Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Arabische lente
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht.

Discussietools
Oud 9 september 2013, 20:25   #61
The_Belgian_Kurd
Provinciaal Statenlid

The_Belgian_Kurd's schermafbeelding

Question

Wat me hier opvalt is dat zowel Dixie als Salah dezelfde standpunten hebben, ook al zijn ze 'aartsvijanden'. Ze zijn akkoord over zowat alles, behalve als het aankomt op het Israël vs Arabieren conflict. Interessant eigenlijk. Beide verdedigen de Syrische "revolutie". Het is geen "revolutie" meer, het is pure terreur. De VS zit toe hoe het zijn grip op het Midden-Oosten verliest. De VS is niet meer de supermacht van vroeger, mede dankzij de oorlogen van Bush. Vanaf nu ben ik Pro-Poetin. Één van de weinige politiekers met ballen.
Oud 9 september 2013, 20:29   #62
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Dat Amerika macht verliest hebben ze enkel aan zichzelf te danken, een rampzalig buitenlands beleid en verkeerde vrienden zijn oorzaak Nr.1.

De Amerikaanse bevolking zal nog wel wakker worden wanneer de SHTF.
HIER
zonbron is offline  
Oud 9 september 2013, 23:08   #63
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Dus die 100.000 doden zijn allemaal van het Assad regime? Van eenzijdig narcisme gesproken.
natuurlijk wie is deze burgeroorlog anders begonnen?!
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline  
Oud 9 september 2013, 23:11   #64
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

"De reden waarom de rebellen Maaloula binnevielen is omdat ze weten dat zowel het leger als de VS een unesco site niet gaan bombarderen"
leugens Maaloula is helemaal geen unesco site
Dixie is offline  
Oud 9 september 2013, 23:24   #65
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The_Belgian_Kurd Bekijk bericht
Wat me hier opvalt is dat zowel Dixie als Salah dezelfde standpunten hebben, ook al zijn ze 'aartsvijanden'. Ze zijn akkoord over zowat alles, behalve als het aankomt op het Israël vs Arabieren conflict. Interessant eigenlijk. Beide verdedigen de Syrische "revolutie". Het is geen "revolutie" meer, het is pure terreur. De VS zit toe hoe het zijn grip op het Midden-Oosten verliest.
ach jij heult toch ook samen met neo nazi's en Israël/Jodenhaters hier
om die klootzak van een assad te steunen
trouwens ik vind dat die buitenlandse 'strijders' een even kwaad dan assad en ook dit is zijn schuld toen hij meer dan 2 jaar geleden zijn eigen bevolking begon af te slachten
altijd respect voor de Koerden gehad in Turkije en vooral in Irak maar als ik jouw zo bezig zien ... ach ja jij bent maar 1 mening dus leg ik die wel opzij
Dixie is offline  
Oud 10 september 2013, 01:17   #66
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Een record voor die trol, hij heeft 7 regels volgetypt, en dat is in zijn bijna 16.000 berichten niet eerder voorgekomen.

BK, je hebt wat bij de trol losgemaakt, dit wat anderen tot dusver niet is gelukt (..)

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 10 september 2013 om 01:18.
Frankenstein is offline  
Oud 10 september 2013, 06:30   #67
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
trouwens ik vind dat die buitenlandse 'strijders' een even kwaad dan assad en ook dit is zijn schuld toen hij meer dan 2 jaar geleden zijn eigen bevolking begon af te slachten
altijd respect voor de Koerden gehad in Turkije en vooral in Irak maar als ik jouw zo bezig zien ... ach ja jij bent maar 1 mening dus leg ik die wel opzij
Als jij een zionist bent dan begrijp ik toch niet waarom je tegen Assad bent, als de rebellen winnen gaan die echt niet vriendelijker staan tegenover Israël, waarschijnlijk nog erger. Die moslim sektes gaan dan wel elkaar beginnen uitmoorden, is dat misschien het doel van die steun?
BonBon is offline  
Oud 10 september 2013, 06:36   #68
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat me hier opvalt is dat zowel Dixie als Salah dezelfde standpunten hebben, ook al zijn ze 'aartsvijanden'. Ze zijn akkoord over zowat alles, behalve als het aankomt op het Israël vs Arabieren conflict. Interessant eigenlijk. Beide verdedigen de Syrische "revolutie". Het is geen "revolutie" meer, het is pure terreur. De VS zit toe hoe het zijn grip op het Midden-Oosten verliest. De VS is niet meer de supermacht van vroeger, mede dankzij de oorlogen van Bush. Vanaf nu ben ik Pro-Poetin. Één van de weinige politiekers met ballen.
Zionisten en terroristen, wie had dat verwacht. (/sarcasm)

Binnenlands blijf ik tegen Poetin maar z'n buitenlands beleid is verdorie goed, logisch en eerlijk, wie had dat ooit kunnen denken. Obama daarentegen is afgegaan als een gieter, geen enkele ruggengraat en niet meer dan een woordvoerder van de politie, CIA en het leger. Die blijkbaar vol met joden zit, dat verklaart wel heel wat natuurlijk.
BonBon is offline  
Oud 10 september 2013, 20:36   #69
The_Belgian_Kurd
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
Ik daag u uit om één zin te vinden waar ik zeg dat ik de nazi's steun en Joden haat. Ik heb me trouwens lang samen met een Koerdische team samengewerkt om de Koerdische joden uit Pençwen die door de Arabieren verjaagd werden naar Israël terug te brengen. Als ik Joden zou haten zou ik een deel van mijn eigen identiteit haten, aangezien er 200,000 Koerden in Israël leven. Nu moet je niet beginnen met respect over Koerden blabla, wees gewoon eerlijk. Assad is idd niet de beste leider op deze wereld, maar toch liever Assad dan een paar fanatieke gekken! Als jij echt zo'n goede Jood zou zijn, zou je Assad 'steunen' aangezien er nog grote gemeenschappen leven in Damascus en andere steden(Ik weet niet of ze ondertussen gevlucht zijn). Of wil je dat het zoals in Afghanistan wordt, waar alle Joden gevlucht zijn ?
Oud 10 september 2013, 20:41   #70
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
2

Homo,s zijn geen mensen.

"dit is cynisme he zuurpruimpjes ".

Laatst gewijzigd door Nietzsche : 10 september 2013 om 20:42.
Nietzsche is offline  
Oud 10 september 2013, 20:42   #71
The_Belgian_Kurd
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Zionisten en terroristen, wie had dat verwacht. (/sarcasm)

Binnenlands blijf ik tegen Poetin maar z'n buitenlands beleid is verdorie goed, logisch en eerlijk, wie had dat ooit kunnen denken. Obama daarentegen is afgegaan als een gieter, geen enkele ruggengraat en niet meer dan een woordvoerder van de politie, CIA en het leger. Die blijkbaar vol met joden zit, dat verklaart wel heel wat natuurlijk.
Ik zou eerder de Zionisten de schuld geven en niet de Joden. Ik ken een paar Joden en wat een schat van een mensen! Poetin wordt zwartgemaakt in de media wegens zijn anti-homo beleid, maar grappig hoe het in de VS legaal is in 23 staten om geslachtgemeenschap te hebben met dieren en maar in 9 staten het homohuwelijk legaal is..
Oud 10 september 2013, 20:57   #72
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zou eerder de Zionisten de schuld geven en niet de Joden. Ik ken een paar Joden en wat een schat van een mensen! Poetin wordt zwartgemaakt in de media wegens zijn anti-homo beleid, maar grappig hoe het in de VS legaal is in 23 staten om geslachtgemeenschap te hebben met dieren en maar in 9 staten het homohuwelijk legaal is..
Het een maakt het ander goed?

Als je zulke redeneringen nog hanteert terwijl je 18 + bent moet je toch eens bij jezelf te raden gaan.
Nietzsche is offline  
Oud 10 september 2013, 21:03   #73
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht

Als je zulke redeneringen nog hanteert terwijl je 18 + bent moet je toch eens bij jezelf te raden gaan.
Ach, ook bij de grootmachten is het kiezen tussen pest en cholera, net zoals in Syrië.
BonBon is offline  
Oud 10 september 2013, 21:06   #74
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ach, ook bij de grootmachten is het kiezen tussen pest en cholera, net zoals in Syrië.
Nee, ik kies voor de onschuldige burgers.

En dat doe ik door te kijken waar die onschuldige burgers het het meest goed hebben. En strikt genomen is dat bij een democratie.

Het punt is alleen dat dan de kans relatief groot is dat een of andere extremistische islamitische groepering de macht gaat krijgen. Dus dan moet ik wel pro-assad zijn. Dat is alleen heel anders dan jij hier doet vermoeden.
Nietzsche is offline  
Oud 10 september 2013, 21:29   #75
The_Belgian_Kurd
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:

Het één maakt het ander niet goed, maar Rusland wordt zwartgemaakt terwijl de VS niet veel beter is. Ga eens naar Texas of het zuiden van de VS en zeg dat je op mannen valt....
Oud 10 september 2013, 21:32   #76
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee, ik kies voor de onschuldige burgers.

En dat doe ik door te kijken waar die onschuldige burgers het het meest goed hebben. En strikt genomen is dat bij een democratie.

Het punt is alleen dat dan de kans relatief groot is dat een of andere extremistische islamitische groepering de macht gaat krijgen. Dus dan moet ik wel pro-assad zijn. Dat is alleen heel anders dan jij hier doet vermoeden.
Zo is het inderdaad, momenteel is Assad de beste optie voor een relatieve vrede voor de complete bevolking, we moeten wel voor Assad zijn want anders worden de minderheden en westerlingen gekeeld zoals in Irak.
BonBon is offline  
Oud 10 september 2013, 21:35   #77
The_Belgian_Kurd
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Zo is het inderdaad, momenteel is Assad de beste optie voor een relatieve vrede voor de complete bevolking, we moeten wel voor Assad zijn want anders worden de minderheden en westerlingen gekeeld zoals in Irak.
Het enige mogelijke scenario is ALS Assad valt is dat er een Alawitische staat wordt gecreeërd in Latakia en de Christenen vluchten naar de Autonome Koerdische regio in Syrië net als bij Irak het geval was. Voor de rest zullen de terroristen alles vernietigen. Damn ik herinner me nog dat de tijd dat ik in Damascus leefde. Wat een mooie stad zeg! Nu jammer genoeg grotendeels verwoest.
Oud 10 september 2013, 21:47   #78
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Het enige mogelijke scenario is ALS Assad valt is dat er een Alawitische staat wordt gecreeërd in Latakia en de Christenen vluchten naar de Autonome Koerdische regio in Syrië net als bij Irak het geval was. Voor de rest zullen de terroristen alles vernietigen. Damn ik herinner me nog dat de tijd dat ik in Damascus leefde. Wat een mooie stad zeg! Nu jammer genoeg grotendeels verwoest.
De Koerden hebben dat mogelijk gemaakt in Irak, in Libië daarentegen hebben ze alle minderheden veroverd en wordt er nog steeds etnisch gezuiverd. De rebellen hebben al aangegeven dat ze verder doen tot heel Syrië veroverd is, een opsplitsing lijkt me moeilijk.
BonBon is offline  
Oud 10 september 2013, 21:58   #79
The_Belgian_Kurd
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
De Koerden hebben dat mogelijk gemaakt in Irak, in Libië daarentegen hebben ze alle minderheden veroverd en wordt er nog steeds etnisch gezuiverd. De rebellen hebben al aangegeven dat ze verder doen tot heel Syrië veroverd is, een opsplitsing lijkt me moeilijk.
Tartous en Latakia 'governate' zijn nog steeds in handen van Assad hoor. In Tartous, dat tot nu toe geen enkele ellende heeft gezien, gaan de bouw van nieuwe luxieuze appartementen gewoon door. Je kunt Syrië onmongelijk met Libië vergelijken, aangezien Syrië altijd seculier is geweest en de bakmat is van het Christendom. Al wordt Al-Nusra gesteund door de hele wereld, Koerdisch gebied kunnen ze niet binnen, zie Serê kaniyê maar als bewijs. Die stad is al 3x bestormd geweest door Al-Nusra met de steun van Turkije, en telkens hebben die flikkers zware verliezen geleden. We zijn trouwens goed op programma, Rojava is bijna helemaal bevrijd.
Oud 10 september 2013, 22:16   #80
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Tartous en Latakia 'governate' zijn nog steeds in handen van Assad hoor. In Tartous, dat tot nu toe geen enkele ellende heeft gezien, gaan de bouw van nieuwe luxieuze appartementen gewoon door. Je kunt Syrië onmongelijk met Libië vergelijken, aangezien Syrië altijd seculier is geweest en de bakmat is van het Christendom. Al wordt Al-Nusra gesteund door de hele wereld, Koerdisch gebied kunnen ze niet binnen, zie Serê kaniyê maar als bewijs. Die stad is al 3x bestormd geweest door Al-Nusra met de steun van Turkije, en telkens hebben die flikkers zware verliezen geleden. We zijn trouwens goed op programma, Rojava is bijna helemaal bevrijd.
Ja maar je zei 'als Assad valt', dus na een verovering van de rebellen.

Ik hoop dat je gelijk hebt, de rebellen zijn alvast dom geweest om een tweede front te openen met de Koerden.
BonBon is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be