![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Iets zegt me dat jij niet 'veel' katholieken kent. En wat 'veel' katholieken vinden, vinden niet alle katholieken, en daar moet ik nog minder verantwoording voor afleggen.
![]() |
![]() |
#62 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dan moet je in Mahagonny wonen om vrij te zijn. Sorry, maar ik geloof niet in onbeschreven bladen. Dus, praktisch bekeken, beschouw ik vrijheid vooral als de afwezigheid van de grote piet van bovenaf die zegt 'doe dit en doe dit niet, geef dit en dat, of ik sluit je op'. Natuurlijk is dat niet alles, maar degenereren naar filosofie over vrije wil gaat ons nergens brengen.
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 7 november 2013 om 13:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ondertussen zijn katholiek beschermde en dus ook gesubsidieerde katholieke processies geëvolueerd tot manifestaties tegenover andersgelovigen. Zo ook de zielige bloedprocessie in Brugge als de overgewaardeerde of over gesubsidieerde Hanswijkprocessie in Mechelen. Er zullen nog wel van die zielige betogingen bestaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2: Ik zeg toch nergens dat elke katholiek zo denkt? Het punt is alleen dat het katholicisme erg preuts is vanuit de basis. Of denk jij serieus dat ik in de zomer met een meid (met weinig kleren aan) door een of andere katholieke dorp kan lopen zonder vies en raar aangekeken te worden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Opnieuw, wat heeft zelfcontrole of een levensbeschouwing met enkel persoonlijke weerslag in godsnaam met vrijheid als politiek gegeven te maken?
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 7 november 2013 om 13:39. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Jij had een jaar geleden nog de mentaliteit van "de wereld is van iedereen, grenzen bestaan niet" en nu ben je opeens daar heel kritisch over. En dan ben ik de forum-troll, bitch please .... 2: Dat heeft er alles mee te maken. Ik moet kunnen staan en gaan waar ik wil zonder dat ik vies wordt aangekeken of nog erger. En natuurlijk gebeuren dat soort dingen overal. Maar als een religie in de basis al niet tolerant naar bepaalde zaken is kun je er eens over nadenken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
En wat ga je daar praktisch aan doen? Klacht indienen wegens scheef bekeken, op zijn Amerikaans? Misschien strafrechtelijk vervolgen? Als je met 'nog erger' geweld bedoelt, dat wel. Vreemde manier van focussen, want op dit forum lijkt me meer intolerantie uit de niet-religieuze hoek te komen. En naar mijn ervaring, is dat in dit geval ook hoe het IRL weerspiegelt in deze omstreken.
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 7 november 2013 om 13:49. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is het volgend jaar weer "grenzen bestaan niet"? 2: Nee, ik ga geen klacht indienen. 3: Aha, gelukkig maar. 4: Je bekijkt het nu op individuele basis. Daar heb ik het niet over. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Banneling
|
![]() Alsook: de armoedigheid van de visie dat enkel directe dwang telt zorgt ervoor dat schadelijker vormen van indirecte dwang mogen voortbestaan, terwijl er maar een minimum aan dwang is om ze op te kuisen.
Nuja, het is een Anglosaksisch filosofisch gegeven om directe dwang als fundamenteel onrechtvaardig te zien. Waarom dat zo zou zijn, is alsnog onduidelijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het gaat hier over een zelf-verklaarde liberaal, die vrije associatie wilt bannen omdat sommige associaties hem niet aanstaan qua levensbeschouwing. Vrije associatie, vredige samenkomst valt denk ik zonder al te veel discussie onder 'vrijheid'.
![]() |
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb respect voor het Vlaamse volk, maar niet voor de individuen die de Vlaming nog steeds plaatsen naast een kerktoren, hardwerkend, desnoods tweeverdiener, stoefen over hun bakstenen, maar toch krampachtig vasthouden aan een eiland die vanaf de volgende generatie de hune niet meer is. Achterlijk dus. Je achterlijke visie op staatsscholen spreekt boekdelen. Het feit alleen al dat je spreekt over staatsscholen in plaats van gemeenschapsscholen impliceert al dat je hoort bij de acolieten van "de" generatie die gefrustreerd is. Laatst gewijzigd door Rudy : 7 november 2013 om 15:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Fonne. Jij met je twintigduizend postings. Je zou ondertussen moeten weten dat er een verschil bestaat tussen een vrijzinnige en een atheïst.
Fonne. Of ben je echt zo achterlijk katholiek te willen geloven dat een niet-katholiek per definitie een atheïst is ? Een vrijzinnige is doorgaans helemaal niet atheïst. Eerder humanist, met respect voor iedereen, en dus ook doorgaans liberaal. Of heb je problemen met atheïsten ? Atheïsten kunnen best intelligent zijn, maar ze zullen je bekampen op overtuiging. De gelovigen hebben het voordeel van de twijfel. De vrijzinnigen hebben begrip voor iedereen zolang iedereen zich humanistisch en respectvol opstelt. Laatst gewijzigd door Rudy : 7 november 2013 om 15:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Six. Je kan best een beetje beleefd blijven. Begrepen ? Aan arrogante klootzakken heeft niemand een boodschap.
Laatst gewijzigd door Rudy : 7 november 2013 om 15:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En serieus, ga je nu beweren dat ik iemand ben die het klassieke beeld van de hardwerkende tweeverdiener (loonslaaf) die stoeft over zijn huis (dat eigenlijk van de bank is) ophemelt? Er is gewoon een zeer duidelijk disciplinair verschil tussen staatsscholen/gemeenschapsscholen en katholieke scholen. Dat kan niemand die ooit voet zette in beide structuren ontkennen, tot spijt van wie het benijdt. Ga voor de lol eens aan de bushalte van een katholieke school wachten rond 16.00. Erg he, zo'n pop-cultuur zombies met grote mond? Er is ook niet veel katholieks aan wat ze uitkramen. Maar ach, ga de dag erna eens aan een bushalte aan een gemeenschapsschool wachten. Ik garandeer je, je zal vlug terug naar die katholieke school willen.
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 7 november 2013 om 16:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Banneling
|
![]() Eh, u zou eens wat vaker de krant moeten lezen...Of is heel dat recente grootschalige pedofilieschandaal aan uw neus voorbijgegaan? Wat met het volledig corrupte Vaticaan? Wat met oubollige regels zoals het nog STEEDS niet willen accepteren van anticonceptie en condooms, wat wereldwijd in katholieke landen nog steeds voor problemen zorgt, omdat men tegen abortus is, en meisjes hun ongewenste zwangerschap door verkrachting wel MOETEN voldragen, waardoor ze hun toekomst verknald zien?
|
![]() |
![]() |