Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 januari 2014, 11:50   #61
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Ik zapte gisterenavond toevallig op Canvas' Reyers Laat, en hoorde twee linkse rakkers (een Gentenaar die naar Brussel was komen wonen met zijn partner of zoiets en één of andere Brusselse kunstenaar) die het hadden over de onveiligheid en het racisme tegen de blanke Vlaming in de grootsteden, in dit geval vooral Brussel.

Ik geloofde niet wat ik daar hoorde : pure N-VA inhoud. Meer nog, het was voluit Vlaams Belang retoriek.

Zie en luister maar zelf ( het begint na het verhaal van Vermassen, vanaf minuut 21:40), tegen de allochtonen en tegen de instroom van vreemdelingen...
We waren té tolerant.... klopt inderdaad. Het VB roept dat al jaren.
En nu zijn ze in de meerderheid dus - zoals Jan de Cock zei - zijn wij de allochtonen in Brussel, de luis in de pels. En neen, ZIJ zullen vast niet zo tolerant zijn. Maar moslimlover dhimmie Bertje, dié gaat daar geen last van hebben in zijn groene stulpje naast de tennisvelden.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2014, 11:56   #62
Sonny Crockett
Parlementslid

Sonny Crockett's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
We waren té tolerant.... klopt inderdaad. Het VB roept dat al jaren.
En nu zijn ze in de meerderheid dus - zoals Jan de Cock zei - zijn wij de allochtonen in Brussel, de luis in de pels. En neen, ZIJ zullen vast niet zo tolerant zijn. Maar moslimlover dhimmie Bertje, dié gaat daar geen last van hebben in zijn groene stulpje naast de tennisvelden.
Dat is inderdaad te gek voor woorden.
Ik probeer het zo voor te stellen: A = uiterst links Z = uiterst rechts

Toen VB, jaren terug "V" schreeuwde, schreeuwden andere partijen "A; B of C" ...
Het was ongehoord om "V" te schreeuwen.

Enkele jaren later, schreeuwde VB, nog steeds "V"; de andere partijen, schreeuwden nu voluit "E; F; of H" ...

Vandaag schreeuwt VB nog steeds "V"; en schreeuwen heel wat onder hen, die ooit "A; B of C" schreeuwden, vandaag "P; Q of R" ... weliswaar met een andere klemtoon. Toch, ze schreeuwen heel duidelijk "P; Q of R" ...
Oud 7 januari 2014, 11:59   #63
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Afgezien van het feit dat de islam effectief een van de grote hedendaagse bedreigingen vormt voor de moderne samenleving, en afgezien dat vergelijkingen met Hitler (inclusief wat BDW hier uitkraamt) compleet absurd zijn, zien we hier het stramien dat we al jaren zien: mensen waarschuwen voor angstzaaierij door zelf angst te zaaien. Want laten we wel wezen: de grootste georganiseerde angstzaaierij in dit land komt niet van die vermaledijde "islamofoben", wel van de machtspartijen die hun positie in gevaar zien en daarom blijven waarschuwen voor de grote boeman aan rechtse zijde. En daar helpt onze Knack-journalist ijverig aan mee.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2014, 12:52   #64
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik denk niet dat het Weverke in dat interview gezegd heeft dat er maar één probleem is in de wereld, en verder niets van problemen.

Ik vind de Islam, zelfs de zogenaamde gematigde, ook problematisch.
Zelfs al mogen ze in hun eigen land beslissen wat ze zelf willen ..., maar 't is dan toch best dat wij, bijvoorbeeld als toerist, zulke dingen weten.

Stel je voor dat destijds onze senaatsvoorzitter op werkbezoek naar Tunesië moest ...

Belgische cipier drie maanden in Tunesische cel wegens homofilie
http://www.standaard.be/cnt/dmf20140107_00916149
Citaat:
De Belgische cipier Ronny De Smet (43) heeft drie maanden en dertien dagen vastgezeten in de Tunesische gevangenis van Messadine omdat hij seksueel contact had met een man.

De Smet leerde begin oktober tijdens zijn strandvakantie in Sousse een Tunesische man kennen. “Toen we intiem werden in de tuin van een verlaten hotel, stonden twee minuten later plots politieagenten rond ons. Ik werd in de boeien geslagen, hij niet. Ik ben er vrij zeker van dat die man voor de politie werkte”, zo verklaart hij.

Omdat homoseksuele contacten verboden zijn in Tunesië, werd De Smet veroordeeld tot drie jaar effectieve gevangenisstraf. Zijn vrienden en familie wisten aanvankelijk niet dat hij in een Tunesische cel zat. Pas toen collega’s in de Gentse gevangenis het bizar vonden dat de cipier niet kwam opdagen, werd duidelijk dat hij Tunesië nooit had verlaten.

“Mijn familie heeft een goede advocate in de arm genomen. Zij maakte dat mijn straf in beroep werd veranderd in zes maanden effectieve celstraf. Omdat ik al meer dan de helft van mijn straf had uitgezeten, mocht ik de gevangenis daags voor de jaarwisseling verlaten. Geen dag te vroeg, want ik ging er mentaal kapot”, klinkt het.

