![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Europees Commissaris
|
![]() Oei, en al die andere boeken die ik alleen lees, zetten die mij ook op een dwaalspoor? Zouden we boeken niet beter van een waarschuwing voorzien dat ze niet mogen gelezen worden door professionele hulp? Of geldt dat alleen voor de bijbel? Net dat boek dat zo gratis voor iedereen verspreid wordt om toch maar aan een hoge oplage te komen. Stoute gideons!
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit zou ook voor de kerk zelf ten zeerste te rechtvaardigen zijn geweest. Want zoals u terecht opmerkt, de lagere geestelijkheid (zeker op het platteland) begreep het Latijn met zeer veel moeite en sloeg er vaak met haar 'klak' naar. Het is overigens ook bij meer dan één Engelse bisschop bekend dat deze zo goed als geen letter Latijn verstond en eigenlijk niet goed wist wat hij in het Latijn aan het brabbelen was tijdens de mis. Een zeer verhelderend voorbeeld van hoe het had gekund in dit verband is bijvoorbeeld de 'traditie' in Brussel waar één keer per jaar geloof ik, de priester het evangelie voorleest in het 'Brussels'. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 15 oktober 2013 om 20:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mét leidsman?
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik durf niet meer alleen hoor... ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ken ook een geannoteerde versie: http://skepticsannotatedbible.com/
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Hoe dikwijls wordt ie dan onderbroken ? Elk uur ? Elke 12 minuten ? Of enkel voor een plaspauze ?
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Europees Commissaris
|
![]() Zo heb ik platland ook moeten lezen. Of zelfs 1984. Maar hulp heb ik daarbij niet nodig gehad.
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kortom, niet te vergelijken met een hele reeks vrij uiteenlopende teksten die eeuwenoud zijn en opgesteld werden in een cultuur die de onze niet is en die ook tot het verleden behoort. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Je overschat volgens mij de lezers in de oudheid; alsof die de christelijke geschriften konden begrijpen. Als ze al konden lezen dan nog behoorden ze tot een van de vele sekten van het Judaïsme of semi-jodendom. Enfin, Toen Constantijn zich ermee ging bemoeien was Arius niet eens bereid een mond open te doen om iets toe te lichten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lang voor Constantijn kende de christelijke gemeente reeds wat de 'orthodoxie' was en wat 'heterodox' was. De geschriften van de apostolische vaders hebben het daar al over. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Reden temeer om uw leven hier en nu niet op te hangen aan geschriften van duizenden jaren oud geschreven door mensen uit andere werelden.
![]() |
![]() |
#80 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Vindt je het dan niet gevaarlijk dat de bijbel wordt verspreid zonder de nodige verwittigingen? Want als je gelijk hebt zou de kerk best beginnen met de bijbel op de verboden literatuurlijst te zetten, tenzij onder begeleiding gelezen. Iedereen leest die namelijk zonder begeleiding, en dat is volgens jou de reden waarom ik van mijn geloof ben gevallen. Lezen zonder begeleiding. Wie weet hoeveel zieltjes gaan jullie nog verliezen.
![]() Laatst gewijzigd door Travis66 : 17 oktober 2013 om 18:13. |
|
![]() |
![]() |