Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 oktober 2013, 15:44   #61
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
De reden waarom ik Peumans en niet Bourgeois erbij citeer, is zelfs voor mij een raadsel...

Vooral dat Peumans inderdaad een zeer goed parcours gereden heeft als partijvoorzitter... Een van de weinige (vooraanstaande) NVA-ers die een positief en constructief Vlaams-nationalisme vertolken, en een van de weinige politici die hun functie van hun overtuiging kunnen scheiden. Helaas (voor de NVA) zie ik hem niet als een boegbeeld voor de verkiezingen, juist omdat zijn profiel niet "past" in het plaatje, daarvoor is hij veel te genuanceerd. Al kan hij af en toe eens flink meppen.

Bourgeois is het prototype van de politicus die hoog van zichzelf blaast, maar eigenlijk niks bereikt heeft in zijn hele politieke carrière. Hem als boegbeeld gebruiken zou politieke zelfmoord betekenen. Nu ja, mij niet gelaten uiteraard.
Kan je even vermelden van welke partij Peumans voorzitter geweest is? Dank bij voorbaat.

Wat je over Bourgeois zegt (in slecht Nederlands) is werkelijk te gek voor woorden. De man heeft de N-VA opgericht op een ogenblik dat het nationalisme van de VU niet meer bestond. Op zijn eigen, beetje grijze manier, heeft hij toch een waardevolle bijdrage geleverd om het succesvolle verhaal van de huidige N-VA mee gestalte te geven. Niet alleen BDW dus.

Tegenwoordig hebben veel mensen wat te vertellen over de N-VA. Hier en in de media. Hetgeen hierbij opvalt is het feit dat diegenen die er het minste van afweten de luidste schreeuwers zijn. Jij bent er een treffende illustratie van.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2013, 16:00   #62
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
I
Ik zie er persoonlijk geen probleem in om Kris Peeters dat verder te laten doen, evemin heb ik er een probleem mee als BDW Antwerpen verlaat. Hij moet dat zelf maar beslissen. BDW.
En dat is dan geen kiezersverraad?
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2013, 17:14   #63
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
En dat is dan geen kiezersverraad?
Mijn persoonlijke mening is geen kiezersverraad.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2013, 17:39   #64
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Kan je even vermelden van welke partij Peumans voorzitter geweest is? Dank bij voorbaat.
Ik ben blijkbaar moe...
Je moet uiteraard "voorzitter van het Vlaams Parlement" lezen...

Citaat:
Wat je over Bourgeois zegt (in slecht Nederlands) is werkelijk te gek voor woorden. De man heeft de N-VA opgericht op een ogenblik dat het nationalisme van de VU niet meer bestond. Op zijn eigen, beetje grijze manier, heeft hij toch een waardevolle bijdrage geleverd om het succesvolle verhaal van de huidige N-VA mee gestalte te geven. Niet alleen BDW dus.
Hij heeft eerst de VU de afgrond ingereden, samen met zijn "vriend" Bertje, en daarna van de NVA zo'n succesverhaal gemaakt dat hij ... één zetel heeft behaald. Tja...

Allé, ik gun hem het kartel CD&V, wat de NVA de mogelijkheid gegeven heeft om te overleven na de debacle van 2003.

Citaat:
Tegenwoordig hebben veel mensen wat te vertellen over de N-VA. Hier en in de media. Hetgeen hierbij opvalt is het feit dat diegenen die er het minste van afweten de luidste schreeuwers zijn. Jij bent er een treffende illustratie van.
Erg, hé!
Oud 21 oktober 2013, 18:47   #65
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Hij heeft eerst de VU de afgrond ingereden, samen met zijn "vriend" Bertje, en daarna van de NVA zo'n succesverhaal gemaakt dat hij ... één zetel heeft behaald. Tja...

Allé, ik gun hem het kartel CD&V, wat de NVA de mogelijkheid gegeven heeft om te overleven na de debacle van 2003.

