![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb zelf 4 kinderen en 2 daarvan gaan bijna dagelijks naar school of werken zonder boterhammen. Niet dat er geen brood en beleg in huis is. Niet dat ze hun boterhammen zelf moeten smeren en in hun boeketas moeten steken. Niet dat er geen moeite word gedaan om hen eten mee te geven. Enkele jaren geleden kreeg ik zoals vele voorstellen hier, de BZJ op mijn dak gestuurd door de school. Die kwamen samen met het OCMW kijken wat er aan de hand was. Ik ben immers een alleenstaande vader en waarschijnlijk dus niet in staat om mijn kinderen deftig op te voeden en te verzorgen. Ik ben toen zo vriendelijk geweest om de klaarliggende brooddozen aan de dames te geven en hen te zeggen dat zij ze zelf achter die twee mochten brengen. Ik gaf hen tegelijk de raad om er zelf samen met de schooldirectie op toe te kijken dat ze hun boterhammen wel opaten. Even na de middag stonden beide dames hier terug voor de deur, één van hen had een verband rond haar hoofd. Ze had namelijk de brooddoos van de jongste tegen haar hoofd gekregen, met de uitleg van de jongste, toen 13 jaar " wat denkt die ouwe nu, dat ik brood ga vreten omdat hij jullie er mee naar hier stuurt? Hij weet dat ik geen brood lust en hij vertikt het om te zorgen dat ik nu een warme maaltijd kan eten, zoals mijn zusters op hun school." Voor veel ouders zou het dus een hele opluchting zijn, als zij de mogelijkheid kregen om op alle scholen warme maaltijden aan te kopen voor hun kinderen. Want veel ouders hebben liever dat hun kinderen 3 warme maaltijden per dag eten, dan dat ze hun brooddoos leeg maken in de vuilbak en een maaltijd overslagen. Aan hen die denken dat het de kansarmen zijn die hun kinderen geen eten meegeven naar school. Pech mensen, want die krijgen voedsel van de voedselbanken en moeten daar geen geld aan uitgeven. Citaat:
Citaat:
Een moeder moet niets doen, zij is steeds rechthebbende ook al verblijf een kind niet bij haar en is het niet ten hare laste. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
bij de reactie van de meeste mensen en vooral in spanje MOETEN de kinderen bij de moeder....omdat dat zo mentaal is in de hersens van sommige mensen. hoeveel ouders lopen er rond die denken dat het voldoende is van ze kleren en voeding te geven....als men nu begint van zelfs geen eten meer te geven word het erg.... en dan nog in ontwikkelde landen zoals belgie...ben er ook akoord mee dat bij die ouders serieus worden aangepakt....arm of rijk...als je geen enkele euro hebt om wat boterhammen te kopen klop aan bij uw buur....vraag het aan de bakker..doe eender wat Laatst gewijzigd door b31000 : 2 oktober 2013 om 10:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Europees Commissaris
|
![]() Men maakt kinderen zonder er voor te zorgen.
Dat is kindermishandeling. Zwaar straffen, zonder meer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is inderdaad moeilijk voor te stellen zo lang je nog geld hebt.
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat bewijzen trouwens ook de meeste reacties hier in deze draad. De media is wel zo vriendelijk geweest om duidelijk te zeggen dat het niet enkel kinderen van minder begoede zijn die zonder boterhammen op school verschijnen. Maar dat er even goed kinderen van tweeverdieners tussen zitten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Goed voor het gemoed en veel gemakkelijker te regelen dan de problemen op te lossen.
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor mijn part zou iedere school verplicht moeten worden om warme maaltijden te voorzien op schooldagen, mits een marktconforme prijs te betalen door de ouders. Ouders die verkiezen boterhammen mee te geven, en 's avonds thuis te eten wat ze zelf willen: ok. Maar die moeten op hun beurt daar geen financiële nadelen van ondervinden (daarom die marktconforme prijs ...) Ouders die er op rekenen om kinderen met honger naar school te sturen, om er financieel voordeel uit te halen, moeten onderworpen worden aan een sociaal onderzoek dat er op gericht is om uit te maken of er geen kinderverwaarlozing is. In voorkomend geval en bij hardnekkigheid: tijdelijke ontzetting uit ouderlijke macht, en budgetbeheer voor de ouders zodat de kosten voor de kinderen betaald kunnen worden door die ouders. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() neen jongen. Toen het kindergeld werd ingesteld waren de vaders de kostwinners die dikwijls met hun loonzakje eerste het café binnentrokken en dan pas naar huis gingen.
Daarom werd het kindergeld specifiek RECHTSTREEKS aan de moeders uitgekeerd zodat zijzelf het geld voor de voeding van hun kinderen ter beschikking hadden, zelfs al zoop papa de helft van zijn loonzakje leeg. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar ik was wèl alleenstaand, en had een liefdevolle ex-partner die geen eurocent voor zijn kinderen betaalde (beetje chagrijnig omdat ik het stukken beter kreeg nadat de profiteur voor zichzelf moest zorgen waarschijnlijk, jaloezie is een vies beest).
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 2 oktober 2013 om 10:31. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En uw zever over brood stelen, raakt kant noch wal. Ik beweer van geen kanten dat er geen schrijnende sociale toestanden meer bestaan, helemaal niet ! Ik kan je wel op een briefje geven dat er veel verantwoordelijkheid ontvlucht wordt !! .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Partijlid
|
![]() Uhu, dat is het typegezin van een gezin in armoede.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ik beken dat ik soms een naïeve onnozelaar ben die zijn medemens altijd het voordeel van de twijfel probeert te geven en tracht te vermijden een blikje vooroordelen open te trekken om zichzelf beter te voelen en zo problemen uit de weg kan gaan.
Zelf denk ik graag dat er meer mensen zoals ik moeten zijn, maar misschien is het beter dat het mensen zoals ik voortaan verboden wordt zich voort te planten. Laatst gewijzigd door Dakeyras : 2 oktober 2013 om 11:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Wie zijn deze mensen? Kan je hiervan voorbeelden geven? Waarom worden zij niet (meer) geholpen door voedselbanken, OCMW, e.a.? Dat gebeurt toch niet zo maar? Ik heb zelf als kind geleefd in armoedige omstandigheden. Alleenstaande moeder op den dop, vader die geen alimentatie betaalde en een gezin van 4 kinderen. Elke maand de eindjes aan elkaar knopen en bij elk onverwacht kostenplaatje (hoge electriciteitsrekening, doktersrekening enz.) elders (OCMW, andere) moeten aankloppen. Wij hadden geen kabel TV, game-consoles e.d. Maar we hadden wel altijd voldoende voeding en deftige kledij en schoolgerei dat op orde was. Wij woonden uiteraard in een sociale woonwijk en eerlijk gezegd heb ik daar veel meer plasma-TV-figuren gezien dan mensen die het aanpakten zoals mijn moeder. Van de tientallen gezinnen daar in de wijk kon je er hoogstens 2 of 3 uithalen met dezelfde prioriteiten (gezond eten, school, ...). De rest waren allemaal met andere dingen bezig, vaak omdat het ook gewoon enorme simpelaars waren met allemaal 3 of meer kinderen (wat op zich ook al een schrijnend gegeven was/is). Misschien zijn deze mensen te dom om de juiste prioriteiten te stellen maar dan moeten ze daar ten minste in geholpen worden.
Laatst gewijzigd door doremi : 2 oktober 2013 om 11:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Als er schooluitstapjes zijn maak ik steenvast een dubbel schoofzakje voor mijn dochter omdat ik weet dat haar vriendinnetje geen eten zal bij hebben.
Op gewone schooldagen heeft dat meisje een paar sneden droog brood bij. Als ze hier komt en we eten wil ze wel mee eten maar ze kent de zaken die we eten niet, smeerkaas, omelet, enz. nooit van gehoord of geproefd. Thuis is het meestal currieworst. Vreemde origine? Yep. Moslim? Nope. Je moest haar soms horen vertellen, broer (13) vechten met moeder tot bloedens toe enzovoort. Mijn dochter is daar eens gaan spelen, het kleine zusje, toen 2 liep er rond zonder pamper en deed haar grote behoeft op het bed waar ze zaten te spelen, moet ik verder vertellen pfffff. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |