Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 23 november 2013, 13:12   #61
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ah, graag een voorbeeld dan van besmeurde kerk of synagoge hier waar geen aandacht aan werd besteed.
deze? https://www.google.be/search?q=bekla...m=122&ie=UTF-8

fotootjes hier:

http://rechtsactueel.com/2013/04/13/...daders-bekend/

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2013, 13:15   #62
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat vind ik onzin. Die mensen in die moskee zijn evenmin verantwoordelijk voor islam wereldwijd, dan wij verantwoordelijk zijn voor pakweg het beleid van Amerika.

Dat wij aan onze vrijheid niet laten raken om kritiek te leveren, dat haalde ik al aan tegenover de topicstarter. Maar naar alle waarschijnlijkheid zijn de domme kloten die dit soort acties tegenover een gebedshuis doen, gespeend van voldoende brein om zelfs maar zinvolle kritiek op de islam te leveren, dus hoe dan ook, dit soort acties kunnen niet en zijn fout, ongeacht andere conflicten tussen moslims en de rest van de wereld.
Ge zijt wel een beetje naief hé Alice. Ziet gij hier de moslims op gtote schaal de terreurdaden van hun geloofsgenoten afkeuren ? Ik niet. Ze zwijgen massaal. En zwijgen betekent medeplichtig zijn.

Laatst gewijzigd door Pericles : 23 november 2013 om 13:39.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2013, 13:17   #63
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Als er geen aandacht aan besteed is, dan is de informatie niet terug te vinden. Maar hier eentje die wel in't nieuws is gekomen.

Maar het is wel frappant dat als er een kerk als beklad in't nieuws komt, er geen topic over gestart wordt, zelfs niet door mensen zoals Jan v/D Berghe.

Maar Oh wee als er een moskee vuil gemaakt wordt, dan is het een enorme schande.
Oud 23 november 2013, 13:31   #64
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat vind ik onzin. Die mensen in die moskee zijn evenmin verantwoordelijk voor islam wereldwijd, dan wij verantwoordelijk zijn voor pakweg het beleid van Amerika.

Dat wij aan onze vrijheid niet laten raken om kritiek te leveren, dat haalde ik al aan tegenover de topicstarter. Maar naar alle waarschijnlijkheid zijn de domme kloten die dit soort acties tegenover een gebedshuis doen, gespeend van voldoende brein om zelfs maar zinvolle kritiek op de islam te leveren, dus hoe dan ook, dit soort acties kunnen niet en zijn fout, ongeacht andere conflicten tussen moslims en de rest van de wereld.
1: Het heeft niets met verantwoordelijkheid te maken. De islam is een barbaarse religie en mensen die die religie aanhangen zijn dan ook barbaars.

Of dacht jij soms dat je bij de moslims in de bekladde moskee als ongelovige wel gewoon je mening kan geven?

2: Natuurlijk zijn deze acties fout. Het is alleen wel een principe van oorzaak-gevolg.

In een land als België en Nederland kun je immers ook niet vrij je mening geven over de islam.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2013, 13:32   #65
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ge zijy wel een beetje naief hé Alice. Ziet gij hier de moslims op gtote schaal de terreurdaden van hun geloofsgenoten afkeuren ? Ik niet. Ze zwijgen massaal. En zwijgen betekent medeplichtig zijn.
2
Oud 23 november 2013, 13:33   #66
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Waar GEEN aandacht aan werd besteed Circe....
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2013, 13:37   #67
bf62
Gouverneur

bf62's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Als er geen aandacht aan besteed is, dan is de informatie niet terug te vinden. Maar hier eentje die wel in't nieuws is gekomen.

Maar het is wel frappant dat als er een kerk als beklad in't nieuws komt, er geen topic over gestart wordt, zelfs niet door mensen zoals Jan v/D Berghe.

Maar Oh wee als er een moskee vuil gemaakt wordt, dan is het een enorme schande.
Het is ook opvallend dat een kerk regelmatig wordt gebruikt om illegalen/asielzoekers op te vangen, terwijl zo'n zaken bij een moskee een marginaal gegeven is. Mag een moskee niet bezoedeld worden door 'hulpbehoevende' mensen? Het zou zelfs logisch zijn dat islamitische ( en andere als de islam staat voor verdraagzaamheid voor iedereen) 'vluchtelingen' opvang zouden krijgen in een moskee, maar ze kiezen - of misschien hebben ze geen keus - voor een kerk.
bf62 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2013, 13:39   #68
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ge zijy wel een beetje naief hé Alice. Ziet gij hier de moslims op gtote schaal de terreurdaden van hun geloofsgenoten afkeuren ? Ik niet. Ze zwijgen massaal. En zwijgen betekent medeplichtig zijn.
Van naieviteit kun je me moeilijk beschuldigen Pericles.
Het is niet omdat moslims nu eenmaal geen kritiek op geloofsgenoten ( mogen) uiten, dat je een moskee bekladden moet rechtvaardigen.
Zwijgen betekent niet medeplichtig zijn, die oude mannen die gana binnen zijn evenmin verantwoordelijk voor het gedrag van andere moslims dan ik dit ben voor het beleid van Amerika wereldwijd!

Betekent dit dat ik vind dat de houding van moslims juist is wanneer het gaat over het leveren van kritiek? Nee, maar hun religie verbied dit, dat verandert niet door een daad van domme agressie.

Dat verandert wel wanneer lokaal beleid veel meer binnen de muren van moskees zou trekken en discussie uitlokt, hen beweegt tot standpunten en actie, maar ambtenaren zitten liever achter hun bureau.

In de jaren dat ik dit deed heb ik er nooit eentje gezien, tenzij ik ze op sleeptouw nam.
Oud 23 november 2013, 13:40   #69
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bf62 Bekijk bericht
Het is ook opvallend dat een kerk regelmatig wordt gebruikt om illegalen/asielzoekers op te vangen, terwijl zo'n zaken bij een moskee een marginaal gegeven is. Mag een moskee niet bezoedeld worden door 'hulpbehoevende' mensen? Het zou zelfs logisch zijn dat islamitische ( en andere als de islam staat voor verdraagzaamheid voor iedereen) 'vluchtelingen' opvang zouden krijgen in een moskee, maar ze kiezen - of misschien hebben ze geen keus - voor een kerk.
Dat klopt, moslims helpen dan ook niet iedereen zoals kerken doen, maar enkel eigen volk.
Oud 23 november 2013, 13:40   #70
bf62
Gouverneur

bf62's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KAHRAMAN Yücel Bekijk bericht
In Genk zijn afgelopen nacht drie moskeeën en een Turkse vzw met graffiti beklad. De vandalen brachten racistische slogans en hakenkruisen aan op de islamitische gebedshuizen van Sledderlo, Kolderbos en Winterslag bij Genk. Dat meldt TV Limburg.
In Sledderlo ontdekte een vrijwilliger een varkenskop en een tiental hakenkruisen op de voor- en zijgevel van de moskee. Een medewerker van de moskee zou afgelopen nacht twee verdachten hebben zien wegvluchten.

Bij de moskee in Kolderbos hebben ze dit al eens eerder meegemaakt. "Het is de tweede keer dat dit gebeurd", zegt Mehmet Kayacan, voorzitter van moskee. "De eerste keer was in de nacht van 11 op 12 oktober. Het is niet plezant om zoiets mee te maken, zeker als je weet dat je een goede samenwerking hebt met de buurt." Het gerecht onderzoekt de zaak. Ook de moskee van Winterslag en een Turkse vzw in de Koerlostraat werden beklad.

Wim Dries, de burgemeester van Genk, laat weten hij de zaak ernstig neemt. "We kunnen dit niet tolereren", aldus Dries. De komende nachten wordt er extra bewaking voorzien aan de moskeeën.

http://www.hbvl.be/limburg/genk/mosk...enkruisen.aspx

Islamcriticisme, islamafobie zijn volgens mij directe verantwoordelijken van dit soort barbarisme die net de meest gemaatigde moslims aanvalt en meer geweld en meer slachtoffers provoceert. Hun daden zal de beschavingen toch niet doen botsen omdat de vereniging van beschavingen de haat met liefde zal overwinnen.
Grapjas!

