013, 11:43   #67
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Even terug naar waar het daarna "ontspoord" is.

Citaat:
Om een eigen bedrijf op te richten?
Om een product te ontwikkelen?
...
Goed. Om een eigen bedrijf op te richten en/of een eigen product te ontwikkelen.

Eerste vraag: hoe begin ik daar aan?
Oud 26 augustus 2013, 11:56   #68
openeye
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ten eerste is niemand schuldig aan zijn intelligentiepeil, hoog of laag. Ten tweede, als je goed leest en wat minder raast, dan zou je merken dat ik al "beyond" de inhoud bezig ben. En ten derde: jij bent degene die mijn reacties meteen opzij schuift als getrol. Probeer wat dieper na te denken in plaats van meteen je paard van stal te halen.

En inpikkend op mijn laatst geplaatste reactie op Jack: vertel eens, wat is nu eigenlijk je bedoeling?
Ik zag van je vorige reacties nergens een beyond the content reactie. Ga naar pagina 1 en herlees je reacties. De moment dat je afkwam met gaat je niets aan terwijl ik gewoon achter reactie aan het vissen was en dan probeerde door te trollen.
Wees meegaander in een gesprek en doe eens wat moeite.

Citaat:
Als het zijn bedoeling is om mensen er toe aan te zetten zelfstandige te worden, dan zou hij beter beginnen bij het begin: hoe wordt ik zelfstandige (in bijberoep) en verwijzen naar het Agentschap Ondernemen. Daar hebben ze een brochure met stappenplan en daar kan men terecht voor begeleiding.
Bijkomend voordeel: men kan intekenen op de KMO-portefeuille voor subsidies voor opleiding, advies, coaching...
Ja dat is altijd interessant om te delen, maar dat was niet de basis intentie van deze draad.
De point was om aan te tonen dat in de communicatie die in die tekst staat aantoont dat winst maken kwaad bloed zet.
Di Rupo zou zijn vastgoed aan verlies verkocht hebben om de een of andere reden, terwijl zelfs een halve gare dat niet zou doen. Ofwel zijn die mensen aan het liegen ofwel zijn die inderdaad zo dom om met verlies vastgoed te verkopen. En op beide punten zijn ze niet geschikt om een deel uit te maken van de regering.
Het is nu eenmaal zo dat wanneer mensen lezen van anderen dat ze jaloers worden en beginnen te morren omdat die persoon weer geld verdient heeft.

Wat de mensen in dit land moeten doen en leren is te ondernemen, actief te zijn en hun creativiteit te gebruiken om zelf er ook op voorruit te geraken. De mensen hier nemen het zich veel te gemakkelijk en als het dan wat minder gaat, dan zitten ze op de kap van die dwazen in de wetstraat die in de eerste plaats daar gezet zijn door die mensen.

Citaat:

Goed. Om een eigen bedrijf op te richten en/of een eigen product te ontwikkelen.

Hangt er vanaf.
Als je een product designed that effectief moet geproduceerd worden en verdeelt, dan teken je eerst je idee, maakt een business case, zoekt mensen die je kunnen ermee helpen, desnoods kunnen een prototype bouwen en dan zoek je funding bij Angels, Venture capital of als je echt moedig bent neem je een lening van de bank.
Al moet ik zeggen dat het eerder angel money zal zijn in het begin, omdat venture capital meestal wacht tot effectief bewezen is dat er potentieel is in het bedrijf. Of je gaat op zoek naar subsidies. Bv als je iets maakt in duurzame energie sector.

Als je however een bepaalde dienst wil maken die online werkt, maak je opnieuw een business case: market research, market acceptance, cost of development,...
Dan zoek je afhankelijk wat je zelf voor een profiel bent nog 1 of 2 mensen die kunnen meewerken eraan en je begint met bouwen en kan je wachten op funding tot als je effectief moet system upgrades doen en moet aan advertising doen. Zelfs growth hacking via social media kost massas geld als je wil deftig groeien.

Laatst gewijzigd door openeye : 26 augustus 2013 om 12:06.
Oud 26 augustus 2013, 12:03   #69
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zag van je vorige reacties nergens een beyond the content reactie. Ga naar pagina 1 en herlees je reacties

Ja dat is altijd interessant om te delen, maar dat was niet de basis intentie van deze draad.
De point was om aan te tonen dat in de communicatie die in die tekst staat aantoont dat winst maken kwaad bloed zet.
Di Rupo zou zijn vastgoed aan verlies verkocht hebben om de een of andere reden, terwijl zelfs een halve gare dat niet zou doen. Ofwel zijn die mensen aan het liegen ofwel zijn die inderdaad zo dom om met verlies vastgoed te verkopen. En op beide punten zijn ze niet geschikt om een deel uit te maken van de regering.
Het is nu eenmaal zo dat wanneer mensen lezen van anderen dat ze jaloers worden en beginnen te morren omdat die persoon weer geld verdient heeft.

Wat de mensen in dit land moeten doen en leren is te ondernemen, actief te zijn en hun creativiteit te gebruiken om zelf er ook op voorruit te geraken. De mensen hier nemen het zich veel te gemakkelijk en als het dan wat minder gaat, dan zitten ze op de kap van die dwazen in de wetstraat die in de eerste plaats daar gezet zijn door die mensen.
Effe direct ter zake op wat je hierboven schrijft: er MOET winst gemaakt worden. Zonder winst, geen draaiende economie.

Met je laatste alinea ben ik het eens, maar het is net daarom dat ik begonnen ben over "geen tijd, geen middelen...". Je bent me dan maar voor dom beginnen uitmaken. Geen probleem, dan speel ik den domme, he. En dan heb je me nog meer uitgemaakt.
Wel kijk: ik heb een voorstel: stap met je uitleg naar een volkscafé, een markt of naar eender waar. Eens zien hoe lang je het volhoudt.

En blijft de vraag: hoe beginnen mensen daar aan?

Laatst gewijzigd door Txiki : 26 augustus 2013 om 12:05.
Oud 26 augustus 2013, 12:06   #70
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Effe direct ter zake op wat je hierboven schrijft: er MOET winst gemaakt worden. Zonder winst, geen draaiende economie.

Met je laatste alinea ben ik het eens, maar het is net daarom dat ik begonnen ben over "geen tijd, geen middelen...". Je bent me dan maar voor dom beginnen uitmaken. Geen probleem, dan speel ik den domme, he. En dan heb je me nog meer uitgemaakt.
Wel kijk: ik heb een voorstel: stap met je uitleg naar een volkscafé, een markt of naar eender waar. Eens zien hoe lang je het volhoudt.

Als hij daar die toon aanhoudt gaat hij rap wat pannenkoeken tegen zijn smikkel krijgen, of hij nu in een rolstoel zit of niet.
Oud 26 augustus 2013, 12:07   #71
openeye
Gouverneur

Standaard

Citaat:

Hangt er vanaf.
Als je een product designed that effectief moet geproduceerd worden en verdeelt, dan teken je eerst je idee, maakt een business case, zoekt mensen die je kunnen ermee helpen, desnoods kunnen een prototype bouwen en dan zoek je funding bij Angels, Venture capital of als je echt moedig bent neem je een lening van de bank.
Al moet ik zeggen dat het eerder angel money zal zijn in het begin, omdat venture capital meestal wacht tot effectief bewezen is dat er potentieel is in het bedrijf. Of je gaat op zoek naar subsidies. Bv als je iets maakt in duurzame energie sector.

Als je however een bepaalde dienst wil maken die online werkt, maak je opnieuw een business case: market research, market acceptance, cost of development,...
Dan zoek je afhankelijk wat je zelf voor een profiel bent nog 1 of 2 mensen die kunnen meewerken eraan en je begint met bouwen en kan je wachten op funding tot als je effectief moet system upgrades doen en moet aan advertising doen. Zelfs growth hacking via social media kost massas geld als je wil deftig groeien.

