![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Schepen
|
![]() Op uw irrelevante post van daarnet is weinig te concluderen hé. Alle huizen hebben reparaties nodig. De enige wetten die daar aan te pas komen zijn die van tijd en slijtage.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() O sorry, ik dacht dat we het hadden over het behouden van waarde van woningen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Banneling
|
![]() Toch niet veel reparaties betaald sinds ik huur hoor. Noem er mij eens een paar op die voor de huurder zijn rekening zijn ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Er zijn er blijkbaar nog een paar op het forum, van die trotse woning-eigenaars. ![]() Heel uw leven uw nikkel afdraaien voor een veel te dure hoop stenen, en dan die last aan uw kinderen overdragen....Goed bezig mannen. ![]() Als de crisis blijft duren kunnen jullie kinderen dat kot niet eens verkopen. En als ze dan de taksen en reparaties niet meer kunnen betalen, word het in beslag genomen. D�*t is dan hun erfenis : veel last en zever. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik moet mijn woning afbetalen tot mijn 55ste. Niemand die ik ken beschouwt onroerend goed trouwens als een last. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
|
![]() Dat heeft niets met eer te maken. Als je de keuze van levenslang huren als verstandig afdoet, dan ben je gewoon een onwetende dwaas. Ik moet mijn woning afbetalen tot mijn 55ste.
Dat is toch voor elke situatie anders? Stel je bent ambtenaar en benoemd. De trein stop voor je deur en je bent zeker van je job tot je 65. Het plaatje klopt, uw riant pensioen kan de herstelkosten wel dragen. Ander verhaal, je bent technieker en zal meer dan waarschijnlijk enkele malen van werkgever veranderen. Het verkeer rond onze steden zit vast en je verkiest toch maar niet om je met een motor te verplaatsen. In plaats van 2 �* 3 uur achter je stuur in je neus te peuteren kan je opteren om dichter bij je job gaan te wonen. Telkens verkopen en opnieuw kopen? Dat moet je dan maar eens even na-rekenen. . Nog een ander verhaal, je hebt alles onder controle en alles mooi uitgerekend....en uw vrouw bolt het af. Kinderen blijven doorgaans bij moeder de vrouw en ge kunt ergens anders een flatje gaan huren. Nog een ander verhaal..... zie ander topic..... Tot slot, het is ieder zijn keuze en die zou je beter respecteren ipv dat als domheid te beschouwen. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 25 september 2013 om 16:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Jonge mensen die sparen, studenten, mensen die scheiden, alleenstaanden, mensen die in faling zijn gegaan, leefloners... Zeer weinig mensen kiezen bewust en met volle goesting voor huren. Let wel, ik hou van huurders, zij zorgen voor mijn extraatjes in het leven: mijn ouders vonden huren steeds een slecht idee, vandaar... Laatst gewijzigd door Another Jack : 25 september 2013 om 16:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
|
![]() " Voor de meeste huurders is huren een noodzakelijk kwaad.
Jonge mensen die sparen, studenten, mensen die scheiden, alleenstaanden, mensen die in faling zijn gegaan, leefloners..." U heeft recht op uw opinie, anderen hebben recht op hun opinie. "Zeer weinig mensen kiezen bewust en met volle goesting voor huren. Let wel, ik hou van huurders, zij zorgen voor mijn extraatjes in het leven: mijn ouders vonden huren steeds een slecht idee, vandaar..." Veel huurders houden ook van verhuurders , echt waar hoor! Ideale wereld toch? Iedereen heeft gelijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor een schoolmeesterke die zijn leven nergens anders kan voorstellen als onder zijn Eigen Kerktoren is datzelfde kruipkot-met-wc & badkamer & voorhofke de hoogste waarde. Mijn bewegingsvrijheid is mijn hoogste waarde. En of dat zoveel duurder uitkomt uiteindelijk valt nog te bewijzen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
|
![]() Inderdaad, alleen heeft de ene groep op termijn een pak meer geld over dan de andere.
Is dat belangrijk? Amai...Iedereen sterft hoor.... Ik zal nu weer de idioot zijn maar de ene sterft en iedereen danst op zijn graf voor zijn centen en de andere sterft en zijn dood wordt beschouwd als een verlies. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
|
![]() Mijn bewegingsvrijheid is mijn hoogste waarde. En of dat zoveel duurder uitkomt uiteindelijk valt nog te bewijzen.
Dat denk ik ook. Alles valt of staat met de beslissingen die overheden gaan nemen (en er zijn nogal wat niveaus) die hun weerslag gaan hebben op de waarde van 'niet splinternieuwe' woningen. De mensen die centen op een rekening hebben staan om binnen pakweg 5 jaar die 'nieuwe normwoning' te bouwen gaan een tijdje gerust zijn met hun investering. Alle anderen gaan de waarde van hun woning de dieperik zijn ingaan. Wie wil er nog een 'oude' woning die niet aan de 'nieuwe' normen voldoet? Al bij al moet iedereen voor zichzelf beslissen of hij zijn kapitaal onverplaatsbaar vastpint op een locatie. Een locatie onderhevig aan de grillen van de kiezer, telkens opnieuw. Of dat nu op gemeentelijk, nationaal of Europees vlak is. Als je ervan uitgaat dat alles bij het oude blijft ben je pas naïef. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
|
![]() "Inderdaad, alleen heeft de ene groep op termijn een pak meer geld over dan de andere."
Wat is geld? Hier ligt hoop en al 200€. Papieren geld zijn beloftes van overheden en banken dat is al. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Banneling
|
![]() Als je voor je werk gedurig heen en weer moet reizen kost dat ook duur, en dan geniet je niet eens van je Eigen Huis. Je komt daar dan enkel uitgeput maffen, na uw werkdag + de lange weg rijden.
Als uw werk té ver weg is, k�*n je niet eens overhuis in de week, en dan moet je dichtbij je werk een ander kot huren, of in het hotel, op de camping gaan = NOG duurder. Enkel voor een 8 to 5-jobber met en vaste job voor de rest van zijn leven, wat minder en minder gaat te vinden zijn, is zo een Eigen Hoop Stenen nog een redelijk goede investering, alhoewel ik persoonlijk vind dat daar nog te veel risico's aan vasthangen van verlies van waarde door verloedering van de wijk. Met al het uitschot dat dagelijks België binnenstroomt is dit een niet te onderschatten risico. Ontroerend goed is in mijn ogen enkel interressant als je er geld mee verdient : huisjesmelker. Hoteleigenaar. Immobiliënkantoor. Zulke dingen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wie de keuze heeft zou dom zijn om de mogelijkheden niet aan te grijpen. Wie de mogelijkheden niet wil of kan zien, moet vooral zijn plan trekken, zoals de zigeuners zeggen. |
|
![]() |
![]() |