![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die centen moeten worden afgeschaft. Winkeliers geven je liever 5 maal 1 eurocent terug, ipv een stuk van 5 cent. Als ik protesteer krijg ik als antwoord dat het ook geld is. Mij gaat het niet om de waarde van die centen. Wel om het feit dat een halve kilo centen in je broekzak niet meer waard is dan een briefje van vijf euro in mijn portefeuille. Afschaffen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
BTW misschien dat de regering Di Rupo beter de waarheid zou vertellen, dan permanent een goed nieuws show te brengen. Dan devalueert den Euro zo ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het afschaffen van die muntjes heeft geen impact op devaluatie. Doe aub niet zo gewichtig meneer.
Laatst gewijzigd door Rudy : 16 december 2013 om 15:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze ronden altijd af naar boven. De lafaards. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ze de 1 en 2 centjes afschaffen dat kunnen ze de benzine alleen nog maar met 5cent op of afslaan.
En benzine die 5 cent afslaat in 1 keer dat heb ik nog niet geweten. Dat zal dus duur gaan worden in de toekomst want opslaan met 5 cent heb ik wel al geweten.
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vroeger werkten zij ook niet met de frankskes, toen werd alles afgerond op 5 frank. BTW: De afronding gebeurt in Nederland op het eindbedrag op het kasticket volgens de volgende regels: het bedrag eindigend op 1, 2, 6 of 7 cent wordt naar onder afgerond het bedrag eindigend op 3, 4, 8 of 9 cent wordt naar boven afgerond Simpeler kan het niet zijn, de ene keer maak je iets winst, de andere keer maak je iets verlies. En begin nu niet met: " Ze zullen er wel voor zorgen dat het steeds bedragen zijn die naar boven afgerond worden". Dit heeft de winkeluitbater echt niet in de hand, omdat er producten zijn die per kilo verkocht worden. Ik koop bijvoorbeeld een trosje druiven, de prijs per kilo is netjes afgerond op € 2 per kilo. Mijn trosje weegt 0,781 kg x 2 euro = 1,56 euro voor mijn trosje druiven. Ik betaal dus 1,55 euro aan de kassa. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet waar, ik winkel regelmatig in Nederland, daar worden de prijzen afgerond volgens de internationale afrondingsregels die ze ons al in het basisonderwijs leerden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze werken nu al met opslag van 2,6 eurocent. Het is niet omdat de centjes verdwijnen dat er niet meer mee gerekend kan worden. Herinner u het tijdperk van de Belgische frank. De prijsstijgingen of dalingen van Benzine en diesel werden uitgedrukt in centiemen, bv: de benzine stijgt morgen dertig centiemen. Dit terwijl de kleinste betaaleenheid toen 1/2 frank of 50 centiem was (het kwartje of de 25 centiemmunt was al lang geraskideerd). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Idd, maar de amerikanen zijn van net hetzelfde gedacht.
![]() |
#71 |
Banneling
|
![]() mijn 1 cent or else
![]() zodra ze hun prijzen afronden naar ,98 zal ik met plezier die 1 en 2 cent laten vallen |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik neem aan dat ze dan niet gaan afronden?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik gebruik die bijna nooit maar vanaf de dag dat ik die "afrondingen" ondervind en ze kunnen of mogen niet afronden, gebruik ik ze van 's morgens vroeg tot 's avonds laat. Ik heb niet veel principes maar in deze zaak wel. |
|
![]() |
![]() |