Citaat:

Ik zit hier op een forum om mensen te vinden die effectief ondernemen of willen en hierover willen praten.
Ik kan evengoed naar andere boards gaan met ondernemers en het daar vragen... Maar daar zijn ze minder actief en hier heb ik dan ook een kans om niet ondernemers hun mening te horen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Als hij daar die toon aanhoudt gaat hij rap wat pannenkoeken tegen zijn smikkel krijgen, of hij nu in een rolstoel zit of niet.
Ik hou van pannekoeken Xenophon.

Laatst gewijzigd door openeye : 26 augustus 2013 om 12:11.
Oud 26 augustus 2013, 12:13   #72
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Tegenwoordig zijn er goedkope middeltjes zoals internet, email en telefoon.
Google kan ook zeer behulpzaam zijn.
Je moet een algemeen overzicht hebben van de markt

Dat je geen tijd hebt ligt aan je eigen. Aan wat spendeer jij je tijd?
Zoek het niet te ver , iedere mens die eet maakt een hoogst eigen product en de meesten zijn technisch in staat om dat naar de markt te brengen.
Tot daar zijn we al met de redenering.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2013, 12:19   #73
openeye
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
Zoek het niet te ver , iedere mens die eet maakt een hoogst eigen product en de meesten zijn technisch in staat om dat naar de markt te brengen.
Tot daar zijn we al met de redenering.
lawl. Dit is tenminste een goede en logisch denkende boer.
Oud 26 augustus 2013, 12:24   #74
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
lawl. Dit is tenminste een goede en logisch denkende boer.
Ja, met die is het gemakkelijk werken. Het zijn juist de andere die je moet zien te bereiken...
Oud 26 augustus 2013, 12:26   #75
rafkaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Willen zelf zoveel mogelijk hebben, willen er niet voor opofferen, gunnen anderen niets, die ze zelf op die positie zetten om te kunnen scheppen.

Stop met die onnozele partijbashing. Elke politieker is een zakkenvuller. links en rechts.

Ik geef geen fluit om de nva of een andere partij. In mijn ogen zijn die partijen aanwezig voor de intellectueel zwakken zodat ze hun eigen verantwoordelijkheid niet moeten nemen.
Jij bent vermoedelijk een intellectueel sterke persoon?
rafkaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2013, 12:27   #76
openeye
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rafkaf Bekijk bericht
Jij bent vermoedelijk een intellectueel sterke persoon?
Neen, ik plaats mij in de middenmoot.

Citaat:
Ja, met die is het gemakkelijk werken. Het zijn juist de andere die je moet zien te bereiken...
Klopt, maar daar heb je marketing voor en dat zal in het begin ook je grootste kost zijn. Je moet de massa zien als een kudde van schapen die je in beweging moet krijgen door een vorm van dynamiet(Apple marketing bv) of door kleine prikjes zoals Mc donalds

Laatst gewijzigd door openeye : 26 augustus 2013 om 12:28.
Oud 26 augustus 2013, 12:31   #77
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Hangt er vanaf.

Ik zit hier op een forum om mensen te vinden die effectief ondernemen of willen en hierover willen praten.
Ik kan evengoed naar andere boards gaan met ondernemers en het daar vragen... Maar daar zijn ze minder actief en hier heb ik dan ook een kans om niet ondernemers hun mening te horen.

Ik hou van pannekoeken Xenophon.
Doe maar gewoon man, en laat het jargon en dat artificieel gebruik van engels achterwege.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2013, 12:43   #78
openeye
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Doe maar gewoon man, en laat het jargon en dat artificieel gebruik van engels achterwege.
Tja, ik spreek 75% van de tijd Engels. Vlaams/Nederlands is een economisch waardeloze taal anyway.
Oud 26 augustus 2013, 12:44   #79
rafkaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Inderdaad.
Hij zou zoals onze nationale voetbalbond Engels en Frans moeten gebruiken.
Oud 26 augustus 2013, 12:45   #80
rafkaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Tja, ik spreek 75% van de tijd Engels. Vlaams/Nederlands is een economisch waardeloze taal anyway.
Jij bent waarschijnlijk waardevol?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be