Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 8 januari 2014, 07:36   #61
lohabra
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
De BMW-chauffeur beweert dat hij die capriolen uithaalt omwille van 'eerder rijgedrag' van de bestelwagen. Welk eerder rijgedrag verantwoordt over de pechstrook iemand inhalen?
Zoals ik reeds in mijn allereerste posting stelde, is er niks wat zulk rijgedrag verantwoordt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Er zijn ondertussen beelden die teruggaan naar enkele minuten voor het incident, en daar is niks abnormaals op te zien. En daar is ook nergens in geknipt.
In het laatste artikel, kon u al lezen dat men nog gaat onderzoeken in hoeverre het filmpje gemanipuleerd werd of niet. Daarin staat namelijk in de laatste alinea:

Citaat:
Die man heeft zich vandaag aangeboden voor verhoor en heeft een verklaring afgelegd. "Hij bekent dat hij de wagen bestuurde", zegt parketwoordvoerster Sarah Callewaert, "maar wijt zijn manoeuvres aan eerder rijgedrag van de bestuurder van de bestelwagen en zegt dat het filmpje gemanipuleerd is. Verder technisch onderzoek en getuigenverhoor moeten nu meer duidelijkheid scheppen."

Laatst gewijzigd door lohabra : 8 januari 2014 om 07:39.
lohabra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2014, 08:10   #62
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Bron

Een studie die leerde dat de BMW rijders het agressiefst zijn.

Hoef je niet echt een studie voor gedaan te hebben dacht ik, gewoon even de baan op gaan en je weet genoeg ...
Oud 8 januari 2014, 09:35   #63
Danny'ke
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U vindt het dus best ok dat dergelijke "gevaren op de weg" blijven rondrijden en misschien minder stuurvaste automobilisten de vernieling in rijden?
Neen maar het is niet mijn taak om die personen te laten bestraffen. Waar eindigt het als iedereen alles begint te filmen en op sociale media te smijten? Daarom vind ik nu ook dat het Gerecht eens een duidelijk signaal moet geven en die man van de camionette zwaar moet straffen.

En het begint er meer en meer op te gelijken dat de man van de camionette toch niet zo onschuldig is als hij beweert. Is dan die actie van die BMW verantwoord? Neen. Maar wat is er daarvoor allemaal gebeurt? Misschien heeft die camionette op het linkse baanvak enkele keren zelf op de rem gaan staan als de BMW er achter hing? Of misschien heeft die camionette daarvoor wel de BMW van de weg willen duwen? En dan is die actie van die BMW wel te begrijpen. Snel van die camionette weg geraken en als het dan maar moet langs de pechstrook. Als dan die camionette met zijn lichten begint te flikkeren dan slaan de stoppen van die BMW door en doet hij even hetzelfde als wat de camionette daarvoor deed namelijk een paar keren op de rem gaan staan. En mijn mening zal het zo wel ongeveer gebeurd zijn.

Dus beide chauffeurs, die van die camionette en die BMW, gelijktijdig voor een Rechter plaatsen en dezelfde straf uitspreken!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Danny'ke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2014, 09:55   #64
plǝɹǝʍ ǝp
Gouverneur

plǝɹǝʍ ǝp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Danny'ke Bekijk bericht
Neen maar het is niet mijn taak om die personen te laten bestraffen.
Hoe zou u het dan wel aanpakken?

Ik neem toch aan dat je zulk rijgedrag als van de BMW niet goedkeurt?
plǝɹǝʍ ǝp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2014, 09:56   #65
Sonny Crockett
Parlementslid

Sonny Crockett's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen maar het is niet mijn taak om die personen te laten bestraffen. Waar eindigt het als iedereen alles begint te filmen en op sociale media te smijten? Daarom vind ik nu ook dat het Gerecht eens een duidelijk signaal moet geven en die man van de camionette zwaar moet straffen.

En het begint er meer en meer op te gelijken dat de man van de camionette toch niet zo onschuldig is als hij beweert. Is dan die actie van die BMW verantwoord? Neen. Maar wat is er daarvoor allemaal gebeurt? Misschien heeft die camionette op het linkse baanvak enkele keren zelf op de rem gaan staan als de BMW er achter hing? Of misschien heeft die camionette daarvoor wel de BMW van de weg willen duwen? En dan is die actie van die BMW wel te begrijpen. Snel van die camionette weg geraken en als het dan maar moet langs de pechstrook. Als dan die camionette met zijn lichten begint te flikkeren dan slaan de stoppen van die BMW door en doet hij even hetzelfde als wat de camionette daarvoor deed namelijk een paar keren op de rem gaan staan. En mijn mening zal het zo wel ongeveer gebeurd zijn.

Dus beide chauffeurs, die van die camionette en die BMW, gelijktijdig voor een Rechter plaatsen en dezelfde straf uitspreken!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ooit gehoord van burgerplicht?

Beelden maken via een dashboardcam, is één. Wat u ermee doet, dat is iets anders. U kan ze op de sociale media gooien, of u kan ze aan de daarvoor voorziene overheidsdiensten bezorgen.

En dat heeft helemaal niets te maken met 'iemand 'te laten veroordelen' (zoals u het zo 'simplistisch' lijkt te begrijpen). Het is de procureur, die de beelden onder ogen krijgt, die bepaald of er al dan niet een vervolging zal plaatsvinden of niet.
Oud 8 januari 2014, 10:06   #66
Danny'ke
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plǝɹǝʍ ǝp Bekijk bericht
Hoe zou u het dan wel aanpakken? Ik neem toch aan dat je zulk rijgedrag als van de BMW niet goedkeurt?
Neen maar verkeersagressie is er elke dag. In dit geval zou ik niets doen. De BMW is voorbij gereden en ook al is het over de pechstrook hij is voorbij dus laten verder rijden. Maar de camionette bestuurder heeft wel iets gedaan dus ze mogen hem even zwaar straffen. Uitlokking is dat. Als ik bij elke gelijkaardige situatie met mijn lichten moeten flitsen dan laat ik ze beter opstaan.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sonny Crockett Bekijk bericht
Ooit gehoord van burgerplicht?

Beelden maken via een dashboardcam, is één. Wat u ermee doet, dat is iets anders. U kan ze op de sociale media gooien, of u kan ze aan de daarvoor voorziene overheidsdiensten bezorgen.

En dat heeft helemaal niets te maken met 'iemand 'te laten veroordelen' (zoals u het zo 'simplistisch' lijkt te begrijpen). Het is de procureur, die de beelden onder ogen krijgt, die bepaald of er al dan niet een vervolging zal plaatsvinden of niet.
Burgerplicht wel niet gaan vergelijken met wereldverbeteraar spelen
En ja een procureur, het is maar een titel, moet oordelen. Maar stel jij bent die bestuurder van die camionette. Die met zijn BMW wordt door uw filmke tot 5 jaar rijverbod veroordeelt en een gigantische boete. Zou jij nog gerust slapen?

Mensen zoeken toch steeds zelf al hun ellende
Oud 8 januari 2014, 10:13   #67
plǝɹǝʍ ǝp
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Neen maar verkeersagressie is er elke dag. In dit geval zou ik niets doen. De BMW is voorbij gereden en ook al is het over de pechstrook hij is voorbij dus laten verder rijden. Maar de camionette bestuurder heeft wel iets gedaan dus ze mogen hem even zwaar straffen. Uitlokking is dat. Als ik bij elke gelijkaardige situatie met mijn lichten moeten flitsen dan laat ik ze beter opstaan.
Dus de agressor zou je niets laten doen en de camionette bestuurder moet je straffen? Je bent gewoon mijn nickname: de wereld op zijn kop.

Zulke agressie moet gewoon gestraft worden, uitgelokt of niet: dit doe je niet. Je creëert een potentieel gevaarlijke situatie voor beiden én voor andere weggebruikers. Zelfs als de camionette zijn middelvinger opsteekt, moet die BMW zich daar over zetten en zijn weg vervolgen. Wie zijn emoties niet de baas kan op de weg hoort daar niet en mag zijn rijbewijs ingetrokken zien. Op zijn minst.

Laatst gewijzigd door plǝɹǝʍ ǝp : 8 januari 2014 om 10:14.
Oud 8 januari 2014, 10:29   #68
Sonny Crockett
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Neen maar verkeersagressie is er elke dag. In dit geval zou ik niets doen. De BMW is voorbij gereden en ook al is het over de pechstrook hij is voorbij dus laten verder rijden. Maar de camionette bestuurder heeft wel iets gedaan dus ze mogen hem even zwaar straffen. Uitlokking is dat. Als ik bij elke gelijkaardige situatie met mijn lichten moeten flitsen dan laat ik ze beter opstaan. Burgerplicht wel niet gaan vergelijken met wereldverbeteraar spelen
U heeft het misschien niet gelezen; maar ik herhaal het nog eens voor u.
Een gezonde afweging, van wat kan en niet kan, ligt hier aan de basis.

Als iemand mij op de pechstrook inhaalt, op zo een 100 meter, vóór de afrit, die deze chauffeur dient te nemen, dan ga ik mij daar uiteraard geen zak van aantrekken.

Echter een klojo, zoals die BMW-chauffeur, die geef ik meteen aan.

Citaat:
En ja een procureur, het is maar een titel, moet oordelen. Maar stel jij bent die bestuurder van die camionette. Die met zijn BMW wordt door uw filmke tot 5 jaar rijverbod veroordeelt en een gigantische boete. Zou jij nog gerust slapen?
Mensen zoeken toch steeds zelf al hun ellende
En ja, ik zal er geruster op zijn, als dergelijke debiele nitwitten van de baan worden gehaald.

Laatst gewijzigd door Sonny Crockett : 8 januari 2014 om 10:30.
Sonny Crockett is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2014, 10:49   #69
Danny'ke
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
U heeft het misschien niet gelezen; maar ik herhaal het nog eens voor u.

Als iemand mij op de pechstrook inhaalt, op zo een 100 meter, vóór de afrit, die deze chauffeur dient te nemen, dan ga ik mij daar uiteraard geen zak van aantrekken.

En ja, ik zal er geruster op zijn, als dergelijke debiele nitwitten van de baan worden gehaald.
Wat is het verschil? Op de pechstrook rijden mag in beide gevallen niet. Allebei levensgevaarlijk zouden velen zeggen. Maar omdat het een dure BMW M3 is is het een klojo? Ik krijg hier meer het gevoel dat het om een zaak uit jaloezie gaat. Reed de man in de BMW met een dacia duster dan zou er waarschijnlijk heel anders gereageerd worden. Maar dit is ook weer typisch aan de maatschappij. Ik niets hebben dus iemand anders mag ook niets hebben.

En er geruster op zijn? Lees dan de reacties op het profiel van de bestuurder van die camionette op FB. Ik denk dat hij er al heel lang spijt van heeft het gepost te hebben en een volgende keer niet tweemaal maar tienmaal zal nadenken. Zijn imago en dat van zijn zaak is onder het vriespunt gedaald. Dit gaat nog veel zwaardere gevolgen hebben voor hem dan voor de bestuurder van de BMW. En het is zijn terechte straf ook. Een verklikker is het niet waard om nog in de maatschappij aanvaard te worden.
Oud 8 januari 2014, 10:50   #70
lohabra
Schepen

Standaard

Citaat:
Helaas is dat subjectief. Wat u nog redelijkerwijs aanvaardbaar acht, vindt iemand mogelijks onaanvaardbaar.

Het is dan ook géén goed idee, als iedereen het recht in eigen handen gaat nemen. Oog om oog, tand om tand ... dat zijn Middeleeuwse principes.

Citaat:
Juist. Klojo's zoals de bestuurder van de -naar z'n eigen zeggen geladen- bestelwagen, die laten we daarentegen vrolijk begaan. Dat hij ipv een beetje verstandiger te reageren op het roekoze gedrag van de BMW, gewoon blijft gaan met de banaan tot hij z'n zware bestelwagen finaal zowat in diens koffer, vindt u niet zo erg ?

Citaat:
Laat dat dan liever over aan daartoe bevoegde personen, die je van de nodige middelen en deftige(re) opleiding daartoe voorziet, ipv dat ze zich enkel en alleen bezig houden met alcohol en snelheid. Die controles mogen er uiteraard ook zijn, maar 't wordt hoog tijd dat ook andere ernstige verkeersinbreuken aangepakt worden.

Citaat:
Ik denk dat hij er al heel lang spijt van heeft het gepost te hebben en een volgende keer niet tweemaal maar tienmaal zal nadenken. Zijn imago en dat van zijn zaak is onder het vriespunt gedaald. Dit gaat nog veel zwaardere gevolgen hebben voor hem dan voor de bestuurder van de BMW. En het is zijn terechte straf ook.
Inderdaad. Het is niet meer dan terecht dan de volkomen onschuldige juwelier een zware schadevergoeding eist voor het leed dat hem onnodig werd berokkend.

Citaat:
Een verklikker is het niet waard om nog in de maatschappij aanvaard te worden.
I agree !

Laatst gewijzigd door lohabra : 8 januari 2014 om 10:57.
lohabra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2014, 11:32   #71
Danny'ke
Vreemdeling

Standaard

Al honderden keren al die fragmenten bekeken.

Mijn conclusie : de BMW kwam vermoedelijk juist voor de start van het VTM filmke (http://nieuws.vtm.be/binnenland/7421...evaarlijk-hard) tegen hoge snelheid aangereden. De camionette gaat gewoon links een vrachtwagen voorbij en hindert zo de BMW op het linkse baanvak. Het principe van de camionette was waarschijnlijk -en ik zeg duidelijk waarschijnlijk want dat zie je niet op het filmke- gewoon naar links gaan zonder richtingaanwijzer te gebruiken of zonder te anticiperen op het achterliggend toekomend verkeer. Dan is er nog de vraag of de camionette te zwaar met discobar materiaal was beladen en of de bestuurder van de camionette op dat ogenblik niet met zijn gedachten bij de weg zat. Bijvoorbeeld door GSM gebruik. De BMW kan kiezen : onverantwoord hard gaan remmen met gevaar op de camionette te botsen of -ook onverantwoord- over de pechstrook gaan. Voor de kenners : een BMW M3 heeft een heel andere wegligging dan een doorsnee wagen dus zijn actie had nooit een gevaarlijk moment. Het was ook geen puber maar een oudere man met een jarenlange rijervaring met snellere wagens. Vanaf de BMW van op de pechstrook naar links gaat zie je al de flitsen van de camionette. Dus de bestuurder van de camionette had duidelijk al de intentie om met zijn lichten te gaan flitsen. Dus hij wou zeker gaan provoceren. Dat hij dan uiteindelijk de afrit nam wil niets zeggen. Onderzoek moet maar uitwijzen of hij daar effectief moest zijn of niet. Moest hij die afrit effectief nemen dan is zijn actie helemaal onaanvaardbaar. Want enkele honderden meters voor de afrit vliegt de camionette nog op het linkse baanvak om een vrachtwagen voorbij te gaan. Dan rest nog steeds vraag of er voor het filmke iets gebeurd is. Was er al een gemeen spel tussen de twee chauffeurs bezig? Ik ben zeker van wel.

De BMW rijder : onhoffelijk gedrag en overdreven maar niet gemeten snelheid.
De camionette : uitlokking van verkeersagressie en onverantwoord gedrag met zware lading.

Wie moet er nu gestraft worden? Volgens mij duidelijk de bestuurder van de camionette. Plus bijkomend dat deze bestuurder ook de geleden schade van de onterecht beschuldigde juwelier moet betalen plus nog een veroordeling voor schending van de privacy en een schadevergoeding aan de chauffeur van de BMW.
Oud 8 januari 2014, 11:59   #72
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
De camionette gaat gewoon links een vrachtwagen voorbij en hindert zo de BMW op het linkse baanvak. .
was er op dat stuk autosnelweg op die moment een inhaalverbod voor camionettes?
als een vrachtwagen inhalen voor jou al verkeersagressie uitlokken is dan hoop ik dat ik je nooit op de baan tegenkom.
die bmwrijder moet je gewoon een jaartje zijn rijbewijs intrekken en nadien terug het heel parcours laten afleggen voor een nieuw rijbewijs
misshcien snapt hij het dan.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2014, 12:31   #73
plǝɹǝʍ ǝp
Gouverneur

Standaard

Danny'ke, ik vind het vermakelijk hoe je dit allemaal goed probeert te praten
Oud 8 januari 2014, 12:50   #74
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johnny Blaze Bekijk bericht
^ btw! zo'n Hartge versie zie ik nog zitten nu, ofwel een e30 M3. Allé, als er wa cash extra is voor een tracktoy
Dan raad ik je veel eerder een degelijke occasie (BMW) Alpina aan. Maar laad je wel beraden ( www mobile.de).
In de beginjaren (carburatortijd) nog de BMW-huistuner, maar al heel lang een eigen merk, ik heb na die 323i namelijk een nieuwe Alpina B6 2,8 200 PK gunstig kunnen kopen:
http://bmw.avtorinok.ru/photo/Alpina...oto_b64902.jpg
Motor van 528i origine 184 PK in de 323i geplant en tot 200 PK gebracht, met zeer ruime veiligheidsaanpassingen: versnellingsbak-achterbrug differentiaal (+ koeling), remmen - ophanging, fijntuning top, ook interieur.
2 keer de Nordschleife ermee gedaan, dag en nacht verschil met een standaard BMW (zelfs met een 635 CSI ).

na 130.000 km kreeg ik voor de Alpina nog 25000 DM (12500€) voor, daarvoor moest ik wel een nieuwe 911 kopen (ook geen spijt van gehad zelfs 6 jaar mee gereden). Maar van die duurzame BMW Alpina heb ik niet een beetje spijt van gehad, super wegligging tov van de 323i en daarenboven zelfs comfortabeler (progressieve veren en demping)

ALPINA is wat AMG voor Mercedes is, maar dan goedkoper omdat ALPINA het fijnere comfortabelere alternatief biedt tov de M-modellen van BMW zonder echt te concurreren, dit in samenspraak met BMW.

Laatst gewijzigd door Micele : 8 januari 2014 om 12:57.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2014, 12:55   #75
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lohabra Bekijk bericht
En op basis van zulk filmpje, ga ik lekker een klacht indienen. Dat vindt u dan best OK.
Ook u hebt overduidelijk niet gelezen wat ik schreef.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2014, 12:56   #76
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kortom, u hebt dus liever dat er doodrijders rondrijden dan dat iemand gevaarlijk weggedrag aanklaagt. Uw prioriteiten liggen alvast waar de mijne liggen.
Oud 8 januari 2014, 12:57   #77
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En het begint er meer en meer op te gelijken dat de man van de camionette toch niet zo onschuldig is als hij beweert.
Daar lijkt het helemaal niet op. U neemt de beschuldiging van de BMW-rijder schijnbaar onmiddellijk voor waar aan.

Wel is opmerkelijk dat er ondertussen ook andere getuigenissen opduiken van mensen die nare ervaringen hebben gehad met die man...
Oud 8 januari 2014, 12:57   #78
Sonny Crockett
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Kortom, u hebt dus liever dat er doodrijders rondrijden dan dat iemand gevaarlijk weggedrag aanklaagt. Uw prioriteiten liggen alvast waar de mijne liggen.
Waar de uwe "niet" liggen, mag ik hopen?
Oud 8 januari 2014, 12:59   #79
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nergens uit de beelden valt te concluderen dat de bestuurder van de vrachtwagen "iets" (?) heeft gedaan. Dat is tot nu toe slechts de bewering van de BMW-rijder.

Ongetwijfeld is ondertussen al het filmmateriaal bij het gerecht beland en niet enkel het deel dat we op de sociale en reguliere media hebben kunnen zien. Daaruit zal het nodige wel blijken.
Oud 8 januari 2014, 13:00   #80
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waar de uwe "niet" liggen, mag ik hopen?
Idd.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be