Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 20 augustus 2004, 20:57   #61
Marco
Parlementslid

Marco's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld
peer = gelijken , uw subsultuur (english)
bv ; als ASO scholier in kapellen zijn uw "peers" uw eveneens studerende zussen/broers/vrienden. zij oefenen de peer stimulation uit...
als iedereen verder studeert, is het logisch dat ook jij daar aan wil voldoen. de meesten doen dat ook.

term wordt vaak gebruikt in andere context "peer pressure".die ook in het nederlands meer gebruikt wordt...
Thanks.
Oud 20 augustus 2004, 21:00   #62
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand
Ze hebben ook in de VS opgemerkt dat de aziaten steevast de eersten zijn bij de meeste ingangsexamens, reden ten meer om in een land zoals China te investeren.
willen we ons eigenbelang voor de toekomst veilig stellen dan stoppen we met de investeringen in china.
nu dienen we enkel china's belangen.
het westeuropese volk gaat ten onder dankzij de internationale vrije markt.
achteraf niet komen klagen.
Mitgard is offline  
Oud 20 augustus 2004, 21:02   #63
AyneRand
Minister-President

Standaard

Ik zaag niet ik verdien er geld aan. Het individu primeert.
AyneRand is offline  
Oud 20 augustus 2004, 21:06   #64
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Ze hebben ook in de VS opgemerkt dat de aziaten steevast de eersten zijn bij de meeste ingangsexamens, reden ten meer om in een land zoals China te investeren.
Ik merk toch op dat er nog veel schroom is om in China te investeren. Kort gezegd : de bedrijven vertrouwen het land gewoonweg niet. Ik denk dat een CEO wel eens een hartaanval zou kunnen krijgen als men op zijn tv ineens zegt : "Het is tien uur. Weet u waar uw bedrijfsgeheimen zijn ?". Ik vind het ronduit hallucinant trouwens om je 'intellectual property' te verschepen naar een land dat tot nog toe alles heeft gekopieerd zonder zich ooit om auteursrechten en patenten te bekommeren. Ik denk niet dat ik er ooit in zal slagen om big business te verdenken van een dosis gezond verstand. Die hele delocalisatiehype heeft iets van een modegril. Iedereen moet mee terwijl men nu stilaan toch de andere kant van de medaille begint te zien.

http://www.vnunet.be/detalle.asp?ids...uscar&pagina=2
http://www.vnunet.be/datanews/detall...uscar&pagina=4

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 20 augustus 2004, 21:07   #65
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld
1; wil best geloven dat JIJ eerlijk zaken doet in afrika
2; lees de context BITTE ;als we echt ons er niets meer van willen aantrekken dan dienen we ECONOMISCH te vergoeden ;<maar dat is dus mijn visie niet. israel is bij mijn weten ook vandaag geen ontwikkelingsland, maar krijgt wel massaal zogezegde ontwikkelingshulp van de USA
3; reeds op geantwoord, ik heb geen zin in een massa daklozen en overweldigende criminaliteit die in de USa op handen gedragen wordt, want als je daar jezelf niet opwerkt in the american dream mag je gerust creperen.
1. Dat ik altijd eerlijk ben met Afrika is voor mij genoeg om vast te stellen dat ik niets moet betalen aan die mensen. Als mijn grootvader dat niet deed, dan mogen ze mijn grootvader daarover lastigvallen.

2. Uw redenering is dus dat iemand die rijk is, minder recht heeft op een vergoeding als iemand die arm is; los van de feiten. Ik deel die mening niet, ik evalueer mensen op hun acties, niet op hun vermogen.

3. Dus een openzetten van de grenzen leidt volgens u gegarandeerd naar criminaliteit. Vanwaar haal je dat?
Oud 20 augustus 2004, 21:07   #66
Mitgard
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zaag niet ik verdien er geld aan. Het individu primeert.
inderdaad.
en dat zal de schooier die een roofmoord pleegt op een rijke stinkerd zoals jij ook denken.
Mitgard is offline  
Oud 20 augustus 2004, 21:08   #67
ingenious

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
er is geen sprake van zuiver causaal verband. er wordt wel gesteld dat intelligentie een belangrijke factor is, maar niet de enige. volgens jouw redenering hierboven (die correct is) zou je ook niet mogen stellen dat er een causaal verband is tussen roken en longkanker.
lees je eigen tekst nog maar eens opnieuw:
Citaat:
Wat is de oorzaak van het verschil tussen rijke en arme landen? Twee emeritus hoogleraren, de Engelse psycholoog Richard Lynn en de Finse politicoloog Tatu Vanhanen geven in hun zojuist verschenen boek IQ and the wealth of nations het antwoord: de intelligentie van het volk bepaalt de rijkdom van het land. Verschillen in de gemiddelde intelligentie van volken verklaren bijna de helft van de verschillen in bruto nationaal product tussen landen.
de schrijver, die je nog steeds niet vermeld hebt, insinueert wel degelijk een causaal verband.
Citaat:
aangezien iq grotendeels genetisch bepaald is en welvaart niet, kun je met een minimum aan logisch denkwerk stellen dat er in geval van correlatie het iq eerder aan de basis ligt van welvaart ipv andersom. de enige kemel die er geschoten wordt is de stelling dat aziaten intelligenter zouden zijn dan blanken vermits zij weinig meer gedaan hebben dan blanke technologie kopiëren.
het is duidelijk dat zij uit angst voor de politiek correcte gedapo de aziaten lichtjes intelligenter hebben doen uitschijnen dan de blanken.
stel je maar eens voor dat ze met de conclusie naar buiten zouden komen dat de blanken het intelligentste ras zouden zijn...
iq is niet enkel genetisch bepaald. zowel nurture als nature bepalen het iq.

verder kan je absoluut niet stellen dat iq aan de basis ligt van welvaart.
human capital is zeer belangrijk, maar het is slechts 1 van de factoren.

over het iq van aziaten spreek ik me niet uit, daar weet ik niet over. dat jij in de superioteit van het blanke ras op alle vlakken en door heel de geschiedenis gelooft, wist ik al. die is echter in andere threads al weerlegt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline  
Oud 20 augustus 2004, 21:08   #68
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
inderdaad.
en dat zal de schooier die een roofmoord pleegt op een rijke stinkerd zoals jij ook denken.
Afgunst is eigen aan jouw type persoonlijkheid ...
AyneRand is offline  
Oud 20 augustus 2004, 21:09   #69
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker
Ik merk toch op dat er nog veel schroom is om in China te investeren. Kort gezegd : de bedrijven vertrouwen het land gewoonweg niet. Ik denk dat een CEO wel eens een hartaanval zou kunnen krijgen als men op zijn tv ineens zegt : "Het is tien uur. Weet u waar uw bedrijfsgeheimen zijn ?". Ik vind het ronduit hallucinant trouwens om je 'intellectual property' te verschepen naar een land dat tot nog toe alles heeft gekopieerd zonder zich ooit om auteursrechten en patenten te bekommeren. Ik denk niet dat ik er ooit in zal slagen om big business te verdenken van een dosis gezond verstand. Die hele delocalisatiehype heeft iets van een modegril. Iedereen moet mee terwijl men nu stilaan toch de andere kant van de medaille begint te zien.

http://www.vnunet.be/detalle.asp?ids...uscar&pagina=2
http://www.vnunet.be/datanews/detall...uscar&pagina=4
AyneRand is offline  
Oud 20 augustus 2004, 21:10   #70
Mitgard
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB

3. Dus een openzetten van de grenzen leidt volgens u gegarandeerd naar criminaliteit. Vanwaar haal je dat?
30 jaar immigratie van niet-europese vreemdelingen.

'vroeger deden de mensen hun deur niet op slot, jan. dat hoefde niet. er werd toen niet ingebroken.'
Mitgard is offline  
Oud 20 augustus 2004, 21:12   #71
AyneRand
Minister-President

Standaard

Er zijn een hele boel methodes om daar tegen te pareren. Oa door aan modulaire productie te doen.

Ik zal je trouwens een topman van Barco eens citeren : "Wie vandaag niet naar China vertrekt, pleegt zelfmoord". Onnodig dit citaat te gaan opzoeken in een persartikel, zo'n zaken worden niet verteld aan journalisten ...
AyneRand is offline  
Oud 20 augustus 2004, 21:14   #72
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er zijn een hele boel methodes om daar tegen te pareren. Oa door aan modulaire productie te doen.

Ik zal je trouwens een topman van Barco eens citeren : "Wie vandaag niet naar China vertrekt, pleegt zelfmoord". Onnodig dit citaat te gaan opzoeken in een persartikel, zo'n zaken worden niet verteld aan journalisten ...
Ik ken heel wat topmensen die niet aan hun uitspraken uit de dotcom periode willen worden herinnerd.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 20 augustus 2004, 21:15   #73
AyneRand
Minister-President

Standaard

Het is een citaat van zes maanden geleden ...
AyneRand is offline  
Oud 20 augustus 2004, 21:18   #74
/\|cazar
Banneling

/\|cazar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
de intelligentie van het volk bepaalt de rijkdom van het land. Verschillen in de gemiddelde intelligentie van volken verklaren bijna de helft van de verschillen in bruto nationaal product tussen landen.
Amaaai, wat komt er dan op ons af ?

