![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Moeten middenstrookrijders zwaar beboet worden? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
32 | 48,48% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
34 | 51,52% |
Aantal stemmers: 66. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het gaat hier ook niet over individuen als men het over middenstrookrijders heeft maar over het feit dat er in het algemeen gewoon niet terug naar rechts wordt opgeschoven, als je met z'n allen in het midden blijft rijden terwijl er rechts over 800meter niemand rijdt dan verkleint dat de verkeersdoorstroom aanzienlijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Lekker tussen de 40tonners vliegen die dan alweer op hun rem kunnen gaan staan omdat er zo eentje tussen wil. Waarom denk je dat die vrachtwagenchauffers zo dicht op elkaar rijden? Het probleem ligt bij diegene die persé meer dan 120 op álle rijstroken wil rijden. Er moet eens dringend een einde komen aan het Shumachergedrag van chauffeurs die denken dat ze goed bezig zijn. Dan lost het probleem zich gedeeltelijk vanzelf op. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Gouverneur
|
![]() Ik weet één ding...
We kunnen niet veel meer van elkaar verdragen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Meestal rijden die idioten altijd te snel, druk verkeer of niet. Het is makkelijk om het te steken op mensen die op de middenrijstrook blijven rijden. Jij wilt hun overtreding gebruiken om de jouwe te verdoezelen (nl. laagvliegen). Een file ontstaat juist door hardrijders! Stel een aantal 'Shumachers' liegen over de autostrade. De voorste tikt op zijn rem omdat hij door de snelheid tijdig wil reageren of ergens tussenin wil vliegen omdat hij net die afrit moet hebben. Die daarachter rijdt moet ook lichtjes op de rem, om afstand te bewaren moet hij een paar km/h trager, dus zijn snelheid ligt iets lager. Die kerel die dan weer daarachter rijdt, moet nog iets trager, om ook zijn afstand te respecteren. En zo is de kettingreactie begonnen. En 80 auto's verder......... staat het verkeer stil! Die laagvlieger die als eerste ermee begonnen is, merkt niets van die file die hij veroorzaakt heeft. De bestuurder van de 80ste wagen die stilstaat, droomt ervan dat iedereen tegen 150km/h voorbij zou scheuren, weet dus ook niet beter. Waarom denk je dat verkeersregels bestaan, hou je er zelf aan, kijk niet naar een ander. En in dit oververzadigd kleine landje, is 120km/h meer dan genoeg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Europees Commissaris
|
![]() @Horus
Ik rij zelf amper te snel, ik rij gewoon met de verkeersstroom mee. Bij druk verkeer is dat dikwijls 100km/u, op wat mindere drukke momenten rij ik 130km/u op de teller, dat is nog geen 120km/u reele snelheid. Enkel als er echt amper iemand rijdt gaat het naar de 150km/u. Dat onaangepaste snelheid tot files en ongevallen rijdt ga ik hier zeker niet betwisten maar dat maakt nog niet dat je niet zo veel mogelijk rechts moet aanhouden. Laatst gewijzigd door alpina : 25 augustus 2004 om 11:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Een herkenningspunt voor vrachtwagenchauffers die hun afstand onderling moeten respecteren. Hoe kan je nu die afstand respecteren als bij iedere 10m er een auto tussen komt. Ook is gebleken dat vrachtwagens al eens achter op files durven inrijden (met vorig jaar een 'modetrend' om het maar lelijk te zeggen). Dus dat mensen wegblijven van die rechter rijstrook, begrijp ik maar al te best. Wat onze Flor ook moet beseffen, België is verzadigd wat betreft verkeer. Op een uur kan een lege snelweg veranderen in een file. Om dan gaan te zeggen dat het net die middenstrookrijders zijn, lijkt me vrij naïef, want ik ben er haast van overtuigd dat het eerder een persoonlijk probleem is van de heer Konincks, en nu hij kan, gaat hij eens afrekenen met die middenstrookrijders. Alleen al een permanente aanwezigheid van de verbaliserende overheid, is genoeg om files te verminderen. Maar je beseft toch wel dat een aanschuivende auto veel verbruikt, net dat zijn mooie en gemakkelijke inkomsten voor vadertje staat. Dus aan Flor, stel eens iets fantsoenlijk voor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Verbazend... andere woorden heb ik niet om het totaal ASOCIALE rijgedrag van de medio middenrijstrookrijder (MRR) te beschrijven. De medio MRR heeft immers een aantal interessante kenmerken: wanneer de MRR via een oprit op de autostrade verschijnt, dient een rechterrijstrook niet om op te rijden, maar om zo snel mogelijk diagonaal over te steken, hop, naar die middenstrook. Of er nu verkeer is of niet langs rechts, daar veegt de MRR zijn broek