Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 30 oktober 2013, 15:01   #61
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Dat moet ja, als je ziet wat de kerk heeft ondergaan hier dan was dat nog een heel stuk erger, het is een basis recht en een must om alle ideologiën te beledigen.

Ordinaire dikke provocateurs beweren zelfs dat alleen de islam de waarheid heeft en dat het westen moordenaars zijn en ideologisch verdorven om over de Joden-(varkens) dan nog maar te zwijgen. Dus volgens jou zou het dan maar normaal zijn dat die de kogel krijgen? Je denken is erg eenzijdig.
Ik zeg nergens dat dat "normaal" is. Ik ben voor volledige vrijheid van meningsuiting.

Alleen er is altijd actie-reactie. En als je gaat provoceren dan moet je ook niet huilie huilie gaan doen als je heftige reacties krijgt. Sterker nog, dat is wat je wil als je aan het provoceren bent.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2013, 15:02   #62
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht
Ik denk dat m'n Turkse collega's hard gaan lachen bij het horen van dergelijke uitspraak.
Zozo, wat een valide argumentatie !

Oud 30 oktober 2013, 15:12   #63
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht
Ik denk dat m'n Turkse collega's hard gaan lachen bij het horen van dergelijke uitspraak.
Veel Turken zijn dan ook niet Islamitisch.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2013, 15:19   #64
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Ik zeg nergens dat dat "normaal" is. Ik ben voor volledige vrijheid van meningsuiting.

Alleen er is altijd actie-reactie. En als je gaat provoceren dan moet je ook niet huilie huilie gaan doen als je heftige reacties krijgt. Sterker nog, dat is wat je wil als je aan het provoceren bent.
Dus het slachtoffer is hier de schuldige?

Als je als vrouw in badpak in Afganistan rondloopt (of gewoon witte schoenen dragen onder haar Boerka) is het haar schuld dat ze de keel wordt overgesneden? Misschien wel maar het vergoelijkt de moord niet en ook niet de ideologie, actie of geen reactie.

Laatst gewijzigd door BonBon : 30 oktober 2013 om 15:20.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2013, 15:28   #65
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
moslims die hier broeders en zusters steunen, dat is bijna een verplichting in de islam.

Dusja, het is volkomen logisch dat er islamieten in België gingen vechten in Syrië.
Het kan me geen reet schelen wat er voor hen al dan niet volkomen logisch is. Als ze terugkomen vliegen ze de bak in.
Als we met alles wat zij volkomen logisch vinden moeten rekening houden , zijn we goed af.
Dat volle neven en nichten met elkaar kweken en dat al generaties aan een stuk, zodanig dat hun kinderen bol van de achterlijkheid staan , is voor hen ook volkomen logisch.
het wordt tijd dat er eens rekening gehouden wordt met datgene wat voor ons "volkomen logisch" is .
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2013, 15:44   #66
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Dus het slachtoffer is hier de schuldige?

Als je als vrouw in badpak in Afganistan rondloopt (of gewoon witte schoenen dragen onder haar Boerka) is het haar schuld dat ze de keel wordt overgesneden? Misschien wel maar het vergoelijkt de moord niet en ook niet de ideologie, actie of geen reactie.
Nee, het is niet direct haar schuld.

Je kunt alleen wel vaststellen dat je je niet echt hebt verdiept in de cultuur in Afghanistan.

Hetzelfde als je als vrouw sexy gaat doen in een land als India. Natuurlijk verdien je het dan niet om verkracht te worden, alleen zo,n vrouw had daar wel beter over mogen nadenken.

En dat is hetzelfde met Theo Van Gogh, hij was vrij om zijn mening te geven. Maar hij wist ook donders goed dat hij heftige reacties ging krijgen als je alle moslims geitenneukers gaat noemen.
Oud 30 oktober 2013, 15:45   #67
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Het kan me geen reet schelen wat er voor hen al dan niet volkomen logisch is. Als ze terugkomen vliegen ze de bak in.
Als we met alles wat zij volkomen logisch vinden moeten rekening houden , zijn we goed af.
Dat volle neven en nichten met elkaar kweken en dat al generaties aan een stuk, zodanig dat hun kinderen bol van de achterlijkheid staan , is voor hen ook volkomen logisch.
het wordt tijd dat er eens rekening gehouden wordt met datgene wat voor ons "volkomen logisch" is .
Ontken ik dit ergens?
Oud 30 oktober 2013, 19:31   #68
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Thuleander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Tijdens de Eerste Kruistocht. Eéntje van de 9.

Het is verdorie de Vierde Kruistocht geweest die het Byzantijnse Rijk, de Christelijke grootmacht van die tijd, de facto vergietende. Wat er nog van overschoot en kort terug kwam, was slechts een schim van wat ze waren voor het Westen hen verraadde. Met als gevolg het geo-politieke landschap zo vertekende dat er grote delen van Klein-Azië en de Balkan voorgoed verloren waren aan Moslim-heerschappij. En de Kerk tot de dag van vandaag gesplitst blijft.

Het is dankzij de verreikende gevolgen van Vierde Kruistocht, dat Constantinopel nu Istanbul genoemd wordt.
Zou dat ook gekund hebben zonder de Vierde Kruistocht? Misschien, misschien niet. Maar het heeft er in ieder geval sterk aan bijgedragen.

Als de Kruistochten, op de Eerste na, iets gedaan hebben, is het wel de Kerk in het Oosten schade toebrengen. Want al die kleine kruisvaarder-staatjes die het Westen daar opzette, en keer op keer ging proberen te heroveren, die zijn allemaal verdwenen hoor.
21ste eeuwse Europeanen zijn wel de laatsten om de kruisvaarders te bekritiseren.
De kruisvaarders hadden tenminste de MOED om verdrukte Christenen in de Levant ter hulp te komen.
Zij waren te TROTS om hun geloof te laten overheersen door een vreemd geloof.
De tamme, vadsige Europeaan van de 21ste eeuw kan het geen bal schelen dat ie in z'n eigen stad tegen minaretten moet aankijken of dat z'n eigen cultuur en tradities moeten wijken voor de imperatief van de islam.
En die gaat vanuit z'n comfortabele passiviteit een beetje kritiek zitten geven dat het koninkrijk Jeruzalem maar 2 eeuwen geduurd heeft?
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2013, 19:36   #69
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
21ste eeuwse Europeanen zijn wel de laatsten om de kruisvaarders te bekritiseren.
De kruisvaarders hadden tenminste de MOED om verdrukte Christenen in de Levant ter hulp te komen.
De tamme, vadsige Europeaan van de 21ste eeuw kan het geen bal schelen dat ie in z'n eigen stad tegen minaretten moet aankijken of dat z'n eigen cultuur en tradities moeten wijken voor de imperatief van de islam.
En die gaat vanuit z'n comfortabele passiviteit een beetje kritiek zitten geven dat het koninkrijk Jeruzalem maar 2 eeuwen geduurd heeft?
Hoeveel woog jij nu weer?
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2013, 19:37   #70
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op dezelfde dag als de bommelding bij de Universiteit Antwerpen zijn bij enkele politici doodsbedreigingen toegekomen. Antwerps burgemeester Bart De Wever (N-VA) en Vilvoords burgemeester Hans Bonte (sp.a), die zich allebei nadrukkelijk hebben gemanifesteerd in het debat over de Syriëstrijders, kregen zo'n dreigmail, net als Filip Dewinter van Vlaams Belang. Dat schrijven Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg vandaag.

Volgens onbevestigde informatie zou ook de Nederlandse politicus Geert Wilders geviseerd worden, aldus de kranten. Volgens betrouwbare bronnen is het duidelijk dat het kamp van de Syriëstrijders, van wie de dreigementen komen, zeer goed is geïnformeerd over de maatregelen die tegen hen worden genomen in Vlaamse steden. Bart De Wever en Filip Dewinter willen de bedreigingen aan hun adres bevestigen noch ontkennen.

