Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 oktober 2013, 04:26   #61
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NognenNVAer Bekijk bericht
Blijkt nu dat niet iedereen geschikt is voor eender welke job. Mij ga je echt niet willen hoor voor een job in de horeca.
Jij kan afwassen.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2013, 04:28   #62
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NognenNVAer Bekijk bericht
"Vanaf april, bij het begin van het volgende begrotingsjaar, zullen langdurig werklozen 30 uur per week moeten besteden aan gemeenschapswerk. Het gaat om vuilnisbakken leegmaken in de straten, koken voor bejaarden of werken in een zorginstelling. "

Dat is 6 uur per dag. Is dat de werklozen aan een job helpen? En nee, ze werkjes geven om ze bezig te houden is niet "aan het werk helpen".
U begrijpt het blijkbaar niet.
Oud 2 oktober 2013, 04:28   #63
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Je noemt dat werk? Dat is niet zo verdoken slavernij. Maar goed voor Labour in de volgende verkiezingsronde...
Ze krijgen geld, een tegenprestatie verwachten noemt u slavernij!
Oud 2 oktober 2013, 04:29   #64
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
waarom die werklozen dan geen contract geven voor dat werk???

puur populisme, zo ga je niemand helpen en niet besparen.
Toch wel!
Oud 2 oktober 2013, 04:29   #65
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
niets
het huidige vast aangestelde personeel (met volledige pree en sociale rechten,...) van kuisbedruiven, vuilkar, groendiensten, zooen andere laaggeschoolden gooit men buiten en vervangt men door doppers
mensen met minimumdop ZONDER volledige pree, sociale rechten, pensioenopbouw,...
Zo'n vaart zal het niet lopen.
Oud 2 oktober 2013, 04:30   #66
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kortom je reinste stupiditeit vanwege de sociaalterroristen.
Inderdaad, hoe durven ze een tegenprestatie verwachten voor het geld dat ze zo krijgen.
Oud 2 oktober 2013, 04:33   #67
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Ik weet niet wat jouw beroep is, maar ik weet wél dat jij niet voor elke job geschikt bent. Niemand trouwens. Wist je dat niet, mannekke ?

Bekijk dagelijks de vacatures.
Ik zie rondom mij mensen die actief soliciteren en ook werk vinden.
Mensen die nog geen dag werkloos geweest zijn, ze weten wel dat er eind 2014 een eind aan komt. Zij wachten niet tot iedereen op de straat vliegt.
Oud 2 oktober 2013, 04:35   #68
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De pensioenopbouw in werkloosheid stelt niet veel voor.
Als je werkt zou je recht moeten hebben oop een degelijke pensioenopbouw.
Als werknemer ook niet.
Als ik op pensioen zou gaan, dan wordt er zoveel afgetopt omdat ik te hoog zit met mijn inkomen.
Oud 2 oktober 2013, 07:29   #69
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Inderdaad, hoe durven ze een tegenprestatie verwachten voor het geld dat ze zo krijgen.
die tegenprestatie is dat ze werk zoeken en eventueel opleidingen volgen. Als iemand dat niet doet, mag terecht zijn werkloosheidsuitkering afgenomen worden.
Oud 2 oktober 2013, 08:45   #70
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Zo'n vaart zal het niet lopen.
da's een logisich gevolg

als jij straks een collega krijgt die hetzelfde werk als jij doet voor 750 zonder vakatniegeld, 13e maand, auto, gsm, maaltijdcheques,... dan garandeer ik u dat uw baas u volgend jaar te duur zal vinden.

dat fenomeen heb je in Duitsland gezien bij mini en 1 eurojobs. vaste contracten werden vervangen door die goedkopen
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2013, 09:04   #71
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
die tegenprestatie is dat ze werk zoeken en eventueel opleidingen volgen. Als iemand dat niet doet, mag terecht zijn werkloosheidsuitkering afgenomen worden.
Kent ge ook de handleiding hoe u te gedragen tijdens een sollicitatie om zeker niet aangenomen te worden ?
Anders even de zoekfunctie gebruiken,
Ook de keuze van een opleiding kan helpen,
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2013, 09:50   #72
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Kent ge ook de handleiding hoe u te gedragen tijdens een sollicitatie om zeker niet aangenomen te worden ?
Anders even de zoekfunctie gebruiken,
Ook de keuze van een opleiding kan helpen,
rotte appels heb je overal, daarom moet je niet alle werklozen over dezelfde kam scheren.
Oud 2 oktober 2013, 10:19   #73
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Komt uit een andere draad maar is hier ook relevant.

"Wat die vrouw betreft die moest rondkomen met 1200 euro: die weigerde elk werk, dus daar heb ik dan ook géén medelijden mee. (zat al 20 jaar thuis)
Vandaar dat het mij kwaad maakte: enerzijds niet willen gaan werken maar wél klagen dat je niet rond komt en in't zwart ergens gaan klussen, sorry, maar dan ben je bij mij aan het foute adres om je beklag te gaan doen."

Welke keuze heeft die vrouw?
Met 1200€ verzeil je in de armoede, ik denk niet dat daar nog betwisting over bestaat. Hoe kom je aan die extra 2 �* 300€ om te overleven? Juist, ergens gaan bijklussen.

Een job aanvaarden heeft volgende consequenties.
Die 300€ 'bijklussen' ben je kwijt.
Vandaag moet je elke job aanvaarden die zich binnen de 60km van je woonplaats bevind. Openbaar vervoer of auto, u kan misschien kiezen, maar deze mensen hebben gewoon geen auto meer.
Er wordt verwacht dat je er netjes uitziet, is ook niet gratis.

Ik heb een bediendecontract gezien waarbij een winkelverkoopster verplicht is op eigen kosten de kleren van de winkel te dragen... Natan-Valentino-Schumacher-Jacob Cohen ..met welk loon moet een full-time winkelbediende rondkomen?

Niet of laaggeschoolden kunnen zich gewoon geen job permiteren.
Er moet wat gebeuren met onze werklozen maar het moet haalbaar zijn.

Mensen die morgen geen andere keuze meer hebben dan 'koper knippen' bij onze NMBS kosten ons veel meer dan een werklozen uitkering. Als onze politiediensten dan nog goed werk leveren en die mensen in de gevangenis gooit dan is het kostenplaatje helemaal absurd. Een gevangene kost de staat +5000€ per maand.

Onze laaggeschoolden kunnen natuurlijk ook zelfmoord plegen.
2000 zelfmoorden elk jaar en dan worden deze in het verkeer nog niet meegetelt
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2013, 14:19   #74
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Komt uit een andere draad maar is hier ook relevant.

"Wat die vrouw betreft die moest rondkomen met 1200 euro: die weigerde elk werk, dus daar heb ik dan ook géén medelijden mee. (zat al 20 jaar thuis)
Vandaar dat het mij kwaad maakte: enerzijds niet willen gaan werken maar wél klagen dat je niet rond komt en in't zwart ergens gaan klussen, sorry, maar dan ben je bij mij aan het foute adres om je beklag te gaan doen."

Welke keuze heeft die vrouw?
Met 1200€ verzeil je in de armoede, ik denk niet dat daar nog betwisting over bestaat. Hoe kom je aan die extra 2 �* 300€ om te overleven? Juist, ergens gaan bijklussen.

Een job aanvaarden heeft volgende consequenties.
Die 300€ 'bijklussen' ben je kwijt.
Vandaag moet je elke job aanvaarden die zich binnen de 60km van je woonplaats bevind. Openbaar vervoer of auto, u kan misschien kiezen, maar deze mensen hebben gewoon geen auto meer.
Er wordt verwacht dat je er netjes uitziet, is ook niet gratis.

Ik heb een bediendecontract gezien waarbij een winkelverkoopster verplicht is op eigen kosten de kleren van de winkel te dragen... Natan-Valentino-Schumacher-Jacob Cohen ..met welk loon moet een full-time winkelbediende rondkomen?

Niet of laaggeschoolden kunnen zich gewoon geen job permiteren.
Er moet wat gebeuren met onze werklozen maar het moet haalbaar zijn.

Mensen die morgen geen andere keuze meer hebben dan 'koper knippen' bij onze NMBS kosten ons veel meer dan een werklozen uitkering. Als onze politiediensten dan nog goed werk leveren en die mensen in de gevangenis gooit dan is het kostenplaatje helemaal absurd. Een gevangene kost de staat +5000€ per maand.

Onze laaggeschoolden kunnen natuurlijk ook zelfmoord plegen.
2000 zelfmoorden elk jaar en dan worden deze in het verkeer nog niet meegetelt
De repressieve aanpak van werklozen is dan ook enkel " goed " om een bepaalde kategorie stemmers te plezieren.
Een schoolvoorbeeld van een slechte " goede oplossing ".
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2013, 15:58   #75
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
rotte appels heb je overal, daarom moet je niet alle werklozen over dezelfde kam scheren.
En de beste manier om er de rotte appels uit te halen is die aan het werk te zetten,
Maar de meeste hebben daar zoals de topicstarter reeds schreef:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Sommige "werklozen" van bij ons moeten niet meteen flauw vallen bij het lezen van het bovenstaande! Het gaat over Engeland...
blijkbaar een heilige schrik van.
Ik lees hier alleen tegenkanting, weinig suggesties om het voorstel te verbeteren.
Oud 2 oktober 2013, 16:19   #76
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Mijn aversie tegen het volstoppen van de handjes van hangmatters heb ik hier al meermaals geëtaleerd, maar aan het nieuwe Engelse systeem schort toch ook iets.
Het principe 'loon naar werken' komt eigenlijk in het gedrang.
Je kan het niet hard maken dat je voor niks uit te richten evenveel of nauwelijks minder krijgt dan voor het leveren van een prestatie.
Dan is de werkende mens andermaal gekloot.
Als je een gewenst werk uitoefent, dan moet het ook verloond worden volgens een schappelijk tarief.
Daarvoor moeten gewoon alle mogelijke subsidies, uitkeringen, (die ik in één woord hangmattoelagen noem) sterk in tijd worden beperkt of afgeschaft, en desnoods vervangen door hulp in natura (gaarkeuken en bed in reuzeslaapzaal)
Dan komt de incentive om te werken er vanzelf.
Oud 2 oktober 2013, 17:54   #77
Johan Daelemans

Standaard

"Daarvoor moeten gewoon alle mogelijke subsidies, uitkeringen, (die ik in één woord hangmattoelagen noem) sterk in tijd worden beperkt of afgeschaft, en desnoods vervangen door hulp in natura (gaarkeuken en bed in reuzeslaapzaal)"

Ik weet nu niet of dit vandaag nog steeds het geval is maar volgende oplossing bestond een 10-tal jaren geleden in Frankrijk.

OCMW steun bestond uit een kleine woonst, verwarming, eten en medicijnen. Verder 250€ drinkgeld voor telefoon, sigaretten, pintje, enz...
En dat was het.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 2 oktober 2013 om 17:59.
Oud 2 oktober 2013, 18:25   #78
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Mijn aversie tegen het volstoppen van de handjes van hangmatters heb ik hier al meermaals geëtaleerd, maar aan het nieuwe Engelse systeem schort toch ook iets.
Het principe 'loon naar werken' komt eigenlijk in het gedrang.
Je kan het niet hard maken dat je voor niks uit te richten evenveel of nauwelijks minder krijgt dan voor het leveren van een prestatie.
Dan is de werkende mens andermaal gekloot.
Als je een gewenst werk uitoefent, dan moet het ook verloond worden volgens een schappelijk tarief.
Daarvoor moeten gewoon alle mogelijke subsidies, uitkeringen, (die ik in één woord hangmattoelagen noem) sterk in tijd worden beperkt of afgeschaft, en desnoods vervangen door hulp in natura (gaarkeuken en bed in reuzeslaapzaal)
Dan komt de incentive om te werken er vanzelf.
Wanneer mensen een job moeten weigeren omdat ze anders minder zouden verdienen is er inderdaad iets fout aan het systeem.
Oud 2 oktober 2013, 19:54   #79
Johan Daelemans

Standaard

"Qua lonen: mijn eerste loon vijf jaar geleden voor een fulltime bedroeg 1500 euro bruto. Was ook wel een job onder mijn niveau, maar liever dat dan werkloos zijn en netto hield ik in verhouding veel over (1100 denk ik)
Tweede job: 1800 euro bruto (1300 netto) en na 2 jaar opslag gekregen tot 2000 bruto
Nu heb ik sedert vorig jaar 2400 bruto en dus zo'n 1500 netto."

Opnieuw uit een andere draad maar hier loopt het fout.

1500€ bruto wordt 1100€ netto 1100€ is 500€ te weinig moest 1600€ zijn.
1800€ bruto wordt 1300€ netto 1300€ is 400€ te weinig moest 1700€ zijn.
2400€ bruto wordt 1500€ netto 1500€ is 300€ te weinig moest 1800€ zijn.

"De Europese armoedegrens (bepaald op 60 % van het gemiddelde inkomen) bedroeg in 2010 voor België 1 000 euro per maand voor een alleenstaande"

Deze indicator is vervolgens ook te zot om los te lopen.
Het netto inkomen van onze bevolking zit zo laag dat ook de armoedegrens de dieperik induikt. Het heeft helemaal niks meer te maken met levensduurte of realiteit.

Arm worden met een full time job zou onmogelijk moeten zijn.
Hoe karig de tafel ook gedekt, er komen altijd wel enkele vetgevoederde mijnheren hun stoel bijschuiven om het overgrote deel op te vreten.
Taksen heffen op een loon dat onvoldoende is om van te leven...wel,wel...

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 2 oktober 2013 om 20:14.
Oud 2 oktober 2013, 20:47   #80
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Taksen heffen op een loon dat onvoldoende is om van te leven...wel,wel...
Id.

Je hebt het begrepen. Het ontsnapt de meesten, niet in het minst de politiekers...
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be