Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 november 2013, 11:40   #61
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Heel je posting is om van te walgen.
Walgelijker dan er de zieke vrouw van De Wever op zo'n schandelijke manier bij te betrekken kan idd niet.

Dit terwijl De Wever, die rechtop blijft staan ondanks de onmenselijke druk die op hem wordt uitgeoefend, ook nog de huishoudelijke taken van zijn zieke vrouw overnam.

VivaLaBelgique verdient de prijs van walgelijkste lul van het forum.
Oud 6 november 2013, 11:47   #62
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Hoezo? Ik meende te verstaan van BDW dat het confederalisme een lange-termijnproject was.
Uiteraard, maar dan hoofdzakelijk omdat de "Vlaamse" traditio's ons uitverkopen aan de Walen opdat ze zelf zouden kunnen blijven graaien.

Heb je niet gehoord dat de N-VA van dag 1 een herstelregering wil onder de voorwaarde dat er een kaderakkoord is over confederalisme?

Dat lijkt me toch duidelijk een teken dat het confederalisme op termijn wordt ingevoerd dan? Op een jaartje steekt het niet.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 6 november 2013 om 11:48.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2013, 12:11   #63
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
En het antwoord van BDW past in reyers laat past daar naadloos in. ('t is iets voor de lange termijn... )

Versta : geen breekpunt, wij willen mee aan zet zijn, dat confederalisme is maar een ideaalbeeld, enz enz. N-VA wil haar macht cashen en wil mee aan het roer zitten. Het gaat niet meer om een alternatief beleid, een alternatief voor eender wat, zelfs niet meer over confederalisme maar wel om een grote hoop "postjes" voor de grootste partij. De N-VA !
Men hoort het hier niet graag , maar de bocht van Bracke zal er komen. In zijn integraliteit. De macht lonkt, en is een heel sterk afrodisiacum.
Daarvoor zet men de principes wel vijf jaar in de wachtkamer.
Paris vaut bien une messe.
Het wordt met de dag duidelijker dat de woorden van Bracke helemaal geen slip of the tongue waren maar een weldoordachte strategie van de partij om VOKA ter wille te zijn.
Ik vraag me echter wel af hoe de partij deze bocht aan de hardliners binnen de partij gaat uitleggen.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2013, 12:16   #64
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
2

nog dieper kan niet.
Oud 6 november 2013, 12:18   #65
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Symbolisch laat het dan weer zien hoe ver Belgie bereidt is te gaan om de Vlaming geknecht te houden.
Oud 6 november 2013, 12:18   #66
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ZION Bekijk bericht
Wanneer het Noordpoolijs in zijn totaliteit wegsmelt, verzuipt gans Vlaanderen.
Daarom wordt Herr Pezewever kandidaat-premiér......
Wat een doorzicht heeft die kerel toch.
Zou dat misschien de reden zijn waarom hij Brussel wil inpalmen om zo te vermijden dat Vlaanderen niet helemaal verzuipt.
Oud 6 november 2013, 12:24   #67
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
H

Hij is dus duidelijk en geeft daarmee ook direct aan dat hij de combinatie van Premier, burgemeester en partijvoorzitter niet direct de idiale manier van werken vindt.
Hij doet hiermee meer een uitval naar wat Di Rupo nu doet.
Die is immers voorzitter van de PS, Burgemeester van Mons en Premier.
Die man kan dus NOOIT deftig werken en enkele de belangen van Belgie behartigen, zonder vooroordelen.
Ben jij nu dom of een pertinente leugenaar?
Oud 6 november 2013, 12:32   #68
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Zou dat misschien de reden zijn waarom hij Brussel wil inpalmen om zo te vermijden dat Vlaanderen niet helemaal verzuipt.
ja dat is de reden.
Oud 6 november 2013, 12:37   #69
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Walgelijker dan er de zieke vrouw van De Wever op zo'n schandelijke manier bij te betrekken kan idd niet.

Dit terwijl De Wever, die rechtop blijft staan ondanks de onmenselijke druk die op hem wordt uitgeoefend, ook nog de huishoudelijke taken van zijn zieke vrouw overnam.

VivaLaBelgique verdient de prijs van walgelijkste lul van het forum.
Heb jij er al bij stilgestaan dat noch de vrouw van Bart De Wever, noch zijn gezin, noch zijn gezinsleven gebaat is bij wat hij openlijk in de media vertelt over zijn huishouden ? Bart De Wever laat geen kans liggen om zijn populariteit op te krikken. Hij doet dit niet uit narcisme. Hij doet dit om via zijn populariteit zijn politiek te verwezenlijken.

Als jij van dergelijke praktijken walgt begrijp ik dat. Ik zie er eerder een politicus in voor wie zijn leven enkel ten dienste staat van de bevolking.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 6 november 2013 om 12:38.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2013, 12:44   #70
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Heb jij er al bij stilgestaan dat noch de vrouw van Bart De Wever, noch zijn gezin, noch zijn gezinsleven gebaat is bij wat hij openlijk in de media vertelt over zijn huishouden ? Bart De Wever laat geen kans liggen om zijn populariteit op te krikken. Hij doet dit niet uit narcisme. Hij doet dit om via zijn populariteit zijn politiek te verwezenlijken.

Als jij van dergelijke praktijken walgt begrijp ik dat. Ik zie er eerder een politicus in voor wie zijn leven enkel ten dienste staat van de bevolking.
Toch bewonderenswaardig hoe jij keer op keer de indruk weet te wekken dat je iets niet begrijpt.
Terwijl je het allemaal heel goed begrijpt en provocerend reageert.

Ik ben echt nieuwsgierig wat voor werk jij doet waar je dit gedrag kunt ten volle kunt benutten
HRobin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2013, 13:12   #71
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Het wordt met de dag duidelijker dat de woorden van Bracke helemaal geen slip of the tongue waren maar een weldoordachte strategie van de partij om VOKA ter wille te zijn.
Ik vraag me echter wel af hoe de partij deze bocht aan de hardliners binnen de partij gaat uitleggen.
natuurlijk was dat geen slip of the tongue. Denk aan de eerste reactie van BDW himself : siegfried was stout geweest en had voor zijn beurt gesproken...

Ik heb er het raden naar, meest waarschijnlijke is dat hij dat doet op het moment dat er een finaal regeringsakkoord op tafel ligt, waarin n-va meestapt en er géén communautair luik aan vasthangt. Doch wel bv een paar mondelinge intentieverklaringen. Dat moet hij dan zien te overleven in zijn partijbestuur, en op een congres. Enkel BDW heeft het retorisch talent om dat uit te leggen. Vandaar het belang dat hij voorzitter blijft tot na de formatie.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2013, 13:20   #72
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
natuurlijk was dat geen slip of the tongue. Denk aan de eerste reactie van BDW himself : siegfried was stout geweest en had voor zijn beurt gesproken...

Ik heb er het raden naar, meest waarschijnlijke is dat hij dat doet op het moment dat er een finaal regeringsakkoord op tafel ligt, waarin n-va meestapt en er géén communautair luik aan vasthangt. Doch wel bv een paar mondelinge intentieverklaringen. Dat moet hij dan zien te overleven in zijn partijbestuur, en op een congres. Enkel BDW heeft het retorisch talent om dat uit te leggen. Vandaar het belang dat hij voorzitter blijft tot na de formatie.

hoop doet leven.
Oud 6 november 2013, 13:24   #73
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht

hoop doet leven.

het zal dat zijn, of Elio II

Het kan nog alle kanten op. Echt moeilijk te voorspellen, omdat de stemmingswissels bij n-va op dat punt even hevig als plots kunnen opsteken.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2013, 13:25   #74
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
het zal dat zijn, of Elio II

Het kan nog alle kanten op. Echt moeilijk te voorspellen, omdat de stemmingswissels bij n-va op dat punt even hevig als plots kunnen opsteken.
Ja, het ledencongres gaat confederalisme afwijzen en het Belgicisme trouw zweren...

Wat gaan we nu nog allemaal meemaken hier...
Oud 6 november 2013, 13:34   #75
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ja, het ledencongres gaat confederalisme afwijzen en het Belgicisme trouw zweren...

Wat gaan we nu nog allemaal meemaken hier...
dat ledencongres stemt blindelings wat de partij-top voorstelt. Vergeet niet dat De Wever zo goed als God is binnen die partij.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2013, 13:58   #76
Cyrano
Minister

Cyrano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik weet dat jij zwaar anti-N-VA bent. Het is jou gegund om de uitspraken van de N-VA voorzitter in het belachelijke te trekken. Bart De Wever is wel degelijk kandidaat-premier. Hij blijft echter een politicus die afhangt van zijn partij. Het is niet de eerste politicus die zichzelf profileert als kandidaat-premier zonder dat dit binnen de partij geformaliseerd is. Als je daar een reden in ziet om de N-VA te bashen zou je beter jouw focus leggen op de andere politieke partijen. Die zijn niet zo lijnrecht als de N-VA.
Juist, u begrijpt het niet.

Ik gun De Wever alle succes. Hij mag van mij president van Europa worden. De huidige politieke haalbaarheid is er niet tot het Eerste ministerschap van een Belgische regering. Moest u de Franstalige media volgen dan zou u de strategie van de N-VA begrijpen. De Franstaligen hebben een helderder zicht op de uiteindelijke bedoelingen van De Wever. Zij vrezen niet een Vlaamse republiek, zij vrezen Vlaams België.

Als u over mijn persoon uitspraken wil doen dan zou u mij eerst beter moeten kennen. Het Vlaams Belang kan mij niet bekoren. Hun politiek objectief, de Vlaamse onafhankelijkheid, en het objectief van vele N-Va-ers dat hiervan een afkooksel is, is niet mijn ding. Mijn objectief is dat de Vlamingen, de meerderheid in België, zich meester moeten maken van de Belgische staat. De Franstaligen noemen dit l'Etat Belgo-Flamand. De ambitie van het VB is mij te min. Ik verdenk dat De Wever eerder mijn visie volgt.

Dus, BDW zal niet eerder premier worden van België vooralleeer hij de hefbomen in handen heeft om van La Belgique België te maken. Als BUBber moet u dit toch als muziek in de oren klinken.

Laatst gewijzigd door Cyrano : 6 november 2013 om 14:00.
Cyrano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2013, 14:18   #77
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
Wat is die ultraliberale doctrine waarover je spreekt? Een linkje ergens? Of een voorbeeld van een ultraliberale maatregel?
Snap jij niet dat zijn voorstellen tot loonlastenverlaging betaald moeten worden?
Die loonlastenverlaging voor de industrie zorgt voor minder inkomsten.
Terwijl de vergrijzing en de ziekenzorg kosten oplopen, meer in Vlaanderen dan in de rest van het land, er door zijn voorstellen er minder zal binnenkomen.

Zelfs al trekt de economie aan, zal door de voortdurende automatisatie geen bijkomende werkplaats geschapen worden, integendeel er worden steeds meer werklozen geschapen.

Kleine zelfstandigen verdwijnen nu al in massa en de, wat anderen de "middenklasse" noemen glijden af naar de "eindjes aan elkaar knopende klasse" en de "eindjes aan elkaar knopende klasse" glijd af naar de armoede.

De invulling van de middelen nodig om de plannen van de N-VA te verwezenlijken zijn niet alleen vaag, maar zijn moedwillig vaag gehouden om hun kiezers niet te verliezen. Trouwens daarin verschillen ze in niets met een traditionele partij.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2013, 14:19   #78
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HRobin Bekijk bericht
Toch bewonderenswaardig hoe jij keer op keer de indruk weet te wekken dat je iets niet begrijpt.
Terwijl je het allemaal heel goed begrijpt en provocerend reageert.

Ik ben echt nieuwsgierig wat voor werk jij doet waar je dit gedrag kunt ten volle kunt benutten
De bekende modus operandi van Vive: De Wever en de N-VA een misplaatste veeg uit de pan geven, maar wel eerst sympathie voor die partij komen veinzen om de indruk te wekken dat hij geen basher is en dat zijn kritiek dus op een of andere manier "eerlijker" zou zijn.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2013, 14:22   #79
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Dat was jij toch die dit van BDW schreef:
Citaat:
Als hij zijn vrouw opnieuw met een slagaderbreuk in het ziekenhuis dient te deponeren om de macht te grijpen zal hij daar geen seconde over twijfelen.
Als De Wever iets over zijn huishouden vertelt in de media dan gebeurt dat uitsluitend als antwoord op vragen van de media. JIJ maakt daar niet alleen van dat De Wever de media speciaal opzoekt om over zijn huishouden te lullen (iets waar Bert Anciaux patent op had, maar daar lul JIJ dan weer niet over want die zit niet langer in de foute partij) je insinueert zelfs dat De Wever tot alles bereid is om de macht te kunnen grijpen, zelfs zijn vrouw in het ziekenhuis "deponeren". D�*t zijn praktijken de JIJ gebruikt en waar Ik van walg.
Oud 6 november 2013, 14:29   #80
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik weet dat jij zwaar anti-N-VA bent. Het is jou gegund om de uitspraken van de N-VA voorzitter in het belachelijke te trekken. Bart De Wever is wel degelijk kandidaat-premier. Hij blijft echter een politicus die afhangt van zijn partij. Het is niet de eerste politicus die zichzelf profileert als kandidaat-premier zonder dat dit binnen de partij geformaliseerd is. Als je daar een reden in ziet om de N-VA te bashen zou je beter jouw focus leggen op de andere politieke partijen. Die zijn niet zo lijnrecht als de N-VA.
Wat een gezever zeg!

Waar h�*�*l je het dat Cyrano de uitspraken van De Wever in het belachelijke trekt? Kan jij dan echt niets beters dan liegen?

JIJ weet waar Cyrano voor of tegen is.

JIJ weet wat er binnen de N-VA wel of niet "geformaliseerd" is.

JIj weet beter dan De Wever zelf dat hij kandidaat premier is.

JIJ beeldt je in dat je God bent, zeker?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be