Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 oktober 2013, 22:32   #61
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Dat zeker, maar dan is het aan ons om ons niet te laten plukken en maatregelen te nemen.

Gij bent zo een slimme madam, een stuk slimmer dan ik. Weet jij misschien waar ik moet zijn om op de beste en voordeligste manier goud aan te schaffen? En doe ik daar wel goed aan of is er volgens jou nog een beter alternatief?
Als ik slimmer was dan jij had ik misschien het geld om goud te kopen, maar dat heb ik dus niet.
Toen ik mijn garage kocht zag ik dat de ex.buurman waar ik ze van kocht er een aantal plastic buizen uithaalde waarin hij voor een pak geld goudstukken had bewaard. Hij liet ze mij zelfs zien. Zal ik hem eens vragen waar hij zijn gouden munten kocht?
Oud 10 oktober 2013, 22:33   #62
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
idd, en zo te zien is het artiekel spoorloos, ook wanneer ge het rechtsreeks gaat zoeken. Maar op beurs.com staat het er wel nog op. Anders op VTM nieuws ook.

Op IMF 10% spaargeld belasting, en dan krijg je de paginas waar het nog op staat. http://nieuws.vtm.be/buitenland/6354...ting-spaargeld
Het lijkt er dus op dat ze een voortijdige rush op de banken proberen te voorkomen....
Oud 10 oktober 2013, 22:34   #63
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Als ik slimmer was dan jij had ik misschien het geld om goud te kopen, maar dat heb ik dus niet.
Toen ik mijn garage kocht zag ik dat de ex.buurman waar ik ze van kocht er een aantal plastic buizen uithaalde waarin hij voor een pak geld goudstukken had bewaard. Hij liet ze mij zelfs zien. Zal ik hem eens vragen waar hij zijn gouden munten kocht?
Dat is heel vriendelijk maar munten denk ik niet dat zo interessant is. Ik zie het eerder in staven.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2013, 22:34   #64
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Goud kan je bij Forex kopen. Tot 2500 € zonder registratie. Of het echt is, is dan weer een andere verhaal.

Wat betreft die artikels op het internet. Ik heb nogal wat reacties gezien. Ik denk dat ze vrezen dat er morgen een bank run op komst is. Vandaag effe rap mijn limiet nog afgehaald.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2013, 22:35   #65
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nar Bekijk bericht
Europa brandt als dit door gaat.
Je bedoelt Brussel. De Belgen zullen dit slikken, de rest zakt af naar Brussel, de hoofdstad van Europa, om de boel plat te branden.

Wie draait er voor die kosten op denk je?
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2013, 22:36   #66
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is heel vriendelijk maar munten denk ik niet dat zo interessant is. Ik zie het eerder in staven.
Zoals ik al zei, tot slechts 2500 € is het niet geregistreerd daarboven dus wel. Dat maakt je dus ook een makkelijk doelwit voor inbeslagname zoals ze bijvoorbeeld in de VS in de jaren '30 al eens gedaan hebben.
Oud 10 oktober 2013, 22:37   #67
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het IMF denkt dus dat ze de belasting zou kunnen invoeren vooraleer mensen hun spaargeld van de bank halen en dat ze dat na de invoering van de belasting ook niet zullen doen, omdat het om een eenmalige belasting gaat.
Ik zat er dus pal op.....
Oud 10 oktober 2013, 22:38   #68
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het lijkt er dus op dat ze een voortijdige rush op de banken proberen te voorkomen....
Maken dat ge er mee weg bent is de boodschap, maar als dat werkelijk wat omvang krijgt is dat de hindernis waarop Europa zal struikelen en dan gaat onze eureo er ook moeten aan geloven, dus zijn uw eurotjes thuis straks ook geen fluit meer waard. Het wordt dan wel heel moeilik om nog geld te hebben waar je weg mee kunt.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2013, 22:41   #69
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Maken dat ge er mee weg bent is de boodschap, maar als dat werkelijk wat omvang krijgt is dat de hindernis waarop Europa zal struikelen en dan gaat onze eureo er ook moeten aan geloven, dus zijn uw eurotjes thuis straks ook geen fluit meer waard. Het wordt dan wel heel moeilik om nog geld te hebben waar je weg mee kunt.
Kan ook een doelbewuste tactiek zijn om de banken morgen lam te leggen zoals ze in Cyprus deden en ondertussen in alle rust hun gang te gaan met die hold-up.
Oud 10 oktober 2013, 22:42   #70
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat zeker, maar dan is het aan ons om ons niet te laten plukken en maatregelen te nemen.

