![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Darwin : 30 augustus 2004 om 22:51. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 30 augustus 2004 om 23:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#64 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Toch wel beangstigend soms hoe ontwikkelde mensen die een vrije opvoeding in een vrij land genoten hebben zo als een magneet aangetrokken worden door de meest reactionaire ideeën. Volgens mij is links synoniem aan het worden van reactionair en is rechts synoniem aan het worden van progressief. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Partijlid
|
![]() Twas een racistische wet in de eerste plaats. Religieuze symbolen verbieden in een tijd waar iedereen met merken, reclame en slogans op zen tshirt rondloopt. Kom zeg, waar zijn die franse politici mee bezig. Wie geeft er immers om dat die mensen met ne handdoek op hunne kop rondlopen behalve als ge racist zijt? Schoolreglementen in verband met kleding zijn al lang uit de mode. Vantegewoordig is het zelfs +/- normaal dat leekrachten worden uitgescheten in de klas. Laat ze toch doen, zo'n verbod vind ik vrijheidsberoving.
![]() |
#66 |
Lokaal Raadslid
|
![]() "Ook ik wilde graag de wind door mijn haren laten waaien, ook ik wilde de prikkeling van de zon voelen op m'n huid. Waarom werd me dat verboden ?"
Ayaan Hirsi Ali |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of nee toch! Die mochten indertijd wèl worden lastiggevallen. O profeet! Zeg aan uw vrouwen en uw dochters en de vrouwen der gelovigen dat zij een gedeelte van haar omslagdoeken over haar (hoofd) laten hangen. Dit is beter,[size=3] opdat zij mogen worden onderscheiden en niet lastig worden gevallen[/size]. Nu zijn het degenen zonder hoofddoek die mogen worden lastiggevallen ! Want d�*t is de reden van het dragen van hoofddoeken: laten zien dat ge moslima zijt, zodat je moslimbroerkes rustig de niet-moslima's kunnen lastigvallen. Het "ons kent ons" systeem, de omerta, de eremoorden, hun terreuracties, het betalen van protectiegeld..... Don Corleone heeft er niks aan! (In Sicilië zijn ze de Moren dan ook het langst blijven hangen in Europa). Waar denk je anders dat de maffia hun mosterd hebben gehaald?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 31 augustus 2004 om 07:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
<FONT face=Arial>- Een man zei: ik huwde een vrouw in haar sluier. Toen ik haar in bezit nam bleek zij zwanger te zijn. De profeet zei: Zij zal haar bruidsschat krijgen want zij maakte haar vagina wettig voor jou. Het kind wordt je slaaf. Gesel haar als het kind geboren is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wat zou je nu doen ? Waarschijnlijk scheiden...... Beter dan verbieden is het doen beseffen dat deze eeuwenoude teksten aan een hertaling toe zijn, een nieuwe interpretatie. Dat gebeurt nu in het theater ook elke dag. De grootste dichters worden hertaald in een hedendaagse versie. ( Niet altijd even gelukt trouwens ![]()
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Minister-President
|
![]() Jaja, dat heb ik al vele keren gehoord. Vergelijk de Koran dan maar eens met het Nieuwe Testament. En de Koran is geschreven van 610 tot 632, een goeie 600 jaar later.
- Wij hadden vrouwelijke gevangenen bij de oorlogsbuit en pleegden onvoltooide geslachtsgemeenschap met hen. - Een man berichtte dat de profeet zei: Sla de dienstmaagden van Allah niet, maar toen Umar bij de profeet kwam en zei: “Vrouwen zijn overmoedig geworden jegens hun echtgenoten” gaf de profeet toestemming die vrouwen te slaan. - Een man sloeg zijn vrouw en brak een lichaamsdeel van haar. Zij beklaagde zich bij de profeet die naar de man ging en hem zei: Neem een deel van haar eigendom en scheidt van haar. De man zei: Ik heb haar twee tuinen gegeven als bruidsschat. De profeet zei: Neem ze terug en scheidt van haar. - Een man vroeg de profeet: ”Als ik een man bij mijn vrouw vind moet ik dan wachten totdat ik vier getuigen heb” Hij zei “”Ja” (met vier getuigen moest zij gestenigd worden) Laatst gewijzigd door Willem de Spreker : 31 augustus 2004 om 09:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Minister-President
|
![]() Hier nog een sterke one-liner uit de Koran: "Laat de straten rood kleuren van rivieren van bloed van de ongelovigen"
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik ben uw helper [size=-1]1[/size] Samaria moet voor zijn schuld boeten, omdat het opstandig is tegen zijn God. Zij zullen omkomen door het zwaard, hun zuigelingen worden te pletter geslagen, hun zwangere vrouwen opengereten. Helaas wel uit onze eigen bijbel ![]() Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 31 augustus 2004 om 10:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De islam zal pas een moderne en humane interpretatie krijgen als westerlingen er zich mee gaan moeien. Vandaar dat voortaan enkel imams die hier opgeleid worden aan de bak zullen kunnen komen. Niet alleen zullen ze de lokale talen moeten spreken, ook zullen ze alleen een sterk uitgekuiste versie mogen onderwijzen, met name eentje die niet indruist tegen de mensenrechten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
P.S: spreek voor je eigen een niet in de naam van heel de gemeenschap!!
