Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Bekijk resultaten enquête: Op welke partij stem jij de komende federale verkiezingen 2014 ?
1. N-VA 98 55,37%
2. CD&V 8 4,52%
3. Sp.a 9 5,08%
4. Open VLD 15 8,47%
5. Vlaams Belang 32 18,08%
6. Groen 8 4,52%
7. LDD 10 5,65%
8. PVDA+ 17 9,60%
9. BUB/Belgische alliantie 6 3,39%
10. Prins Laurent for president 12 6,78%
11. Blanco/ongeldig/ik ga niet stemmen 17 9,60%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 177. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 13 oktober 2013, 11:05   #61
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Het ene sluit het andere niet uit. En dat weet jij goed genoeg.

Ook niet bij belgisch-nationalisten trouwens.

Omdat jij de moslims liefhebt zijn niet alle belgisch-gezinden moslimliefhebbers.

Kom... het blok draait rond één zaak en dat is de haat voor moslims. De vlaams nationalisten bolden het daar al lang af en zijn met open armen ontvangen als nieuwe kiezer bij n-va.

En dat ik moslims lief zou hebben is onzin. Ik denk dat ik al voldoende duidelijk geweest ben in de diverse draadjes over kopdoeken. Maar tot plat racisme zal ik mij nooit verlagen.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2013, 11:06   #62
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
?
De enige forummer die deze draad volgt, en die zijn sympathie voor de SP.a liet blijken, houdt zijn stem in beraad. Die partij krijgt zijn stem op voorwaarde dat ze akkoord gaat met de afschaffing van het federaal beleidsniveau, zoniet krijgt de N-VA zijn stem. (Het is ver gekomen nietwaar, als er al rooien van het federale niveau afwillen, want wat houdt dat in?)

Jij volgde deze draad echter ook toen de rooien hun eerste, en tot nu toe enige stem, kregen. En vermits zij (aan beide zijden van de taalgrens) de enigen zijn waarop ik jou nog nooit kritiek op heb zien geven....
Oud 13 oktober 2013, 11:17   #63
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

N-va.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2013, 11:24   #64
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Hoe zit het dan?
Wil N-Va meer gedogen of net minder?
Net minder. Ik vind dat een rare stap voor een partij waarvan de voorzitter een soi-disant voorliefde voor Burke heeft.

Ik heb geen voorliefde voor een streng drugsbeleid: ik vind dat de prioriteiten in Antwerpen anders liggen. Enfin, voor mij mag de gehele boel gedecriminaliseerd worden.
Oud 13 oktober 2013, 11:27   #65
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kom... het blok draait rond één zaak en dat is de haat voor moslims. De vlaams nationalisten bolden het daar al lang af en zijn met open armen ontvangen als nieuwe kiezer bij n-va.
Het VB is een Vlaams-nationalistische partij, ze zijn opgericht uit zuiver Vlaams-nationale motieven. Het anti-vreemdelingensentiment heeft pas later de bovenhand genomen, omdat de maatschappij ook veranderde en men die keuze ook gemaakt heeft. Maar het Vlaams-nationale element is zeker ook aanwezig bij VB, dat ontkennen is gewoon belachelijk.

Citaat:
En dat ik moslims lief zou hebben is onzin. Ik denk dat ik al voldoende duidelijk geweest ben in de diverse draadjes over kopdoeken. Maar tot plat racisme zal ik mij nooit verlagen.
Jij bent echt wel een dwaas, besef je dat?

Je geeft aan moslims niet lief te hebben, gebruikt dan een woord dat door progressieven waar jij voor stemt als racistisch wordt bestempeld om dan vervolgens te beweren dat je je niet verlaagd tot plat racisme..

Laatst gewijzigd door mvd : 13 oktober 2013 om 11:43.
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2013, 11:28   #66
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Thuleander's schermafbeelding

Standaard

Veel maakt toch het niet uit op wie je stemt.

Echte verandering zal er toch nooit komen via democratische weg. Dat heeft het cordon sanitair wel mooi bewezen.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2013, 11:29   #67
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het zal wel niet de verklaring zijn die jij in gedachten hebt, maar er zijn er zelfs meerdere. Een avatar zoals de jouwe wijst misschien op een rotsvaste overtuiging, maar ook op verregaande naïviteit en....nationalisme. Een andere verklaring dat niet iedereen via een avatar zijn politieke keuze kenbaar maakt is dat niet iedereen een (even grote) partijslaaf is. Je hoeft de reacties maar te lezen om de aard van het beestje te kennen dat gebruik maakt van een avatar. En dat geldt écht niet alleen voor BUBbeltjes.
Ik kan inderdaad uit ondervinding onderschrijven dat er veel vooringenomen reacties komen als je een avatar van het BUB of een verwijzing naar Open VLD gebruikt. Het is hier echter een politiek forum. De meest succesvolle enquêtes op dit forum zijn peilingen naar kiesintenties. Het is triestig gesteld dat zo weinigen de moed hebben om via hun avatar partij-politieke voorkeur te ontbloten. Ik vind dit een beetje hypocriet. Enerzijds doen vele forumgangers hier niet liever dan duidelijk maken op wie ze gaan stemmen en anderzijds hebben ze schrik om een partijlogo als avatar te hanteren.

Citaat:
De N-VA raapt niet alleen stemmen of Vlaams-nationalistische gronden, maar ook uit strategische overwegingen. Wellicht zijn er zelfs proteststemmers bij die hun buik vol hebben van de traditionele knoeiers die hun gat wagenwijd blijven openzetten om gereden te worden door de PS. Zie je dat soort kiezers een avatar gebruiken van de N-VA?
Het is triestig dat zij geen N-VA avatar durven te gebruiken uit vrees dat hun protest-discours door N-VA fanaten zou worden aangevallen.

Citaat:
Ander voorbeeld.

Ik zou de tsjeven niet de kost willen geven die zich schamen omdat ze hier ooit met een tsjevenavatar postten. Hun partij haalde ooit de volstrekte meerderheid. De laatste keer dat ze de verkiezingen won was in kartel met de N-VA. Sinds ze het kartel naar de vaantjes hielp verzwindt de CD-& alles- behalve-Vlaams zienderogen. Waar zijn die stemmen naartoe?
Waar zijn die van "paars" naartoe? Zolang is het toch niet geleden dat de blauwen en de roden met hun tweetjes voldoende stemmen haalden om er de tsjeven uit te bonjouren? Het lijkt me logisch dat de aanhangers van de tradionele partijtjes die nog overschieten hier liever niet met een avatar geschilderd hangen.
N-VA en Vlaams Belang is op dit forum oververtegenwoordigd. Is dat een vooruitgang ?

Citaat:
Trollen zie ik dat wél doen.
Als gedegouteerden het spel verlaten trek je enkel nog degoutanten aan.

Citaat:
In mijn vorige forumleven zaten er hier behoorlijk wat tsjevenaanhangers. Er was zelfs een kabinetsmedewerker van Brigitte Grouwels bij. En ja, er waren er ook bij met een CD&V-avatar. Ze zijn echter allemaal verdwenen. Als er hier nog tsjevenaanhangers posten dan hangen ze hun politieke voorkeur niet meer aan de grote klok via en avatar.
Ik begrijp dat.
Mis je haar en de andere 'tsjevenaanhangers' op dit forum ?

Citaat:
De tijd dat belgicisten geen bezwaar maakten als ze Belgisch-nationalisten werden genoemd is ook voorbij....
Over welke belgicisten heb jij het ?

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2013, 11:41   #68
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Deze voormiddag op de VRT & op RTBf : Paul Magnette, een verstandig politicus die in Vlaanderen één "gelijke" heeft maar dan wel in een andere partij.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2013, 11:42   #69
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
1/ De Vlaams-radicalen met hun monkey business zijn op geen stukken na zo radicaal als BUBbels. Op dat vlak kunnen geen duizend Vlaams-radicalen tegen één Bruno Yammine op.
Wie is Bruno Yammine ?

Citaat:
2/ Als de laatste BUB-sympathisant het hier voor bekeken houdt dan denk ik niet dat dit is wegens de hierboven vermelde reden. Een clubje dat eenheid en unitarisme predikt, maar dat zélf al na korte tijd in drie splitste, en j�*ren na zijn oprichting nog altijd met twee voeten in de modder vastzit, zal met de verdwijning van haar laatste sympathisant wel meer te maken hebben.
Ik heb Bruno Yammine hier nog niet tegengekomen op dit forum. Blijkbaar heeft hij wel een indruk op jou gelaten blijkens jouw BUB stem in deze enquête.

