Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 november 2013, 13:50   #61
R.Verhiest
Gouverneur

R.Verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
België Barst! Uiteindelijk hebt u gelijk. Vlamingen en Franstaligen delen in feit al niets meer : we kijken niet naar dezelfde TV-zenders, we luisteren niet naar dezelfde radios, we lezen niet dezelfde kranten en we weten amper wat er boven/beneden de taalgrens gebeurt. Uw meeste BV's zijn totaal onbekend bij ons. Het feit dat ik, als Franstalig, naar een Vlaams forum ga is ook niet echt normaal net als de Franstaligen die in Vlaanderen komen leven of die gewoon voor een dag vakantie naar Vlaanderen gaan en die niet beseffen dat meer en meer Vlamingen het meer dan beu met de Franstaligen zijn. Wat Vlamingen willen, denk ik, is al een Vlaanderen zonder Franstaligen. Ze denken al dat de Vlamingen die nu in Vlaanderen leven, Vlaanderen zouden moeten verlaten en terug naar Brussel of Wallonië gaan, kwestie dat hun Vlaanderen 100% Vlaams terug wordt.

Ja, ik heb Nederlands geleerd. Ja, ik heb interesse voor Vlaanderen getoond. Ja, ik geef het toe en ja, ik geef het ook toe dat ik mijn tijd daarmee verloren heb. Ik heb in België geloven, ik heb geloven dat verschillende volkeren in eenzelfde land konden leven. Ik heb geloven aan een mogelijke zeer goeie contact tussen de Franstaligen en de Vlamingen. Maar bon, het is blijkbaar onmogelijk en voor de meeste Vlamingen is het duidelijk : ze willen niet meer met Franstaligen leven. Wij zijn zelfs geen mensen meer voor hen maar gewoon "ratten" die "hun matten moeten rollen".

Triestige analyse voor iemand die in België geloofde maar bon, als u de keuze van de bekrompenheid kiest, is het ook uw recht die weg te kiezen.
Zoals zeer veel bewoners van dit land heb ik geen 4 "Vlaamse" grootouders
en ben ik bovendien meertalig opgevoed. Het heerlijke van België is het geringe aantal echte nationalisten - het succes van de N-Va is volgens mij dan ook vooral te danken of te wijten (naar keuze) aan de moeheid van het publiek tegenover de politiek en de universele meer populistische stemming (wat voordeel kan de politiek mij nu onmiddelijk brengen ?).

Sederrt een geruime tijd doe ik in antwerpen mee aan 2-spraak waarbij een nederlandstalige conversert met een anderstalige die Nederlands geleerd heeft ten einde hem/haar meer zelfvertrouwen te geven om Nederlands te praten. Opvallend hierbij is dat deze mensen ons Vlamingen een zeer gastvrij en behulpzaam volk vinden...

Ligt het daaraan dat de vreemdheidshatende xenofobe vlamingen zich ergens in holen verstoppen of niet buiten durven komen beangst om een vreemd persoon met een andere kleur, een andere taal, een andere religie te ontmoeten ? Ik dacht het niet : de politiek en de media (ook de linkse rakkers) lijden aan de ziekte van winst zoeken uit spektakel en bij voldoende herhaling komen ze tot de overtuiging dat vreemdelingen en bij uitbreiding iederen die niet het nederlands als moedertaal heeft krimineel, lui en een profiteur van de "hardwerkende vlaming" is...
De mediane vlaming is echter slim genoeg om de leugen in deze te herkennen (al de anderen & dat zijn er dus echt niet veel, zitten op dit forum..)
R.Verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2013, 14:02   #62
Eggy
Burger

Eggy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door R.Verhiest Bekijk bericht
De mediane vlaming is echter slim genoeg om de leugen in deze te herkennen (al de anderen & dat zijn er dus echt niet veel, zitten op dit forum..)
Jij ook al een tijdje zie ik...

En als je toch wat rare woorden gaat gebruiken als 'mediane Vlaming' (met hoofdletter), welke betekenis geef je deze dan uit volgende lijst:
http://www.encyclo.nl/begrip/mediaan

Juist maar om te weten...
Eggy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2013, 14:07   #63
six
Banneling

Standaard

Is deze draad eigenlijk serieus of wat?
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2013, 14:08   #64
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eggy Bekijk bericht

En als je toch wat rare woorden gaat gebruiken als 'mediane Vlaming' (met hoofdletter), welke betekenis geef je deze dan uit volgende lijst:

Ik begrijp perfect wat hij bedoelt.
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2013, 14:14   #65
Eggy
Burger

Eggy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
Ik begrijp perfect wat hij bedoelt.
Ho ik ook hoor, maar mensen die de taal mishandelen, brrr.
Zeg dan gewoon modaal en doe niet pseudo-intellectueel.
Eggy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2013, 14:15   #66
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eggy Bekijk bericht

Alle nationalisten zijn hier een zelfhulpgroep begonnen , hier op dit forum ,als we Verhiest mogen geloven.

Laatst gewijzigd door Pericles : 1 november 2013 om 14:24.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2013, 16:35   #67
Zondag
Banneling

Standaard

Citaat:
België Barst! Uiteindelijk hebt u gelijk. Vlamingen en Franstaligen delen in feit al niets meer : we kijken niet naar dezelfde TV-zenders, we luisteren niet naar dezelfde radios, we lezen niet dezelfde kranten en we weten amper wat er boven/beneden de taalgrens gebeurt. Uw meeste BV's zijn totaal onbekend bij ons. Het feit dat ik, als Franstalig, naar een Vlaams forum ga is ook niet echt normaal net als de Franstaligen die in Vlaanderen komen leven of die gewoon voor een dag vakantie naar Vlaanderen gaan en die niet beseffen dat meer en meer Vlamingen het meer dan beu met de Franstaligen zijn. Wat Vlamingen willen, denk ik, is al een Vlaanderen zonder Franstaligen. Ze denken al dat de Vlamingen die nu in Vlaanderen leven, Vlaanderen zouden moeten verlaten en terug naar Brussel of Wallonië gaan, kwestie dat hun Vlaanderen 100% Vlaams terug wordt.

Ja, ik heb Nederlands geleerd. Ja, ik heb interesse voor Vlaanderen getoond. Ja, ik geef het toe en ja, ik geef het ook toe dat ik mijn tijd daarmee verloren heb. Ik heb in België geloven, ik heb geloven dat verschillende volkeren in eenzelfde land konden leven. Ik heb geloven aan een mogelijke zeer goeie contact tussen de Franstaligen en de Vlamingen. Maar bon, het is blijkbaar onmogelijk en voor de meeste Vlamingen is het duidelijk : ze willen niet meer met Franstaligen leven. Wij zijn zelfs geen mensen meer voor hen maar gewoon "ratten" die "hun matten moeten rollen".

Triestige analyse voor iemand die in België geloofde maar bon, als u de keuze van de bekrompenheid kiest, is het ook uw recht die weg te kiezen.
Zeer geachte heer Chaquefois,

Om samen te kunnen leven, hoeven we niet dezelfde mentaliteit te hebben, en is het ook niet voldoende dezelfde mentaliteit te hebben. We hoeven elkaar niet sympathiek te vinden, maar als we dat wél doen, is het ook niet voldoende. Wat we wél nodig hebben, is een gemeenschappelijke politieke discussie waaraan we op dezelfde manier kunnen deelnemen en waarin we elkaars standpunt kunnen begrijpen. Dat is onmogelijk als je verschillende taalgroepen met elk hun eigen instellingen en elk hun eigen discussie hebt, gecombineerd met representatieve "democratie". Het is wél mogelijk met directe democratie. Gemeenschappelijke referenda zouden er wel voor zorgen dat aan beide zijden van de taalgrens min of meer gelijke vragen worden gesteld en misschien zelfs soortgelijke antwoorden worden gegeven. Je zou echter ook een politieke cultuur moeten hebben die daardoor gevormd is, en niet een voorgeschiedenis als de onze.

België is twee dingen: een lap grond met mensen erop, en een papierwinkel. Op de mensen komt het aan, op de papierwinkel niet. Het eerste België blijft ook na een splitsing van het tweede bestaan. Niet dat ik voor of tegen die splitsing ben, maar of die er komt of niet: het effect op de relaties tussen Vlamingen en Franstaligen kan in beide gevallen goed of slecht zijn. En dankzij de EU houden we na een splitsing ook nog héél veel gemeenschappelijk bestuur over. Helaas geen democratisch bestuur.

Het gebrek aan democratie in de Europese papierwinkel kan een reden zijn om België te behouden, maar dan moet België grondig en met een zekere consensus gedemocratiseerd worden. Dat zullen de partijen die van confrontatie houden (en daar leven alle partijen van) niet laten gebeuren.

