![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk niet dat de toenmalige bewoners van dat gebied even hun grondgebied vrijwillig afstonden aan de Paus en met hun hele hebben en houden verhuisden naar plaatsen waar ze niets hadden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uw bewering was dat de pauselijke staten "geroofd" waren door de Kerk. Aan u uw bewering hard te maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat is geschiedenis die niet betwist kan worden. De pauselijke monarchie is op eigen gezag van de pausen tot stand gebracht. Ze vulden het vacuüm dat ontstond na de terugtrekking van het Byzantijnse ze Rijk uit het westen en hebben zich wereldlijke macht toegeëigend. Pausen hebben vorsten te hulp geroepen en huurlegers om een territorium in bezit te krijgen of te heroveren. Zij hebben zelfs met Karel de Grote een tweede keizer aangesteld naast de Byzantijnse keizer. Die autoriteit hadden ze niet. Die hebben ze geroofd. Lees eens een boek Jan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De paus en de Kerk waren in die tijd nog de enige, werkende en gezaghebbende instellingen die overbleven van het Romeinse rijk. Niet verwonderlijk dan ook dat de mensen zelf, de inwoners van het instortende rijk, zich tot dat instituut richten. Het was hun rots in de branding.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De hele kroning van Karel de Grote is een handig spelletje diplomatie gebleken, waarbij u de rol van Karel niet schijnt te kennen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Vertel me eens wat de hoofdreden was waarom dit R.R. is ingestort. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Mensen, dit is geen geschiedenistest.
Toen ik beweerde dat de RRK al 2 millenia bestond tikte iemand ook mij op de vingers. Ik zat er (volgens hem) 3 eeuwen naast. Maar wees eens redelijk wat maakt dat het verschil? En dan is er nog aton die nog geen enkel argument heeft gebruikt naast 'TROL' U mag men noemen hoe u wilt. Mij lijkt trol dan een compliment dan een belediging, in ieder geval : geen argument. U maakt zich redelijk belachelijk, behalve voor zij die ook anti-christelijk zijn zoals Miauw! linksen dus |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Banneling
|
![]() Eigenlijk jammer dat het Vaticaan geen gewone bevolking heeft. Een spontane volksopstand tegen de Rooms-Pedofilie die uitmondt in een beeldenstorm had mooi kunnen zijn. De rijkdom die de Kerk gestolen heeft kan uiteraard herverdeeld hebben, maar ontheiliging van de Sint-Pieter en de vernieling van de relieken zou een sterke symbolische overwinning zijn voor de mensheid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() O nee ? Waar lul je dan over ?
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ik lach je uit. Zelf in dit bericht is geen enkel argument terug te vinden. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
|
![]() Hoezo ken ik die rol niet? En wat zijn biograaf erover heeft gezegd, is dat juist volgens jou? Wat was het motief van de paus om deze stunt uit te halen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
|
![]() Hoezo? Hoe legitimeerde de paus zijn verzet tegen de Longobarden toen die de Byzantijnen hadden verslagen? Waarom trok de paus ten strijde tegen de Noormandiërs in Zuid Italë? Wie had hem wereldlijke autoriteit gegeven en gezegd dat hij een veldtocht moest organiseren? Hij werd ook nog gevangen genomen en vernederd totdat hij de claims van de Normandiërs erkende. Dat vond ik het mooiste. De sukkel. Zogenaamd de Byzantijnse belangen steunen door de ontrouwe Normandiërs te onderwerpen, maar ondertussen zijn eigen agenda proberen te realiseren. Wat een hypocriet. Na hem zijn nog een aantal pausen gevangengezet en afgetuigd. Prima. Geloof jij in de doctrine van de twee zwaarden?
Laatst gewijzigd door Piero : 20 juni 2014 om 22:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
|
![]() Citaat:
Kijk eens hier http://nl.wikipedia.org/wiki/Paus_Leo_III |
|
![]() |
![]() |