Citaat:
De Islam eist wat ze zelf niet geeft!

Wat heeft de westerse tolerantie ons momenteel opgebracht? Islam is een rijzende ster in de westerse landen. We laten ze moskeeën bouwen, religieuze symbolen dragen en de islam verkondigen aan niet-moslims. Ondertussen gaan de moslimlanden rustig verder met het elimineren van andere godsdiensten in hun eigen land. Door de voortdurende smeerlapperij van de moslims zijn het christendom en andere godsdiensten uit het Midden-Oosten aan het verdwijnen. Het is waanzinnig hoe Israël kan standhouden in een streek vol met haat. Niet-moslims die de islam verdedigen, zijn voor mij dezelfde mensen die ooit het nazisme verdedigd hebben. Het is zo enorm verkeerd wat er aan het gebeuren is. Maar door een of andere reden is de wereld doof en blind geworden.

De meeste moslimlanden zijn stevige aanhangers van de sharia. Ze vegen hun voeten aan de mensenrechten en de moderne waarden. In de westerse landen merken we zeer goed dat de moslims hun best doen om hun achterlijke principes hier te verkopen. Klein stapjes die groter en groter worden. Hoe ver moet het komen voor de grote massa in actie schiet? Gaan we echt weeral zo lang wachten tot de “evil” zo groot geworden is dat het miljoenen levens gaat kosten om het tegen te houden?
Bron: http://forum.politics.be/showthread.php?t=150330
bf62 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2013, 13:43   #71
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar GEEN aandacht aan werd besteed Circe....
dat zijn dat al deze hé Alice:

link 1
link 2
link 3
etc...

ik weet er nochtans wel zeker VIER van kerken die na de moord op Theo van Gog werden in brand gestoken. Ik heb die artikelen even kunnen lezen in de Nederlandse kranten en daags nadien waren ze verdwenen.
Iemand die mèt brandbaar materiaal (ok kwade bedoelingen) VOORBIJ een moskee had gereden en per toeval was aangehouden aan het volgende licht, zonder dat hij bij de moskee gestopt was, werd wel veroordeeld tot 18 maanden gevang.

De daders van de brandstichting aan de verschillende kerken werden ofwel nooit gevonden of in ieder werd er nooit meer iets over vernomen.
Ik had er toen een hele draad over op www.weerwoord.nl maar ga het niet zelf terug opzoeken.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2013, 13:47   #72
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
1: Het heeft niets met verantwoordelijkheid te maken. De islam is een barbaarse religie en mensen die die religie aanhangen zijn dan ook barbaars.

Of dacht jij soms dat je bij de moslims in de bekladde moskee als ongelovige wel gewoon je mening kan geven?

2: Natuurlijk zijn deze acties fout. Het is alleen wel een principe van oorzaak-gevolg.

In een land als België en Nederland kun je immers ook niet vrij je mening geven over de islam.
Inderdaad de leer is regelrecht barbaars, maar daarom nog niet iedere moslim. En vrijheid betekent ook samenleven met andersdenkenden, waar een open samenleving voor hoort te staan.
En ja, ik kon en mocht in iedere moskee wel mijn mening geven, zeker in Turkse moskees kon dit met de nodige vrijheid, bij Marokkanen werden de discussies dan vaak agressief. Maar ik deed het wel!
Ik heb dus ervaring daarmee, hoe vaak stond u in een moskee om over een lastig onderwerp te praten?

Dat we steeds minder vrijheid krijgen, dat is waar en we moeten er alles aan doen om die vrijheid te vrijwaren, maar niet door als debielen een moskee te bekladden of een varkenskop te leggen voor de deur!