"Moslim freedom, Now !!!" "Free people around the ka3ba for a free faith around the world !" ![]() Laatst gewijzigd door Lincoln : 31 augustus 2004 om 12:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
als je met een gematigde moslim met een brutaal taal aanspreekt (zoals je hier probeert te doen) dan zul je ook geen "merci" horen of een taske koffie onder je neus krijgen !!
![]() |
![]() |
#76 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
[font=Arial] Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Minister-President
|
![]() Het probleem bij deze topic is, of het dragen van een hidjaab of niqaab inderdaad een religieuze handeling is of een persoonlijke voorkeur van de draagster die gerespecteerd moet worden. De Koran zegt hierover het volgende in Soera 24:
30. Zeg tot de gelovige mannen dat zij hun ogen neergeslagen houden en dat zij hun passies beheersen. Dat is reiner voor hen. Voorzeker, Allah is wel op de hoogte van hetgeen zij doen. 31. En zeg tot de gelovige vrouwen dat zij ook haar ogen neergeslagen houden en hun passies beheersen, en dat zij haar schoonheid niet tonen dan hetgeen ervan zichtbaar moet zijn, en dat zij haar hoofddoeken over haar boezem laten hangen, en dat zij haar schoonheid niet tonen behalve aan haar echtgenoot of haar vader of de vader van haar echtgenoot, of haar zonen of de zonen van haar echtgenoot, of haar broeders, of de zonen van haar broeders, of de zonen van haar zusters of haar vrouwen, of haar slaven, of zulke mannelijke bedienden die geen geslachtsdrang hebben, of de jonge kinderen die van de naaktheid van een vrouw niets afweten. Het dragen van een hoofddoek is veel meer dan een persoonlijke voorkeur van de vrouw, die zich erdoor beschermd weet tegen de begerige blikken van mannen. Het is het symbool bij uitstek van de ongelijkheid der geslachten en de onderdrukking van de vrouw bij de islam. Het is dan ook geen wonder dat bij elke omwenteling, zoals in 1926 in Turkije of recent in Afghanistan, vrouwen de gehate hoofddoek en sluier afwerpen en jubelen over hun nieuwverworven vrijheid en het herstel van hun waardigheid als mens. Het dragen van hidjaab en niqaab stelt de moslima metterdaad onder het rechtstelsel van de sjaria en het toenemend aantal gesluierde vrouwen is – evenals het bouwen van moskeeën, de roep van de minaret, islamonderricht en ritueel slachten – een duidelijk teken van de islamisering van een samenleving. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar er zijn toch plekken in Amerika waar het toch ook al 'e beetje' fundamental begint te worden, ipv van Batman hebben ze bijbelman en van die dingen ![]()
![]() |
![]() |
#79 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Allez vooruit, Matteus 10:34 34 Denk niet dat Ik op aarde vrede ben komen brengen. Ik ben geen vrede komen brengen, maar een zwaard. 35 Want Ik ben gekomen om een wig te drijven tussen zoon en vader, tussen dochter en moeder, tussen schoondochter en schoonmoeder; 36 ja, huisgenoten worden vijanden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Jammer dat je verstand niet verlicht is Lincoln, want dan zou je mijn statements niet als 'brutaal' interpreteren maar als reflecties van de realiteit. De waarheid kwetst hé Lincoln. Wanneer moslims geconfronteerd worden met de achterlijkheid van hun islam, doet het 'heel' zeer. Nu zijn er twee opties Lincoln : 1) de realiteit onder ogen durven komen en je bewustwordingvooral niet remmen 2) wegvluchten naar nog meer irrationele islamitische lulkoek en een extremist worden zoals je niet-geëduceerde broeders in tal van moslimlanden. Aan je commentaren te zien, vrees ik dat je een taliban in jeans bent. En die zijn even gevaarlijk als hun 'gevodde' baardige broeders. |
|
![]() |
![]() |