Aziaten scoren in IQ tests gevoelig hoger dan kaukasiers ...

1,3 miljard slimme Chinezen.

Zouden die hoogleraren niets nuttigers doen dan zulke onzin bijeen te schrijven ?
/\|cazar is offline  
Oud 20 augustus 2004, 21:20   #75
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is een citaat van zes maanden geleden ...
De dotcom periode is ook ooit zes maand geleden geweest. Get it ?

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 20 augustus 2004, 21:21   #76
Mitgard
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
lees je eigen tekst nog maar eens opnieuw:

de schrijver, die je nog steeds niet vermeld hebt, insinueert wel degelijk een causaal verband.

iq is niet enkel genetisch bepaald. zowel nurture als nature bepalen het iq.

verder kan je absoluut niet stellen dat iq aan de basis ligt van welvaart.
human capital is zeer belangrijk, maar het is slechts 1 van de factoren.

over het iq van aziaten spreek ik me niet uit, daar weet ik niet over. dat jij in de superioteit van het blanke ras op alle vlakken en door heel de geschiedenis gelooft, wist ik al. die is echter in andere threads al weerlegt.
als je gaat heikneuteren over zinsbouw en woordgebruik ga ik nog een sigaret roken.
je moet inhoudelijk blijven.
in de tekst worden duidelijk verschillende factoren aangegeven, waaronder intelligentie.

iq is inderdaad niet volledig, doch grotendeels genetisch bepaald.
meer info daarover vind je op het internet, dus laat ons dat niet tot onderwerp van discussie maken.

ik geloof niet in de superioriteit van het blanke ras op alle vlakken.
in basketbal bijvoorbeeld, zijn wij niet superieur, maar de negers.
je moet dus geen dingen insinueren die ik niet gezegd heb.
dat is niet alleen flauw, maar bovendien nefast voor het niveau van de discussie. want dan moet ik dat steeds weer rechtzetten, snap je.

nu jij weer. wat was 't weer? (zie je nu ben ik in de war).
ahja, je ging gaan weerleggen of zoiets.
Mitgard is offline  
Oud 20 augustus 2004, 21:22   #77
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
1. Dat ik altijd eerlijk ben met Afrika is voor mij genoeg om vast te stellen dat ik niets moet betalen aan die mensen. Als mijn grootvader dat niet deed, dan mogen ze mijn grootvader daarover lastigvallen.

2. Uw redenering is dus dat iemand die rijk is, minder recht heeft op een vergoeding als iemand die arm is; los van de feiten. Ik deel die mening niet, ik evalueer mensen op hun acties, niet op hun vermogen.

1; ben ik eens

2; nee, dat beweer ik niet. als die armoede het rechtstreekse GEVOLG is van een natie , dan kan het eventueel in die zin dat je een tabula rasa wenst te maken wat economische verplichtingen betreft. ik ben dus eerder voor het ontwikkelingsbeleid.

3, idd;; het rijke westen lonkt en eenieder wil daar een stukje van. logisch in hun geval zou ik hetzelfde zijn. echter er zullen niet voldoende jobs zijn voor die massale onbeheersbare instroom van vaak ongeschoolde mensen, wat leidt tot armoede en dat is dus een perfecte katalysator voor criminaliteit.
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline  
Oud 20 augustus 2004, 21:22   #78
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
30 jaar immigratie van niet-europese vreemdelingen.

'vroeger deden de mensen hun deur niet op slot, jan. dat hoefde niet. er werd toen niet ingebroken.'
En toen kwamen de babietjes uit de bloemkolen.
Oud 20 augustus 2004, 21:24   #79
AyneRand
Minister-President

Standaard

De zeepbel is al meer dan drie jaar geleden ontploft, op een moment dat China nog niet tot de Werledhandelsorganisatie was toegetreden. Get it?!? Op het moment dat China de WFOE en WOFE legislatie nog niet had gestemd. Get it?!?
AyneRand is offline  
Oud 20 augustus 2004, 21:30   #80
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het punt is dat m'n drie jaar terug ook tendenzen zag die nooit zouden eindigen en dat de sky toen ook niet de limit was. Het was een hype. Hoewel outsourcing naar de lageloonlanden hier is om te blijven kan niet worden ontkend dat het momenteel ook kenmerken vertoont van een hype. Dat China niet wordt vertrouwd door de bedrijfswereld is trouwens niet ontsproten aan mijn zondagachternoenfilosofie maar is mijn indruk als werknemer in het high-tech landschap.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be