Citaat:
3/ Om bovengenoemde redenen bedank ik voor de eer om de monkey business van de Belgisch-radicalen te verdedigen als jij de pijp aan Maarten geeft.
Voorlopig ben jij de enige die een stem op de BUB hebt uitgebracht. Mijn achting gaat uit naar jouw moed.

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 13 oktober 2013, 11:45   #70
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Wie is Bruno Yammine ?
Iemand met verschillende accounts op dit forum?
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2013, 12:10   #71
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Wat is dat, "plat racisme"? Volstaat het voor de rooien en groenen soms niet om tegen "kopvodden" te zijn om een racistische stempel te krijgen? Of heeft een slimme kop zoals jij nog niet gemerkt dat het tegenwoordig al racisme is dat de klok slaat? Wie zijn zin niet krijgt hoeft er maar "racisme" als doorslaggevend argument bij te sleuren om zijn slag alsnog te kunnen thuis halen.

Ik weet uit ervaring dat de Vlaams-nationalisten niet gek lang geleden weinig andere keus hadden dan voor het VB te stemmen. De N-VA begon pas goed aan haar opmars toen het kartel met de tsjeven van de baan was. Die partij is de erfgenaam van de VU. En de VU heeft, om redenen die jou zeker niet onbekend zullen zijn, veel Vlaams-nationalisten weggejaagd naar het VB. Dat had geen zak met moslimhaat te maken maar met het verzeild geraken van de VU in de Belgische salons, en de gevolgen daarvan.

Het is Dewinter die het VB een islamvijandige naam gaf. Ik heb Dewinter nooit gemogen, maar als vrouw moet ik tegelijkertijd toegeven dat de man ergens gelijk had. Dat wordt trouwens alle dagen, en over de hele wereld, bewezen. Ik heb een afkeer van pilarenbijters, maar vrouwen-en homohaters jagen me veel harder de stuipen op het lijf dan het VB. En ik denk dat ik niet de enige vrouw ben die er zo over denkt.

Geen enkele partij heeft er een probleem mee om VB-kiezers met open armen te ontvangen. Net zomin als ze er problemen mee hebben om de stemmen van islamgekken te verwelkomen. Meer nog, ze azen daar zelfs op.
De "moslimhaters" van het VB kiezen echter niet toevallig NIET voor de traditionele partijen maar voor een andere Vlaams-nationalistische dan de hunne. Dit in de hoop dat ze door die partij tenminste vertegenwoordigd MOGEN worden.

Jij weet evengoed als ik dat Annemans opgescheept zit met wat er rest van de steunpilaren van Dewinter. Die harde kern kotst op de N-VA. Jij weet ook evengoed als ik dat niet alleen het VB moslimhaters in huis heeft. Belgicisten waar ik het in mijn vorige forumleven NOOIT van zou verwacht hebben gaan vandaag, OPENLIJK, verder dan het VB. Bovendien groeit hun aantal. Ze schreeuwen het alleen niet van de daken uit schrik hetzelfde stempel opgeplakt te krijgen dat ze anderen met zoveel overtuiging hebben opgeplakt.
Oud 13 oktober 2013, 12:14   #72
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het zal wel niet de verklaring zijn die jij in gedachten hebt, maar er zijn er zelfs meerdere. Een avatar zoals de jouwe wijst misschien op een rotsvaste overtuiging, maar ook op verregaande naïviteit en....nationalisme. Een andere verklaring dat niet iedereen via een avatar zijn politieke keuze kenbaar maakt is dat niet iedereen een (even grote) partijslaaf is. Je hoeft de reacties maar te lezen om de aard van het beestje te kennen dat gebruik maakt van een avatar. En dat geldt écht niet alleen voor BUBbeltjes.

De N-VA raapt niet alleen stemmen of Vlaams-nationalistische gronden, maar ook uit strategische overwegingen. Wellicht zijn er zelfs proteststemmers bij die hun buik vol hebben van de traditionele knoeiers die hun gat wagenwijd blijven openzetten om gereden te worden door de PS. Zie je dat soort kiezers een avatar gebruiken van de N-VA?

Ander voorbeeld.

Ik zou de tsjeven niet de kost willen geven die zich schamen omdat ze hier ooit met een tsjevenavatar postten. Hun partij haalde ooit de volstrekte meerderheid. De laatste keer dat ze de verkiezingen won was in kartel met de N-VA. Sinds ze het kartel naar de vaantjes hielp verzwindt de CD-& alles- behalve-Vlaams zienderogen. Waar zijn die stemmen naartoe?
Waar zijn die van "paars" naartoe? Zolang is het toch niet geleden dat de blauwen en de roden met hun tweetjes voldoende stemmen haalden om er de tsjeven uit te bonjouren? Het lijkt me logisch dat de aanhangers van de tradionele partijtjes die nog overschieten hier liever niet met een avatar geschilderd hangen.

