![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ken je de bevoegdheid van een burgemeester niet? ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Europees Commissaris
|
![]() Die gemeenteraadsleden mogen dan bepalen wie er in hun plaats mag beslissen? Dan kiest Jos toch gewoon voor Frank en Frank voor Jos? En dan is eventueel Willy kwaad omdat Geoffrey zijn belofte niet nakwam en voor Linda stemde. Maar veel zie ik dan niet veranderen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Burger
|
![]() Citaat:
De oppositie mag vragen stellen en altijd worden ze uitgesteld of genegeerd, danwel weggestemd. Gaat echt nergens over. Lees de verslagen na, NOOIT antwoordt er iemand anders van de meerderheid tenzij DICTATOR BEKE toestemming geeft. Kijk gewoon hoe het hier toegaat, dan weet je wat CD&V/SPA op Belgisch vlak is. Hij maakt oppositie monddood door niet eerlijk te antwoorden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Een begroting is de inkomsten en uitgaven over een komend jaar, dus die van 2013 hadden er al moeten staan. WAAR ZIJN DIE? Ik heb economie gestudeerd en wat er hier gaande is is bullshit, een begroting is een planning van komende periode. WAAR IS DIE??? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Europees Commissaris
|
![]() Is dat niet in ongeveer elke gemeente zo? Antwerpse oppositieleden hoor ik bijvoorbeeld net hetzelfde zeggen. Als een bestuur niet nadenkt over goede voorstellen, dan is dat gewoon dom, maar zij vertegenwoordigen nog steeds de meerderheid en dan is het aan de oppositie om mensen te overtuigen dat hun ideeën beter zijn dan wat het bestuur uitvoert. Met andere woorden, dan moet je concrete standpunten beargumenteren die jij wel en de meerderheid niet willen doorvoeren, dat eerder dan wat gefrustreerd gescheld op het gemeentebestuur.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die laat ook dingen goed keuren zonder dat de andere raadsleden daar iets van weten. Om alles een beetje in te dekken gaat ze zich dan maar te buiten aan schriftvervalsing. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar dan zonder cijfers en uitleg waar ze het geld dan wel gaan halen om hun plannen te verwezenlijken. Misschien kan jij me als econoom voorspellen wanneer wij als belastingbetalers niet meer met ons spaargeld garant moeten staan bij banken voor beleggingen en leningen die het Vlaams gewest achter onze rug om toestaat aan privé bedrijven. Misschien kan je me als econoom ook uitleggen waarom Europa de banken toestemming gegeven heeft, het spaargeld van hun klanten te gebruiken om zichzelf te redden. Ken je als econoom hun smoesje van: dan moet de belastingbetaler voor die bank niet instaan? Heb je als belastingbetaler al niet belasting en sociale lasten betaald op dat gespaard geld? Leg me ook even uit, hoe je met een reeds onbetaalbaar overheidstekort toch nog garant kan staan voor 100.000 € per spaarder. Het kan natuurlijk, als je je achter achter kleinkinderen mee garant stelt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Burger
|
![]() Econoom? Ik lees als hobby begrotingen om te zien wat onze roverheid uitspookt.
Zou je ook eens moeten doen, kan je pas echt zien waar ze onze centen aan verbrassen. Zo gaat de kerkfabriek in Leopoldsburg dit jaar 1,7 miljoen euro krijgen terwijl er geen kat naar de missen komt. Dat is ruim 100 euro PER inwoner en dat terwijl Beke onze belastingen loopt te verhogen langs andere wegen. En garant staan, de overheid kan allang niet meer garant staan want ze hebben een structureel begrotingstekort van meer dan 5 miljard euro. Europa heeft niets met de banken te maken, het zijn de landen zelf die er zo'n puinhoop van gemaakt hebben. De NBB heeft bv NOOIT Dexia onderzocht en nam domweg aan dat het wel gezond was. Fortis exact hetzelfde. En wat dacht je van Arcopar? Of het ACW? Heb je je trouwens al eens verdiept hoe dat garantstaan van een bank werkt? Er gaat namelijk geen enkele euro in om behalve wat handtekeningen. Pas als de bank weer genoeg kan lenen (ze lenen zich helemaal te pletter) moeten ze de regering betalen voor deze garantie. Of dacht je dat er werkelijk miljoenen geschoven worden? Fortis en Dexia waren dan ook doodordinaire bankroven door deze roverheid waar de belegger de dupe van is, maar de overheid als aandeelhouder ziet WEL telkens het aandeel mee overgaan en waardevol blijven. Ik ben ook gepakt door deze roverheid en zal het niet vergeten op 2014. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De beslissingen daarentegen nemen jou en mijn verkozenen en als je wil memmen over wel of niet schuiven met miljoenen, kan ik je vertellen dat er enkel met schulden geschoven word. Zelfs als je nu gaat winkelen en denkt alles betaald te hebben, zullen je kleinkinderen, voor jou winkelen nu, later een deel moeten betalen. Misschien moeilijk te beseffen voor een hooggeleerde eminentie als jij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
wat een gemekker. de wet op openbaarheid van bestuur laat iedere burger toe om inzage te krijgen in de bestuursdocumenten van een gemeente. vraag inzage en publiceer de begroting zelf.
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
de manier waarop de budgetten 2014 gerapporteerd worden; verschilt volledig van de wijze waarop dit tot nu toe gebeurde, dank zij meneer bourgeois en zijn BVR-BBC-23/11/12. een neveneffect van deze verandering is dat het haast onmogelijk is om de budgetten 2012 en 2013 naast elkaar te leggen.
Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 20 december 2013 om 17:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
hoedanook. 1.7 miljoen voor de kerkfabriek staat niet in relatie met kerkbezoek (geen kat) dat u aanhaalt. hoeveel van de 1.7 gaat er naar exploitatie en hoeveel naar investeringen ? zonder dat ik economie of architectuur gestudeerd heb, kan ik je zo vertellen dat het binnenregent in de kerk van leopoldsburg. ga maar eens zien, de Belgische wet laat dit toe, vlaemsche decreten opgesteld door meneer Bourgeois maken het bijna onmogelijk om de kerkfabrieken financieel aan te pakken en Napoleontische wetten verplichten de gemeenten om lekkende kerkdaken te dichten. ik stel voor dat u bij Heert haat toeteren, Bonaparte is niet meer.
Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 20 december 2013 om 17:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Waarom mogen we niet weten wat het gat in de begroting is geworden? Toen Beke nog schepen van Financien was liep het al tegen de 4 ton per jaar. Nu is hij burgemeester en de spaarpotjes zijn leeg, belastingen gaan omhoog, en toch blijft hij met geld smijten. Waarom moet ik betalen voor iets dat me geen biet kan schelen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat is tegenwoordig het argument dat ik het meeste hoor wanneer er N-VA'ers aan een discussie deelnemen. Lachen met de N-VA betekent dat je er de ballen van snapt. Die woorden worden dan waarschijnlijk nog uitgesproken met het idee dat het als een argument opgevat wordt dat de tegenstander omver blaast, zodat de discussie gewonnen wordt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vrees dat je een gebrek aan intellectuele eerlijkheid verwart met politiek activisme. Dat ligt namelijk niet aan een bepaalde politieke voorkeur, maar jammer genoeg aan de doodgewone aard van een overgrote meerderheid van de burgers.
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik denk ook wel dat over het algemeen de meerderheid van de mensen intellectueel oneerlijk is, maar het is ook een eerlijke vaststelling dat oneerlijkheid bij de N-VA'ers nóg meer voorkomt dan bij sympathisanten van andere partijen. |
|
![]() |
![]() |