Ik zal niet ontkennen dat je een originele visie op de teloorgang van de VU hebt. Of ze met de waarheid overeenstemt is een andere zaak. Ik was destijds lid van de partij en ik kan je verzekeren dat je standpunt niet klopt. Anciaux en niemand anders heeft de partij kapotgemaakt. Gelukkig heeft hij zich nooit ingelaten met de N-VA. Tenslotte nog dit : de N-VA haalde bij de verkiezingen van 2003 4,9 % van de stemmen. 0,1 % meer en het plaatje had er anders uitgezien. Maar dat is allemaal geschiedenis.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2013, 20:00   #66
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

London calling
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2013, 07:07   #67
ZION
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ouwe knar Bekijk bericht
sjakie ,ik en wsl Stuyck ook zouden wel willen ,maar tis te laat voor jou ,je bent te ver heen

Is d�*t nou het mooie Vlaamsche dialekt? Makkelijk zeg!

Geen lettergrepen meer. Ware verrijking van het Vlaamsch.
ZION is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2013, 07:15   #68
ZION
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dikke kus Bekijk bericht
Ik heb het tekstje van Desmet tegen mijn gewoonte in toch eens gelezen. Wat een zwakke hoofdredactuer is me dat toch!

Zo schrijft het o.a.:
" Eén van de redenen daarvoor was dat de open vld het toen verstandig achtte om guy verhofstadt, waarvan iedereen wist dat hij geen enkele vlaamse ambitie had, als boegbeeld uit te spelen. "
Zelfs het kleinste kind weet dat de O-VLD zware kloppen kreeg omwille van het bedrog van de O-VLD en meer bepaald van Verhofstadt.

En nergens vertelt hij dat de CD&V geen boegbeeld (federaal) vooropzet. En wat met de Sp.a? Hebben die boegbeelden?
De Sp.a zou misschien nog kunnen boven komen met Dirk Van der Maelen, want die heeft tenminste nog de uitstraling van een ijsemmer.
En BDW het ijs.
ZION is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2013, 07:25   #69
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Als Di Rupo het burgemeesterschap van Bergen overlaat om minister te worden, dan kraait er geen haan na. Sterker nog, dan stelt hij zich ten dienste van de natie! Als BDW dat zou doen, dan is het kiezersbedrog. Hoe hypocriet kan een mens eigenlijk zijn zeg.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 22 oktober 2013 om 07:26.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2013, 07:31   #70
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Als Di Rupo het burgemeesterschap van Bergen overlaat om minister te worden, dan kraait er geen haan na. Sterker nog, dan stelt hij zich ten dienste van de natie! Als BDW dat zou doen, dan is het kiezersbedrog. Hoe hypocriet kan een mens eigenlijk zijn zeg.
Als Magnette het burgemeesterschap van de grootste Waalse stad (Charleroi) combineert met het voorzitterschap van de grootste Franstalige partij (PS), is dat geen probleem.

Als De Wever het burgemeesterschap van de grootste Vlaamse stad combineert met het voorzitterschap van de grootste Nederlandstalige partij, is er wel een probleem.
Oud 22 oktober 2013, 07:41   #71
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Als Magnette het burgemeesterschap van de grootste Waalse stad (Charleroi) combineert met het voorzitterschap van de grootste Franstalige partij (PS), is dat geen probleem.

Als De Wever het burgemeesterschap van de grootste Vlaamse stad combineert met het voorzitterschap van de grootste Nederlandstalige partij, is er wel een probleem.
Tja, het is zoals de schapen blaten in Animal Farm van George Orwell: "Four legs good, two legs better!".
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2013, 07:56   #72
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het probleem is wat hij in zijn programma zet en wat hij er van uitvoert.
Wat er in staat is de wollige CVP versie van Martens en Dehaene van de jaren 80 van vorige eeuw, aangevuld met een wollig allegaartje van "confederaal" gezever, waar hij enkel van uitvoert wat Voka hem beveelt.
Hij is gewoon de Steve stunt van de N-VA.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2013, 08:59   #73
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Voor mij is daar geen enkel probleem. Als hij dat kan combineren, waarom niet ? Er is geen enkele onverenigbaarheid tussen die functies.

En voor Magnette natuurlijk ook niet. Wat voor mij telt is wat die twee tenoren nu, voor de komende verkiezingen en ook ten tijde van hun kiescampagne voor de gemeenteraadsverkiezingen zeggen en zegden. En dat is dat ze voor de volle zes jaar burgemeester zullen blijven.

Als Magnette na de verkiezingen van 2014 alsnog met één of andere uitleg zou afkomen dat hij toch minister moet worden omdat zijn partij dat vraagt en/of eist dan zal ik hem een kazakkendraaier noemen.
Idem dito voor Bart De Wever.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2013, 08:59   #74
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2013, 09:38   #75
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Hij zou zich natuurlijk kunnen beroepen op het principe: feitelijke onmogelijkheid om te regeren als burgemeester in de stad Antwerpen.
En als die onmogelijkheid uit de baan is geruimd, gewoon terug burgemeester.
Dat is dus wat ik bedoel met : "één of andere uitleg..."
Kazakkendraaierij.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2013, 11:19   #76
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Is er ook iemand die inhoudelijk iets kwijt wil over de keuze waarvoor BDW staat ? (behalve Stuyckp die wel al ernstig reageerde)

Nee wegens desinteresse
Oud 22 oktober 2013, 11:40   #77
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Dat is dus wat ik bedoel met : "één of andere uitleg..."
Kazakkendraaierij.
U vindt onze premier dus een kazakkendraaier? Dat is nobel van u. In de pers kraait er echter geen haan naar. Geen collectieve verontwaardiging ook van zijn mede politici. CD&V, Open VLD, SP.A, we hebben ze er geen woord over horen zeggen. Ik ben benieuwd of ze ook zullen zwijgen als BDW opkomt. Trouwens, denk je dat BDW de enige burgemeester gaat zijn die opkomt?

Als BDW opkomt en een mandaat opneemt dan wordt ie titelvoerend burgemeester. U weet wel, iets wat Alexander Decroo ook is. Het beleid in Antwerpen zal daardoor helemaal niet veranderen hoor en De Wever zal als minister president beslissingen kunnen nemen die een grotere impact hebben op Antwerpen dan nu als burgemeester. Dus voor Antwerpen zou het zelfs een heel goeie zaak zijn.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 22 oktober 2013 om 11:44.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2013, 13:20   #78
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
U vindt onze premier dus een kazakkendraaier? Dat is nobel van u. In de pers kraait er echter geen haan naar. Geen collectieve verontwaardiging ook van zijn mede politici. CD&V, Open VLD, SP.A, we hebben ze er geen woord over horen zeggen. Ik ben benieuwd of ze ook zullen zwijgen als BDW opkomt. Trouwens, denk je dat BDW de enige burgemeester gaat zijn die opkomt?

Als BDW opkomt en een mandaat opneemt dan wordt ie titelvoerend burgemeester. U weet wel, iets wat Alexander Decroo ook is. Het beleid in Antwerpen zal daardoor helemaal niet veranderen hoor en De Wever zal als minister president beslissingen kunnen nemen die een grotere impact hebben op Antwerpen dan nu als burgemeester. Dus voor Antwerpen zou het zelfs een heel goeie zaak zijn.
Di Rupo had reeds voor de gemeenteraadsverkiezingen aangekondigd dat hij Premier zou blijven, en dat er dus een titelvoerend burgemeester in Bergen zou komen, net als in 2011.

De Wever heeft toen tenminste de indruk gegeven dat hij "zes jaar burgemeester" zou blijven.

De boodschap was iets anders tussen die twee...
Oud 22 oktober 2013, 17:03   #79
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Den Bart mag echt wel niet veel doen van de belgicistische puristen.
Wat den Bart in Antwerpen doet, zal mij een worst wezen, ik antwoord gewoon op uw opmerking.

Citaat:
Ik vraag me af of hij er in het volgende geval zo gemakkelijk zou afgekomen zijn dan Elio (en op evenveel begrip van de media zou mogen gerekend hebben):
Wat probeer je hier te insinueren? Dat Di Rupo wel degelijk een pedofiel is, en dat hij toen "beschermd" werd door o.a. de media?
Oud 22 oktober 2013, 17:04   #80
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat den Bart in Antwerpen doet, zal mij een worst wezen, ik antwoord gewoon op uw opmerking.

Wat probeer je hier te insinueren? Dat Di Rupo wel degelijk een pedofiel is, en dat hij toen "beschermd" werd door o.a. de media?
Ach wat, omdat er een drietal strafdossiers wegens pedofilie tegen hem liepen?

Dat kan toch bij iedereen gebeuren.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be