Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 december 2013, 12:47   #61
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Waaauuww, hoe bedoel je opzettelijk gaan mierenneuken.....

Echt triest.
Triest is dat men zich afvraagt hoe moslims staan t.o.v. een kerststal. Dat noem ik mierenneuken.
Trouwens heel dit kerstverhaal is ook niet meer dan een datum vastleggen aan de hand van een sterrenhemel op 29 juli 7 v.C. De winterzonnewende ( 22- 25 dec.) heeft meer te maken met Sol-Invictus en Joule.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2013, 13:49   #62
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Zie het als een overwinning Jan. De kerk heeft met hand en tand geprobeerd onze tradities uit te roeien. Het lichtfeest met versierde bomen vervangen door er persé een kerststalletje onder te willen plaatsen enzo.

De christelijke erfenis is ons opgedrongen. Op straffe van brandstapel. We pakken gewoon onze geëvolueerde erfenis terug. Me dunkt dat een traditie die spontaan ontstaat waardevoller is dan één die door imperialisten is opgelegd.
Ons? We? Over wie hebt u het eigenlijk? Welke traditie is dan wel "spontaan" ontstaan?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2013, 13:51   #63
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
1: Nogmaals, ik wil de kerststal erbij hebben omdat het iets gezelligs heeft. Dat heeft niets met het christendom te maken.
Hoezo, "dat heeft niets met het christendom te maken"? Wat beeldt die "kerststal" dan wel uit? Weet u eigenlijk wel dat het woord "Kerst" Oudnederlands is voor "Christus"?
Oud 22 december 2013, 13:54   #64
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Quote me eens waar ik schrijf dat moslims er een probleem mee hebben?

Het zijn de linkschdragenden die vrezen dat moslims er een probleem mee hebben en al op voorhand hun dhimmie attitude tot uiting brengen door het afschaffen van ONZE culturele uitingen.
Net zoals in Engeland Oxford street ondertussen minder versierd is dan mijn eigen dorpsstraat, om de andersgelovigen niet te provoceren (dixit Cameron of Blair indertijd).
In Frankrijk is er nu ook beroering over de beslissing van de SNCB om een kerststal te verwijderen nadat er een klacht over was binnengekomen.
Oud 22 december 2013, 15:03   #65
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

In Frankrijk vond ik het ergste dat een liefdadigheidsorganizatie die erwtensoep met spek/varkenspoten uitdeelde aan de daklozen hiervoor veroordeeld werden ..... het moest soep zonder varkensvlees zijn.

Als het aan mij lag, was het dan gewoon GEEN SOEP.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2013, 15:23   #66
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ons? We? Over wie hebt u het eigenlijk? Welke traditie is dan wel "spontaan" ontstaan?
Ons en we: de originele bewoners van het Europese vasteland.
Het vieren van de kortste dag van het jaar.

Of zijn tradities alleen belangrijk als ze opgelegd werden op straffe van brandstapel? Me dunkt dat dat een reden is om er komaf mee te maken nu die brandstapel er niet meer is.
Oud 22 december 2013, 15:29   #67
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

AnarchoChristophe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het vieren van de kortste dag van het jaar.

Of zijn tradities alleen belangrijk als ze opgelegd werden op straffe van brandstapel? Me dunkt dat dat een reden is om er komaf mee te maken nu die brandstapel er niet meer is.
Wat is het nu, hebben de Christenen Kerst overgenomen of 'ons' gedwongen het te vieren op straffe van de brandstapel. Het kan niet alle twee zijn.
Oud 22 december 2013, 15:32   #68
R.Verhiest
Gouverneur

R.Verhiest's schermafbeelding

Standaard

Ben gisteren naar de kerstmarkt geweest en zag aan de kathedraal: een kerststal !
R.Verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2013, 15:32   #69
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoezo, "dat heeft niets met het christendom te maken"? Wat beeldt die "kerststal" dan wel uit? Weet u eigenlijk wel dat het woord "Kerst" Oudnederlands is voor "Christus"?
Allemaal leuk en aardig, maar ik heb het over de huidige beleving.

Kerst is voor de een een christelijk iets, en voor de ander gewoon gezellige dagen. En ik hoor bij de tweede groep.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2013, 15:33   #70
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kortom, niet "ons" dus. Niet "we".

Waar zit trouwens het verband tussen die "originele bewoners van het Europees vasteland" en u als inwoner van dit land?
Oud 22 december 2013, 15:34   #71
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Allemaal leuk en aardig, maar ik heb het over de huidige beleving.

Kerst is voor de een een christelijk iets, en voor de ander gewoon gezellige dagen. En ik hoor bij de tweede groep.
Natuurlijk. Alleen moet men niet afkomen dat het kerstfeest niets met het christendom van doen heeft. Wel is het zo dat het door velen niet meer zo beleefd wordt.
Oud 22 december 2013, 15:35   #72
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk. Alleen moet men niet afkomen dat het kerstfeest niets met het christendom van doen heeft. Wel is het zo dat het door velen niet meer zo beleefd wordt.
Dat bedoel ik ook.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2013, 15:38   #73
R.Verhiest
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
In Frankrijk vond ik het ergste dat een liefdadigheidsorganizatie die erwtensoep met spek/varkenspoten uitdeelde aan de daklozen hiervoor veroordeeld werden ..... het moest soep zonder varkensvlees zijn.