“Meer dan drie maanden heb ik op de grond gelegen. Geen bed. Geen matras”, aldus De Smet. “Ik werd er behandeld als een beest.
Dat is wel heel ironisch, de Belgische cipier die er niets mee inzit van de gevangenen in Belgie als beesten en bepaald mensonwaardig te behandelen staat te bleten als een kind als hem dezelfde behandeling ten deel valt.

Wat voor ongeloofwaardige parvenu is me dat.
Het doet me plezier dat boontje zijn loontje kreeg.
Oud 7 januari 2014, 12:52   #65
Vigilant
Parlementsvoorzitter

Standaard

De moslims zijn nu boos op BDW. Zie de openingspagina van De Standaard.
http://www.standaard.be/

Links van het artikel : een artikel of de moslim die de juffen van de blokkendoos bedreigde

Rechts van het artikel : een opiniestuk Brussel ik walg van je, over het leven in een geislamiseerde Brusselse kansenwijk.

En nog verstaan de moslims het niet en blijven ze boos. "Ze zijn niet allemaal zo". Nee, niet allemaal. Het zou er nog aan mankeren. Maar als je alle individuele gevallen optelt, zijn het er toch een pak.
Wat opvalt is dat ze zich niet boos maken over wat er gebeurt in het artikel links en rechts.
Vigilant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2014, 12:58   #66
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Arme man... je bent echt ernstig ziek, net als die Breivik. Gelukkig zit die laatste achter slot en grendel.
Blijkbaar ben jij de arme man die zelfs niet begreep waar het over ging. Breivik pleegde die aanslag om degenen te treffen die de islamisering hier salonfähig hebben gemaakt. Hij trof hen door hun kinderen te vermoorden zodat zij voelden hoezeer ze onze maatschappij hebben getroffen door deze te verkwanselen en door de islam hier vrije toegang te verlenen.

Iemand die dit doorheeft als "ziek" bestempelen is op zijn minst gezegd: "achterlijk".

en inderdaad zoals hierboven reeds gezegd: het is niet omdat je inziet wat de beweegredenen van die man waren dat je ermee instemt. Maar het niet WILLEN inzien is politiek correcte Stalinistische censuur in het kwadraat.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 7 januari 2014 om 12:58.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2014, 13:01   #67
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door looneytoon1975 Bekijk bericht
http://www.knack.be/nieuws/belgie/ba...on-122660.html

Wat een zever. Tot er es een idioot een kerncentrale opblaast. Dan schreeuwt men weer moord en brand. BDW vertelt gewoon de harde waarheid
Schijn en realiteit.

Schijn.

Realiteit.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2014, 13:02   #68
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Schijn en realiteit.

Schijn.

Realiteit.
Bijgevoegde afbeelding(e)

Oud 7 januari 2014, 13:07   #69
Vigilant
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Blijkbaar ben jij de arme man die zelfs niet begreep waar het over ging. Breivik pleegde die aanslag om degenen te treffen die de islamisering hier salonfähig hebben gemaakt. Hij trof hen door hun kinderen te vermoorden zodat zij voelden hoezeer ze onze maatschappij hebben getroffen door deze te verkwanselen en door de islam hier vrije toegang te verlenen.

Iemand die dit doorheeft als "ziek" bestempelen is op zijn minst gezegd: "achterlijk".

en inderdaad zoals hierboven reeds gezegd: het is niet omdat je inziet wat de beweegredenen van die man waren dat je ermee instemt. Maar het niet WILLEN inzien is politiek correcte Stalinistische censuur in het kwadraat.
Volledig mee eens.
Soms denk ik dat linksmenschen opzettelijk de negationist uithangen, precies omdat ze weten hoe erg het allemaal eigenlijk is ... en dat zij daarvoor verantwoordelijk zijn. Dan maar minimaliseren, de negationist uithangen of de booschapper afschieten. Iets anders kunnen ze niet.
Vigilant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2014, 13:29   #70
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Schijn en realiteit.

Schijn.

Realiteit.
Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat we voor jou net hetzelfde kunnen doen.

Ik vraag me nog altijd af in welke werkomgeving je met jouw gedrag zou kunnen renderen.
HRobin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2014, 13:43   #71
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Iemand die zelfs maar probeert om Breivik zijn 'redenen' goed te praten is ofwel ernstig ziek, ofwel een onmens. En tsjevenpraat over 'proberen inzien' maken het alleen maar erger.
Kies zelf de categorie maar.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2014, 13:47   #72
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vigilant Bekijk bericht
Volledig mee eens.
Soms denk ik dat linksmenschen opzettelijk de negationist uithangen, precies omdat ze weten hoe erg het allemaal eigenlijk is ... en dat zij daarvoor verantwoordelijk zijn. Dan maar minimaliseren, de negationist uithangen of de booschapper afschieten. Iets anders kunnen ze niet.
Ik hoop voor onze veiligheid dat jij alvast geen toegang hebt tot grote hoeveelheden amoniumnitraat.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2014, 13:54   #73
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Onvoorstelbaar hoe velen "hier", ons trachten doen geloven, dat De Wever al die migratie-problemen zal oplossen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2014, 14:02   #74
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Onvoorstelbaar hoe velen "hier", ons trachten doen geloven, dat De Wever al die migratie-problemen zal oplossen.
De Wever: "ik ga alle migratie-problemen oplossen".
Bijgevoegde afbeelding(e)

Oud 7 januari 2014, 14:33   #75
Sonny Crockett
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Dus u geeft in de eerste plaats toe, dat er migratieproblemen zijn?

Als daar dan eindelijk een politicus is, die openlijk zegt, daar iets te willen aan doen, dan geeft u hem nog niet eens het voordeel van de twijfel; wetende dat vooral de andere partijen de oorzaak zijn van het probleem ...
Oud 7 januari 2014, 14:39   #76
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sonny Crockett Bekijk bericht
Dus u geeft in de eerste plaats toe, dat er migratieproblemen zijn?

Als daar dan eindelijk een politicus is, die openlijk zegt, daar iets te willen aan doen, dan geeft u hem nog niet eens het voordeel van de twijfel; wetende dat vooral de andere partijen de oorzaak zijn van het probleem ...
neenee, hij heeft geen probleem met het gegeven dat BDW de problemen met migratie wil oplossen, het probleem gaat er over dat sommigen ons trachten doen geloven dat BDW de migratie-problemen zal oplossen.

Subtiel maar niettemin een reëel verschil.
Oud 7 januari 2014, 14:46   #77
Sonny Crockett
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
neenee, hij heeft geen probleem met het gegeven dat BDW de problemen met migratie wil oplossen, het probleem gaat er over dat sommigen ons trachten doen geloven dat BDW de migratie-problemen zal oplossen.

Subtiel maar niettemin een reëel verschil.
Ik meen letterlijk wat ik zeg beste.
Dus ik herhaal:
Citaat:
Al zal ik uw vraag; om u terwille te zijn 'letterlijk' nemen. En u aldus bijgevolg vragen, waarom het een probeem is, dat sommigen hier "blijkbaar" trachten om anderen ervan te overuigen dat Bart De Wever de migratieproblemen zal oplossen?

Bij mijn weten, heeft hij dat zelfs niet gezegd in de eerste plaats. Wel heeft hij gezegd, dat hij het probleem wenst aan te pakken. Ik citeer u: 'een subtiel, maar nietemin reëel verschil'.
Oud 7 januari 2014, 14:56   #78
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sonny Crockett Bekijk bericht
Ik meen letterlijk wat ik zeg beste.
Dus ik herhaal:

Al zal ik uw vraag; om u terwille te zijn 'letterlijk' nemen. En u aldus bijgevolg vragen, waarom het een probeem is, dat sommigen hier "blijkbaar" trachten om anderen ervan te overuigen dat Bart De Wever de migratieproblemen zal oplossen?

Bij mijn weten, heeft hij dat zelfs niet gezegd in de eerste plaats. Wel heeft hij gezegd, dat hij het probleem wenst aan te pakken. Ik citeer u: 'een subtiel, maar nietemin reëel verschil'.
Je maakt het wel heel moeilijk nu.

Kijk, dit is wat hij zei:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
Het is toch duidelijk dat hetgene wat hij onvoorstelbaar vindt slaat op dat velen ons hier trachten te doen geloven.
Oud 7 januari 2014, 15:02   #79
Sonny Crockett
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Je maakt het wel heel moeilijk nu.
Dat spijt me voor u.
Oud 7 januari 2014, 15:07   #80
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plǝɹǝʍ ǝp Bekijk bericht
Is religie in het algemeen geen bron van onverdraagzaamheid en extremisme?
Niet noodzakelijk. Religie kan leiden tot onverdraagzaamheid en de daaraan gekoppelde vergeldingen maar evengoed de burgerlijke machthebbers hebben hiervan gretig gebruik gemaakt. Het is steeds de combinatie geweest van beide.
Citaat:
Als ik kijk naar de talrijke kruistochten, maar ook deze tegen de Albigenzen, de inquisitie, de oorlogen tussen protestanten en katholieken, maar ook welke opinies sommige radicale christenen er op na houden in Amerika maar ook bv in Nederland (in de Bible Belt), denk ik dat het probleem eerder bij religie ligt dan bij de Islam op zich.
Je haalt feiten aan die 400 tot 1000 jaar geleden plaatsvonden. Allemaal combinaties van kerkelijke en wereldlijke autoriteiten. De radicale christenen in Amerika en Nederland stellen niemand terecht, ik ben wel akkoord dat ze een achterhaald wereldbeeld voorstaan.

In Laarne vonden in het begin van de 17e eeuw verschillende heksenprocessen plaats met de daaraan verbonden verbrandingen. Een plaatselijke priester heeft interventies gedaan ten voordele van sommige heksen.

Het is niet mijn bedoeling de wandaden van de kerk goed te praten. Ik wil ze alleen in een juiste context plaatsen. De geschiedenis is niet wit-zwart, ze is gekleurd.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be