![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
Bekijk resultaten enquête: Op welke partij stem jij de komende federale verkiezingen 2014 ? | |||
1. N-VA |
![]() ![]() ![]() |
98 | 55,37% |
2. CD&V |
![]() ![]() ![]() |
8 | 4,52% |
3. Sp.a |
![]() ![]() ![]() |
9 | 5,08% |
4. Open VLD |
![]() ![]() ![]() |
15 | 8,47% |
5. Vlaams Belang |
![]() ![]() ![]() |
32 | 18,08% |
6. Groen |
![]() ![]() ![]() |
8 | 4,52% |
7. LDD |
![]() ![]() ![]() |
10 | 5,65% |
8. PVDA+ |
![]() ![]() ![]() |
17 | 9,60% |
9. BUB/Belgische alliantie |
![]() ![]() ![]() |
6 | 3,39% |
10. Prins Laurent for president |
![]() ![]() ![]() |
12 | 6,78% |
11. Blanco/ongeldig/ik ga niet stemmen |
![]() ![]() ![]() |
17 | 9,60% |
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 177. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Kom... het blok draait rond één zaak en dat is de haat voor moslims. De vlaams nationalisten bolden het daar al lang af en zijn met open armen ontvangen als nieuwe kiezer bij n-va. En dat ik moslims lief zou hebben is onzin. Ik denk dat ik al voldoende duidelijk geweest ben in de diverse draadjes over kopdoeken. Maar tot plat racisme zal ik mij nooit verlagen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De enige forummer die deze draad volgt, en die zijn sympathie voor de SP.a liet blijken, houdt zijn stem in beraad. Die partij krijgt zijn stem op voorwaarde dat ze akkoord gaat met de afschaffing van het federaal beleidsniveau, zoniet krijgt de N-VA zijn stem. (Het is ver gekomen nietwaar, als er al rooien van het federale niveau afwillen, want wat houdt dat in?)
Jij volgde deze draad echter ook toen de rooien hun eerste, en tot nu toe enige stem, kregen. En vermits zij (aan beide zijden van de taalgrens) de enigen zijn waarop ik jou nog nooit kritiek op heb zien geven....
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() N-va.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb geen voorliefde voor een streng drugsbeleid: ik vind dat de prioriteiten in Antwerpen anders liggen. Enfin, voor mij mag de gehele boel gedecriminaliseerd worden.
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Je geeft aan moslims niet lief te hebben, gebruikt dan een woord dat door progressieven waar jij voor stemt als racistisch wordt bestempeld om dan vervolgens te beweren dat je je niet verlaagd tot plat racisme.. Laatst gewijzigd door mvd : 13 oktober 2013 om 11:43. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Veel maakt toch het niet uit op wie je stemt.
Echte verandering zal er toch nooit komen via democratische weg. Dat heeft het cordon sanitair wel mooi bewezen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als gedegouteerden het spel verlaten trek je enkel nog degoutanten aan. Citaat:
Over welke belgicisten heb jij het ?
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Deze voormiddag op de VRT & op RTBf : Paul Magnette, een verstandig politicus die in Vlaanderen één "gelijke" heeft maar dan wel in een andere partij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Voorlopig ben jij de enige die een stem op de BUB hebt uitgebracht. Mijn achting gaat uit naar jouw moed.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weet uit ervaring dat de Vlaams-nationalisten niet gek lang geleden weinig andere keus hadden dan voor het VB te stemmen. De N-VA begon pas goed aan haar opmars toen het kartel met de tsjeven van de baan was. Die partij is de erfgenaam van de VU. En de VU heeft, om redenen die jou zeker niet onbekend zullen zijn, veel Vlaams-nationalisten weggejaagd naar het VB. Dat had geen zak met moslimhaat te maken maar met het verzeild geraken van de VU in de Belgische salons, en de gevolgen daarvan. Het is Dewinter die het VB een islamvijandige naam gaf. Ik heb Dewinter nooit gemogen, maar als vrouw moet ik tegelijkertijd toegeven dat de man ergens gelijk had. Dat wordt trouwens alle dagen, en over de hele wereld, bewezen. Ik heb een afkeer van pilarenbijters, maar vrouwen-en homohaters jagen me veel harder de stuipen op het lijf dan het VB. En ik denk dat ik niet de enige vrouw ben die er zo over denkt. Geen enkele partij heeft er een probleem mee om VB-kiezers met open armen te ontvangen. Net zomin als ze er problemen mee hebben om de stemmen van islamgekken te verwelkomen. Meer nog, ze azen daar zelfs op. De "moslimhaters" van het VB kiezen echter niet toevallig NIET voor de traditionele partijen maar voor een andere Vlaams-nationalistische dan de hunne. Dit in de hoop dat ze door die partij tenminste vertegenwoordigd MOGEN worden. Jij weet evengoed als ik dat Annemans opgescheept zit met wat er rest van de steunpilaren van Dewinter. Die harde kern kotst op de N-VA. Jij weet ook evengoed als ik dat niet alleen het VB moslimhaters in huis heeft. Belgicisten waar ik het in mijn vorige forumleven NOOIT van zou verwacht hebben gaan vandaag, OPENLIJK, verder dan het VB. Bovendien groeit hun aantal. Ze schreeuwen het alleen niet van de daken uit schrik hetzelfde stempel opgeplakt te krijgen dat ze anderen met zoveel overtuiging hebben opgeplakt.
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gelukkig is de realiteit wat ze is, en niet wat jij ervan wilt maken. Momenteel zitten "we" rond de 80%.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Europees Commissaris
|
![]() De PS dus?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Banneling
|
![]() Wat is het nu eigenlijk Peter ? Een kopdoek of een hoofddoek ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() OVLD, 3 stemmen...
![]() SPa, 1 stem... (al goed dat Peterke hier nog komt trollen of ze hadden er nul) CD&V, nul stemmen. ![]()
![]() |
![]() |