"Feit is wel dat dit stadsbestuur zich op geen enkele manier zal laten intimideren", luidt de enige reactie van De Wever. Ook Hans Bonte verkiest om niet te reageren. Hij wil enkel kwijt dat hij zijn houding in de Syriëproblematiek niet gaat aanpassen. "Ik probeer op een correcte manier aan politiek te doen, en dat blijf ik doen."

Intussen voert het parket van Antwerpen onderzoek naar de valse bommelding bij de Universiteit Antwerpen. De mail kwam zondagnacht om 2 uur terecht bij drie willekeurige medewerkers. "De mails zijn religieus geïnspireerd: namens een moslimbroederschap wordt er gedreigd met de dood van alle ongelovigen in België", aldus het parket. Er werd - in slecht Nederlands - melding gemaakt van een grote bom.

http://www.hln.be/hln/nl/9556/Opstan...bedreigd.dhtml

Poco's mogen hier de verdediging van de Moslimbroederschap opnemen en hun verontwaardiging richten naar de 'racisten' die dit aanklagen.
Kwestie van een archief aan te leggen voor het nageslacht dat duidelijk maakt hoe een en ander zo ver is kunnen komen.
Want die gaan zich dat afvragen natuurlijk.
Aaarg, nu ben ik onder de indruk sie... Ik ga mij nu onmiddellijk verbergen in mijn bunker.

Oud 30 oktober 2013, 19:43   #71
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

AnarchoChristophe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zeg eens, welke religie denk jij dat de Byzantijnen beleefde?
Je weet wel, die Byzantijnen die ze met de grond gelijk gemaakt hebben tijdens de Vierde Kruistocht?

Citaat:
Ik ben trots op mijn geloof, ik snap niet goed hoe andersgelovigen uitmoorden daarin past? Al allerminst mijn broeders in Christus? Leg het eens uit, meneer de theoloog?

Citaat:
De gemiddelde Europeaan kan dat misschien niet schelen, maar mij wel. EN met mijn BMI is het geweldig gesteld, dankuwel.
En zoals ik al zei, dat alles is hier ondanks die kruisvaarder-staatjes. Dat terwijl we dankzij de kruisvaart Istanbul mogen bezoeken i.p.v. Constantinopel (ooit de pracht van Europa).

Citaat:
Heeft het koninkrijk Jeruzalem veel bereikt?
Hoe ben jij zo actief dan?

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 30 oktober 2013 om 19:45.
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2013, 19:45   #72
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
Hoeveel woog jij nu weer?
Is dat mitgard?
Oud 30 oktober 2013, 19:46   #73
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Is dat mitgard?
Yup, ook bekend als Vrolijk op Vrijdag. Dat laatste was niet etnocentristisch genoeg voor hem, dus koos hij een meer Noordse naam.
Oud 30 oktober 2013, 19:48   #74
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Yup, ook bekend als Vrolijk op Vrijdag. Dat laatste was niet etnocentristisch genoeg voor hem, dus koos hij een meer Noordse naam.

Dit meen je toch niet serieus he?

Dat is toch die jonge die jij met flanelcondoom altijd pakte op zijn bmi?
Oud 30 oktober 2013, 19:52   #75
six
Banneling

Standaard

Citaat:

Dit meen je toch niet serieus he?

Dat is toch die jonge die jij met flanelcondoom altijd pakte op zijn bmi?
Ja, maar hij is op bedevaart naar Thule (lees: citytrip naar Kopenhagen met een Flairbon) geweest. Daar heeft hij mogen wachten op een bus in de regen. Koud dat het was, zeker 14 graden.

Deze katharsis zorgde ervoor dat hij begreep hoe de Voorvaderen, de blonde, langharige mannen die in een ver verleden ondanks barre kou standhielden tegen natuur en vijand, het deden.
Oud 30 oktober 2013, 19:54   #76
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, maar hij is op bedevaart naar Thule (lees: citytrip naar Kopenhagen met een Flairbon) geweest. Daar heeft hij mogen wachten op een bus in de regen. Koud dat het was, zeker 14 graden.

Deze katharsis zorgde ervoor dat hij begreep hoe de Voorvaderen, de blonde, langharige mannen die in een ver verleden ondanks barre kou standhielden tegen natuur en vijand, het deden.

Jij was vroeger ook echt zo,n pestkop hé. Zo,n smerig irritant ventje.
Oud 30 oktober 2013, 19:55   #77
Thuleander

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Ze hebben het rijk der Chistenen in de Levant, het Byzantijnse Rijk, de buffer tegen de Islam, met de grond gelijk gemaakt tijdens de Vierde Kruistocht.
Ze hebben de islamitische opmars tot staan gebracht tijdens de eerste kruistocht.
Als ze niks ondernomen hadden (zoals de Europese helden van vandaag) was niet enkel Istanboel islamitisch maar wellicht heel Europa.

Citaat:
Ik ben trots op mijn geloof, ik snap niet goed hoe andersgelovigen uitmoorden daarin past? Al allerminst mijn broeders in Christus? Leg het eens uit, meneer de theoloog?
Ik ben geen theoloog, meneer de moraalfilosoof.

Citaat:
De gemiddelde Europeaan kan dat misschien niet schelen, maar mij wel.
En dat uit je door de kruisvaarders een beetje te bashen?

Citaat:
En zoals ik al zei, dat alles is hier ondanks die kruisvaarder-staatjes. Dat terwijl we dankzij de kruisvaart Istanbul mogen bezoeken i.p.v. Constantinopel (ooit de pracht van Europa).
Ze hebben de islamitische opmars tot staan gebracht tijdens de eerste kruistocht.
Als ze niks ondernomen hadden (zoals de Europese helden van vandaag) was niet enkel Istanboel islamitisch maar wellicht heel Europa.

Citaat:
Heeft het koninkrijk Jeruzalem veel bereikt?
Ja, de moslim opmars tot staan gebracht.
De moslimlegers zware verliezen toegebracht en ernstig verzwakt zodat ze Europa niet hebben kunnen veroveren.
Dankuwel, kruisvaarders.

Citaat:
Hoe ben jij zo actief dan?
Volgens mijn linkse poco vrienden op dit forum ben ik zonder twijfel veel té actief.
Die worden namelijk niet blij van mijn activiteit hier.
Oud 30 oktober 2013, 20:01   #78
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

AnarchoChristophe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ja, de moslim opmars tot staan gebracht.
De moslimlegers zware verliezen toegebracht en ernstig verzwakt zodat ze Europa niet hebben kunnen veroveren.
Dankuwel, kruisvaarders.

De Eerste Kruistocht heeft een opmars van moslims gestopt en gediend om Christenen in het Oosten en de Levant te beschermen.

Elke volgende Kruistocht diende om een paar uiteindelijk 'weinig betekende' kruisvaarder-staatjes in leven te houden en politieke spelletjes te spelen.

De Vierde Kruistocht is daarop een uitzondering. Dat was nog erger, want dat is misschien wel de grootste misdaad in de pre-20ste eeuwse Europese geschiedenis, en dat heeft de positie van het Christendom in het Oosten meer verzwakt dan de andere kruisvaarten (exclusief de Eerste) die gesterkt hebben.

Dus ja, ik zie weinig reden om 'de Kruistochten' als geheel te vieren. Gezien de uitspattingen, zou ik me zelfs ongemakkelijk voelen de Eerste te vieren, ondanks het feit dat die wel de islamisering stopte.

Citaat:
Volgens mijn linkse poco vrienden op dit forum ben ik zonder twijfel veel té actief.
Die worden namelijk niet blij van mijn activiteit hier.
Als dat jouw activiteit is, zou ik me over jouw BMI zorgen maken.

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 30 oktober 2013 om 20:05.
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2013, 20:02   #79
Thuleander

Standaard

Citaat:

Jij was vroeger ook echt zo,n pestkop hé. Zo,n smerig irritant ventje.
Welnee, hij is gewoon gefrustreerd omdat hij niet aan een lief geraakt.
Oud 30 oktober 2013, 20:03   #80
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Welnee, hij is gewoon gefrustreerd omdat hij niet aan een lief geraakt.
Jij kent hem irl?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be