![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Zou jij verzet aantekenen tegen het gebruik van organen van een overleden familielid? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
6 | 15,00% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
33 | 82,50% |
Weet niet |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,50% |
Aantal stemmers: 40. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
omdat we de term vreemdeling anders interpreteren, zal ik mijn vraag anders stellen: zou je, indien je in levensgevaar bent, hulp weigeren van een marrokaan? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
|
![]() Citaat:
voor zover ik begrepen heb, zou je hulp weigeren van vreemdelingen, en iss en vreemdeling een benaming voor iemand die voor criminaliteit en wangedrag zorgt. hoe kan je nou weten, als je daar in het water ligt te spartelen, of die mens ooit al een vlieg kwaad heeft gedaan? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En dan nog iets : weet je dat enkele rotte appels in mum van tijd heel de mand kunnen bederven ? Neem de som maar op de proef door het in je keuken uit te proberen. Je zal onmiddellijk zien wat die enkele rotte appels voor effect hebben op de gezonde appels in no time. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
CD&V: "Eenvoudigere registratie donor" ![]() via de chipkaart van de nieuwe identiteitskaart. Dat schrijft Het Belang van Limburg. In ons land is een tekort aan donoren. In principe is iedereen kandidaat, maar de familie kan verzet aantekenen en doet dat ook vaak. Dat kan niet wanneer de donor zich heeft laten registeren in het gemeentehuis, maar bitter weinig mensen doen die moeite. Daarom stelt Thijs voor dat op elke identiteitskaart wordt vermeld of iemand organen wil afstaan of niet. Tot zestien jaar beslissen de ouders, daarna de jongere zelf.
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als die blabla omtrent 'het ligt aan hun gedrag' is grote zever: je haat gewoon mensen die een andere kleur hebben, punt uit. Je voelt jezelf veel beter enkel en alleen omdat je blank bent, en da's nogal zielig, want daar heb je niet eens verdienste aan. En het ergste is dat je je als een mak lammetje zomaar laat conditioneren... Zo zwak zijn maar je toch zo sterk voelen, hoe doe je dat? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wij hebben dit grotesk probleem niet gecreeërd, noch uitgevonden. Het is de vreemdeling zelf die dit volledig veroorzaakt heeft door weinig blijk van beschaving te vertonen tegenover z'n medemens, maar eerder prioriteit vertoond te hebben aan een gedrag dat zich eerder in de richting van barbaarsheid begeeft. Dit heeft totaal niets te maken met kleuren, trouwens ieder huidskleur (dus ook blanke mensen) heeft immers bewezen misdaden te kunnen begaan. Probeer ons niet onterecht een etiket op te plakken omdat het politiek correct goed zou uitkomen. Over makke lammetjes gesproken die zich moeiteloos laten conditioneren, dat is juist volledig toe te schrijven aan de politiek correcte linkie-winkies die hun ogen dichtknijpen voor het allom allochtoonse geweld om in ruil daarvoor deze groep als potentiële kiezers in te palmen tot op het moment dat jullie ze niet meer nodig hebben en er geen profijt meer uit kunnen slaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#72 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() toon mij eens de statistieken waarin staat dat meer dan 50% van de hier aanwezige Marrokanen in België, criminele feiten hebben gepleegd. Je slaat wat uit je nek man!! ![]()
![]() |
![]() |
#74 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Crimineel gedrag en huidskleur hebben geen verband met elkaar. Bepaalde volkeren en crimineel gedrag hebben daarentegen wel een verband met elkaar. Dat die bepaalde volkeren toevalling een niet-blanke kleur hebben daar kan ik ook niets aan doen hé. Dat is louter toeval maar zeker geen aspect om op te oordelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik beweer juist dat huidskleur totaal niet van belang is en dan nog wil je persé van me een racist maken om ons in een hokje geduwd te krijgen hetgeen je goed zou uitkomen. Het komt er op neer dat ik mag zeggen wat ik wil, zolang het niet is wat je horen wil, probeer je de woorden te twisten en te draaien in allerhande bochten en kronkels ... ongelovelijk ! Het zou me niet verwonderen dat je de vrouw van thePiano bent, want die gast doet krak hetzelfde als jij. De waarheid trachten te verdraaien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#78 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
steeds netjes gekleed en verzorgd en vriendelijk tegen iedereen maar gééne snol op hunne spaarboek en gééne cent op de bank.... maar wél gans hun leven dik belastingen afgedokt voor alles en nog wat...
Per 20 november 2009 verlaat ik dit politiek kloteland FOREVER - treur niet k'zal t'niet missen ! Laatst gewijzigd door ICE-MAN : 24 augustus 2004 om 16:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er werd je geen rekening gepresenteerd, bijgevolg heeft de ziekteverzekering van je vader of wie het ook was niet moeten tussenkomen. De rekening wordt gepresenteerd aan de RECEPTOR, niet aan de DONOR. Als dat bij jullie toch zo geweest is, dan hebben jullie je goed bij jullie pietje laten nemen. Een simpele navraag had je geleerd dat je die rekening NIET MOEST BETALEN. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wellicht waren je ouders als zelfstandige niet verzekerd voor de zogenaamde 'kleine risico's', en was daarom de gewone ziekenhuisfaktuur erg hoog. Gewone werknemers en ambtenaren hebben die 'vrije keuze' niet. Er worden sociale lasten afgehouden en daarmee zijn zij en hun familieleden verzekerd; punt uit.
Er gebeuren veel drama's met kleine zelfstandigen wier zaak niet zo goed draait. Voor hen is het sociaal vangnet het minst degelijk geregeld. Dat komt natuurlijk omdat de zelfstandigen onder mekaar weinig solidariteit aan de dag leggen. Want eenmaal de zaak wel goed draait, houdt men de winst liever voor zichzelf alleen. Hoogstens sluiten ze dan de niet veplichte verzekering of een volledig private verzekering af. Maar in het geval van je ouders, helpt die wetenschap je geen moer vooruit. Doch vooraleer je verkondigt dat die faktuur het gevolg was van jullie beslissing omtrent donorschap, verzeker je van dat feit. Ga het desnoods vragen aan de sociaal assistent van je ziekenfonds ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |