![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Was Irma Laplasse schuldig en welke straf verdiende ze? | |||
Schuldig: de doodstraf was terecht gezien de tijdsomstandigheden. |
![]() ![]() ![]() |
7 | 28,00% |
Schuldig: levenslange hechtenis was voldoende. |
![]() ![]() ![]() |
3 | 12,00% |
Schuldig: een lichte gevangenisstraf was voldoende geweest. |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Onschuldig: dit was een politiek proces. |
![]() ![]() ![]() |
7 | 28,00% |
Onschuldig: zij deed het uit moederliefde en besefte de gevolgen niet van haar daad |
![]() ![]() ![]() |
3 | 12,00% |
Onschuldig: collaboratie met de nazi's was geen misdrijf |
![]() ![]() ![]() |
5 | 20,00% |
Aantal stemmers: 25. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Ik heb van U noch niet veel gezien. Liever als een lafaard sterven in je beddeke ?? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Ps: wat bedoel je met opnieuw?
![]() |
![]() |
#63 | |
|
![]() Citaat:
Een voorbeeld: Fernand Wyss, den Beestmensch van Breendonk, 1 van die 242, heeft volledige bekentenissen afgelegd op de rechtbank. Vlaamse SS'r Fernand Wijss (25 jr) bij zijn verhoor na zijn aanhouding in mei 1945: " Ik heb als leider in dit kamp vele ongelukkigen met stok- en zweepslagen gemarteld. Joden heb ik levend begraven en als deze reeds met de eerste lagen zand bedekt waren, en zich omwentelden in hun doodsstrijd heb ik hun toegeroepen dat ze konden ontvluchten. Deze stervende Joden heb ik met ijskoud water begoten om de marteldood te bespoedigen. Nooit heb ik opdracht gekregen gevangenen te fusilleren, maar wel om deze te kisten; ook heb ik geen deel genomen aan de martelingen door elektrische stroom."
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is." (Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008) Laatst gewijzigd door thePiano : 10 september 2004 om 10:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
|
![]() Irma Laplasse beschouw ik als een heldin die mijn volk trachtte te beschermen van Waalse onderdrukking.
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#68 |
Minister-President
|
![]() Wat ik nu niet begrijp, is dat er gasten waren die straffere toeren hebben uitgehaald dan Laplasse en geen doodstraf kregen, zelfs na enkele jaartjes gewoon weer vrij waren of gewoon nooit zijn opgepakt. Waarom wordt er daar nooit over gesproken?
|
![]() |
![]() |