![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
maar ter wille van de toenmalige voorkeur voor "nationale staten" is er een "etnische zuivering" op gang gekomen. Die was wreed en misschien zelfs onnodig, maar we mogen het gerust in zijn historisch perspectief plaatsen. Daarmee is Turkije overigens ook een drager van de europese lasten uit het verleden. Duitsland bv; heeft geen enkele behoefte om "de klok terug te draaien" ivm de verloren gebieden in het Oosten (Polen, Rusland en Tsjechië) We moeten in europa een systeem huldigen van respect voor minderheden (Occitaniërs, Catalanen, Basken enz..) Daarom is het misschien wel nuttig dat een Islamietisch democratische partij een streep zet onder "de erfenis" en een meer democratisch geïnspireerde politiek zal voeren ; het zou alleszins fraai zijn een islamietisch partij die aansluit bij de EVP (wat logisch zou zijn).
![]() |
![]() |
#62 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Hey hey hey, zafer bayraminiz kutlu olsun!
![]()
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() kijk eens aan,dit is beslist de enige thread op het forum met een "traditie"!
Gelukkige feestdag ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Banneling
|
![]() ²
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb gisteren ook wat veel gedronken, maar kotsen moet ik precies niet deze ochtend. Ik voel me zelfs goed.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Binnen enkele weken kunnen we dan de vernietiging van Smyrna herdenken. Het hoogtepunt van een Turkse orgie van moorden en plunderen die resulteerde in de volledige etnische zuivering van Klein-Azië en het wegvagen van een duizenden jaren oude beschaving.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Welk leger steekt de fik in hun stad die ze heroveren op hun opponenten in de brand? voorbeeld: de Fransen veroveren op de Duitsers Parijs en steken het in fik. zulke logica hebben lieden met verstoorde logica. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door piraat : 31 augustus 2008 om 17:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Minister-President
|
![]() Er woonden ook veel Turken in Izmir. Je kunt redeneren dat de Grieken de stad niet aan de Turken wilden achterlaten en dus de stad in brand hebben gestoken. Het is een soort welles nietes spelletje geworden tussen de Turken en de Grieken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
|
![]() De historische feiten zijn vrij duidelijk. De stad werd trouwens pas platgebrand toen hij al in Turkse handen was. De wijze waarop de Turken te keer gingen in Smyrna is trouwens voldoende gedocumenteerd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
kom op, zet je hersenen aan het werk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Tradities zijn er om in ere gehouden te worden, niet waar?
Zafer bayraminiz kutlu olsun ! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Vier je ook ANZAC-day en gedenk je 10 november ? Laatst gewijzigd door Gorkum : 30 augustus 2009 om 10:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Gouverneur
|
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Staatssecretaris
|
![]() Wat een trieste dag.
![]() |
#79 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik vier geen ANZAC-day en ik gedenk het ook niet. Het is altijd erg als jonge mensen moeten sneuvelen in een oorlog die niet de hunne is. Als het al op de een of andere manier ter mijn attentie wordt gebracht dan denk ik aan al de gevallenen van beide kampen.
Ik ben me niet altijd bewust van 10 november maar indien wel dan houd ik om vijf minuten na negen uur s'morgens enkele ogenblikken stilte ter nagedachtenis van Atatürk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |