Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 december 2013, 12:34   #61
Eliyahu
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Havanna Bekijk bericht
Omdat joden bezit van goud boven alles stellen? Lijkt me eerder een vloek als je zo moet leven en bevestigt zowat het stereotype beeld van de scrooge-jew.
Bs'd

Joden zetten God boven alles, niet goud.

Goud is slechts één van de vele zegeneningen die God dan op hun uitstort.
Eliyahu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2013, 12:39   #62
Eliyahu
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
Wat ik hiervan denk?
Goed gevonden maar jullie hebben toch een eigenaardige God. Het ergste wat de joden zijn overkomen (dat zeggen ze toch zelf) is de holocaust. Nu is Duitsland economisch de sterkste natie van de EU. Of zou die god van U dan toch geheime sympathieën hebben met je weet wel...

Ik kan jullie god toch niet meer volgen, ondanks dat Henry Ford een vreselijke jodenhater was, was hij ook nog één van de meest succesrijke ondernemers. Het zou toch een kleine moeite zijn om hem daardoor te vervloeken en een accidentje te bezorgen. Ford doodgereden door een Ford of zo.
Bs'd

Dat kan ja, maar als iedereen die iets fout doet gelijk neergebliksemd wordt, dan is er geen vrije wil meer, want dan kiest alleen een totale idioot nog tegen God, dus zo werkt het niet.

En er is ook nog het concept dat iemand die totaal slecht is, geen hiernamaals heeft, en dat is de zwaarste straf die een mens kan krijgen, voor eeuwig van God afgesneden zijn.
Iemand die die straf krijgt, die wordt hier in dit leven niet verder gestraft, omdat hij al de zwaarste straf krijgt.

Maar omdat hij geen hiernamaals heeft, wordt zoiemand hier in dit leven beloond voor iedere goede daad die hij doet. Dus die kan dan in een goede gezondheid een hoge leeftijd bereiken, en er dan snel en pijnloos uitstappen.

Ook bijvoorbeeld Al Capone bracht wel eens een bloemetje mee voor zijn moeder, hij financeerde gaarkeukens in de jaren '30, dus daarom zien we soms zo'n figuur in een dikke rolls rijden, grote cigaar in zijn hoofd, en een paar blonde babes in the back.
Oud 24 december 2013, 12:46   #63
Eliyahu
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat ik hiervan denk?
Goed gevonden maar jullie hebben toch een eigenaardige God. Het ergste wat de joden zijn overkomen (dat zeggen ze toch zelf) is de holocaust. Nu is Duitsland economisch de sterkste natie van de EU. Of zou die god van U dan toch geheime sympathieën hebben met je weet wel...
Bs'd

Duitsland is totaal platgebombaardeerd in de oorlog, vele miljoenen doden, die hebben het wel voor hun kiezen gehad.

Maar God zegt ook: "Ik, J-H-W-H, uw God, ben een naijverig God, die de ongerechtigheid der vaderen bezoek aan de kinderen, aan het derde en aan het vierde geslacht van hen die Mij haten" Ex 20

En nou wil het geval, dat binnen 4 generaties na de holocaust, Duitsland, en heel Europa zoals we dat duizenden jaren lang gekend hebben, niet meer zal bestaan, maar vervangen zal zijn door een arabisch kalifaat; Eurabië:

http://www.youtube.com/watch?v=6-3X5hIFXYU

Laatst gewijzigd door Eliyahu : 24 december 2013 om 12:46.
Oud 24 december 2013, 15:09   #64
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eliyahu Bekijk bericht
Bs'd

Dat kan ja, maar als iedereen die iets fout doet gelijk neergebliksemd wordt, dan is er geen vrije wil meer, want dan kiest alleen een totale idioot nog tegen God, dus zo werkt het niet.

En er is ook nog het concept dat iemand die totaal slecht is, geen hiernamaals heeft, en dat is de zwaarste straf die een mens kan krijgen, voor eeuwig van God afgesneden zijn.
Iemand die die straf krijgt, die wordt hier in dit leven niet verder gestraft, omdat hij al de zwaarste straf krijgt.

Maar omdat hij geen hiernamaals heeft, wordt zoiemand hier in dit leven beloond voor iedere goede daad die hij doet. Dus die kan dan in een goede gezondheid een hoge leeftijd bereiken, en er dan snel en pijnloos uitstappen.

Ook bijvoorbeeld Al Capone bracht wel eens een bloemetje mee voor zijn moeder, hij financeerde gaarkeukens in de jaren '30, dus daarom zien we soms zo'n figuur in een dikke rolls rijden, grote cigaar in zijn hoofd, en een paar blonde babes in the back.
De Christelijke variant van uw god doet er een schepje bovenop daar zal men eeuwig branden in hel!
Oud 24 december 2013, 15:13   #65
Havanna
Banneling

Standaard

Citaat:
Bs'd

Duitsland is totaal platgebombaardeerd in de oorlog, vele miljoenen doden, die hebben het wel voor hun kiezen gehad.

Maar God zegt ook: "Ik, J-H-W-H, uw God, ben een naijverig God, die de ongerechtigheid der vaderen bezoek aan de kinderen, aan het derde en aan het vierde geslacht van hen die Mij haten" Ex 20

En nou wil het geval, dat binnen 4 generaties na de holocaust, Duitsland, en heel Europa zoals we dat duizenden jaren lang gekend hebben, niet meer zal bestaan, maar vervangen zal zijn door een arabisch kalifaat; Eurabië:

Een zielige wraakzuchtige god die kinderen straft voor wat hun OVERGROOTouders deden.
Havanna is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2013, 15:21   #66
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bs'd

Maar God zegt ook: "Ik, J-H-W-H, uw God, ben een naijverig God, die de ongerechtigheid der vaderen bezoek aan de kinderen, aan het derde en aan het vierde geslacht van hen die Mij haten" Ex 20]
Na-ijverig en waakzuchtig, je moogt er fier op zijn op uw godmaaksels
.

Citaat:

We zullen eerst zien of ze hun Syria kalifaat kunnen realiseren, veel supporters hebben ze alvast niet buiten SA en wat golfstaatjes.

Laatst gewijzigd door koppijn : 24 december 2013 om 15:35.
koppijn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2013, 18:46   #67
Eliyahu
Banneling

Standaard

Citaat:
De Christelijke variant van uw god doet er een schepje bovenop daar zal men eeuwig branden in hel!
Bs'd

Ik heb een wat beschaafdere God, bij mijn God gaat er niemand eeuwig in de hel gebraden worden.
Oud 24 december 2013, 18:47   #68
Eliyahu
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Havanna Bekijk bericht
Een zielige wraakzuchtige god die kinderen straft voor wat hun OVERGROOTouders deden.
Bs'd

Je kan het leuk vinden, je kan het niet leuk vinden, maar dat verandert niks aan de feiten.
Oud 24 december 2013, 19:23   #69
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Inderdaad. Bewustzijn creëert materie en niet andersom.
DNA en fibonacci tonen aan dat alles doel heeft en niet willekeurig is.
Zelfs atomenen tonen ons aan dat een onzichtbare kracht alles bij mekaar houdt.
Dat als je die kracht wegneemt, alle atomen door mekaar en weten ze niet waar naartoe.
Die kracht is een soort trilling die de bijbel vernoemt als het "Woord".

In the beginning God created light!
Kan er een begin zijn zonder licht? Het begin luidt tijd aan, tijd is beweging.
Licht beweegt.
jonge jonge
Nu sleuren ze DNA en fibonacci er al bij ... twee bij voorbeelden bij uitstek die net aantonen dat er geen doel is.
Allez toch geen bekend doel hé tenzij je dat na de feiten even gaat uitvinden

Laatst gewijzigd door praha : 24 december 2013 om 19:23.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2013, 19:32   #70
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Tiens, als ik praat met mijn collega die een phd heeft als natuurkundig ingenieur zegt die nochtans net het tegenovergestelde.

Uw recuperatietechnieken en leugenachtige appeals to authority zijn verwerpelijk. Je bent onwaardig.
Bah we zullen het maar wijten aan de menige vertalingen in combinatie met veelvuldig nuttigen van jajin
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2013, 11:21   #71
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
jonge jonge
Nu sleuren ze DNA en fibonacci er al bij ... twee bij voorbeelden bij uitstek die net aantonen dat er geen doel is.
Allez toch geen bekend doel hé tenzij je dat na de feiten even gaat uitvinden
Nu sleuren ze...
Ik ben ik praha.

Doe het eens voor, steek eens iets dat complexer dan het wezen zelf is in het wezen.
Fijn hoeveel mensen dat allemaal doodnormaal vinden, maar maak het dan eens na.
Artificieel kunnen wij toch alles uit de natuur synthetiseren of nabootsen?
Alles behalve iets dat functioneert zonder energiebron zeker?
Nochtans moeten wij die cellen maar gewoon aanleren zich te binden met enzymen en anderen om een machine draaiende te houden.
Die machine is nu in ons geval iets organisch.
Maar maak het eens artificiëel na.

Ik ben daar heel nederig in en zie toch iets heel complex dat alle technologie overstijgt. Iets dat nog venijnig klein is ook.
Ik daag U uit het na te bouwen, laat uw arrogantie U vooral motiveren.

Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2013, 12:59   #72
Eliyahu
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RightOnTarget Bekijk bericht
man, wat bedoel je toch steeds met Bs´d ?

Ben sociaal gezien dood?

of iets anders?
Bs'd

Vraag het meneer Google.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be