![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uw pro-argumenten lijken voor u misschien okay, maar zijn het daarom nog niet voor mij. Verklaart dat mijn reactie of uitblijven ervan voldoende (buiten het feit dat het off topic zou zijn wegens Vlaamse republiek en vermeende voordelen was niet het onderwerp)?
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben erg pro Europa.
Dat taaltje van Van Rompuy staat me niet aan. Ik denk dat weinig Catalanen zich gaan laten beïnvloeden door de mening van Van Rompuy, over een interne kwestie van hun land. Als het dan zo ver zou komen en als de uitslag van het referendum pleit voor Catalaanse onafhankelijkheid, dan zullen de Catalaanse politieke verantwoordelijken hun verdere stappen veel scherper stellen. Voorbeeld: Catalanië, als rijkste streek van Spanje, zal niet geneigd zijn om een groot deel van de Spaanse schuld op hun schouders te dragen. En Spanje zit nu al niet ver van Griekse armoe-toestanden. Verder moet ik denken aan de relatie van Noorwegen en Zwitserland, met de EU. Als ze de onafhankelijke nieuwe staten geen lidmaatschap aanbieden, gaan ze dan 'weigeren' om iets aan te bieden dat reeds bestaat met voornoemde staten die geen lidstaat zijn van de EU ? Is het dan d�*t wat ze willen ? Een EU met nog meer versnellingen ? Ik denk dat de uitspraak van Van Rompuy, als woordvoerder van die politieke verantwoordelijken met hun uitsluitingsgedachte, ons meer kwaad dan goed doet. Het zij zo. Ik zal er mijn politieke strijd niet minder voor gaan voeren. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik betwijfel of hetgeen VR zegt zo'n grote invloed heeft wat natuurlijk niet wegneemt dat hij als hoofd van een ondemocratische instelling als de EU geen uitspraken moet doen met een verborgen politieke agenda als achtergrond.
Uittreding uit de EU ZAL natuurlijk wel tot op een bepaald punt zeer veel pijn doen maar vanaf dan kan het alleen maar beter gaan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Banneling
|
![]() Daar was ik op aan het wachten. Die vuile puistenkop heeft inderdaad niet de minste legitieme democratische autoriteit. Farange heeft hem dat destijds zeer duidelijk gezegd in het EU-parlement. Mr. Von Rompuist you're a nobody ... Misschien kan iemand hier die link nr. dat Y-tube filmpke nog eens geven. Vond ik heel leuk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog eens herhalen:
eerst zegt Van Rompuy dat hij moet zwijgen daarover, en dan gaat hij verder door er toch over te praten; natuurlijk naar de mond praten van zijn politieke vriend. Citaat:
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En Farage is de grootste asshole die in dat hele halfrond te vinden is. Een relnicht met een grote bek. Alleen kent hij een basisregel niet die zelfs een hond kent : niet schijten waar je eet. Hij doet heelder dagen niets anders. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Banneling
|
![]() Laat ons er maar mee ophouden met heel die EU farce
Farage is brilliant Kijk en geniet hoe hij de gestampte boer Verhofstadt op zijn plaats zet ( de rudest man in politics) http://www.youtube.com/watch?v=ICrTU1JO80w Met een beetje meeval krijgt de EU volgend jaar een nekslag Laatst gewijzigd door Remspoortobback : 14 december 2013 om 09:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | ||||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() [quote]ik ook.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enkel personen hebben een mening. 'De EU' is natuurlijk een handige paraplu, om je achter te verschuilen. Zolang 'De EU' enkel een amorf, log, bureaukratisch, geldverslindend instituut is, heb ik schijt aan de meningen die eraan toegeschreven worden.
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In zekere zin rechtstreeks verantwoordelijkheid voor de economische crisis... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Traders zijn foei kaka Laatst gewijzigd door Remspoortobback : 14 december 2013 om 10:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een beetje zoals alle marokkanen?
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Banneling
|
![]() Foei, kaka, dieven...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Iedereen lijkt te redeneren rond het belang van dat nieuwe land, terwijl volgens mij de afweging van de grote lidstaten op veel rauwere gronden zal gebeuren en enkel zal gaan over hun eigen belang : secessie in de EU landen zeer sterk ontraden door hun geen lidmaatschap toe te staan. Als ze de eerste die het waagt het functioneren echt moeilijk maken, zal de politiek zowel als de publieke opinie dat in volgende dossier meenemen in haar afweging. Ja, dat kan alle kanten opgaan en in theorie zou het zelfs radicalisering kunnen teweeg brengen. Maar ik vermoed eerder dat het bedrijfsleven dan gaat tegenwerken. Ik ben helemaal niet zo zeker dat Duitsland dat zou doen trouwens. Zal Merkel soloslim spelen zonder te concerteren met Hollande, met Letta, met Cameron ? Zou me sterk verwonderen. Zo werkt machtspolitiek niet. voorbeeldje : kijk naar de slijmerige deal die er onlangs gemaakt is over de emissienormen die BMW onmogelijk kon halen en dus het duitse economische belang bedreigden enerzijds en aan engelse kant de uitgesproken wil om het financiële hart van de city zo weinig mogelijk te reguleren. Twee regeringsleiders maken dan onderling een deal, en stemmen daar vervolgens op. Zelfs tegen hun eigen overtuiging. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Banneling
|
![]() Farage tegen Verhofstadt, ik kan ernaar blijven kijken
Ex aequo met de bleitsessie van Janssens en farage vs den dweil mijn top3 De algemene verwachting is dat Vandelanotte in2014 naar de top 3 zal doorstoten Laatst gewijzigd door Remspoortobback : 14 december 2013 om 10:19. |
![]() |
![]() |