![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Inderdaad maar Finland heeft dit taalbeleid pas kunnen voeren omdat het onafhankelijk was geworden . Vlaanderen is jammer genoeg nog steeds niet onafhankelijk en moet dus noodgedwongen een ander taalbeleid vormen . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als Vlaanderen hetzelfde zegt, denk je dat Frankrijk dan haar eigen redenering gaat onderuithalen en direct een half dozijn minderheden creeren binnen haar grenzen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Oei dat is Heiligschennis voor de Belgicisten ; die "minderwaardige " Vlamingen die dezelfde redenering voor Vlaanderen als de "superieure" Fransen voor Frankrijk zouden volgen,dat kunt ge toch niet menen ,zeker ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik vraag me af of je dan niet verder van huis staat dan vandaag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Als de vlaamse overheid de verfransing echt wil stoppen en langzaam terugdraaien zal ze massaal bijkomende scholen moeten oprichten, met overcapaciteit op vlak van leerlingen. Dat gaat veel kosten, maar ik zie geen enkel alternatief.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Gouverneur
|
![]() En waarom zou de rest van Europa unaniem meestappen in het Franstalige verhaal volgens u...?
![]() |
![]() |
#75 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
D�*t is nu éénmaal de aard van het Vlaamse beestje. Dus met de omgekeerde situatie waar gij op wijst koopt de Nederlandstaligheid in de praktijk niets. En dat is tevens de reden waarom een invoering van een veralgemeende tweetaligheid zoals de BUB dat wil, alleen maar in het voordeel van de Francité kan uitdraaien in de praktijk.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 29 oktober 2013 om 10:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
http://webcache.googleusercontent.co...&ct=clnk&gl=be
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 29 oktober 2013 om 10:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Europees Commissaris
|
![]() De nagel op de kop en hetgeen ge stelt heeft in de eerste plaats betrekking tot Brussel zelf.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja maar dan kost de Nederlandse taal geld. En dát is nu net in strijd met de liberale filosofie, waarin wordt gestreefd naar maximale kostenbeperking. ''Waarom Nederlands onderwijs betalen, met Vlaams geld (!), voor al die hopen Brusselse kindertjes als je dat ook aan Franstalige scholen kunt overlaten?'' Zelfs linkse FR partijen als Ecolo willen meer geld aan Franstalig onderwijs in Brussel uitgeven. http://www.lesoir.be/349128/article/...places-d-ecole |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een franstalige die geen Nederlands kent (of toch doet alsof) en het vertikt de taal aan te leren van de deelstaat waarin hij zich komt vestigen. Hoe definieer je dat? Zeer eenvoudig, de persoon in kwestie is een inciviek. En die kwalificatie is is niet eens overdreven. Zeker wanneer de betrokkene dan nog verlangt dat hij "en français" wordt aangesproken. Wat zei u? "blinde haat van een bepaalde Vlaanderen tegenover het Frans en de Franstaligen"? Mon oeil! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |