![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Banneling
|
![]() De titel van deze forumdraad zegt het duidelijk, het zijn veiligheidsregels voor al degene die, steunend op eigen krachten op zoek willen gaan naar het absolute. Ik spreek mij hier niet uit over het absolute, of het bestaat of niet, wat het is of wat het niet is; ik geef enkel raad aan de mensen die zelfstandig willen gaan zoeken maar bevreesd zijn voor de gevolgen, want hoeveel mensen doden uit volle overtuiging uit geloof aan de woorden van de ene of andere profeet, zijn medemensen? Hoeveel mensen worden als zombies ingelijfd door secten? En allemaal prediken ze als voornaamste regel gehoorzaamheid aan hun wetten en overgave aan hun almacht. Daar zeg ik kort en bondig dat mijn vrijheid stopt waar die van de andere begint en omgekeerd en dat niemand op zoek naar het absolute mij zijn wetten kan opleggen terwijl ik ook niet het recht heb andere mijn wil op te leggen en anders hen te doden bijvoorbeeld. Wat de opvoeding van kinderen hier bij te zien heeft is mij volstrekt onduidelijk of moet ik gelijk u zeggen dat u misschien niet goed wijs bent?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En u, die de absolute god nog niet heeft gevonden, kan niet weten of god gelijkheid predikt. Laatst gewijzigd door Piero : 6 december 2013 om 13:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En in die microwezentjes wonen de nog veel kleinere mini-microwezentjes, enzovoort, tot in het oneindige. En hoe kleiner ze zijn, hoe meer er van zijn, en hoe meer er zijn, hoe meer ze gezamenlijk kunnen presteren. Of anders gezegd: hoe kleiner hoe fijner, dus ook des te intelligenter ze zijn. Zij zijn de ware goden, die we ook zelf zullen worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Behalve de manlijke drie-eenheid is er ook de vrouwelijke drie-eenheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar het bestaat wel, want mensen kunnen instrumenten maken die perfect in elkaar zitten en perfect functioneren. Ook een gezond lichaam functioneert perfect. Zo zie je maar. Laatst gewijzigd door harriechristus : 6 december 2013 om 14:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Banneling
|
![]() Oh jawel want God is liefde; waarom zou hij dan de ene of de andere voortrekken? Als hij haat predikte zou de hele wereld al lang om zeep zijn; als hij voor de vernieling zou zijn zouden we hier nu niet rondlopen want dan zou er nooit iets opgebouwd worden want steeds vernietigd alvorens opgebouwd te zijn. De enige manier om iets samen te houden is dat, als er een macht boven alles bestaat dat hij verenigd en niet dat hij in stukken verdeeld. Vernietigen kan iedereen, zelfs het kleinste kind, opbouwen dat is een ander paar mouwen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Banneling
|
![]() Nogmaals dit zijn veiligheidsregels waarmee men vrijelijk zijn weg kan vinden in het onbekende zonder door dat onbekende opgeslorpt te worden of er zelfs door vernietigd te worden. Is dat zo moeilijk te begrijpen? Heeft u absoluut regels nodig om iets gerealiseerd te krijgen, bent u niet volwassen genoeg om zelf te beslissen wat voor u kan en niet kan. Heeft u absoluut een sterk omlijnd godsbeeld nodig om bestaansrecht te hebben? Als ik zeg dat ik een deel van God ben, dan zoek ik eerst en vooral hoe ik zonder mijn medemensen noch mijzelf kwaad te doen dat goddelijke in mij kan versterken. Moest ik in al mijn dwaasheid mij vergist hebben of een verkeerde weg zijn ingeslagen, niemand, zelfs ik niet, die erom een traan zal laten. in tegendeel mijn dwalen kan dan een wegwijzer zijn voor anderen om het op een andere manier te proberen. En als morgen voor mijzelf blijkt dat God niet bestaat maar misschien slechts een wegwijzer voor een stuk van de weg die ik heb afgelegd, dan kan ik alleen maar mijn godsbeeld bedanken voor de wegwijzer die hij voor mij is geweest.