Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 september 2004, 21:35   #61
Sunshine
Banneling

Sunshine's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Forend
Ik ben geen linkiewinkie dus waarom zou u dan redeneren...als je dat al kan.
Uw postings rieken gewoon puur linkie-winkie. Bah ! Je beweert niet tot deze groep te behoren, dus dan neem ik aan dat je een Groene bent. Wel, Groen ! is voor mij evenveel linkie-winkie als VLD of andere rommelpotpartijen.
En ga me niet beweren dat je een Blokker bent want dat kan ik niet gewoonweg niet geloven.
Sunshine is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2004, 21:39   #62
Forend
Burger

Forend's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N.J.S.V. Antwerpen
Gelukkig wordt jou mening niet gevraagd, aangezien je toch emigreert.
Zou, indien het ooit zou gebeuren...aangezien uw onafhankelijk-flandern helemaal niet bestaat hoef ik dat zeker niet te doen. 8)

Citaat:
Sire, il n'y a pas de Belges. Omdat het een citaat was heb ik een hoofdletter 'B' gebruikt, bij uitzondering. Deze uitspraak is niet van mij, noch van een andere Vlaams-nationalist, en zelfs niet van een Vlaming.
Maar ook niet van een belgicist...en ik weet dat ze die foto nog steeds gebruiken in jullie blok-propagandaboekje.

"Social dialogue, employment and territories. Towards a european politics of capabilities".

Het Volkslied || The Anthem
Forend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2004, 21:43   #63
Sunshine
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door radicaal
Ook de Walen - die historisch gezien tot de Nederlanden behoren - kunnen in een Dietse staat opgenomen worden. Die mogelijkheid moet overwogen worden! Indien de Walen dan toch voor afscheiding willen ijveren, dan zullen zij de separatisten zijn.

Waarom zouden wij Wallonië - waar overigens ook grote immigraties van Vlamingen hebben plaatsgevonden - overleveren aan onze eeuwige vijand Frankrijk? Wij hebben daar geen enkel voordeel bij! In Dietsland zullen de Walen behandeld worden met het respect dat zij verdienen, maar zij zullen een minderheid worden, terwijl ze nu in België het hoge woord voeren.

In ieder geval kan niet aanvaard worden dat de Walen een hinderpaal zouden vormen tegen de Nederlandse integratie!
Dat walen geen hindernis mogen vormen, daar geef ik je gelijk in. Wat een integratie van walen in een Dietse staat betreft, hmmmm ... dat kan ik me zeer moeilijk inbeelden, hun mentaliteit en onrespect t.o.v. de Nederlandse taal vormt hiervoor een niet te negeren probleem.
Hiermee hou ik wel de mogelijkheid voor ogen dat niet alle walen zo zijn, slechts een grote meerderheid.
Ik zou voorstellen, de Walen die deel willen maken van Dietsland zijn welkom op voorwaarde dat ze de Nederlandse taal aanleren, hetgeen betuigt dat ze respect tonen voor onze taal, de andere blijven maar in Wallonië verder wegrotten.
En akkoord, een minderheid moeten ze steevast worden opdat ze niet meer de hoge plak kunnen zwaaien zoals nu in belgië het geval is.
Dat profiteurgedoe moet absoluut tot een stop gebracht worden.
Oud 4 september 2004, 21:43   #64
Forend
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunshine
Uw postings rieken gewoon puur linkie-winkie. Bah ! Je beweert niet tot deze groep te behoren, dus dan neem ik aan dat je een Groene bent. Wel, Groen ! is voor mij evenveel linkie-winkie als VLD of andere rommelpotpartijen.
En ga me niet beweren dat je een Blokker bent want dat kan ik niet gewoonweg niet geloven.
Ik behoor niet tot een partij (of nog niet) en ik ben eerder centrumgezind en vooral belgicist, maar ik heb sympathie voor links.

Blokker? neeen danku!!

"Social dialogue, employment and territories. Towards a european politics of capabilities".

Oud 4 september 2004, 21:56   #65
Sunshine
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik behoor niet tot een partij (of nog niet) en ik ben eerder centrumgezind en vooral belgicist, maar ik heb sympathie voor links.

Blokker? neeen danku!!
O, ik snap het nu, je bent een vreemdeling, een buitenstaander binnen onze maatschappij. Nu snap ik waarom je beweerd noch links noch rechts te zijn.
Een vreemdeling is immers niet bekommerd om de maatschappij.
Oud 4 september 2004, 22:06   #66
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat walen geen hindernis mogen vormen, daar geef ik je gelijk in. Wat een integratie van walen in een Dietse staat betreft, hmmmm ... dat kan ik me zeer moeilijk inbeelden, hun mentaliteit en onrespect t.o.v. de Nederlandse taal vormt hiervoor een niet te negeren probleem.
De keuze ligt dan ook bij hen. Walen zullen als gelijken worden beschouwd, maar zij zullen ons geen voorwaarden te stellen hebben. En aan het Franse taalimperialisme moet ook onmiddellijk een eind worden gesteld.

Citaat:
Hiermee hou ik wel de mogelijkheid voor ogen dat niet alle walen zo zijn, slechts een grote meerderheid.
Het zijn vooral de Luikenaars en de Franstalige Brabanders.

We moeten ons niet richten tot de massa, maar tot de elites.

Citaat:
Ik zou voorstellen, de Walen die deel willen maken van Dietsland zijn welkom op voorwaarde dat ze de Nederlandse taal aanleren, hetgeen betuigt dat ze respect tonen voor onze taal, de andere blijven maar in Wallonië verder wegrotten.
Het spreekt vanzelf dat Nederlands de eerste taal zal zijn in Dietsland, Frans als tweede taal. Het Nederlands zal voor de Walen de tweede taal worden.

Citaat:
En akkoord, een minderheid moeten ze steevast worden opdat ze niet meer de hoge plak kunnen zwaaien zoals nu in belgië het geval is.
Uiteindelijk zullen ze altijd een minderheid blijven : in België, in Dietsland of in Frankrijk. Een onafhankelijk Wallonië zou het meest achterlijke land van Europa zijn.

Ik denk echter dat Dietsland beter op grond van de aloude provinciën word georganiseerd. bv. Groot-Vlaanderen (Staats-Vlaanderen, Oost- en West-Vlaanderen, ev. Frans-Vlaanderen), Namen, Luik, Brabant (Noord-Brabant, Antwerpen, Waals- en Vlaams-Brabant), ...

Citaat:
Dat profiteurgedoe moet absoluut tot een stop gebracht worden.
Zeker! Hun gedrag ligt echter volledig in de lijn van onze geschiedenis, gekenmerkt door particularisme.
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2004, 22:08   #67
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:

Blokker? neeen danku!!
Centrumgezind = links. In deze tijd van massale immigratie en vreemdelingenplagen is er geen plaats meer voor halfbakkerij en mosselmentaliteit. Er moeten keuzes gemaakt worden!

Laatst gewijzigd door PAJOT : 4 september 2004 om 22:09.
Oud 4 september 2004, 22:17   #68
Sinistra
Banneling

Sinistra's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Blokker? neeen danku!!
Ga dan bij de PVDA. Dat is een extreem-linkse en ook zéér belgicistische partij. Ze zullen u er zeker welkom heten.
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2004, 22:27   #69
Sunshine
Banneling

Standaard

Citaat:
De keuze ligt dan ook bij hen. Walen zullen als gelijken worden beschouwd, maar zij zullen ons geen voorwaarden te stellen hebben. En aan het Franse taalimperialisme moet ook onmiddellijk een eind worden gesteld.

Het zijn vooral de Luikenaars en de Franstalige Brabanders.

We moeten ons niet richten tot de massa, maar tot de elites.

Het spreekt vanzelf dat Nederlands de eerste taal zal zijn in Dietsland, Frans als tweede taal. Het Nederlands zal voor de Walen de tweede taal worden.

Uiteindelijk zullen ze altijd een minderheid blijven : in België, in Dietsland of in Frankrijk. Een onafhankelijk Wallonië zou het meest achterlijke land van Europa zijn.

Ik denk echter dat Dietsland beter op grond van de aloude provinciën word georganiseerd. bv. Groot-Vlaanderen (Staats-Vlaanderen, Oost- en West-Vlaanderen, ev. Frans-Vlaanderen), Namen, Luik, Brabant (Noord-Brabant, Antwerpen, Waals- en Vlaams-Brabant), ...

Zeker! Hun gedrag ligt echter volledig in de lijn van onze geschiedenis, gekenmerkt door particularisme.
Wanneer dit vanuit jouw beschreven visie bekeken wordt ... ja, dan kunnen Walen inderdaad effectief deel uitmaken van Dietsland. Je hebt m'n persoonlijke visie een beetje bijgeschaafd hieromtrent waarvoor thx.
Oud 4 september 2004, 22:30   #70
Sunshine
Banneling

Standaard

Citaat:
Centrumgezind = links. In deze tijd van massale immigratie en vreemdelingenplagen is er geen plaats meer voor halfbakkerij en mosselmentaliteit. Er moeten keuzes gemaakt worden!
Wederom volledig mee eens. We leven in tijden waar het nog onmogelijk is om neutraal te blijven. Een keuze moet gemaakt worden en daaraan kun je gewoonweg niet ontsnappen. Ofwel ben je een zielig blinde linkie-winkie, ofwel behoor je tot het respectabel goedmenende Rechts.
Oud 4 september 2004, 23:09   #71
Forend
Burger

Standaard

Citaat:
O, ik snap het nu, je bent een vreemdeling, een buitenstaander binnen onze maatschappij. Nu snap ik waarom je beweerd noch links noch rechts te zijn.
Een vreemdeling is immers niet bekommerd om de maatschappij.
Dat is eentje voor het quote-archief vind ik.

Oud 4 september 2004, 23:10   #72
Forend
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke
Ga dan bij de PVDA. Dat is een extreem-linkse en ook zéér belgicistische partij. Ze zullen u er zeker welkom heten.
Nee die liever ook niet, heb niets tegen de PVDA...maar hun oplossingen zijn soms ietswat te radicaal.

Oud 4 september 2004, 23:12   #73
Forend
Burger

Standaard

Citaat:
Wederom volledig mee eens. We leven in tijden waar het nog onmogelijk is om neutraal te blijven. Een keuze moet gemaakt worden en daaraan kun je gewoonweg niet ontsnappen. Ofwel ben je een zielig blinde linkie-winkie, ofwel behoor je tot het respectabel goedmenende Rechts.
In deze context maakt u dan de keuzes voor anderen zie ik, aangezien u het niet echt goed kan verdragen dat sommige mensen er andere meningen opna houden dan uzelf...wie is hier dan blind? 8)

Oud 4 september 2004, 23:15   #74
Forend
Burger

Standaard

Citaat:
Je kan evengoed keuzes maken vanuit centrumgezindheid, in deze tijd is het perfect mogelijk compromissen te sluiten...links als het kan, rechts als het moet.

Oud 4 september 2004, 23:22   #75
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
Wanneer dit vanuit jouw beschreven visie bekeken wordt ... ja, dan kunnen Walen inderdaad effectief deel uitmaken van Dietsland. Je hebt m'n persoonlijke visie een beetje bijgeschaafd hieromtrent waarvoor thx.
Ikzelf ben ook aan anderen schatplichtig hoor. Alles heeft mij echter in de richting van het Verdinaso gedreven. Zij pakten uit met een totaalleer die volledig aan het figuur van ons volk beantwoorde, zij zetten deze op dynamische wijze om naar de werkelijkheid.
Oud 4 september 2004, 23:25   #76
N.J.S.V. Antwerpen
Burgemeester

N.J.S.V. Antwerpen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke
verhuist u dan beter naar Frankrijk. Juist of nie???
Ga jij naar Israël dan, met die kosjere vlag van je...

N.J.S.V. Antwerpen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2004, 23:31   #77
N.J.S.V. Antwerpen
Burgemeester

Standaard

Citaat:
De keuze ligt dan ook bij hen.
Is dat de Dietse dictatuur?

Nee, ik ben het niet eens met de ommekeer van 1933. Joost mag weten waarom Van Severen vanaf dan overal de vod meezeulde. Walen zijn denk ik toch een ander volk hoor, dat minder overeenkomsten met ons heeft dan bijvoorbeeld Duitsers. En dan nog. Dat Wallonië strikt gezien niet Frans is, is waar: het is Waals. Deze taal is echter uitgestorven, net als het Bretoens.

Dietsland is voor mij — ik herhaal : het huidige Vlaanderen; de ontstolen gemeenten als Komen en Moeskroen; Zuid-Vlaanderen; Nederland zonder Friesland. Ik zie geen heil in de provinciën, eendracht maakt macht weet je wel. Een federale staat is een onding, een unitaire staat lijkt me beter.

Oud 4 september 2004, 23:33   #78
Forend
Burger

Standaard

Citaat:

Dietsland is voor mij — ik herhaal : het huidige Vlaanderen; de ontstolen gemeenten als Komen en Moeskroen; Zuid-Vlaanderen; Nederland zonder Friesland. Ik zie geen heil in de provinciën, eendracht maakt macht weet je wel. Een federale staat is een onding, een unitaire staat lijkt me beter.
Vreemde woorden daar voor een seperatist...

Oud 5 september 2004, 00:00   #79
N.J.S.V. Antwerpen
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Vreemde woorden daar voor een seperatist...
Nee hoor. Eendracht maakt macht was namelijk de wapenspreuk van de Republiek der Verenigde Nederlanden, 1588-1795. Weer een belse mythe ontkracht?

Over die unitaire staat... Den belgiek moet kapot, dus hier gaat die regel niet op.

Laatst gewijzigd door N.J.S.V. Antwerpen : 5 september 2004 om 00:01.
Oud 5 september 2004, 00:04   #80
Sunshine
Banneling

Standaard

Belziek moet kapot, dat staat vast. Hoe vlugger hoe liever.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be