Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 januari 2014, 12:08   #61
pegasus6869
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sonny Crockett Bekijk bericht
[En dan verbeter ik nog niet alles. Ik zou zowaar uw hele betoog moeten aanpassen]

U wenst te vragen, wat een leeftijd heeft te maken met het gebruik van bepaalde woorden?
Ik denk niet dat uw leeftijd werd gevraagd, op basis van het gebruik van 'plekpot'.
Oei, we zitten hier met een schoolmeester.....veel werk zeker hier op het forum meester !!

Laatst gewijzigd door pegasus6869 : 14 januari 2014 om 12:08.
pegasus6869 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2014, 12:18   #62
pegasus6869
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Kinderachtig was niet direct hetgene ik aan dacht bij het lezen van dit woord. Seniliteit ligt eerder voor de hand, vandaar de leeftijdsvraag.
Zo sprak petertjeboy !
Oud 14 januari 2014, 12:28   #63
Sonny Crockett
Parlementslid

Sonny Crockett's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pegasus6869 Bekijk bericht
Oei, we zitten hier met een schoolmeester.....veel werk zeker hier op het forum meester !!
Is dat nu een vraag, of een vaststelling?

U moet uw Nederlandse taal verzorgen! Zeker als u (zo blijkt) zich wil profileren als een voorstander van de Vlaamse onafhankelijkheid. Ik ken heel wat buitenlanders uit mijn onmiddellijke omgeving, die het Nederlands een stuk beter onder de knie hebben dan u.
Oud 14 januari 2014, 12:29   #64
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het was in 1992 trouwens, excuses voor deze misvatting.
In 1989 werden ze inderdaad opgesloten.
Vlaams Wiki is verkeerd, het is 1991. Maar dat is maar een detail.

Citaat:
En welke minister was dat denkt u? De Minister van justitie, ... aldus de verantwoordelijke voor justitie.
Wie de Minister van Justitie als "gerecht" beschouwd, moet dringen lessen in scheiding der machten volgen...

Citaat:
Niet één minister is er in geslaagd orde op zaken te stellen. Justitie is een ziek apparaat.
Klopt (deels), maar de uitspraak Bamouhammad heeft daar niks mee te maken. Het gaat over een oordeel in een individueel dossier, over specifieke feiten en in specifieke omstandigheden die noch jij, noch ik exact kennen.
Je kan de feitelijke redenering, zijn interpretatie van de feiten, bekritiseren, en daar niet mee akkoord gaan, feit is wel dat de uitspraak principieel niet abnormaal is: als gevangenispersoneel haar boekje te buiten gaat tegenover een gedetineerde, wie dat ook moge zijn, is het normaal dat ze betaalt voor de geleden schade.
Oud 14 januari 2014, 12:31   #65
pegasus6869
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Sonny, ik sprak wel over Pegasus de plekpot hee...
Peterboy verbleef er reeds mijn gedacht,want hij is nogal goed op de hoogte daar in brakel......!!Ja oude knarren denken daar aan !!

Laatst gewijzigd door pegasus6869 : 14 januari 2014 om 12:33.
Oud 14 januari 2014, 12:36   #66
Sonny Crockett
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Vlaams Wiki is verkeerd, het is 1991. Maar dat is maar een detail.
Er zijn meerdere bronnen die dat bevestigen; dat zij werden vrijgelaten in 1992.
Nu goed, ... ik zou het ook als een detail beschouwen. Feit blijft, dat ze zijn vrijgelaten; en dat dit nooit had mogen gebeuren. Een blunder van formaat, zo blijkt!

Citaat:
Wie de Minister van Justitie als "gerecht" beschouwd, moet dringen lessen in scheiding der machten volgen...
U moet ook hier beter lezen. Nergens claim ik dat het gerecht wordt beschouwd als justitie. Wel heb ik gezegd, en dat is nu eenmaal zo, dat een minister van justitie, 'verantwoordelijk' is voor de gang van zaken binnen justitie. Logisch toch?

Citaat:
Klopt (deels), maar de uitspraak Bamouhammad heeft daar niks mee te maken. Het gaat over een oordeel in een individueel dossier, over specifieke feiten en in specifieke omstandigheden die noch jij, noch ik exact kennen.
Je kan de feitelijke redenering, zijn interpretatie van de feiten, bekritiseren, en daar niet mee akkoord gaan, feit is wel dat de uitspraak principieel niet abnormaal is: als gevangenispersoneel haar boekje te buiten gaat tegenover een gedetineerde, wie dat ook moge zijn, is het normaal dat ze betaalt voor de geleden schade.
Het is weliswaar een zoveelste kronkel binnen de werking van justitie.

Laatst gewijzigd door Sonny Crockett : 14 januari 2014 om 12:36.
Sonny Crockett is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2014, 12:37   #67
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In dit geval? Neen...
Die 11000 euro moeten door de mensen zelf betaald worden.
Zou dat niet op 't werk kunnen verhaald worden.... ?
Oud 14 januari 2014, 12:38   #68
ouwe knar
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik moet eerlijk zijn dat ik toen nog te jong was om dat te beoordelen. Bovendien wist ik niet dat wij in het Zuid-Afrika van de apartheid leefden, of wil je Bamouhammad met Mandela vergelijken, misschien?
ni kronkelen als voor de ene geld dat de rechter het zo beslist heeft dan voor iedereen,ik moet mandela met niemand vergelijken ,hij is veroordeeld door een rechter juist zoals le fou
ouwe knar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2014, 12:44   #69
pegasus6869
Banneling

Standaard

Citaat:
Is dat nu een vraag, of een vaststelling?

U moet uw Nederlandse taal verzorgen! Zeker als u (zo blijkt) zich wil profileren als een voorstander van de Vlaamse onafhankelijkheid. Ik ken heel wat buitenlanders uit mijn onmiddellijke omgeving, die het Nederlands een stuk beter onder de knie hebben dan u.
Wat u hier schrijft raakt mijn kouwe kleren niet man,dat "uw" buitenlanders het beter kunnen, dat kan mij niet schelen, goed voor hun.
Verbeter maar gerust verder de foutjes,mooi tijdverdrijf !!
Oud 14 januari 2014, 12:48   #70
Sonny Crockett
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Wat u hier schrijft raakt mijn kouwe kleren niet man,dat "uw" buitenlanders het beter kunnen, dat kan mij niet schelen, goed voor hun.
U bent een verloren zaak.
Oud 14 januari 2014, 13:00   #71
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Rustig maar... De nieuwe bewoners die last verkopen komen onder persoonlijk toezicht van zuster Marie-thérèse te staan. Ik vernam van één van onze forumleden die er nu al woont dat zij ook instaat voor het intiem toilet.
Kalm zijn in de boodschap.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2014, 13:04   #72
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyWitters Bekijk bericht
Vertel dit verhaal eens aan een buitenlander zonder het schaamrood op de kaken te krijgen...
Vertel het eens aan een Nederlander, die kan zich niet eens voorstellen dat men mensen in gevangenissen zoals beesten behandeld.

Die denkt waarschijnlijk dat je hem een zieke grap verteld.
Oud 14 januari 2014, 13:24   #73
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er zijn meerdere bronnen die dat bevestigen; dat zij werden vrijgelaten in 1992.
Nu goed, ... ik zou het ook als een detail beschouwen. Feit blijft, dat ze zijn vrijgelaten; en dat dit nooit had mogen gebeuren. Een blunder van formaat, zo blijkt!
En wat zou er gebeurd zijn als zij tot het einde van hun straf hadden binnengezeten, denk je?

De zaak Dutroux is vooral een opeenstapeling van blunders (nu ja, blunders...) binnen de politie en rijkswacht, maar ssssjt.

Citaat:
U moet ook hier beter lezen. Nergens claim ik dat het gerecht wordt beschouwd als justitie. Wel heb ik gezegd, en dat is nu eenmaal zo, dat een minister van justitie, 'verantwoordelijk' is voor de gang van zaken binnen justitie. Logisch toch?
U maakte de link tussen de beslissingen in 1989 en het gerecht, ik niet, hé...
Bovendien is een Minister van justitie in geen enkel geval, verantwoordelijk voor individuele uitspraken van rechters. Dat is de essentie van de scheiding der machten.

Citaat:
Het is weliswaar een zoveelste kronkel binnen de werking van justitie.
Neen. Het is de toepassing van de wet door de rechtbank.

Laatst gewijzigd door Bad Attila : 14 januari 2014 om 13:24.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2014, 13:28   #74
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ouwe knar Bekijk bericht
ni kronkelen als voor de ene geld dat de rechter het zo beslist heeft dan voor iedereen,ik moet mandela met niemand vergelijken ,hij is veroordeeld door een rechter juist zoals le fou
Na de Godwin Law, de Mandela Law.
Oud 14 januari 2014, 13:47   #75
Sonny Crockett
Parlementslid

Standaard

Citaat:
En wat zou er gebeurd zijn als zij tot het einde van hun straf hadden binnengezeten, denk je?
Wat denkt u zelf?
Vraagt u zich toch maar beter af, wat er "niet" gebeurd zou zijn ...

Citaat:
De zaak Dutroux is vooral een opeenstapeling van blunders (nu ja, blunders...) binnen de politie en rijkswacht, maar ssssjt.
De rijkswacht ( de toemalige althans) gaat zeker niet vrijuit. Integendeel. Waarom zou daarover moeten worden gezwegen?

Citaat:
U maakte de link tussen de beslissingen in 1989 en het gerecht, ik niet, hé...
Bovendien is een Minister van justitie in geen enkel geval, verantwoordelijk voor individuele uitspraken van rechters. Dat is de essentie van de scheiding der machten.
Tuurlijk is hij wel verantwoordelijk. Hij bepaald mede de wet(ten) die aan de basis liggen van "menig" geveld oordeel in een rechtbank. Daarnaast is een rechter bij machte, om naar eigen goeddunken te oordelen naar de geest van de wet.
Oud 14 januari 2014, 14:00   #76
Fiscoman
Provinciaal Statenlid

Fiscoman's schermafbeelding

Standaard

Liefste Sonny,

Kan je eventueel, indien het niet stoort, je zelfvernederings-marathon even op pauze zetten?

Je kapoentje
Fiscoman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2014, 14:08   #77
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat denkt u zelf?
Vraagt u zich toch maar beter af, wat er "niet" gebeurd zou zijn ...
Wat er gebeurd zou zijn, is nochtans duidelijk: hij zou in 2002-2003 vrijgekomen zijn, kinderen hebben ontvoerd, opgesloten, verkracht en vermoord.

De zaak Dutroux zou niet in 1996 ontploft zijn, maar een paar jaar later. Misschien zou Dutroux trouwens nooit gevonden zijn.

Citaat:
De rijkswacht ( de toemalige althans) gaat zeker niet vrijuit. Integendeel. Waarom zou daarover moeten worden gezwegen?
Ik merk gewoon op dat u daar nog geen woord over geschreven hebt, en alles op kap van de vrijlating zet.
Terwijl de hoofdverantwoordelijkheid voor de dood van de meisjes, wel degelijk bij de oorlog politie-rijkswacht ligt.

Maar bon, dat is allemaal geschiedenis, Bamouhammad is dat niet.

Citaat:
Tuurlijk is hij wel verantwoordelijk. Hij bepaald mede de wet(ten) die aan de basis liggen van "menig" geveld oordeel in een rechtbank. Daarnaast is een rechter bij machte, om naar eigen goeddunken te oordelen naar de geest van de wet.
En welke "slechte" wet ligt dan aan de basis van de beslissing inzake Farid Bamouhammad? Waar het gaat om een feitelijke beoordeling van een situatie, en geen juridische?
ps: nog steeds elementaire scheiding der machten: een wet wordt door het Parlement gestemd, niet door een Minister.
Oud 14 januari 2014, 14:21   #78
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Pamper die arme mens nog wat meer. En geef hem z'n sigaretten, zodat hij de boel in de fik kan steken. Stop hem als toetje ook nog een klein jaarsalaris toe ter vergoeding van zijn stoute gedrag.

Dit kan enkel in pamperland Belgie.
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2014, 14:39   #79
Sonny Crockett
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Wat er gebeurd zou zijn, is nochtans duidelijk: hij zou in 2002-2003 vrijgekomen zijn, kinderen hebben ontvoerd, opgesloten, verkracht en vermoord.

De zaak Dutroux zou niet in 1996 ontploft zijn, maar een paar jaar later. Misschien zou Dutroux trouwens nooit gevonden zijn.
Dat zullen we natuurlijk nooit weten. En het zou van naïviteit getuigen, om die mogelijkheid uit te sluiten. Hoe dan ook, ... wat in dit beschreven geval een "mogelijkheid" zou zijn geweest, ... is door de vroegere vrijlating, een "feit" gebleken.

Citaat:
Ik merk gewoon op dat u daar nog geen woord over geschreven hebt, en alles op kap van de vrijlating zet.
Terwijl de hoofdverantwoordelijkheid voor de dood van de meisjes, wel degelijk bij de oorlog politie-rijkswacht ligt.
De hoofdverantwoordelijkheid, ligt bij Dutroux en Martin.

Citaat:
En welke "slechte" wet ligt dan aan de basis van de beslissing inzake Farid Bamouhammad? Waar het gaat om een feitelijke beoordeling van een situatie, en geen juridische?
ps: nog steeds elementaire scheiding der machten: een wet wordt door het Parlement gestemd, niet door een Minister.
U zegt het zelf; en ik haalde het al aan: Een rechter, heeft de vrijheid, om naar eigen goeddunken te handelen naar de geest van de wet. Of is vrij om op basis van de aangegeven feiten, te oordelen. Blijkbaar heeft deze rechter beslist, dat 11 dagen geboeid aan armen en voeten, niet door de beugel kan; wetende dat het om Farid le Fou ging en niet om iemand die scheef op zijn zadel de straat overstak ...
Oud 14 januari 2014, 14:41   #80
Sonny Crockett
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fiscoman Bekijk bericht
Liefste Sonny,

Kan je eventueel, indien het niet stoort, je zelfvernederings-marathon even op pauze zetten?

Je kapoentje
U zal geduld moeten hebben, ... zo een 200 kg ...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be