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat hoger bewustzijn moeten we niet persé aan religie of God toekennen. Ik denk dat wij onszelf verder in de bovenkamer moeten ontwikkelen tot het plafond eraf geblazen is. Ik spreek van telepathische krachten, telekinetische krachten. Astraal reizen en volledig overgeven aan de hogere machten waar wij van vervreemd zijn. Misschien moeten wij de zoektocht naar God staken en een zoektocht in onszelf naar onszelf starten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Zoals men met belastingsgeld veel kan bouwen, maar niemand van ons op de aarde erbij betrekt. Ik kan in mijn wereld liefde of haat scheppen, maar als collectief zijn wij verstoten van the bigger picture. Onze invloed op de wereld is vastgelegd aan een reeds gecreëerd systeem. We gaan stemmen en kous af. In sommige landen: je loopt mee in de stoet of we doden je. Het besturen en leiden is van ons ontnomen en zodus hebben wij weinig vrijheid van beweging op het platform. Rebuild the platform I'd say. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is dat soms zo'n angsthaas? En vanwege die ondeelbare God voor iedereen, komt het mij eerder voor als een hernieuwde dictatuur. Maar het zou natuurlijk kunnen dat je je niet goed uit weet te drukken en dan wordt het tijd dit te herzien. Opnieuw zit Jahweh op de troon en zijn de wetten van Mozes vervangen door die van Marie Daenen. Citaat:
Dat is de ware God (oneindig vele Goden) voor iedereen. Alleen zal het nog wel even duren voor de mensen daar achter zijn. Citaat:
Heel erg simpel en primitief. Niks nieuws onder de zon. Citaat:
Ik heb nog geen antwoord gekregen hoe dat kan. Of is elke logica je vreemd? Citaat:
Je wilt de godsdienstvrijheid (al heel lang bekend en niks bijzonders) verenigen met een dictatuur van één ondeelbare God voor iedereen. Allah dus, want Jahweh houdt het liever bij zijn uitverkoren volk. Citaat:
Ik raad je mijn atoomtheorie aan: God is eindeloos gedeeld in een oneindig aantal microwezentjes. Deze bestaat ook werkelijk voor iedereen, hoewel nog niemand dat weet. Dat wil zeggen: de mensen nemen dat nog niet serieus. Maar dat komt nog wel. Gods Molens malen nu eenmaal langzaam. Dit heeft Hij mij zelf gezegd en is ook niet moeilijk te begrijpen. De geschiedenis gaat al snel genoeg. En wat zijn 40 jaren in het licht der eeuwigheid? Helemaal niks. Ook de Joden dwaalden 40 jaar in de woestijn. Maar de ware Jahweh moeten wel de microwezentjes zijn. Aldus komt alles nog op zijn pootjes terecht. ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door harriechristus : 6 december 2013 om 19:04. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Banneling
|
![]() U spreekt uzelf tegen in drie zinnen. Sinds wanneer heeft de moderne mens veiligheidsregels nodig, en hernieuwde dictatuur. Dus inderdaad heeft de mens die veiligheidsregels nodig, juist tegen een hernieuwde dictatuur van anderen of om zelf niet een dictator te worden. Zeker als men op zoek gaat in onbekend gebied en het zijn de lomperikken die de gevaren weigeren in te zien en weigeren zich ertegen te beschermen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik denk dat die gaven bij iedereen anders ontwikkeld zijn. Zoals je genezers en kijkers hebt. Laatst gewijzigd door Peche : 6 december 2013 om 23:20. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Banneling
|
![]() Hoe staat iemand naakt voor God als mens? Doet ge dat beter niet astraal zonder uw kledij (lichaam)?
Uw lichaam (o.a. hersenen) bepalen toch heel uw zijn en denken in dit aards bestaan? Het is geen kwestie van kunstjes leren, maar je eigen krachten ontwikkelen die voor elke mens anders zijn. Dichterbij God komen is een mooi streefdoel, maar het lijkt al millennia niet te werken. Gooi de boeg overboord denk ik dan en laat ons de mensheid verder ontwikkelen. Ik wil ook dat het bewustzijn zuiver is voor iedereen. Maar dat lijken we niet te bereiken bij God. Al geloof ik zelf zéér sterk. Laatst gewijzigd door Peche : 6 december 2013 om 23:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Alleen erkennen de joden en moslims Jezus niet als messias en erkennen de christenen en joden Mohammed niet als profeet. Doch zijn de gelijkheden treffend. Laatst gewijzigd door Peche : 7 december 2013 om 00:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In eenderwelke naamvorm & gebruik !!!! Dus geen haat , maar hekel & walging !! Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Het is perfekt !! ![]() De perfektie kan toch nog iets beter ![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
||||||
![]() |
![]() |