![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Europees Commissaris
|
![]() Ondertussen gaat de ECB nog wat met de basisrente rommelen (tot een historisch dieptepunt) omdat 'de inflatie te laag is'.
![]() |
#62 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Europees Commissaris
|
![]() Economen kunnen een goede dosis van jouw geheime politie gebruiken.
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar vrees dat er nog wel wat andere dingen nodig zijn, om Europa er terug boven op te helpen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Mijn eerste nieuwe auto ( 1976 ) koste 3 500 € ik verdiende toen 800€ ik moest dus 4.5 maanden nettoloon afgeven om die wagen te kopen, nu kost hij (zelfde merk en model) 24 000€, je verdiend nu met het werk dat ik toen deed een 1 800€ per maand hoeveel maanden nettoloon moet je afstaan om die wagen nu te kopen? Tanken, benzine koste 0.30€ nu 1.60€ is je loon 5 maal hoger dan toen? Sigaretten 0.25€ per pakje nu 6€ verdien je nu 24 maal meer dan toen? Mijn eerste huis koste 25.000€ nu kost een klein huisje 300 000€ verdien je twaalf keer meer dan toen? Mijn ouders kochten 25 jaar geleden bij hun vervroegd pensioen een luxeappartement voor 60.000€, bij het overlijden van mijn vader 5 jaar geleden werd dat twintigjaar oude appartement op 270.000€ geschat, verdien je 4.5 maal meer dan 25 jaar geleden? Vroeger had je als alleenstaande 25% van je inkomen nodig om je vaste kosten (huur, elektr. enz.) te betalen, nu is dat 75% als je bescheiden woont tenminste. De interest op je spaargeld was 14%. Moet ik verder gaan? Wij leefden in rijkdom, jullie leven in vergelijk met ons vroeger in armoede geloof me maar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar hey, de beurzen reageren positief! All hail inflation.
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 10 november 2013 om 12:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar kom, de rentedaling is er gekomen omdat de economische groei te laag is, en dit bij (zeer) lage inflatiecijfers, en een hoge Eurokoers. En uiteraard reageren de beurzen positief, niet alleen omdat ze de s&p500 volgen, maar ook specifiek op de renteverlaging en de toespelingen dat men wel wat extra Euro's op de markt wil gooien, indien nodig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#70 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Schulden hebben de westerse landen, en de andere ook trouwens, al sinds j�*�*�*�*ren. Aan de Afrikaanse landen is een goed deel gewoon kwijtgescholden trouwens. Schulden ? Waar is het probleem ? Het is nét daardoor dat de banken rijk geworden zijn. En toen, plotseling, toen Europa op eigen benen ging staan en de eigen munt invoerde, moest er terugbetaald worden ?! Dat is gewoon economische oorlog, de E.U. m�*g niet ( te ) welvarend zijn van de USA. Wij moeten onder druk blijven, geen macht krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
|
![]() Het schijn (of lijkt) dat binnen de ECB ernstige meningsverschillen huizen ten aanzien van de rentemaatregelen van Draghi. Ook tegen de persoon Draghi zijn nogal wat aanmerkingen en doen er de geruchten de ronde over hevige woordenwisselingen.
Kortom ook binnen de ECB is het aan het rammelen. We zien derhalve eeen afgaand tij aan functionaliteit en slagvaardigheid.
![]() |
#72 |
Europees Commissaris
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Europees Commissaris
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nog goed dat u het erbij zegt, want wij zaten natuurlijk allemaal al te denken dat u niets anders consumeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
|
![]() Citaat:
In de winter is het wel prettig te communiceren, maar 's zomers zit ik op de boot en dan zijn er wel andere dingen te doen.
![]() |