Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 8 november 2013, 17:27   #61
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Voor een goede moslim Hezbollah militant zoals jahjah die de discriminerende wetten van de islam (sharia) in ons land en omstreken zou willen invoeren is discriminatie van een moslim een daad van agressie. Discriminatie van een niet-moslim door een moslim daarentegen is de wil van allah.
Oud 8 november 2013, 17:28   #62
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
In de Sovjet-Unie en de volksdemocratiën verdiende een geneesheer evenveel als een geschoolde arbeider. En toch was er nooit een tekort aan artsen. Een Tsjech verklaarde me dit als volgt kort na de val van de Muur: "when you can help other people, it's interesting".

Ondertussen heeft das goldene Westen hen gelukkig "ieder voor zich en de dollar voor alles" geleerd.
Ik was vroeger zo'n sovjet aanhanger maar dat systeem is niet voor niets geïmplodeerd, de technologie raakte achterop, fabrieken werden niet vernieuwd, topsporters gingen in de misdaad, medische zorg was redelijk goed en goedkoop en niet alle medicijnen waren voorhanden. Hun voordeel was dat ze westerse medicijnen konden kopiëren zonder patenten te moeten betalen, als je steelt is het makkelijk natuurlijk.

Het systeem werkte niet, het is gewoon logisch dat de weddes hoger zijn naargelang het diploma, volgens vraag en aanbod, en voor wie langere dagen maakt.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2013, 17:41   #63
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Ik was vroeger zo'n sovjet aanhanger maar dat systeem is niet voor niets geïmplodeerd, de technologie raakte achterop, fabrieken werden niet vernieuwd, topsporters gingen in de misdaad, medische zorg was redelijk goed en goedkoop en niet alle medicijnen waren voorhanden. Hun voordeel was dat ze westerse medicijnen konden kopiëren zonder patenten te moeten betalen, als je steelt is het makkelijk natuurlijk.

Het systeem werkte niet, het is gewoon logisch dat de weddes hoger zijn naargelang het diploma, volgens vraag en aanbod, en voor wie langere dagen maakt.
Het systeem van weddes zoals daar werd gehanteerd is op geen enkele manier een oorzaak van de ineenstorting van het systeem. Te hoge defensieuitgaven gepaard met misadministratie van grondstoffen (met als gevolg een zeer rudimentaire lichte industrie) en een groeiende incapaciteit van het leiderschap om problemen op te lossen zijn, kort samengevat, de oorzaken geweest.

Het argument van de weddes dat jij hier aanhaalt is doorgaans gewoon een leuze dat door de verzuurde kleinburgerij wordt gehanteerd. "Daar deden zij het ook, dus is het slecht".
Zo van: de dodo had pluimen, de dodo is uitgestorven, dus pluimen zijn slecht.

Ik merk op dat feitelijk niemand in Europa echt een idee heeft van hoe de Soviet-Unie van binnenuit uitzag. Je hoort de meest tegenstrijdige uitspraken die compleet niet stroken met de realiteit. Onlangs vroeg iemand aan mij, zelfverklaarde conservatief, master politieke wetenschappen (met nog een master erbij) en iemand met zeer sterke politieke interesse, of "het aan het einde van de USSR ook zo was dat genderverschillen verboden werden en iedereen metroseksueel was en de mannen verwijft".

Alle pogingen om er nuance in te brengen worden a priori afgeschoten. Indien men een verwezelijking aanhaalt van het systeem dan is men een brutale Stalinist en moet men toch wel toegeven dat het onder zware dwang werd verricht. De enige juiste visie is dat alles slecht was, de ruimtevaartuigen die automatisch de Maan bereikten (en soms terugvlogen) waren roestig al vooraleer zij de productiehallen verlieten, op tv was er enkel propaganda te zien, muziek bestond niet, en per gewone inwoner je 10 KGB-agenten had. De etnische minderheden waren allemaal zwaar onderdrukt, en veel landen waren door Rusland veroverd, daar zij voor het ontstaan van de USSR onafhankelijk waren.

Laatst gewijzigd door six : 8 november 2013 om 17:43.
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2013, 02:44   #64
ouwe knar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
En wat zijn jouw diploma's ? Voor schoolmeesterke een paar jaar normaalschool zeker...? En voor boeffer moet je niks kunnen, behalve zuipen...
Dus blaas niet zo hoog van de toren, precies of je bent Einstein, hé " Genius " !
pas op ,nu gaat sjakie op zijne bureau ,de vrolijke vierkente meter ,een paar one liners verzinnen waar ge ni goed van gaat zijn,als hij de sleutel van t schijthuis krijgt van zijn pleegmoeder in geel ten aard tenminste ,houd u maar vast aan de takken van de bomen
ouwe knar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2013, 02:47   #65
ouwe knar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Geld is voor jou dus de enige waarde. Ik kan mij voorstellen dat jij in het stof neerknielt voor Britney Spears en Paris Hilton, die over veel meer koopkracht beschikken dan alle "ondernemerkes" samen.

Ik daarentegen waardeer kennis en talent, ongeacht inkomen of vermogen. De populairste Romeinse prostituees zullen meer verdiend hebben dan Leonardo da Vinci of Michelangelo di Lodovico Buonarroti Simoni, maar de laatsten hebben wel iets verricht voor de mensheid en zijn de geschiedenis ingegaan.
ga jij nu jahjah vergelijken met leonardo da vinci?
ouwe knar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2013, 07:36   #66
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
Het systeem van weddes zoals daar werd gehanteerd is op geen enkele manier een oorzaak van de ineenstorting van het systeem. Te hoge defensieuitgaven gepaard met misadministratie van grondstoffen (met als gevolg een zeer rudimentaire lichte industrie) en een groeiende incapaciteit van het leiderschap om problemen op te lossen zijn, kort samengevat, de oorzaken geweest.

Het argument van de weddes dat jij hier aanhaalt is doorgaans gewoon een leuze dat door de verzuurde kleinburgerij wordt gehanteerd. "Daar deden zij het ook, dus is het slecht".
Zo van: de dodo had pluimen, de dodo is uitgestorven, dus pluimen zijn slecht.

Ik merk op dat feitelijk niemand in Europa echt een idee heeft van hoe de Soviet-Unie van binnenuit uitzag. Je hoort de meest tegenstrijdige uitspraken die compleet niet stroken met de realiteit. Onlangs vroeg iemand aan mij, zelfverklaarde conservatief, master politieke wetenschappen (met nog een master erbij) en iemand met zeer sterke politieke interesse, of "het aan het einde van de USSR ook zo was dat genderverschillen verboden werden en iedereen metroseksueel was en de mannen verwijft".

Alle pogingen om er nuance in te brengen worden a priori afgeschoten. Indien men een verwezelijking aanhaalt van het systeem dan is men een brutale Stalinist en moet men toch wel toegeven dat het onder zware dwang werd verricht. De enige juiste visie is dat alles slecht was, de ruimtevaartuigen die automatisch de Maan bereikten (en soms terugvlogen) waren roestig al vooraleer zij de productiehallen verlieten, op tv was er enkel propaganda te zien, muziek bestond niet, en per gewone inwoner je 10 KGB-agenten had. De etnische minderheden waren allemaal zwaar onderdrukt, en veel landen waren door Rusland veroverd, daar zij voor het ontstaan van de USSR onafhankelijk waren.
Mismanagement komt door de juist mensen op de verkeerde plaats te zetten, het concept geld werd vervangen door macht. Het systeem van verloning en de manier waarop je bv een grote baas in de grondstofsector werd is wel degelijk de oorzaak van die problemen. Via een marktwerking en verloning zorg je dat de juiste mensen de leiding nemen, dat werkt veel beter dan politieke spelletjes spelen om ergens binnen te geraken. De USSR was een compleet mismanagement betreft hun industrie en werkkrachten en ze dragen daar nog steeds de gevolgen van.
Oud 9 november 2013, 14:20   #67
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Mismanagement komt door de juist mensen op de verkeerde plaats te zetten, het concept geld werd vervangen door macht. Het systeem van verloning en de manier waarop je bv een grote baas in de grondstofsector werd is wel degelijk de oorzaak van die problemen. Via een marktwerking en verloning zorg je dat de juiste mensen de leiding nemen, dat werkt veel beter dan politieke spelletjes spelen om ergens binnen te geraken. De USSR was een compleet mismanagement betreft hun industrie en werkkrachten en ze dragen daar nog steeds de gevolgen van.
Ik heb toch net gezegd dat het niet zo is, waarom zeg je ineens dat het wel zo is?

De mismanagement uitte zich op de manieren waarop ik het heb uitgelegd. Het grootste probleem was het gebrek aan prijsmechanisme en te grote defensieuitgaven. Weet jij wat een prijsmechanisme is?

Zoals ik al zei, had dit weinig te maken met verloning. Ik wil het gerust herhalen.
Er zijn meer structuren die werken zonder vrije-marktmechanismes en die toch aan efficiente personeelsallocatie doen. Militaire en politionele apparaten kunnen, indien goed afgestemd, dit voortbrengen.

Ik weet dat voor kleine zelfstandigen de verloning een heilige koe is. Maar zoals ik al 3 keer heb gezegd, dit heeft hier niets mee te maken.
Oud 9 november 2013, 14:21   #68
six
Banneling

Standaard

/

Laatst gewijzigd door six : 9 november 2013 om 14:22.
Oud 9 november 2013, 14:22   #69
six
Banneling

Standaard

Wat personeel betreft waren er zeker geen tekorten aan geschoold en goedgeplaatst personeel in de USSR. De ontelbare wetenschappelijke realisaties ervan zijn hier een levend bewijs van.
Oud 9 november 2013, 14:23   #70
six
Banneling

Standaard

Was jij niet diegene die niet wist wat een masteropleiding was en die naar eigen zeggen maar de helft van "die universiteitspraat" begreep?
Oud 9 november 2013, 19:29   #71
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb toch net gezegd dat het niet zo is, waarom zeg je ineens dat het wel zo is?

De mismanagement uitte zich op de manieren waarop ik het heb uitgelegd. Het grootste probleem was het gebrek aan prijsmechanisme en te grote defensieuitgaven. Weet jij wat een prijsmechanisme is?
Prijsmechanisme?
Dat is kapitalisme, gewoon vraag en aanbod. Zoals bij een westerse verloning.

Laatst gewijzigd door BonBon : 9 november 2013 om 19:32.
Oud 9 november 2013, 19:31   #72
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Was jij niet diegene die niet wist wat een masteropleiding was en die naar eigen zeggen maar de helft van "die universiteitspraat" begreep?
Ik ben niet dom maar ik heb geen universiteit gelopen en de wazige beschrijving van die opleidingen lijken me net bedoeld om zo te zijn, wazig.
Oud 9 november 2013, 19:33   #73
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Prijsmechanisme?
Dat is kapitalisme, gewoon vraag en aanbod. Zoals bij een westerse verloning.
Je smijt met woorden. Kan je verklaren wat een prijsmechanisme juist is, en waarom het belangrijk is?
Oud 9 november 2013, 19:35   #74
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben niet dom maar ik heb geen universiteit gelopen en de wazige beschrijving van die opleidingen lijken me net bedoeld om zo te zijn, wazig.
Alle ongeschooldo's zeggen altijd hetzelfde over hoopopgeleiden en hun materie. "Ik begrijp er niks van, dat is bedoeld om mensen om de tuin te leiden!!!".

Mijn opleiding wordt ook in zulke termen beschreven, en geloof mij, als ik je uitleg wat ik deed dan ga je het ook maar wazig vinden.

Maar zonder de materie zat je nu in een grot aan je behaarde kont te krabben met een mammoetbeen.
Oud 9 november 2013, 19:58   #75
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alle ongeschooldo's zeggen altijd hetzelfde over hoopopgeleiden en hun materie. "Ik begrijp er niks van, dat is bedoeld om mensen om de tuin te leiden!!!".

Mijn opleiding wordt ook in zulke termen beschreven, en geloof mij, als ik je uitleg wat ik deed dan ga je het ook maar wazig vinden.

Maar zonder de materie zat je nu in een grot aan je behaarde kont te krabben met een mammoetbeen.
hoho.... toen ik nog werkte kreeg ik alle vers-van-de-leuvense-unief-ingenieurs binnen.
Mijn taak bestond er o.a. in om hun kolmaat van hun hemd terug naar normale proporties te brengen;

Iets in me zegt dat U deze zeer strenge na-schoolse begeleiding nooit hebt gekregen.... jammer.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2013, 20:07   #76
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
hoho.... toen ik nog werkte kreeg ik alle vers-van-de-leuvense-unief-ingenieurs binnen.
Mijn taak bestond er o.a. in om hun kolmaat van hun hemd terug naar normale proporties te brengen;

Iets in me zegt dat U deze zeer strenge na-schoolse begeleiding nooit hebt gekregen.... jammer.
Stond je dan ook hysterisch te krijsen "poco linkiewinkies paperen islam!!"?

(of nee, het is policor tegenwoordig. De mestkevers hebben ook hun eigen trends)
Oud 9 november 2013, 20:15   #77
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Stond je dan ook hysterisch te krijsen "poco linkiewinkies paperen islam!!"?

(of nee, het is policor tegenwoordig. De mestkevers hebben ook hun eigen trends)
neen, het waren degenen die van de unief van Brussel kwamen die me als eersten hebben ingelicht over de Brusselse verrijkte toestanden. Valt je tegen zeker?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2013, 20:42   #78
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2013, 20:49   #79
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

(knip)
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 9 november 2013 om 20:49.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2013, 21:40   #80
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het punt is dat veel universitaire studenten (en dan vooral beta studenten) van die autistische nerds zijn die het vertikken op materie uit te leggen aan lager opgeleide.

Van die puisterige inteelt hoofdjes en dan nog de arrogantie hebben om denigrerend te doen naar mensen die wat minder intelligent zijn.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be