aan. Spiegels aan de auto, zij het nu de achteruitkijkspiegel in de auto of de zijspiegels, hebben voor de MRR ook weinig nut. Met zijn of haar blik gericht op de voorganger tuft de MRR van plaats naar plaats. Wat er voor de rest gebeurt, who cares ? De MRR heeft meestal ook een zeldzame rugziekte. Getuige daarvan is de werkelijk krampachtige manier waarop de MRR in de auto zit. De bestuurdersstoel staat daarbij liefst zo dicht mogelijk tegen het stuur gedrukt, waardoor de MRR half over het stuur gehangen bijna met zijn of haar neus tegen de voorruit plakt. Geen probleem trouwens, want zoals reeds gezegd, het andere verkeer in het oog houden door het gebruik van spiegels e.d. is voor de MRR toch al uit den boze. De typische MRR bezit ook een merkwaardig soort kuddegevoel. Komt er een tragere voorligger aan, dan zal de MRR niet voorbijsteken. Neen: hij schuift lekker aan. En als die tragere voorligger weer weggaat, dan ontdekt de MRR blijkbaar als bij toverslag zijn gaspedaal en snelheidsmeter, en is het dus tijd om wat op te trekken. Of er nu personen juist links aan het voorbijsteken zijn of niet, doet er op dat moment niet echt toe. Ook bij het verlaten van de autostrade laat de MRR zich kennen. "Voorsorteren" naar de rechterrijstrook wordt daarbij uitgesteld tot liefst een paar tientallen meter voor de afrit. Dat daarbij even op de rem gedrukt moet worden, vormt daarbij geen probleem. Nog een typisch euvel van de medio MRR is het gebruik van de gsm. Het kuddegevoel en de daarmee gepaard gaande tanende oplettendheid van de MRR (houd enkel rekening met het voertuig voor u) maakt immers van gsm'en de hobby bij uitstek achter het stuur. Het merkwaardigste kenmerk van al is echter dat de MRR zichzelf een zeer voorbeeldig chauffeur vindt. En inderdaad, de MRR rijdt zelden hoger dan de toegestane snelheid, maar dat is dan ook zowat de enige regel uit het verkeersreglement waar de MRR zich aan houdt. Wat lezen we immers in de wegcode over de plaats van bestuurders op de openbare weg?
In de wegcode vormen bovenstaande artikelen zowat de eerste bepalingen die de praktijk van het gebruik van de openbare weg in kaart brengen. Niet moeilijk ook: de arme bestuurder die het nog maar waagt rechts te houden op de autostrade moet immers levensgevaarlijke manoeuvers maken (twee rijstroken opschuiven) om een MRR in te halen. En dan durven de MRRs zich nog "verdedigen" met het argument dat zij de goede, sociale chauffeurs zijn !!! Het moge duidelijk zijn: ten huize Turkje staan de MRRs niet op een al te hoog schavot (eufemisme). Wat niet wil zeggen dat je als automobilist constant tussen de vrachtwagens moet duiken. Maar laten we eerlijk zijn: de medio MRR rijdt ALTIJD op de middenrijstrook, of er nu veel verkeer is of niet, of er nu vrachtwagens zijn of niet. En DAT is het probleem.
![]() |
#72 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Wat betreft die buitenspiegels, lijkt me ook volledig te kloppen. Nu hoop ik maar één ding, dat jij ook rijdt volgens die regels waarvan je vindt dat anderen dat ook moeten doen. Veel kilometers veilig rijplezier toegewenst. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Dus sensibiliseren of beboeten? Doe het eerste maar me dunkt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Eveneens een behouden vaart toegewenst !
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zie meestal weinig rechterrijstroken waar kilometers geen wagens rijden, meestal zitten die vol vrachtwagens. Dat de middenrijstrook ophoopt komt meestal doordat een vrachtwagen het nodig vindt om aan een andere vrachtwagen in te halen met een snelheidsverschil van 1 tot 2 km/u. Ik verdenk er u van zelf een middenstrookrijder te zijn. Anders zou je weten dat wanneer je op zo’n ogenblik.naar rechts uitwijkt de middenstrook onmiddellijk dichtslibt. Wanneer de snelheid daar terug omhoog gaat kunt u wachten tot al het achtopkomend voorbijgestoken heeft, tenzij u een gevaarlijk manoeuvre uitvoert om uw oorspronkelijke plaats terug in te nemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Ook bij druk verkeer is het gevaarlijk, want er zit dan al veel volk op het derde vak, en je moet je er dan nog eens tussen wurmen. 2. Iemand die op het tweede vak gekleefd zit aan 100 per uur, maakt van de drievaksbaan een tweevaksbaan, want iedereen moet links voorbij. Als een tweevaksbaan genoeg was geweest, had men geen drievaksbaan gemaakt. Je bent dus meteen een strook armer, waardoor een file ontstaat, want dat punt is voorzien voor een drievaksbaan. Nu heb je je file. Hang niet den onnozele uit he, horus.
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Route de soleil in de winter
|
![]() |
![]() |
![]() |