Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 september 2013, 10:50   #61
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ondernemerke Bekijk bericht
- een werknemer die op het werk een iphone boven haalt vergooit in een seconde al zijn kansen op promotie. Daar maak ik dan bij die van de personeelsdienst een prioriteit van. Een samsung galaxy S4 wordt wel als een positieve opmerking in uw dossier aangevinkt.
selecteert gij echt op basis van het model gsm/Smartphone dat iemand heeft?
speelt de kleur onderbroek ook een rol?

of ge het nodig hebt of het kunt betalen is een andere vraag.
beetje gelijk auto's de ene rijdt liever met een mercedes en de andere met nen BMW.
maar enkel het automerk als criterium nemen ipv opleiding, ervaring, cv,... om iemand aan te nemen?

uw houding is wel heel bekrompen/bevooroordeeld/simpel/... ik kan me niet voorstellen dat gij een bedrijf kunt runnen met zo'n instelling en den tijd da ge op op dit forum verschijt zegt ook wel iets.

wat maakt het nu echt uit welk merk telefoon/tv/waschmachine/oven/... iemand heeft?
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2013, 11:07   #62
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door buitenlander Bekijk bericht
Ideaal voer voor de banken zo'n mensen.
En die kunnen dan in overleg met OCMW dure leningen aangaan. Die de postjes graaiers dan weer kunnen gebruiken als beleggingen.
sounds like a plan!
Ik denk niet dat er één OCMW is dat een dure lening zal aangaan voor mensen die onder budgetbeheer staan.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2013, 11:32   #63
Ondernemerke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht

beetje gelijk auto's de ene rijdt liever met een mercedes en de andere met nen BMW.
maar enkel het automerk als criterium nemen ipv opleiding, ervaring, cv,... om iemand aan te nemen?

uw houding is wel heel bekrompen/bevooroordeeld/simpel/... ik kan me niet voorstellen dat gij een bedrijf kunt runnen met zo'n instelling en den tijd da ge op op dit forum verschijt zegt ook wel iets.

wat maakt het nu echt uit welk merk telefoon/tv/waschmachine/oven/... iemand heeft?
Zelfde principe als waarom een verzekeringsmaatschappij een rode auto een duurdere verzekering zou geven dan bijvoorbeeld een witte auto

En neen op eerste plaats komt ervaring en ingesteldheid (diploma telt nooit mee).

En ja naar de auto wordt wel eens gepolst. Waarom : omdat iemand met een dure mercedes van +50.000 euro nooit tevreden gaat blijven met een loon van 1500 euro netto/maand. Na x aantal jaren moet die wagen vervangen worden en als hij die moet financieren met zijn loon dan komen er problemen van. En een werknemer met financiële problemen krijgt meestal losse handjes.

En wat ik met mij tijd doe is mijn zaak en niemand heeft daar zaken mee! Ik heb dat hier nog al eens gezegd. Voor mij is dit entertainment, een uitlaatklep, een lachwekkend iets. En zo zie ik hoe andere mensen denken en dat gebruik ik dan als ik op de werkvloer kom. En toegegeven al veel zaken van hier gebruikt en het is steeds mooi hoe iemand door een simpel compliment zichzelf voor zijn baas zou gaan doodwerken
Ondernemerke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2013, 11:51   #64
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
En neen op eerste plaats komt ervaring en ingesteldheid (diploma telt nooit mee).
gij werkt dus in den dienstensector en hebt geen vakmannen nodig. een positief ingestelde mens heeft toch best een diploma nodig om slachter te zijn

Citaat:
En ja naar de auto wordt wel eens gepolst.
en de kleur onderbroek? merk tv, type wasmachine dat hij thuis heeft staan?
Citaat:
En wat ik met mij tijd doe is mijn zaak en niemand heeft daar zaken mee!
toch is het interessant om zien hoe jij als baas zich in oppervlakkigheden verloren loopt en bezig is met allerlei imago onzin en bizarre vooroordelen.

er is nu eenmaal geen verschil tussen een S4 en iphone. dat zijn gewoon 2 Smartphones uit het hogere marktsegment. Zoals ge in wasmachines ook goedkope en duurdere modellen hebt. Enkel op basis van een telefoonmerk uw aanwervingsprocedure bouwen getuigt van weinig vakmanschap en inzicht

Laatst gewijzigd door 1207 : 11 september 2013 om 11:52.
Oud 11 september 2013, 12:04   #65
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Ik denk niet dat er één OCMW is dat een dure lening zal aangaan voor mensen die onder budgetbeheer staan.
Ik weet niet, het lijkt wel zo simpel.

Iemand met een gat in de hand komt in de problemen en klopt aan bij het OCMW. Het "OCMW" stelt een budgetbeheer voor.
De rechtstreekse gevolgen. De "berooide" geeft zijn volledige inkomen aan het OCMW, en krijgt een minimum zakgeld, en al de rest word "geregeld".

Het OCMW bundeld alle schulden van de berooide, en betaald dat af met de rest van het inkomen. (is dat nu leefloon of een inkomen uit arbeid)

Maar, het OCMW als grote organisatie , met een groot budget, kan betere condities bedingen bij een bank voor lopende kredieten. Zelfs al is het maar 1% verschil tussen de "bankkredietlijn" van het OCMW, en hetgeen beloofd wordt aan de berooide als afbetalingstempo, da's 1% in de pocket.
Oud 11 september 2013, 12:05   #66
Ondernemerke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Enkel op basis van een telefoonmerk uw aanwervingsprocedure bouwen getuigt van weinig vakmanschap en inzicht
Is uw probleem waar ik niet van wakker lig. Ik boer in mijn ogen goed en al de rest boeit mij niet. Ik blijf het hier een van de mooiste uitlaatkleppen vinden
Ondernemerke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2013, 12:13   #67
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Is uw probleem waar ik niet van wakker lig. Ik boer in mijn ogen goed en al de rest boeit mij niet. Ik blijf het hier een van de mooiste uitlaatkleppen vinden
van mij moogt gij mensen uitsluiten enkel en alleen omwille vh gsmmerk waar ze mee rondlopen.
ik vind zo'n instelling zeer dom en het is alleszins in tegenspraak dat gij naar competenties zou kijken.
de meest competente is al kansloos als hij, in uw ogen, de verkeerde merkkeuze heeft.
Oud 11 september 2013, 12:28   #68
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
van mij moogt gij mensen uitsluiten enkel en alleen omwille vh gsmmerk waar ze mee rondlopen.
ik vind zo'n instelling zeer dom en het is alleszins in tegenspraak dat gij naar competenties zou kijken.
de meest competente is al kansloos als hij, in uw ogen, de verkeerde merkkeuze heeft.
Ach wat; windows vs linux, linux vs unix, mac vs pc, android vs ios... Futiele eeuwig durende discussies die toch nergens toe leiden.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2013, 12:31   #69
rafkaf
Banneling

Standaard

Ik denk dat men de ondernemerkes die geen smartphone hebben op één hand kan tellen (of ze moesten in de dienstencheques branche zitten).
rafkaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2013, 15:38   #70
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Ach wat; windows vs linux, linux vs unix, mac vs pc, android vs ios... Futiele eeuwig durende discussies die toch nergens toe leiden.
Staat los vh ondernemerke die mentaal nog in de lagere school zit.
toen moest ge ook de juiste pennezak hebben om er bij te horen en had ge ne jas van merk x waart ge ne loser

en over die iphone
wilt ge da en kundet betalen = kopen
vindt ge 't te duur = ni kopen
wilt ge hem maar hebt ge het geld ni = pech gehad

diegene die pech hebben zijn vaak de grootste klagers over te duur, geld ni waard,... (afgunst)
misschien moet ik ook op het Aston Martin forum gaan klagen dat de Vanquish zijn geld ni waard is

Laatst gewijzigd door 1207 : 11 september 2013 om 15:40.
Oud 11 september 2013, 18:30   #71
jodewa
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Eventjes een uitstap maken naar één van onze buurlanden en d�*�*r dan o.a. een iphone kopen (als je dat écht NODIG hebt)
Zoals....duitsland..?
Voor de zomer 2 samsung smartphones gekocht.
Per stuk € 100 goedkoper dan in mediamarkt te België.
Daarvoor rijden we wel vlug even naar Aken, niet..?
jodewa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2013, 18:35   #72
rafkaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jodewa Bekijk bericht
Zoals....duitsland..?
Voor de zomer 2 samsung smartphones gekocht.
Per stuk € 100 goedkoper dan in mediamarkt te België.
Daarvoor rijden we wel vlug even naar Aken, niet..?
Waarschijnlijk nog goedkoper: online in Nederland. Levering volgende dag (meestal gratis)
rafkaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2013, 12:07   #73
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
als ik eerlijk moet zijn, als ik een schoon madammeke zie met een gekleurd kantwerk die zo een beetje 'uitpuilt' vind ik dat best wel prettig om te zien... en heb ik op slag zelfs een positief beeld van een madammeke die zich verwent onderhuids en die er mooit wilt uitzien in de spiegel ja dus dat speelt een rol. Uiteraard kan een klassebak gewoon een versleten onderbroek dragen, daar gaat het niet over, maar laten we zeggen het zegt iets over uw karakter of dat je gelukkig bent etc
Citaat:

brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2013, 14:45   #74
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
gij werkt dus in den dienstensector en hebt geen vakmannen nodig. een positief ingestelde mens heeft toch best een diploma nodig om slachter te zijn

en de kleur onderbroek? merk tv, type wasmachine dat hij thuis heeft staan?

toch is het interessant om zien hoe jij als baas zich in oppervlakkigheden verloren loopt en bezig is met allerlei imago onzin en bizarre vooroordelen.

er is nu eenmaal geen verschil tussen een S4 en iphone. dat zijn gewoon 2 Smartphones uit het hogere marktsegment. Zoals ge in wasmachines ook goedkope en duurdere modellen hebt. Enkel op basis van een telefoonmerk uw aanwervingsprocedure bouwen getuigt van weinig vakmanschap en inzicht
Mogelijk, maar dan toch in het onderste segment daarvan. Iets in het genre van call center misschien ? Want onze ondernemer zegt zelf dat hij geen mensen met diploma nodig heeft, en dat ze 1500 euro netto verdienen. In die sector is dat een vrij normaal loon en dat is personeel met een hoge rotatie op. Is ook iets dat men meer en meer probeert te delokaliseren. Ook hierover heeft onze ondernemer al eerder zitten allusie maken.

Hij zou zijn selectie criteria nog wat kunnen aanscherpen. Zeker geen mannen aanvaarden die witte sokken dragen bijvoorbeeld. Of vrouwen met een maatje +40. Geen supporters van antwerp. Geen mensen die naar blankenberge of bredene op vakantie gaan. Uiteraard geen mensen die naar VTM kijken.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be