Gij bent zo een slimme madam, een stuk slimmer dan ik. Weet jij misschien waar ik moet zijn om op de beste en voordeligste manier goud aan te schaffen? En doe ik daar wel goed aan of is er volgens jou nog een beter alternatief?
Goud koop je best bij een munthandelaar(*).. Er zijn er genoeg in België. Even googelen volstaat.

(* bij een bank kan ook maar mijn ervaring bij banken is dat het een pak langer duurt om de levering te krijgen)

Verder kan ik u alleen maar volgende aanraden:

- doe het enkel met geld dat u gedurende lange tijd kan missen - goud is behoorlijk volatiel. Spreid indien mogelijk ook uw aankopen over de tijd. Gezien de volatiliteit van goud verkleint u daarmee drastisch het risico dat u net heel veel gekocht hebt op een heel hoge koers.

- ik prefereer munten boven goudbaren. Het hangt van uw budget af natuurlijk maar munten betaal je relatief iets meer marge op (tov de pure goudwaarde) maar het grote voordeel is wel dat je bij een eventuele verkoop dat ook in kleinere schijven kan doen. I.e. liever 30 Krügerrands dan een baar van 1KG goud... Veel van de munten zijn ook erg mooi Als u van plan bent een paar honderd KG aan te schaffen ligt dat natuurlijk anders

- andere investeringen.

* Investering in uw eigen woning indien u van plan bent in Belgique te blijven, mn op zaken als energiezuinigheid lijken me ook niet slecht.

* een schutterslicentie en wapen zodat u uw goud kan verdedigen
Oud 10 oktober 2013, 22:42   #71
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Goud kan je bij Forex kopen. Tot 2500 € zonder registratie. Of het echt is, is dan weer een andere verhaal.

Wat betreft die artikels op het internet. Ik heb nogal wat reacties gezien. Ik denk dat ze vrezen dat er morgen een bank run op komst is. Vandaag effe rap mijn limiet nog afgehaald.
Morgen vraag ik hoe dan ook mijn spaargeld op.

Als het klopt dat het Franse klotewijf van plan is om ons te bestelen kan het spaargeld er later weer op.
Oud 10 oktober 2013, 22:45   #72
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Goud koop je best bij een munthandelaar(*).. Er zijn er genoeg in België. Even googelen volstaat.

(* bij een bank kan ook maar mijn ervaring bij banken is dat het een pak langer duurt om de levering te krijgen)

Verder kan ik u alleen maar volgende aanraden:

- doe het enkel met geld dat u gedurende lange tijd kan missen - goud is behoorlijk volatiel. Spreid indien mogelijk ook uw aankopen over de tijd. Gezien de volatiliteit van goud verkleint u daarmee drastisch het risico dat u net heel veel gekocht hebt op een heel hoge koers.

- ik prefereer munten boven goudbaren. Het hangt van uw budget af natuurlijk maar munten betaal je relatief iets meer marge op (tov de pure goudwaarde) maar het grote voordeel is wel dat je bij een eventuele verkoop dat ook in kleinere schijven kan doen. I.e. liever 30 Krügerrands dan een baar van 1KG goud... Veel van de munten zijn ook erg mooi Als u van plan bent een paar honderd KG aan te schaffen ligt dat natuurlijk anders

- andere investeringen.

* Investering in uw eigen woning indien u van plan bent in Belgique te blijven, mn op zaken als energiezuinigheid lijken me ook niet slecht.

* een schutterslicentie en wapen zodat u uw goud kan verdedigen
Veel van wat je zegt is correct, behalve dat laatste. Als je een officieel geregistreerd wapen hebt, ben je het ook als eerste kwijt bij het opduiken van serieuze problemen.
Oud 10 oktober 2013, 22:46   #73
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik zat er dus pal op.....
Of ze voeren nadien simpelweg capital controls in zoals in Cyprus. I.e. theorethisch heb je dan nog wel geld op de bank staan, alleen mag je maximaal X euro per week afhalen en mag je er niet mee naar het buitenland.

Combineer dat met de wettelijke verplichting om je salaris bij een bank te laten storten en voor de uitkeringen hetzelfde en je kan geen kant op.
Oud 10 oktober 2013, 22:46   #74
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Morgen vraag ik hoe dan ook mijn spaargeld op.

Als het klopt dat het Franse klotewijf van plan is om ons te bestelen kan het spaargeld er later weer op.
Morgen is al te laat. Als iedereen panikeert, sluiten ze morgen de banken. Je kon dit al zien aankomen na de Cyprus-affaire. Maar toen verklaarde iedereen mij zot dat ik mijn geld afhaalde.

Laatst gewijzigd door Stingray : 10 oktober 2013 om 22:49.
Oud 10 oktober 2013, 22:48   #75
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Of ze voeren nadien simpelweg capital controls in zoals in Cyprus. I.e. theorethisch heb je dan nog wel geld op de bank staan, alleen mag je maximaal X euro per week afhalen en mag je er niet mee naar het buitenland.

Combineer dat met de wettelijke verplichting om je salaris bij een bank te laten storten en voor de uitkeringen hetzelfde en je kan geen kant op.
Je vergeet wel dat ze bij dergelijke maatregelen de consumptie een serieuze knauw geven. In geval van Cyprus is dat niet zo'n big deal, maar als dat in 15 grote eurolanden gebeurt dan is dat een finale ramp.
Oud 10 oktober 2013, 22:48   #76
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Veel van wat je zegt is correct, behalve dat laatste. Als je een officieel geregistreerd wapen hebt, ben je het ook als eerste kwijt bij het opduiken van serieuze problemen.
U bedoelt dat een illegaal wapen natuurlijk nog beter is? Daar valt wel iets voor te zeggen natuurlijk
Oud 10 oktober 2013, 22:50   #77
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
U bedoelt dat een illegaal wapen natuurlijk nog beter is? Daar valt wel iets voor te zeggen natuurlijk
Yep, anderzijds is het officiële circuit de gemakkelijkste weg naar het niet officiële
Oud 10 oktober 2013, 22:56   #78
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Je vergeet wel dat ze bij dergelijke maatregelen de consumptie een serieuze knauw geven. In geval van Cyprus is dat niet zo'n big deal, maar als dat in 15 grote eurolanden gebeurt dan is dat een finale ramp.
Ik denk dat 10% belasting op alle spaargelden de officïele consumptie sowieso een fikse knauw gaat geven.

Ik denk maar aan de trouwe spaarder die in een klap 10% van een bedrag waar hij/zij misschien20 jaar of langer voor gewerkt heeft ziet verdwijnen.

Mij lijkt de reactie daarop dan te zijn afhankelijk van het type persoon:

-nog minder gaan uitgeven gezien de reserves ineens een stuk terugvallen
-maken dat je wegbent uit de EU - maar de opnamecapaciteit van Singapore, Hong-Kong, Zwitserland en nog een paar andere safe havens is natuurlijk beperkt...
- alle spaargeld in alternatieve investeringen steken. Van old-timers, over wijn tot goud.

Geen van deze drie reacties lijkt me positief voor de economie. Bovendien geloof ik niet dat het de machtshebbers er echt om gaat om een zo goed mogelijk draaiende economie te hebben. Het gaat om macht en het handhaven/ nog uitbreiden van de dominantie van de staat.
Oud 10 oktober 2013, 22:58   #79
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik denk dat 10% belasting op alle spaargelden de officïele consumptie sowieso een fikse knauw gaat geven.

Ik denk maar aan de trouwe spaarder die in een klap 10% van een bedrag waar hij/zij misschien20 jaar of langer voor gewerkt heeft ziet verdwijnen.

Mij lijkt de reactie daarop dan te zijn afhankelijk van het type persoon:

-nog minder gaan uitgeven gezien de reserves ineens een stuk terugvallen
-maken dat je wegbent uit de EU - maar de opnamecapaciteit van Singapore, Hong-Kong, Zwitserland en nog een paar andere safe havens is natuurlijk beperkt...
- alle spaargeld in alternatieve investeringen steken. Van old-timers, over wijn tot goud.

Geen van deze drie reacties lijkt me positief voor de economie. Bovendien geloof ik niet dat het de machtshebbers er echt om gaat om een zo goed mogelijk draaiende economie te hebben. Het gaat om macht en het handhaven/ nog uitbreiden van de dominantie van de staat.
Macht of niets of heel weinig stelt nog steeds niets of heel weinig voor...
Oud 10 oktober 2013, 23:06   #80
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
We zullen het in een kous steken.
Goed nieuws voor de ( allochtone ? ) inbrekers !
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be