Als het aan mij lag, was het dan gewoon GEEN SOEP.
Er was vanwege 2spraak & buurtwerk "Het Pleintje" een kerstmaal, waarop
er behalve atheïsten, christenen, hindoes, Moslims & "anderen" tegenwoordig waren
niemand verwachtte een "Halal" of "Koosher" maal - misschien hebben ze het wel gekregen (het was geen varkensgebraad,maar kalkoengebraad - maar ik geloof niet dat dit beest "halal" ter dood gebracht is (misschien is huet wel tijdens een jachtpartij door barbaarse jagers doodgeschoten ?).

Ik weet dat er religieuze en xenofobe scherpslijpers bestaan die overal een probleem van maken - luchtvaartmaatschappijen zijn hier héél praktisch op ingericht (freedom of choice)..

Kijk : gisteren nog halal balletjes gehakt gegeten, zonder dat er in velden of wegen een moslim te bespeuren was ...
Oud 22 december 2013, 15:39   #74
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
O? Wie of wat legt u er dan op het kerstfeest te vieren? Een kerststal te plaatsen? Naar de middernachtmis te gaan? Wie?
Oud 22 december 2013, 15:40   #75
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door R.Verhiest Bekijk bericht
Kijk : gisteren nog halal balletjes gehakt gegeten, zonder dat er in velden of wegen een moslim te bespeuren was ...
U vindt slachten zonder verdoving dus geen probleem?
Oud 22 december 2013, 15:40   #76
R.Verhiest
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Carnaval ook - maar deze en andere feesten bestonden reeds voordat er
enige profeet ofte zoon van God geboren was... alle mensen ook diegene die in "het stenen tijdperk" leven feesten regelmatig het is des mensen...
Oud 22 december 2013, 15:41   #77
R.Verhiest
Gouverneur

Standaard

Citaat:
U vindt slachten zonder verdoving dus geen probleem?
zoals jagen en de massa's wild die er momenteel te koop zijn & zoals de zwaar verminkte vissen die onder het mom van "sport" terug te water gelaten worden & zoals de dieren die in de meest onbarmhartige omstandigheden in té kleine kooitjes hun weinige jaren /maanden moeten zien te overleven in pijn en smart alvorens ze verdoofd een genadeschot krijgen ?

Ik weet dat er een hele discussie bestaat over het al dan niet slecht behandelen van dieren, in wezen interesseert dat geen mens; behalve als een deel van de moslimgemeenschap erop staat dat schapen en runderen onverdoofd de hals overgesneden wordt om dood te bloeden.

Intussen gebeurt in Lapland precies hetzelfde met de rendieren, en misschien erger nog : die beesten wordt soms onverdoofd bloed afgetapt en terug
genezen om het volgend jaar nog eens te kunnen herhalen...

Carnivoren en alleseters doden dieren om te eten : dat is hun natuur. De mens gaat nog wat verder : hij kweekt dieren enhoudt ze dusdanig dat de maximale opbrengst verzekerd is : zie ook ganzenlever, waarbij de dieren in pijnlijke omstandiheden gedwongen worden en bovenmatige levergroei te ondergaan tot de dood erop volgt.

Misschien vordert de beschaving wel op een dusdanige wijze dat we zullen stoppen met het afmaken met allerhande middelen van onze vrouwen en kinderen en het organizeren van onze maatschappij op een dusdanige wijze dat er niemand honger hoeft te lijden, een menswaardig onderkomen heeft
en toegang tot "state of the art" gezondheidszorgen.

Mogelijk zullen we dan op een ethisch verantwoorde en pijnloze wijze voedsel kunnen produceren, zodat we de biologische diversiteit en het planten - en dierenwelzijn kunnen verzorgen.

In afwachtying van het uitbreken van die beschaving zouden we ons best onthouden van de splinter in het oog van de "andere" aan te wijzen terwijl we de balk in het eigen oog weigeren te (h)erkennen.

Laatst gewijzigd door R.Verhiest : 22 december 2013 om 15:51.
Oud 22 december 2013, 15:47   #78
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Kortom, niet "ons" dus. Niet "we".

Waar zit trouwens het verband tussen die "originele bewoners van het Europees vasteland" en u als inwoner van dit land?
Als je het zo wil spelen, dan bestaan er geen tradities en moet je niet zo verontwaardigd doen. Een traditie is een gewoonte die van ouder op kind wordt doorgegeven, d�*�*r zit het verband.
Oud 22 december 2013, 15:48   #79
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
O? Wie of wat legt u er dan op het kerstfeest te vieren? Een kerststal te plaatsen? Naar de middernachtmis te gaan? Wie?
Hey, ben jij hier niet komen klagen dat de kerststal verdween uit antwerpen?
Oud 22 december 2013, 15:50   #80
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door R.Verhiest Bekijk bericht
zoals jagen en de massa's wild die er momenteel te koop zijn & zoals de zwaar verminkte vissen die onder het mom van "sport" terug te water gelaten worden & zoals de dieren die in de meest onbarmhartige omstandigheden in té kleine kooitjes hun weinige jaren /ma
Er is nog veel te verbeteren, maar de essentie van het verhaal is dat er al vele jaren een trend is om de behandeling van dieren, zij het voor sport, gezelschap of voedsel, te reguleren met als primaire doelen : hygiëne, volksgezondheid en dierenwelzijn.

Deze trend wordt nu gestopt voor irrationele religieuze gevoeligheden, en begint zich zelfs om te draaien, want voor het gerecht primeert dierenwelzijn niet meer boven geloof.

Ook op andere gebieden wordt de trend naar meer rationaliteit en materiele en verstandelijke vooruitgang tegengehouden door de islam. Bijv. inentingen tegen polio, vrije meningsuiting. Het verzet tegen hallal consumptie moet dus in een breder kader gezien worden.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be