![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Staatssecretaris
|
![]()
![]() |
![]() |
#62 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De tijd ook dat ikzelf nog met enige regelmaat enkele minuten kon spenderen aan het volgen van de Belgische politieke actualiteit, hetgeen mij toeliet zo nu en dan middels een tekstje mijn visie te uiten en aldus mijn beperkte kennis van uw taal een beetje te onderhouden. Toen was ik overigens nog gemotiveerd om mijn Nederlands taalgebruik levendiger en “Vlaamser” te maken door onder andere te leren van uw “taal die in Vlaamse kroegen wordt gebruikt”, en diverse woorden en zinswendigen van uw aller bijdragen te noteren om ze mij zo mogelijk eigen te maken. Nu niet meer. Benevens het mij beperken tot enige commentaar inzake algemener onderwerpen zoals dit van onderhavige draad, hou ik het qua taalgebruik gewoon bij het restje standaard Nederlands waarvoor ik moeite heb gedaan, zelfs al blijkt dat standaard Nederlands voor sommige Vlaamse forumdeelnemers lachwekkend slecht te zijn, wijl het de dorpsmentaliteit van anderen kennelijk het petje te boven blijft gaan dat een buitenlandse anderstalige enkele zinnen aan elkaar zou kunnen rijgen in een taal die zij exclusief in pacht menen te hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar goed, als de mensen nog een monarchie willen, mij niet gelaten. Maar dan eentje zonder macht noch pretenties. Laatst gewijzigd door system : 14 september 2013 om 12:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stokslagen? Een nachtje de kwakende kikkers doen zwijgen in de Koninklijke slotgracht? Een elektronische enkelband ? Een gasboete ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan zie je dat Paola effektief uit de betere adellijke kringen komt. Allez, jong! Majesteit Mathilde en koning Philips... het moet niet gekker worden.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 14 september 2013 om 12:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zou Philips iets te zeggen hebben in huis?
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() naar het schijnt totaal niks. Ik denk ook dat alles in handen van la majesté zal liggen.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
|
![]() Hmm, ik stel voor Mathilde de kortst mogelijke aanspreektitel voor :
~ De tilde dus...
Deze kaste van beroepspolitici die de politiek mismeestert en dan een potje gaat jammeren over antipolitiek, die kaste mandaatmaniakken, die moet weg. (Jonathan Holslag) Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 14 september 2013 om 15:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Banneling
|
![]() Mathille needs a chill-pill
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maak de weg vrij voor de Verenigde Staten van Europa. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
|
![]() """Ontleend aan Oudfrans majested [1118; Rey], majestet [1120; Rey] (Nieuwfrans majesté [1365; Rey]), ontleend aan Latijn māiestās (genitief -ātis) ‘hoogheid; majesteit’, afgeleid van maius ‘groter’"""
OK, ik zeg in 't vervolg 'majestet'...geen probleem ![]() http://www.etymologiebank.nl/trefwoord/majesteit
![]() |
#75 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ze is natuurlijk juist niks méér waard. Zelfs al buigt de meerderheid van het klootjesvolk devoot het hoofd wanneer ze langskomt. Ik hoop dan ook vurig dat ze de behandeling die ze verdienen nog tijdens mijn leven kunnen ontvangen. Een grote schop onder hun koninklijk achterwerk, recht in een varkenspoel. En dan blijf ik nog beleefd.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind ze tegenwoordig zo grappig! Nadat Diana hen de weg gewezen heeft, moeten ze nu ook persé o zoveel interesse hebben in de goede doelen en de minderbedeelden etc... etc... Ook ons Stridje is toch o zo begaan met het leid in de weireld, terwijl ze bijna een traan moet wegpinken. Wat ging sa Majesté nu weer doen? ook zoiets geloof ik.
al heb ik zo'n flauw idee dat "zoiets" niet zal betekenen dat ze de opgehaalde kleding van E5 mode voor Unesco mee gaat sorteren. Daar zijn de koninklijke majestueuze pollekes dan weer niet geschikt voor.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN