![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar zelfs vandaag ben ik nog bezig met bijscholen en het behalen van diploma's en attesten. Voor sommige jobs moet je die gewoon hebben, niet omdat de werkgever ze vraagt, maar omdat de verzekeringen dat eisen. Zo mag een tecnicus van 60 met 30 jaar ervaring in het schakelen van stroomkasten, geen zekeringen trekken of steken in een bedrijf als die geen BA 4/ BA 5 heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet echt.
Maar we gaan het niet moeilijker en ingewikkelder maken dan het nu is. Maar ik heb ondertussen dus nog steeds geen antwoord gezien op de vraag, waar beginnen de eerste krachten te werken bij het doorbreken van de geluidsmuur? Noch heb ik een antwoord gelezen op de vraag, waar kan je de technische gegevens en de vraagbaak van de Komatsu PC 01 A1 vinden? Want die vindt je niet bij de importeur. Beide vragen scheiden het koren van het kaf in de leidinggevende technische functies. Beide vragen zijn doordenkers, die niet met een eenvoudige verwijzing zijn te beantwoorden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wel grappig, ik had een VCA attest, omdat ik anders nergens binnen mocht als pomp-technicus. Nu heb ik een BA5, terwijl mijn achtergrond puur mechanisch is. Ik mag naast die ouwe rot zonder BA5 doch met 30 jaar ervaring gaan staan en zeggen dat ie de handelingen mag uitvoeren . Hoe gek kan je het bedenken?
![]() |
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() De tijden evolueren en veranderen nu eenmaal. Maar er zijn altijd opties voor mensen om zich bij te scholen. Wel vind ik dan dat deze verworven diploma's dan beter op waarde moeten geschat worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#68 | |
|
![]() Citaat:
Een kogel in vrije val haalt amper 300 �* 400 km/uur, dat is nog flink verwijderd van de mach1. Dus hebben we hier al luchtweerstand, zwaartekracht en een aandrijving nodig. Dat zijn er al 3. Waar beginnen de eerste krachten te werken? Ik hoop dat deze vraag wat diepgang heeft en niet enkel te maken heeft met ter plaatse trappelende geluidsgolven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En je geeft hier dus 2 ellementen die je moet overwinnen en waarvoor je dus een krachtbron gebruikt. Bij de vrije val van een kogel, heb je de aardmassa als aandrijving en de atmosfer als rem. Beide hebben een verhouding tegenover elkaar en bepalen dus de valsnelheid van je kogel. Maar hebben weinig te maken met de zaken waar je rekening moet mee houden bij het doorbreken van de luidsmuur. Die problemen heb je dan al overwonnen. Citaat:
Het antwoord is zelfs bepalend voor de vorm van vliegende voorwerpen om die snelheden te kunnen halen. Zo mag je onder een 747 de krachstigste motoren hangen dat je wil, die zal NOOIT een dergelijke snelheid aan kunnen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar de zaken waar je rekening mee moeten houden kom je ook tegen bij andere toepassingen. Het zijn trouwens niet alleen de subsonische schokken die je parten spelen. Citaat:
De printer wilde niet sneller werken. En het kraantje is nieuw in Belgie gekocht en heeft steeds Belgie nooit verlaten. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn voorbeeld van de stalen schijf en de geluidsmuur, dat ging over een 1.5mm dunne 1000mm doorsnede C37 stalen plaat als testobject voor de toen nieuwe balanceermachine. Het balanceren was het probleem niet, tot het moment we de 6000 rpm haalden. Dan begon de hele installatie te dansen en schoten de amperemeters de lucht in. De shrapnel van die schijf zit nog steeds in de betonnen wanden van de testput.
![]() |
![]() |
#72 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Massa*snelheid²= kracht.
Verdubbel de snelheid, en de kracht kwadrateerd bij dezelfde massa. Gewicht is zo'n ambigue eenheid. De kilo in Parijs is geen kilo op de evenaar of op de polen.
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het type PC 01 A1 is een beetje te oud om nog op de verkooplijst te staan. Je zal dus ergens anders moeten gaan zoeken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In mijn wereld is dat zelfs een traagloper. bij industriele stofafzuigingen gaat het vaak zelfs over ventilatoren doe tot 15.000rpm en meer doen. Je probleem ligt dus weldegelijk bij het uitbalanceren en uitlijnen van heel je installatie. Zelfs een slecht of fout uitgelijnde en uitgebalanceerde kogellager kan dit probleem veroorzaken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Banneling
|
![]() Ik moet toegeven dat ik nogal onder invloed was toen ik de vraag stelde over de krachten, maar een beetje technicus zou er onmiddellijk op kunnen inpikken, zoals Maddox dit heeft gedaan.
Wat Johan heeft gepost over programmeren: dit is ook niet waar. Je kunt misschien na een cursus inderdaad webapplicaties ontwerpen. Maar als je een embedded controller wil programmeren dat op 3 MHz draait en die iets bedient dat zeer frequentieafhankelijk is, dan gaat het niet om gewoon eender welke programmeur daar te zetten. Dan moet je de machinearchitectuur kennen, de timing kennen en je keurig aan de specificaties houden bij het programmeren. En nee, dat kan niemand zonder een vrij goede kennis van digitale electronica. En zo'n controller aansluiten? Moet je ookal analoge electronica voor kennen. En ik heb het hier nog niet over digitaal ontwerp. Dus nee, zo simpel is dat allemaal niet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op uw dossier zal komen te staan; jantje opleiding korte duur. Met een beetje geluk belt er u een interim.
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zou wel eens willen te weten waar de honderden duizenden mensen die de afgelopen decennia's hebben gewerkt in bv staatsbedrijven, leger, magazijnen, supermarkten...enz...hun bijscholing zouden moeten gedaan hebben en voor god welke reden en in god weet welke richting. Los daarvan met een diploma van een bijscholing korte of lange type die doorgaans avondschool of thuisstudie is heb je totaal niks toe te voegen. Prima in je huidige job configuratie en prima voor de paraplus naar de verzekeringen toe en prima voor het bedrijf naar hun "kwaliteits certificaten toe"...voor de rest een hoop onzin.
Alleen een groter ego; en dat vragen ze nu eens net niet! Tijd om eens wakker te worden. Door de jaren dat we werken lopen we allemaal een beetje buiten onze schoenen en de dag dat je moet gaan solliciteren besef je plots dat je schoenmaat veel te klein is voor de job. Wij ouderen zonder politieke dekking of strekking, daar hebben ze plannen mee; gratis groen gaan ophalen in uw gemeente.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 22 november 2013 om 12:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
|
![]() Citaat:
Koop een fiets en met wat oefening kan je fietsen. Je bent dan wel niet een prof-renner hé. Met een goeie cursus en inzet kan je programmeren. Het niveau, dat is een andere discussie. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 22 november 2013 om 12:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Banneling
|
![]() Ja. Je kunt web-apps maken. Meer niet.
|
![]() |
![]() |