Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 augustus 2004, 17:39   #61
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Is die vooruitstrevend zeg! Piano een felofiel! Dat is zeker een posting waard op dat andere topic. Peace zal er zeker wat over kunnen citeren van een of andere professor.
Was jij dat niet Darwin die een tijd geleden lijsten postte waarop je aantoonde op basis van familienamen wie er al dan niet van vreemde origine is/was? Daar gaat je racistische droom aan diggelen als Belgen van allochtone origine hun namen blijven veranderen naar Jan Zaag en Mieke Klaag
Oud 25 augustus 2004, 17:48   #62
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Ik vind dat dat moet kunnen dat iemand zijn naam veranderd. Cat Stevens heeft wel zijn naam veranderd in Yusuf Islam.
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2004, 17:52   #63
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willem de Spreker
Ik vind dat dat moet kunnen dat iemand zijn naam veranderd. Cat Stevens heeft wel zijn naam veranderd in Yusuf Islam.
Ja maar dat was pas na zijn eerste CVA
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2004, 18:32   #64
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth
Als 1.000.000 Vlamingen voor het Blok stemmen en tegen de Walen mag je toch wat teleurstelling verwachten van deze laatsten.
Een vreemdeling die zich aanpast vind ik uitstekend, een vreemdeling die zijn naam verandert om zich aan te passen vind ik te ver gaan.
Maar Labyrinth, overal het kwade zien en niet het positieve. Wij Vlaams Blokkers hebben gestemd voor MEER VLAANDEREN, en niet voor minder Wallonië. Wij hopen dat de Walen flinke zelfstandige buren worden en het goed stellen.
Je bent wel vergeten commentaar te geven op Laurette die nu zelfs vijandig staat tegenover de gemeenschap van haar eigen vader. Vind je niet dat dit ook een beetje te ver gaat.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2004, 18:33   #65
johan
Provinciaal Gedeputeerde

johan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar johan
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Lauretje kent niet eens het verschil tussen integreren en assimileren. Ik ken het verschil wel en ik kan je vertellen dat mijn vrouw prima geïntegreerd is maar nooit zal assimileren.
Laat ze toch maar niet teveel op dit forum of ze stemt volgende keer Vlaams Blok.
johan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2004, 18:38   #66
luc broes

Standaard

Citaat:
Daar gaat het juist om...... ze kunnen toch hun familienaam ook niet veranderen. Wat heeft het dan voor zin de voornaam te veranderen.
Als je betaalt kan je alles laten veranderen. In sommige landen is het zelfs verplicht. Ik ontmoette een paar jaar geleden een Koreaanse, geboren en getogen in Japan. ze had twee namen: een Japanse en een Koreaanse.
Oud 25 augustus 2004, 18:43   #67
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

[quote=Koriander]"""En nu komt het. Hou u vast aan uw bretellen. Bevoegd minister Laurette Onkelinx noemt die evolutie 'onrustwekkend'. Want, "door hun naam Belgischer te maken, integreren ze eigenlijk niet. Ze assimileren. En dat is niet de bedoeling" ... "Onkelinx overweegt nu het Belgisch maken van vreemde namen te bemoeilijken", schrijft Het Laatste Nieuws. """"

Onkelinx is echt oerdom, keiveel werkgevers smijten cv's met vreemde namen gewoon weg, die mensen willen een job, het kan hun niets schelen of ze geassimileerd of geintegreerd zijn.
Er zou positieve discriminatie moeten komen als naamwijzigingen verboden worden.

QUOTE]

agir et puis refléchir ! typisch voor de walen !
ze hebben geen gezond (boeren)verstand ! ze vinden van alles uit en dan is het : "oui mais cela n'était pas prévu ! pas d'accord !
dat ze eerst zes maanden naar Spa gaat
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2004, 18:48   #68
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Ja toch wel en vreemd genoeg is een familienaam veranderen veel goedkoper en gemakkelijker dan een voornaam veranderen.
hoe zit dat dan met de strafbladen ?

en naamsverwisselingen in gevangenissen, waardoor er naamgenoten onterecht vrijgelaten werden ?
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2004, 19:25   #69
Volksstormer
Minister-President

Volksstormer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Mohammed wordt Jan

Wie door het leven moet met een bedenkelijke naam, kan daar tegenwoordig vrij snel en goedkoop een mouw aan passen. Zo werd de Oost-Vlaamse Kathy Van Lul na een administratieve ingreep -kostprijs 49 euro- Kathy Van Lil. Geef toe, het klinkt alvast minder lullig.

De verandering van voor- of familienaam is een gunst die alleen Belgen wordt toegestaan. Na de invoering van de snel-Belg-wet ziet de dienst zich geconfronteerd met een opmerkelijke toename van aanvragen uit de hoek van de nieuwe Belgen. Zij kiezen er steeds vaker voor om hun Arabische of Noord-Afrikaanse te vervangen door een Vlaamse of Belgische naam en motiveren hun aanvraag met de wil tot integratie.

En nu komt het. Hou u vast aan uw bretellen. Bevoegd minister Laurette Onkelinx noemt die evolutie 'onrustwekkend'. Want, "door hun naam Belgischer te maken, integreren ze eigenlijk niet. Ze assimileren. En dat is niet de bedoeling" ... "Onkelinx overweegt nu het Belgisch maken van vreemde namen te bemoeilijken", schrijft Het Laatste Nieuws.

We hebben ons de ogen uitgewreven en het artikel wel tien keer herlezen. Maar, echt waar, zo staat het er. Je houdt het toch niet voor mogelijk. In België is de realiteit wel vaker straffer dan de fictie, maar dit slaat werkelijk alles. Welkom in Absurdistan!
bron vb
Geschift!

Mussolini dacht ook de Zuid-Tirolers te 'assimileren' door hun naam te veritaliaansen.
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2004, 19:29   #70
Volksstormer
Minister-President

Volksstormer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willem de Spreker
Dikke zever! Dan schaft ge het familieleven en de familiestamboom af en in naam van wat? Het heilige (totaal geïsoleerde) individu?

Domme kloot!
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2004, 20:39   #71
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Maar Labyrinth, overal het kwade zien en niet het positieve. Wij Vlaams Blokkers hebben gestemd voor MEER VLAANDEREN, en niet voor minder Wallonië. Wij hopen dat de Walen flinke zelfstandige buren worden en het goed stellen.
.
Meer Vlaanderen....... een stukje Brussel?
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2004, 20:41   #72
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Als je betaalt kan je alles laten veranderen. In sommige landen is het zelfs verplicht. Ik ontmoette een paar jaar geleden een Koreaanse, geboren en getogen in Japan. ze had twee namen: een Japanse en een Koreaanse.
Bent u nu voor de dubbele nationaliteit????
Oud 25 augustus 2004, 20:43   #73
thePiano

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
hoe zit dat dan met de strafbladen ?

en naamsverwisselingen in gevangenissen, waardoor er naamgenoten onterecht vrijgelaten werden ?
Elke overtreder die wordt geklist wordt gestraft. Da's niet meer dan normaal. Uitzonderingen moet je niet veralgemenen naar het geheel toe.
Oud 25 augustus 2004, 20:53   #74
luc broes

Standaard

Citaat:
Meer Vlaanderen....... een stukje Brussel?
Wij eisen de oude Vlaamse stad niet op. Wij bieden aan de Brusselaars een tweetalige hoofdstad met de nodige investeringen en een veilige toekomst. Aan de Brusselaars om vrij te kiezen.
Oud 25 augustus 2004, 20:56   #75
luc broes

Standaard

Citaat:
Bent u nu voor de dubbele nationaliteit????
Ik ben tegen dubbele nationaliteit. Die Koreaanse uit Japan had enkel de Koreaanse nationaliteit. Ik meldde dit enkel omdat ik haar toevallig ontmoette. De Japanners zijn wel een beetje veeleisender dan de Belgische staat die zomaar identiteitskaarten uitdeelt zonder voorwaarden.
Oud 25 augustus 2004, 20:56   #76
luc broes

Standaard

Oud 25 augustus 2004, 20:58   #77
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Wij eisen de oude Vlaamse stad niet op. Wij bieden aan de Brusselaars een tweetalige hoofdstad met de nodige investeringen en een veilige toekomst. Aan de Brusselaars om vrij te kiezen.
Van hartje Europa naar hartje Vlaanderen?
Oud 25 augustus 2004, 21:00   #78
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik ben tegen dubbele nationaliteit. Die Koreaanse uit Japan had enkel de Koreaanse nationaliteit. Ik meldde dit enkel omdat ik haar toevallig ontmoette. De Japanners zijn wel een beetje veeleisender dan de Belgische staat die zomaar identiteitskaarten uitdeelt zonder voorwaarden.
Twee maten twee gewichten...... wanneer het u goed uitkomt zijn we voor, wanneer niet zijn we tegen.
Oud 25 augustus 2004, 21:05   #79
luc broes

Standaard

Citaat:
Twee maten twee gewichten...... wanneer het u goed uitkomt zijn we voor, wanneer niet zijn we tegen.
Ik begrijp hier niert wat je bedoelt. Ik ben steeds tegen dubbele nationaliteit.
Ik meen wel dat jij hier twee maten en twee gewichten hanteert: Laurette die zich tegen de gemeenschap van haar vader keert, keur je niet af. Maar Mahommed die Jan wordt dat mag niet!?
Oud 25 augustus 2004, 21:22   #80
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik begrijp hier niert wat je bedoelt. Ik ben steeds tegen dubbele nationaliteit.
Ik meen wel dat jij hier twee maten en twee gewichten hanteert: Laurette die zich tegen de gemeenschap van haar vader keert, keur je niet af. Maar Mahommed die Jan wordt dat mag niet!?
Het enige wat ik over Laurette weet is

"A sa façon
De nous appeler ses gosses
On voyait bien
Qu'elle nous aimait beaucoup
C'était chez elle
Que notre argent de poche
Disparaissait dans les machines �* sous
Après les cours
On allait boire un verre
Quand on entrait Laurette souriait
Et d'un seul coup nos leçons nos problèmes
Disparaissaient
Quand elle nous embrassait"

......over haar vader weet ik echter niets.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be