Trollen zie ik dat wél doen. (Tiens, ik zie Spabert niet meer? Is die geband?) Alleen een harde kern van verstokte katholieken en wat oude gewoontestemmers rest de tsjeven nog. Die zitten in kerk of in het het bejaardentehuis inplaats van op een politiek forum.
De rooien ronselen nog in hoofdzaak allochtone stemmen, en de blauwen (die niet gek lang geleden nog de ambitie hadden om de grootste volkspartij te worden, en die daar de voorwaarden voor schiepen) betalen de prijs voor hun "links"-liberaal populisme, het "open" zetten van hun partij voor Jan en alleman, en het buitengooien van de eigen politici die het niet eens waren met de partijtop.

In mijn vorige forumleven zaten er hier behoorlijk wat tsjevenaanhangers. Er was zelfs een kabinetsmedewerker van Brigitte Grouwels bij. En ja, er waren er ook bij met een CD&V-avatar. Ze zijn echter allemaal verdwenen. Als er hier nog tsjevenaanhangers posten dan hangen ze hun politieke voorkeur niet meer aan de grote klok via en avatar.
Ik begrijp dat.
De tijd dat belgicisten geen bezwaar maakten als ze Belgisch-nationalisten werden genoemd is ook voorbij....
2
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2013, 12:15   #73
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
nee hoor, niets vergeten. Het ging over vlaams gezind, niet over anti moslim gezind. Score momenteel 55%
Gelukkig is de realiteit wat ze is, en niet wat jij ervan wilt maken. Momenteel zitten "we" rond de 80%.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2013, 12:29   #74
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
De enige forummer die deze draad volgt, en die zijn sympathie voor de SP.a liet blijken, houdt zijn stem in beraad. Die partij krijgt zijn stem op voorwaarde dat ze akkoord gaat met de afschaffing van het federaal beleidsniveau, zoniet krijgt de N-VA zijn stem. (Het is ver gekomen nietwaar, als er al rooien van het federale niveau afwillen, want wat houdt dat in?)

Jij volgde deze draad echter ook toen de rooien hun eerste, en tot nu toe enige stem, kregen. En vermits zij (aan beide zijden van de taalgrens) de enigen zijn waarop ik jou nog nooit kritiek op heb zien geven....
Opnieuw : zoek maar even wat reacties van mij op in bv het draadje over het gentse hoofddoeken debacle. En als je dan nog zegt dat ik nooit kritiek geef op sp.a, dan begrijp ik het ook niet meer.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2013, 12:35   #75
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Rood.

Waarom ?
Simpel. Als je rechts teveel macht geeft dan verdwijnt de middenklasse en blijft er ofwel héél rijk ofwel héél arm over.
De PS dus?
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2013, 12:38   #76
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Opnieuw : zoek maar even wat reacties van mij op in bv het draadje over het gentse hoofddoeken debacle. En als je dan nog zegt dat ik nooit kritiek geef op sp.a, dan begrijp ik het ook niet meer.
Wat is het nu eigenlijk Peter ? Een kopdoek of een hoofddoek ?
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2013, 12:39   #77
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bezeke Bekijk bericht
Je mag niet stemmen in deze enquête

komt erop bij mij.. hoe komt dat?

Overigens stem ik op Vlaams Belang
100 bijdrages vooraleer je mag stemmen.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2013, 12:39   #78
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hikikomori85 Bekijk bericht
Ik mag nog niet stemmen.
Inderdaad niet.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2013, 12:44   #79
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Belgicisten waar ik het in mijn vorige forumleven NOOIT van zou verwacht hebben gaan vandaag, OPENLIJK, verder dan het VB. Bovendien groeit hun aantal. Ze schreeuwen het alleen niet van de daken uit schrik hetzelfde stempel opgeplakt te krijgen dat ze anderen met zoveel overtuiging hebben opgeplakt.
Noem eens namen en haal eens citaten aan.

Oud 13 oktober 2013, 13:29   #80
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

OVLD, 3 stemmen...
SPa, 1 stem... (al goed dat Peterke hier nog komt trollen of ze hadden er nul)
CD&V, nul stemmen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be