Laatst gewijzigd door Zondag : 1 november 2013 om 16:43.
Zondag is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2013, 20:01   #68
MORPHEUS
Minister-President

MORPHEUS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bezeke Bekijk bericht
Stel dat Wallonië zich onafhankelijk verklaart vandaag en Brussel bezet en annexeert

Zouden jullie dan bereid zijn om de wapens te nemen voor de slag om Brussel?
Heeft Wallonië misschien de SUPER EUROMILLIONS gewonnen dat ze zonder geld transfer uit Vlaanderen zouden kunnen? Dat ze zich onafhankelijk verklaren ?

Dan zouden ze dat wel moeten doen zonder Di Rupo die al decenia lang een politiek voert in Wallonië van Vlaamse afhankelijkheid.

Maar ja , Stel dat Wallonië zich onafhankelijk verklaart vandaag en Brussel bezet en annexeert

Dat zal het groot feest zijn in Brussel, tot het belangrijkste begint. De geldbeugel.
Laat Vlaanderen dan maar rustig afwachten om ten gepaste tijde het plan van de NVA los te laden.
U mag als Brusselaar kiezen tussen Vlaanderen of Wallonië.

Inderdaad , Stel dat Wallonië zich onafhankelijk verklaart vandaag en Brussel bezet en annexeert
Dan hebben zij al België ontbonden en komt Brussel op termijn toch naar Vlaanderen.

I love it
Oud 1 november 2013, 20:12   #69
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door R.Verhiest Bekijk bericht
Zoals zeer veel bewoners van dit land heb ik geen 4 "Vlaamse" grootouders
en ben ik bovendien meertalig opgevoed. Het heerlijke van België is het geringe aantal echte nationalisten - het succes van de N-Va is volgens mij dan ook vooral te danken of te wijten (naar keuze) aan de moeheid van het publiek tegenover de politiek en de universele meer populistische stemming (wat voordeel kan de politiek mij nu onmiddelijk brengen ?).

Sederrt een geruime tijd doe ik in antwerpen mee aan 2-spraak waarbij een nederlandstalige conversert met een anderstalige die Nederlands geleerd heeft ten einde hem/haar meer zelfvertrouwen te geven om Nederlands te praten. Opvallend hierbij is dat deze mensen ons Vlamingen een zeer gastvrij en behulpzaam volk vinden...

Ligt het daaraan dat de vreemdheidshatende xenofobe vlamingen zich ergens in holen verstoppen of niet buiten durven komen beangst om een vreemd persoon met een andere kleur, een andere taal, een andere religie te ontmoeten ? Ik dacht het niet : de politiek en de media (ook de linkse rakkers) lijden aan de ziekte van winst zoeken uit spektakel en bij voldoende herhaling komen ze tot de overtuiging dat vreemdelingen en bij uitbreiding iederen die niet het nederlands als moedertaal heeft krimineel, lui en een profiteur van de "hardwerkende vlaming" is...
Vrij aan u nog in België te geloven. Ik geloof er niet meer in.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2013, 20:14   #70
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zondag Bekijk bericht
Zeer geachte heer Chaquefois,

Om samen te kunnen leven, hoeven we niet dezelfde mentaliteit te hebben, en is het ook niet voldoende dezelfde mentaliteit te hebben. We hoeven elkaar niet sympathiek te vinden, maar als we dat wél doen, is het ook niet voldoende. Wat we wél nodig hebben, is een gemeenschappelijke politieke discussie waaraan we op dezelfde manier kunnen deelnemen en waarin we elkaars standpunt kunnen begrijpen. Dat is onmogelijk als je verschillende taalgroepen met elk hun eigen instellingen en elk hun eigen discussie hebt, gecombineerd met representatieve "democratie". Het is wél mogelijk met directe democratie. Gemeenschappelijke referenda zouden er wel voor zorgen dat aan beide zijden van de taalgrens min of meer gelijke vragen worden gesteld en misschien zelfs soortgelijke antwoorden worden gegeven. Je zou echter ook een politieke cultuur moeten hebben die daardoor gevormd is, en niet een voorgeschiedenis als de onze.

