![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En wel in twee religies. Vooreerst in het hindoeïsme dat Boeddha heeft gerecupereerd als 9e avatar van Vishnoe. (Krishna was de 8e). En ook in bepaalde vormen van het volksboeddhisme omdat de 'volksmens' nu eenmaal moeilijk zonder goden-en vooral hun vermeende voorspraak bij problemen - kan. Overigens wenden vele (vooral) theravada (volks)boeddhisten zich tot hindoe goden wanneer ze iets 'nodig' hebben of als 'voorzorg' onder het motto: vermits wij geen goden hebben, tot wie zouden wij ons dan anders moeten wenden. Ik gebruik hier de term volksboeddhisme in de zin van de volksdevotie die eertijds in oorden als Scherpenheuvel hoogtij vierde. Je zou dus ook figuurlijk kunnen spreken van Scherpenheuvelboeddhisme. Dat zal je natuurlijk in de boeddhistische filosofie niet vinden. Maar je zal ook het tegendeel niet vinden. Tenslotte is het boeddhisme doordrongen van een bestaansmysterie, een begrip dat wij gemakshalve verengen tot een bepaald (scheppend) godsbeeld. Verder heb je in je posting wel helemaal gelijk vind ik.
![]() |
![]() |
#62 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En, zo je gelijk hebt, wat moet dan aan de basis gelegen hebben van dat 'iets anders'? Een gemakkelijkheidsoplossing die niets oplost.
![]() |
![]() |
#63 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
in het zweet uws aanschijns zult gij brood eten, totdat gij tot de aardbodem wederkeert, omdat gij daaruit genomen zijt; want stof zijt gij en tot stof zult gij wederkeren.
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Geest die eerst vanuit een natuurlijk standpunt helemaal niets lijkt te zijn is in wezen de innerlijke eeuwigheid en oneindigheid van Gods Hemelrijk. Dit is een kwestie van dood en wedergeboorte, de uiterlijke schijn te verruilen voor de innerlijke waarheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is een sprookje uit het verleden.
De ware maagdelijkheid van de moeder is de Liefde die des Hemels is en die best samen kan gaan met het lichamelijke genot van de geslachtsdaad om kleine harriechristus ook lichamelijk te laten worden geboren. Aldus gaan hemel en aarde zeer goed samen. Genot voor twee dus..... ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Spiritualiteit kan je evenwel van de gekte redden en als dat al te laat is, dan het herstel bevorderen ![]() Maar als je je niet aangetrokken voelt, dan is dat ook dik in orde. Laatst gewijzigd door eno2 : 15 september 2013 om 13:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want als er niks hogers is dan de mens dan is de mens dus zelf de hoogste. Als er niemand of niks aan de mens is vooraf gegaan, dan moet de mens dus zelf eeuwig zijn of het heelal zelf hebben geschapen. Of heeft Boeddha daar nooit over nagedacht? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wil best eens met hem kennis maken, en hem eens op de rooster leggen over alles wat ze over hem zeggen.
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het Niets is het tegendeel van het Zijn, maar ook zelf een Zijn (anders zouden we het niet kunnen denken).
Maar het abstracte Zijn is omgekeerd helemaal Niets. Zodat Niets en Zijn enerzijds verschillend, maar anderzijds ook hetzelfde zijn. Dit wisten al reeds de oude Griekse filosofen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Een stukje die mijn bewering toch lijkt te staven (tenzij ik het verkeerd begrepen heb): Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik speel af en toe poker met Harry God en die heeft de hele tijd full house en poker. Wonderlijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor dit alles moet je niet bij God, maar bij de Duivel zijn. ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie zou God anders uit moeten roepen tot God dan God zelf?
Citaat:
Ook daarvoor moet je bij de Duivel zijn. ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dan nog niet eens een kritisch praatje met mij kunnen doorstaan, .. wat een weke delper. Citaat:
Als je hem tegenkomt, maak hem mijn invitatie over.
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |