![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |||
Schepen
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door lohabra : 8 januari 2014 om 07:39. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bron
Een studie die leerde dat de BMW rijders het agressiefst zijn. Hoef je niet echt een studie voor gedaan te hebben dacht ik, gewoon even de baan op gaan en je weet genoeg ... ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
En het begint er meer en meer op te gelijken dat de man van de camionette toch niet zo onschuldig is als hij beweert. Is dan die actie van die BMW verantwoord? Neen. Maar wat is er daarvoor allemaal gebeurt? Misschien heeft die camionette op het linkse baanvak enkele keren zelf op de rem gaan staan als de BMW er achter hing? Of misschien heeft die camionette daarvoor wel de BMW van de weg willen duwen? En dan is die actie van die BMW wel te begrijpen. Snel van die camionette weg geraken en als het dan maar moet langs de pechstrook. Als dan die camionette met zijn lichten begint te flikkeren dan slaan de stoppen van die BMW door en doet hij even hetzelfde als wat de camionette daarvoor deed namelijk een paar keren op de rem gaan staan. En mijn mening zal het zo wel ongeveer gebeurd zijn. Dus beide chauffeurs, die van die camionette en die BMW, gelijktijdig voor een Rechter plaatsen en dezelfde straf uitspreken!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ooit gehoord van burgerplicht? Beelden maken via een dashboardcam, is één. Wat u ermee doet, dat is iets anders. U kan ze op de sociale media gooien, of u kan ze aan de daarvoor voorziene overheidsdiensten bezorgen. En dat heeft helemaal niets te maken met 'iemand 'te laten veroordelen' (zoals u het zo 'simplistisch' lijkt te begrijpen). Het is de procureur, die de beelden onder ogen krijgt, die bepaald of er al dan niet een vervolging zal plaatsvinden of niet.
![]() |
![]() |
#66 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() En ja een procureur, het is maar een titel, moet oordelen. Maar stel jij bent die bestuurder van die camionette. Die met zijn BMW wordt door uw filmke tot 5 jaar rijverbod veroordeelt en een gigantische boete. Zou jij nog gerust slapen? Mensen zoeken toch steeds zelf al hun ellende ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Zulke agressie moet gewoon gestraft worden, uitgelokt of niet: dit doe je niet. Je creëert een potentieel gevaarlijke situatie voor beiden én voor andere weggebruikers. Zelfs als de camionette zijn middelvinger opsteekt, moet die BMW zich daar over zetten en zijn weg vervolgen. Wie zijn emoties niet de baas kan op de weg hoort daar niet en mag zijn rijbewijs ingetrokken zien. Op zijn minst. Laatst gewijzigd door plǝɹǝʍ ǝp : 8 januari 2014 om 10:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Een gezonde afweging, van wat kan en niet kan, ligt hier aan de basis. Als iemand mij op de pechstrook inhaalt, op zo een 100 meter, vóór de afrit, die deze chauffeur dient te nemen, dan ga ik mij daar uiteraard geen zak van aantrekken. Echter een klojo, zoals die BMW-chauffeur, die geef ik meteen aan. Citaat:
Het leven, dat is een dansfeest voor kreupelen. Laatst gewijzigd door Sonny Crockett : 8 januari 2014 om 10:30. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
En er geruster op zijn? Lees dan de reacties op het profiel van de bestuurder van die camionette op FB. Ik denk dat hij er al heel lang spijt van heeft het gepost te hebben en een volgende keer niet tweemaal maar tienmaal zal nadenken. Zijn imago en dat van zijn zaak is onder het vriespunt gedaald. Dit gaat nog veel zwaardere gevolgen hebben voor hem dan voor de bestuurder van de BMW. En het is zijn terechte straf ook. Een verklikker is het niet waard om nog in de maatschappij aanvaard te worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | ||||
Schepen
|
![]() Citaat:
Het is dan ook géén goed idee, als iedereen het recht in eigen handen gaat nemen. Oog om oog, tand om tand ... dat zijn Middeleeuwse principes. Citaat:
Citaat:
Citaat:
I agree ! Laatst gewijzigd door lohabra : 8 januari 2014 om 10:57. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Vreemdeling
|
![]() Al honderden keren al die fragmenten bekeken.
Mijn conclusie : de BMW kwam vermoedelijk juist voor de start van het VTM filmke (http://nieuws.vtm.be/binnenland/7421...evaarlijk-hard) tegen hoge snelheid aangereden. De camionette gaat gewoon links een vrachtwagen voorbij en hindert zo de BMW op het linkse baanvak. Het principe van de camionette was waarschijnlijk -en ik zeg duidelijk waarschijnlijk want dat zie je niet op het filmke- gewoon naar links gaan zonder richtingaanwijzer te gebruiken of zonder te anticiperen op het achterliggend toekomend verkeer. Dan is er nog de vraag of de camionette te zwaar met discobar materiaal was beladen en of de bestuurder van de camionette op dat ogenblik niet met zijn gedachten bij de weg zat. Bijvoorbeeld door GSM gebruik. De BMW kan kiezen : onverantwoord hard gaan remmen met gevaar op de camionette te botsen of -ook onverantwoord- over de pechstrook gaan. Voor de kenners : een BMW M3 heeft een heel andere wegligging dan een doorsnee wagen dus zijn actie had nooit een gevaarlijk moment. Het was ook geen puber maar een oudere man met een jarenlange rijervaring met snellere wagens. Vanaf de BMW van op de pechstrook naar links gaat zie je al de flitsen van de camionette. Dus de bestuurder van de camionette had duidelijk al de intentie om met zijn lichten te gaan flitsen. Dus hij wou zeker gaan provoceren. Dat hij dan uiteindelijk de afrit nam wil niets zeggen. Onderzoek moet maar uitwijzen of hij daar effectief moest zijn of niet. Moest hij die afrit effectief nemen dan is zijn actie helemaal onaanvaardbaar. Want enkele honderden meters voor de afrit vliegt de camionette nog op het linkse baanvak om een vrachtwagen voorbij te gaan. Dan rest nog steeds vraag of er voor het filmke iets gebeurd is. Was er al een gemeen spel tussen de twee chauffeurs bezig? Ik ben zeker van wel. De BMW rijder : onhoffelijk gedrag en overdreven maar niet gemeten snelheid. De camionette : uitlokking van verkeersagressie en onverantwoord gedrag met zware lading. Wie moet er nu gestraft worden? Volgens mij duidelijk de bestuurder van de camionette. Plus bijkomend dat deze bestuurder ook de geleden schade van de onterecht beschuldigde juwelier moet betalen plus nog een veroordeling voor schending van de privacy en een schadevergoeding aan de chauffeur van de BMW. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
als een vrachtwagen inhalen voor jou al verkeersagressie uitlokken is dan hoop ik dat ik je nooit op de baan tegenkom. die bmwrijder moet je gewoon een jaartje zijn rijbewijs intrekken en nadien terug het heel parcours laten afleggen voor een nieuw rijbewijs misshcien snapt hij het dan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Gouverneur
|
![]() Danny'ke, ik vind het vermakelijk hoe je dit allemaal goed probeert te praten
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de beginjaren (carburatortijd) nog de BMW-huistuner, maar al heel lang een eigen merk, ik heb na die 323i namelijk een nieuwe Alpina B6 2,8 200 PK gunstig kunnen kopen: http://bmw.avtorinok.ru/photo/Alpina...oto_b64902.jpg Motor van 528i origine 184 PK in de 323i geplant en tot 200 PK gebracht, met zeer ruime veiligheidsaanpassingen: versnellingsbak-achterbrug differentiaal (+ koeling), remmen - ophanging, fijntuning top, ook interieur. 2 keer de Nordschleife ermee gedaan, dag en nacht verschil met een standaard BMW (zelfs met een 635 CSI ). na 130.000 km kreeg ik voor de Alpina nog 25000 DM (12500€) voor, daarvoor moest ik wel een nieuwe 911 kopen (ook geen spijt van gehad zelfs 6 jaar mee gereden). Maar van die duurzame BMW Alpina heb ik niet een beetje spijt van gehad, super wegligging tov van de 323i en daarenboven zelfs comfortabeler (progressieve veren en demping) ALPINA is wat AMG voor Mercedes is, maar dan goedkoper omdat ALPINA het fijnere comfortabelere alternatief biedt tov de M-modellen van BMW zonder echt te concurreren, dit in samenspraak met BMW.
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 8 januari 2014 om 12:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel is opmerkelijk dat er ondertussen ook andere getuigenissen opduiken van mensen die nare ervaringen hebben gehad met die man... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ongetwijfeld is ondertussen al het filmmateriaal bij het gerecht beland en niet enkel het deel dat we op de sociale en reguliere media hebben kunnen zien. Daaruit zal het nodige wel blijken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |