Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Bekijk resultaten enquête: Kleef jij de VL?
Ja 27 40,30%
Nee 27 40,30%
Ik heb geen auto 13 19,40%
Aantal stemmers: 67. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 25 augustus 2004, 16:29   #61
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willem de Spreker
Als jullie het hebben over buitenlanders die een klevertje met VL er op niet begrijpen, hebben jullie het dan misschien niet over walen?
Nee, want die snappen er meer van dan je denkt. We hebben het hier wel over nationaliteiten die tot de Europese Unie behoren of zullen behoren en tegelijk over nationaliteiten van buiten de Unie die al die infantiele commotie niet kunnen begrijpen.

Het gaat tenslotte niet over elementaire levensnoodzakelijke zaken maar over kleine adminstratieve beslommeringen of ongemakken. En dan slaan we in het buitenland wel een erg clownesk figuur.

Als je weet dat er op dit ogenblik in het land van mijn echtgenote een burgeroorlog woedt moet ik met zo'n peanuts niet komen zagen.

Onze problemen zijn die van een rijker natie-deel (VL) dat zich wil afscheuren van een ander natie-deel (Wallonië) omdat het daar de laatste tijd economisch wat minder goed draait. Als je zoiets verteld worden ze zelfs boos.

Laatst gewijzigd door thePiano : 25 augustus 2004 om 16:31.
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2004, 16:32   #62
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, buurlanden zijn buitenland, maar daar juist ging het over het buitenland in het algemeen. Vraag maar eens aan Juan-met-de-petos-op of hij El Bloco Flamengo kent.
Volgens u niet dan?
Oud 25 augustus 2004, 16:34   #63
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Volgens u niet dan?
Bloco Flamengo??? No señor, no conozco.....
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2004, 16:36   #64
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk dat onze buurlanden goed op de hoogte zijn van wat er zich op dit lapje Europa ivm extreem-rechts allemaal afspeeld. Dat heb ik deze zomer althans in Frankrijk ervaren. De Engelsen zijn ook op de hoogte (zie tekst na veroordeling Blok), de Nederlanders zéker, en de Duitsers, tja, daar ligt de bakermat hè...

Bovendien kan je een officieel, Europees erkend autokenteken niet vergelijken met een niet-erkende klever. Mensen die enkel de VL kleven, zijn 99 % zeker separatisten. Die stemmen ofwel op het Blok, ofwel op de N-VA. En welke partij zou in het buitenland nu het bekendst zijn?
Goed op de hoogte? Wat kennen de Fransen van België? Axelle Red en Maurane zijn als Franse zangeressen beschouwd. Lara Fabian? Maar ze komt uit Canada, madame!

Natuurlijk zijn er uitzonderingen, zoals Philippe Geluck en Benoît Poelvoorde bijvoorbeeld. Maar ja, Vlaanderen weet toch niet wie die twee mensen zijn............
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2004, 16:36   #65
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vandalisme = vandalisme. Stel dat de verzekeraars een verhoogde kans op vandalisme waarnemen, wanneer een auto een VL-klever draagt, dan is het logisch dat die mensen ofwel een hogere premie moeten betalen, ofwel niet verzekerd worden.
In een democratie is dit volslagen onzin. Het is de overheid die moet garanderen dat de vrijheid van meningsuiting blijft bestaan.

Dit zou impliceren dat als ik en anderen (let wel voorwaardelijke wijs) alle auto's met een 'B' zou aanpakken, die eigenaars zouden moeten betalen om in het buitenland in orde te zijn. Kom zeg!
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2004, 16:39   #66
De Garde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Nee, want die snappen er meer van dan je denkt. We hebben het hier wel over nationaliteiten die tot de Europese Unie behoren of zullen behoren en tegelijk over nationaliteiten van buiten de Unie die al die infantiele commotie niet kunnen begrijpen.

Het gaat tenslotte niet over elementaire levensnoodzakelijke zaken maar over kleine adminstratieve beslommeringen of ongemakken. En dan slaan we in het buitenland wel een erg clownesk figuur.

Als je weet dat er op dit ogenblik in het land van mijn echtgenote een burgeroorlog woedt moet ik met zo'n peanuts niet komen zagen.

Onze problemen zijn die van een rijker natie-deel (VL) dat zich wil afscheuren van een ander natie-deel (Wallonië) omdat het daar de laatste tijd economisch wat minder goed draait. Als je zoiets verteld worden ze zelfs boos.
Dat laatste is dus baarlijke onzin. Alsof de Vlaamse Beweging er pas sinds de jaren '70 van de vorige eeuw is, want dan is er de wijziging in de economische verhoudingen.

Maar de redenering die hier gevolgd wordt is iets anders: men ziet elders problemen, die toegegeven in veel gevallen erger zijn, en men projecteert dat terug naar hier om wat er hier gebeurt belachelijk te maken.

Bon, maar laten we dan toch gewoon de boel splitsen, dan zijn we van die kleine problemen ook af en kunnen we aan de andere denken.
Oud 25 augustus 2004, 16:41   #67
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano

Dit vind ik een beetje een simpele uitleg. Dat het rijker natie-deel zich wil afscheuren van het ander natie-deel om economische redenen is één van de redenen. Hebt u hen al eens verteld dat dit een kunstmatig land is die nog maar 174 jaar bestaat? Hebt u hen als eens verteld over de verschillen tussen de Vlamingen en de Walen? Dat er geen burgeroorlog nodig is om een afscheuring te bekomen, vind ik juist een teken van beschaving.
Oud 25 augustus 2004, 16:42   #68
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bloco Flamengo??? No señor, no conozco.....
Tja, in eigen land weet Jan met de pet zelfs niet waarvoor het Vlaams Blok precies staat. Hoe verklaart u anders de laatste verkiezingsuitslagen. Maar ik heb het niet alleen over Jan met de pet. Over het algemeen weet men in Frankrijk zeer goed wat Le Vlaams Bloc eigenlijk is. Roepers en tierders, geleid door extreem-rechtse figuren, die maar één ding voor ogen hebben: de grote Yann uithangen, en GELD scheppen. Ze hebben daar ook Lepen gekend hoor!
Oud 25 augustus 2004, 16:43   #69
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Garde
In een democratie is dit volslagen onzin. Het is de overheid die moet garanderen dat de vrijheid van meningsuiting blijft bestaan.

Dit zou impliceren dat als ik en anderen (let wel voorwaardelijke wijs) alle auto's met een 'B' zou aanpakken, die eigenaars zouden moeten betalen om in het buitenland in orde te zijn. Kom zeg!
Vrije meningsuiting? Sinds wanneer is de wet overtreden een vorm van vrije meningsuiting???
Oud 25 augustus 2004, 16:43   #70
De Garde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Tja, in eigen land weet Jan met de pet zelfs niet waarvoor het Vlaams Blok precies staat. Hoe verklaart u anders de laatste verkiezingsuitslagen. Maar ik heb het niet alleen over Jan met de pet. Over het algemeen weet men in Frankrijk zeer goed wat Le Vlaams Bloc eigenlijk is. Roepers en tierders, geleid door extreem-rechtse figuren, die maar één ding voor ogen hebben: de grote Yann uithangen, en GELD scheppen. Ze hebben daar ook Lepen gekend hoor!
Le Pen overigens, en die is er nog. Weet waarover je spreekt!8)
Oud 25 augustus 2004, 16:44   #71
De Garde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Vrije meningsuiting? Sinds wanneer is de wet overtreden een vorm van vrije meningsuiting???
Wie spreekt hier van een wet te overtreden?
Oud 25 augustus 2004, 16:44   #72
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Moest ik een B hebben op mijn auto, dan denken de mensen automatisch dat ik uit België kom en dat ik frans spreek. 90% van de buitenlanders denken dat alle belgen frans spreken.

Laatst gewijzigd door Willem de Spreker : 25 augustus 2004 om 16:44.
Oud 25 augustus 2004, 16:46   #73
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
Goed op de hoogte? Wat kennen de Fransen van België? Axelle Red en Maurane zijn als Franse zangeressen beschouwd. Lara Fabian? Maar ze komt uit Canada, madame!

Natuurlijk zijn er uitzonderingen, zoals Philippe Geluck en Benoît Poelvoorde bijvoorbeeld. Maar ja, Vlaanderen weet toch niet wie die twee mensen zijn............
De Fransen kennen meer van België, dan dat jij van Frankrijk kent. 90 % van mijn aangetrouwde familie is Frans.

Uw lijstje is trouwens verre van compleet. Brel vergeten? Johnny Halliday? (om mij tot het muziekgenre te beperken)
Oud 25 augustus 2004, 16:47   #74
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie spreekt hier van een wet te overtreden?
Enkel de VL kleven, is de wet overtreden ja. Daar ging het trouwens over.
Oud 25 augustus 2004, 16:51   #75
De Garde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Enkel de VL kleven, is de wet overtreden ja. Daar ging het trouwens over.
Bon, maar de discussie was wel geëvolueerd naar een discussie of ieman die een VL plakt en daardoor vandalisme heeft meer zou moeten betalen bij de verzekeringen.
Oud 25 augustus 2004, 16:54   #76
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bon, maar de discussie was wel geëvolueerd naar een discussie of ieman die een VL plakt en daardoor vandalisme heeft meer zou moeten betalen bij de verzekeringen.
Ik zeg niet dat mijn stelling klopt, maar moest dat zo zijn, dan springen de verzekeraars erop. Dat is de realiteit.
Oud 25 augustus 2004, 16:55   #77
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Ik ken mensen die nog veel verder durven gaan. Zo ken ik er één die met grafiti een hakenkruis spuit op de achterruit, als hij een VL auto tegenkomt. Hetgeen ik niet goedkeur natuurlijk.
Zeg eens tegen Bruno dat zoiets strafbaar is...
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2004, 16:55   #78
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit vind ik een beetje een simpele uitleg. Dat het rijker natie-deel zich wil afscheuren van het ander natie-deel om economische redenen is één van de redenen. Hebt u hen al eens verteld dat dit een kunstmatig land is die nog maar 174 jaar bestaat? Hebt u hen als eens verteld over de verschillen tussen de Vlamingen en de Walen? Dat er geen burgeroorlog nodig is om een afscheuring te bekomen, vind ik juist een teken van beschaving.
Tjah, ik heb je alleen maar proberen duidelijk te maken, dat ze in die landen niks begrijpen waar wij ons zo druk over (zouden moeten) maken. Ik leid een migrantenorganisatie voor Oost-europeanen, je hebt het dus uit eerste hand en niet van horen zeggen. Ik kan je verzekeren dat er de komende jaren nog veel burgeroorlogen zullen uitbreken in Oost-europa -vooral in het hele Kaukasusgebied- en dan zijn onze 'probleempjes' in verhouding maar muggepis.

Wij kunnen natuurlijk rustig blijven doorkleuteren over de kleur van het behangpapier in ons land, maar dat krijg ik met de beste wil van de wereld aan die mensen niet uitgelegd.

Laatst gewijzigd door thePiano : 25 augustus 2004 om 16:56.
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2004, 16:57   #79
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Een peiling om te kijken welke Vlaams nationalisten de VL op hun wagen kleven. Ik kom dat niet meer zo dikwijls tegen. De laatste keer was in Frankrijk (!), in Juli. Ben jij een Vlaams Nationalist? Heb je een auto? En zo ja kleef je de leeuw? Waarom niet?

Mooie sticker trouwens. Waar heb je die vandaan?
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2004, 16:59   #80
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Mooie sticker trouwens. Waar heb je die vandaan?
Uit de kruitkamer van het Vlaams Blok.

Helaas, de voorraad is uitgeput:

http://www.jongerenaktief.org/diep/winkel.htm

Laatst gewijzigd door Yann : 25 augustus 2004 om 17:01.
Yann is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be