![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het valt me ook op dat u verwijst steeds naar het zee-ijs van Antarctica. Wat met het totale ijsvolume? (U negeerde die vraag al eerder). Kan het niet dat er meer smeltend landlijs afbrokkelt en in zee terecht komt zoals in Groenland? NASA zegt dat de polen aan het smelten zijn. Denkt u dat NASA liegt. Zegt u dat de aangehaalde studie niet correct is? Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 1 januari 2014 om 22:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kan u die "echte meetwaarden" waarnaar u verwijst eens in cijfers uitdrukken? Dan kunnen we beginnen vergelijken. Ik geef ook maar weer wat ik lees. Maar refereer wel naar Science of de NASA en niet van een of andere blog. Ik ga ervan uit dat die gerenommeerde instituten in deze zaak oprecht rapporteren. Degenen die meewerkten aan die NASA studie zijn o.a. NASA-JPL/Caltech; NASA GSFC; CU-Boulder; Technical University of Munich; Technical University of Denmark; Delft University of Technology, Aerospace Engineering, Netherlands; Durham University, UK; Leeds University, UK Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 1 januari 2014 om 22:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat de Zuidpool betreft doet zich daarenboven momenteel vulkanische activiteit voor onder het landijs . Op het continent zelf smelt hierdoor dus ijs weg. Maar dus duidelijk niet ten gevolge van de AGW-opwarming. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
voorspellingen IPCC Citaat:
Kunnen we dan nu al de voorspellingen voor 2100 afschieten? Ik denk het niet. Dit zijn de voorspellingen van het IPCC. Ik weet niet in hoeverre Hanson meegewerkt heeft aan dit rapport. Maar Hanson is niet gelijk aan het IPCC lijkt me. IPCC: Citaat:
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 1 januari 2014 om 23:11. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet voldoende exact.
Citaat:
Citaat:
Hansen is nooit baas van de NASA geweest. Hij werkte er in het verleden wel voor. Hansen was ook nooit de baas van het IPCC. Wel een van de wetenschappers die kennis bijdroegen. Niet erg betrouwbaar uw informatie terzake. Zal die docu(s) eens bekijken. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 1 januari 2014 om 23:45. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb het dan weer moeilijk te begrijpen dat u niet het verschil lijkt te ziet tussen het probleem en de waarde van de voorgestelde oplossingen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Banneling
|
![]() Hansen zwaait de plak. Moreover : Science is about truth, not about personalities.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waanzin. Het klimaat is inherent variabel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien dient het probleem wel wat overdreven te worden aangezien vertraging die er op de effecten zit. Tegen de tijd dat iedereen beseft dat het probleem serieus is ligt anders de oplossing misschien nog verder weg. En ja, dan dienen we misschien wat vermeende welvaart op te geven om die van toekomstige generaties te verhogen. Ik zou daartoe bereid zijn zelfs al het ik het ook niet te breed. Maar aangezien we leven in tijden van overconsumptie is het perfect mogelijk verantwoorder met de aarde om te gaan zonder aan levenskwaliteit in te boeten. Kijk naar een land als Cuba. Wat je ook denkt van het politiek systeem, Cuba bewijst een aantal dingen aan de wereld. Dat je niet rijk hoeft te zijn om bv. de kindersterfte terug te brengen tot niveaus gelijk of beter dan de westerse wereld bv. Ik wil niet zeggen dat we Cuba op alle gebied dienen als voorbeeld te stellen. Ik wil zeggen dat we niet noodzakelijkerwijze voor de keuze gesteld worden tussen welvaart en zorg onze omgeving en toekomstige generaties. We kunnen beiden hebben. Als we beginnen sleutelen aan ons economisch systeem tenminste. Daar ligt de kern van de oplossing mijns inziens. En nee ik ben geen communist. Iets heel anders is nodig. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 2 januari 2014 om 00:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarbij wordt er niet bewezen dat bovengenoemde instituten die bijdroegen aan de NASA studie op een of andere manier gedwongen zouden geweest zijn gegevens te accepteren waar ze niet mee akkoord zouden gaan. We kunnen op basis van die docu dan ook geen afbreuk te doen aan het krediet dat die instituten verdienen bij het tot stand brengen van die grafiek die een vermindering van het ijs op Antarctica toont de laatste jaren. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 2 januari 2014 om 00:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 2 januari 2014 om 00:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We dienen ons niet te laten wijsmaken dat milieuzorg ons zal kosten. Dat is een even grote leugen als dat die CO2 handel het milieuprobleem zal oplossen. Corporaties in hun huidige toestand functioneren binnen een model dat op korte termijn denkt en slechts in het eigen belang voorop stelt. Als we de oplossing aan hen (en aan de overheden die zich door corporaties laten platlobbyen) overlaten dan zullen ze zich verrijken ten koste van de armen. Dan zal 'milieu' ons inderdaad wel kosten. En tegelijk zal een fundamentele verandering uitblijven. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 2 januari 2014 om 00:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
We maakten gewoon de heropwarming van de aarde na de LIA mee. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Wat is het effect van afsmeltend landijs (en gletsjers) op de ziespiegel: bijdrage tot het zeewatervolume voor de volle 100 %... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Uit AR4 : "TS.5.2 Large-Scale Projections for the 21st Century, section 'Cryosphere'....Current models suggest that the Antarctic Ice Sheet will remain too cold for widespread melting and may gain mass in future". Tjah... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wedden dat D binnen enkele jaren meer CO2 uitstoot ? Dat beetje minder uitstoot was vooral door de bankencrisis die is wslk aan ´t uitbollen, nu gaat D weer economische groei maken ten koste van alles... Citaat:
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 2 januari 2014 om 01:36. |
||
![]() |
![]() |