België is twee dingen: een lap grond met mensen erop, en een papierwinkel. Op de mensen komt het aan, op de papierwinkel niet. Het eerste België blijft ook na een splitsing van het tweede bestaan. Niet dat ik voor of tegen die splitsing ben, maar of die er komt of niet: het effect op de relaties tussen Vlamingen en Franstaligen kan in beide gevallen goed of slecht zijn. En dankzij de EU houden we na een splitsing ook nog héél veel gemeenschappelijk bestuur over. Helaas geen democratisch bestuur.

Het gebrek aan democratie in de Europese papierwinkel kan een reden zijn om België te behouden, maar dan moet België grondig en met een zekere consensus gedemocratiseerd worden. Dat zullen de partijen die van confrontatie houden (en daar leven alle partijen van) niet laten gebeuren.
Maar we leven al niet meer samen. Het is jammer maar het is zo.
Oud 1 november 2013, 20:20   #71
Kaaskoppie
Banneling

Standaard

Citaat:

Vlaanderen 100% voor de vlamingen betekent geen franstaligen,geen hollanders,geen andere europeanen,geen amerikanen,geen arabieren... kortom alles wat niet eigen volkseigen is...Eraus!

Laatst gewijzigd door Kaaskoppie : 1 november 2013 om 20:20.
Kaaskoppie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2013, 23:14   #72
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaaskoppie Bekijk bericht
Vlaanderen 100% voor de vlamingen betekent geen franstaligen,geen hollanders,geen andere europeanen,geen amerikanen,geen arabieren... kortom alles wat niet eigen volkseigen is...Eraus!
Een beetje vreemdelingen van zowat overal zijn goed voor een land. Maar niet meer dan hoogstens 2 %.
Als je echter 30 of 40 % vreemdelingen telt in een stad, en tot 60 % en meer onder de schoolkinderen, dan is het een invasie, zéker als die vreemdelingen dan ook nog eens voor het merendeel uit hetzelfde werelddeel komen. In het geval van België Afrika in het algemeen, en Marrokko in het bijzonder. Ook al beginnen de Afrikanen de laatste tijd concurrentie te krijgen van Afganen, Albanezen, Pakistanen, Lybiers, Syriërs, Irakezen en nog veel meer...
Als het zo verdergaat bestaan er binnenkort geen autochtone Belgen meer. Misschien krijgen de overlevenden dan een reservaatje toegewezen, waar de Nieuwe Belgen ze kunnen gaan bezichtigen, zoals in de dierentuin, en hen wat frieten en blikjes bier toewerpen...
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2013, 00:54   #73
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Als je dan overdag al die vreemdelingen op straat ziet lopen dan weet je dat ze niet werken.
En veel anderen zie je niet meer lopen in de steden.
Oud 2 november 2013, 01:25   #74
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Echte Waal Bekijk bericht
Het was hier niet fraai. :brr:
Gelukkig beseft u ,dat uw bijdragen hier ver beneden het peil blijven dat we vrijblijvend " niveau " mogen noemen ....

Dank u wel voor die late blijk tot inkeer wat u betreft...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2013, 08:05   #75
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
...

Herinneren jullie zich de hysterie nog toen Di Rupo I een feit was?

Tenzij ze met hun contentement écht geen blijf meer weten en er daarom jan en alleman mee lastig beginnen te vallen, zou ik mensen die dolblij zijn met een dooie mus niet onmiddellijk hysterisch noemen

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2013, 08:39   #76
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Tenzij ze met hun contentement écht geen blijf meer weten en er daarom jan en alleman mee lastig beginnen te vallen, zou ik mensen die dolblij zijn met een dooie mus niet onmiddellijk hysterisch noemen
Ik had het over de N-VA en VB fanclubs.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2013, 08:53   #77
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik had het over de N-VA en VB fanclubs.
Tenzij ze met hun mécontentement écht geen blijf meer weten en er daarom jan en alleman mee lastig beginnen te vallen, zou ik mensen die NIET dolblij zijn met een dooie mus niet onmiddellijk hysterisch noemen

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2013, 12:03   #78
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is tenminste zeer duidelijk................
Oud 2 november 2013, 12:12   #79
Vigilant
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Wie heeft jou dat weer wijsgemaakt? De rode graaiers die hun privileges zien verdwijnen als ze niet langer aan de bak komen zonder Elio?
Vigilant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2013, 12:13   #80
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vigilant Bekijk bericht
Wie heeft jou dat weer wijsgemaakt? De rode graaiers die hun privileges zien verdwijnen als ze niet langer aan de bak komen zonder Elio?
Hij is toch maar wat aan het trollen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be