Er is gewoon een veel duidelijker beleid nodig naar moslims toe maar daar kruipt de adder onder het gras, het gaat over kiesvee die politieke macht uitmaken van parijen die helemaal niet voor vrijheden staan die hier gegarandeerd horen te zijn zonder discussie, daar moet je jezelf aan ergeren, niet aan iedere moslim zonder onderscheid.
Oud 23 november 2013, 13:47   #73
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Van naieviteit kun je me moeilijk beschuldigen Pericles.
Het is niet omdat moslims nu eenmaal geen kritiek op geloofsgenoten ( mogen) uiten, dat je een moskee bekladden moet rechtvaardigen.
Zwijgen betekent niet medeplichtig zijn, die oude mannen die gana binnen zijn evenmin verantwoordelijk voor het gedrag van andere moslims dan ik dit ben voor het beleid van Amerika wereldwijd!

Betekent dit dat ik vind dat de houding van moslims juist is wanneer het gaat over het leveren van kritiek? Nee, maar hun religie verbied dit, dat verandert niet door een daad van domme agressie.

Dat verandert wel wanneer lokaal beleid veel meer binnen de muren van moskees zou trekken en discussie uitlokt, hen beweegt tot standpunten en actie, maar ambtenaren zitten liever achter hun bureau.

In de jaren dat ik dit deed heb ik er nooit eentje gezien, tenzij ik ze op sleeptouw nam.
Mochten ze kunnen , dan maken ze hier onmiddellijk een einde aan onze manier van leven. Dat doen ze trouwens overal ter wereld waar ze daartoe de macht hebben. Het is dan ook bijzonder naief om te veronderstellen dat dit lot ons niet te wachten zou staan, mocht de macht van het getal aanwezig zijn.
Tollerant zijn tegenover diegenen die de intollerantie prediken is al te gek, het leidt op de duur tot zelfvernietiging en dat kan toch niet de bedoeling zijn.
Nee, er is iets fundamenteel fout aan de ideologie van de islam en daarom moet dit gedrocht met alle middelen bestreden worden.
Oud 23 november 2013, 13:48   #74
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
dat zijn dat al deze hé Alice:

link 1
link 2
link 3
etc...

ik weet er nochtans wel zeker VIER van kerken die na de moord op Theo van Gog werden in brand gestoken. Ik heb die artikelen even kunnen lezen in de Nederlandse kranten en daags nadien waren ze verdwenen.
Iemand die mèt brandbaar materiaal (ok kwade bedoelingen) VOORBIJ een moskee had gereden en per toeval was aangehouden aan het volgende licht, zonder dat hij bij de moskee gestopt was, werd wel veroordeeld tot 18 maanden gevang.

De daders van de brandstichting aan de verschillende kerken werden ofwel nooit gevonden of in ieder werd er nooit meer iets over vernomen.
Ik had er toen een hele draad over op www.weerwoord.nl maar ga het niet zelf terug opzoeken.
Circe, het ging over GEEN aandacht, en die was er wel, ongeacht of het moskee, kerk of synagoge betrof.
Oud 23 november 2013, 13:48   #75
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad de leer is regelrecht barbaars, maar daarom nog niet iedere moslim. En vrijheid betekent ook samenleven met andersdenkenden, waar een open samenleving voor hoort te staan.
En ja, ik kon en mocht in iedere moskee wel mijn mening geven, zeker in Turkse moskees kon dit met de nodige vrijheid, bij Marokkanen werden de discussies dan vaak agressief. Maar ik deed het wel!
Ik heb dus ervaring daarmee, hoe vaak stond u in een moskee om over een lastig onderwerp te praten?

Dat we steeds minder vrijheid krijgen, dat is waar en we moeten er alles aan doen om die vrijheid te vrijwaren, maar niet door als debielen een moskee te bekladden of een varkenskop te leggen voor de deur!

Er is gewoon een veel duidelijker beleid nodig naar moslims toe maar daar kruipt de adder onder het gras, het gaat over kiesvee die politieke macht uitmaken van parijen die helemaal niet voor vrijheden staan die hier gegarandeerd horen te zijn zonder discussie, daar moet je jezelf aan ergeren, niet aan iedere moslim zonder onderscheid.
Natuurlijk wel, als je een leer aanhangt die barbaars is dan ben je zelf ook barbaars.
Oud 23 november 2013, 13:55   #76
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mochten ze kunnen , dan maken ze hier onmiddellijk een einde aan onze manier van leven. Dat doen ze trouwens overal ter wereld waar ze daartoe de macht hebben. Het is dan ook bijzonder naief om te veronderstellen dat dit lot ons niet te wachten zou staan, mocht de macht van het getal aanwezig zijn.
Tollerant zijn tegenover diegenen die de intollerantie prediken is al te gek, het leidt op de duur tot zelfvernietiging en dat kan toch niet de bedoeling zijn.
Nee, er is iets fundamenteel fout aan de ideologie van de islam en daarom moet dit gedrocht met alle middelen bestreden worden.
Denk u? Er zijn zeker moslims met dit idee, veel zelfs, maar dat betekent nog niet dat ze allemaal bereid zijn dit met geweld te bereiken. Aan de aantallen zou ons beleid iets moeten doen door wetgeving op gezinsvorming en hereniging veel strenger te maken, dat staat nu los van deze discussie.

Binnen moskees van Kemalisten wordt helemaal geen intolerantie gepreekt,hun preek komt uit Ankara die nauwlettend toeziet op wat in die moskees wordt gezegd,
de intoleratie zit eerder onder Marokkaanse moskees, en ja, van mij mag je daar iets aan doen. Maar niet door hakenkruizen te schilderen of varkenskoppen te leggen.
Eis gerust dat preken in de landstalen moeten in iedere moskee,zodat controle mogelijk wordt, dat haalt iets uit.
Oud 23 november 2013, 13:56   #77
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Natuurlijk wel, als je een leer aanhangt die barbaars is dan ben je zelf ook barbaars.
Nee, want die leer wordt zeer verschillend geinterpreteerd en beleefd. Daarom vind ik de leer barbaars maar daarom niet iedere moslim.
Oud 23 november 2013, 13:58   #78
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, want die leer wordt zeer verschillend geinterpreteerd en beleefd. Daarom vind ik de leer barbaars maar daarom niet iedere moslim.
Dus als ik het nationaal socialisme aanhang ben ik niet perse barbaars?

De koran staat vol haatdragende teksten, zo roept dat boek zelfs op tot het vermoorden van ongelovige . Je kan dat interpreteren zoals je wil, maar wat er staat dat staat er.
Oud 23 november 2013, 14:01   #79
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Denk u? Er zijn zeker moslims met dit idee, veel zelfs, maar dat betekent nog niet dat ze allemaal bereid zijn dit met geweld te bereiken. Aan de aantallen zou ons beleid iets moeten doen door wetgeving op gezinsvorming en hereniging veel strenger te maken, dat staat nu los van deze discussie.

Binnen moskees van Kemalisten wordt helemaal geen intolerantie gepreekt,hun preek komt uit Ankara die nauwlettend toeziet op wat in die moskees wordt gezegd,
de intoleratie zit eerder onder Marokkaanse moskees, en ja, van mij mag je daar iets aan doen. Maar niet door hakenkruizen te schilderen of varkenskoppen te leggen.
Eis gerust dat preken in de landstalen moeten in iedere moskee,zodat controle mogelijk wordt, dat haalt iets uit.
Kent gij een plek op deze aarde waar moslims een substantiëel deel van de bevolking uitmaken en er geen miserie is ?
Als je al pleit om hun aantal onder controle te houden, dan geef je me al in feite gelijk.
Oud 23 november 2013, 14:09   #80
Ondernemerke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Ocharme hun heilige huisjes zijn met racistische slogans beklad

Tegenwoordig moet je voor graffiti betalen. Dat is kunst dus prijs u gelukkig dat ze het gratis gedaan hebben.
Ondernemerke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be