Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 januari 2014, 17:27   #61
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
Het paar voorbeeldjes dat je aanhaalt interesseert mij niet. Er is geen grootschalig offensief tegen de fameuze Russische waarden. Dat is er simpelweg niet en ik heb geen zin om het te illustreren aan elke zelfverklaarde tiermondist.
Tuurlijk, pogingen tot het in gang zetten van kleurenrevoluties, onruststoken, zware kritiek geven op het verloop van verkiezingen en zich op grootschalige wijze mengen in interne aangelegenheden is geen offensief? *rollende oogjes*

Dat Russisch rapport was meer dan welkom...
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 17 januari 2014 om 17:30.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2014, 17:30   #62
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Ja, ik geloof in protest, maar als men al provocerende snelle overwinningen wil halen moet men ook bereid zijn de prijs ervoor te betalen.

BTW: Poetin zal niet eeuwig aan de macht blijven, geduld is soms een schone zaak. Aan de andere kant, en ik had U ivm. deze reeds een vraag gesteld. Een maatschappij verandert niet zomaar, ook niet als Poetin de plaat poetst.
er is niks provocerends aan twee mannen (of vrouwen) die hand in hand over de straat wandelen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2014, 17:31   #63
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Welke vraag was het precies?
Ja als in 2! @six. Een bevestiging dus, geen antwoord.
HIER
Oud 17 januari 2014, 17:33   #64
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Tuurlijk, pogingen tot het in gang zetten van kleurenrevoluties, onruststoken, zware kritiek geven op het verloop van verkiezingen en zich op grootschalige wijze mengen in interne aangelegenheden is geen offensief? *rollende oogjes*
Nee, stop eens met eenzijdig te trollen. Je hebt niet langs de ene kant de serene Volkeren met hun Waarden en langs de andere kant de boze neocons die alles verpesten. Veel van die volkjes zijn sociopolitieke clusterfucks.

Er is geen offensief op de Russische "waarden" in Rusland. Er is inderdaad een grootschalige inhaalpoging om de landen die Rusland omringen naar de Westerse kant te krijgen, die zo vlot gaat omdat Rusland zich als een dronken zwijn gedraagt diplomatiek gewijs.

Op Rusland zelf is er geen enkel offensief, en de reden daartoe is simpel: er valt niks om aan te vallen. Er zijn een paar fanatieke NGO's bezig (vaak terecht), maar verder is het simpelweg onzin.

Het is zulke onzin dat ik het gewoon niet ga staven met argumenten. De hele tijd uitspraakjes van Poetin, Russia Today en hier en daar een cherry picked nieuwsfeitje geeft je simpelweg geen correct beeld van wat er in Rusland gebert.
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2014, 17:34   #65
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
er is niks provocerends aan twee mannen (of vrouwen) die hand in hand over de straat wandelen.
Wat mij betreft is zoiets inderdaad niet provocerend.

Trouwens...

HIER
Oud 17 januari 2014, 17:40   #66
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, stop eens met eenzijdig te trollen. Je hebt niet langs de ene kant de serene Volkeren met hun Waarden en langs de andere kant de boze neocons die alles verpesten. Veel van die volkjes zijn sociopolitieke clusterfucks.

Er is geen offensief op de Russische "waarden" in Rusland. Er is inderdaad een grootschalige inhaalpoging om de landen die Rusland omringen naar de Westerse kant te krijgen, die zo vlot gaat omdat Rusland zich als een dronken zwijn gedraagt diplomatiek gewijs.

Op Rusland zelf is er geen enkel offensief, en de reden daartoe is simpel: er valt niks om aan te vallen. Er zijn een paar fanatieke NGO's bezig (vaak terecht), maar verder is het simpelweg onzin.

Het is zulke onzin dat ik het gewoon niet ga staven met argumenten. De hele tijd uitspraakjes van Poetin, Russia Today en hier en daar een cherry picked nieuwsfeitje geeft je simpelweg geen correct beeld van wat er in Rusland gebert.
Nogmaals, mij interesseert enkel het buitenlands beleid van Rusland, dit enkel en alleen omdat dit beleid de multipolaire wereld ondersteunt. Rusland gedraagt zich dus, wat mij betreft, absoluut niet als een dronken zwijn. Het is eerder de VS welke zich als een verslaafde gedraagt, kijk maar eens naar de gedebunkte leugens ivm. de zogenaamde chemische aanval in Syrie. Maar dat zal U in onze regimepers niet lezen.

Maar U kan het bvb. wel vernemen via UN WEB TV.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 17 januari 2014 om 17:42.
Oud 17 januari 2014, 17:44   #67
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Nogmaals, mij interesseert enkel het buitenlands beleid van Rusland, dit enkel en alleen omdat dit beleid de multipolaire wereld ondersteunt. Rusland gedraagt zich dus, wat mij betreft, absoluut niet als een dronken zwijn. Het is eerder de VS welke zich als een verslaafde gedraagt, kijk maar eens naar de gedebunkte leugens ivm. de zogenaamde chemische aanval in Syrie. Maar dat zal U in onze regimepers niet lezen.
De volgende keer dat je de VS aanhaalt in de discussie over Rusland stop ik ermee.

Het doet er niet toe hoe de VS zich gedragen. Rusland is erin geslaagd om nagenoeg alle landen die vroeger deel uitmaakte van de USSR te alieneren en te verjagen.

Die multipolaire buitenlandse politiek is voor een groot deel nep: Rusland heeft niet de walk om haar talk te ondersteunen. Het feit dat Poetin correcte kritiek over het Westen is beginnen te reciteren, in tijden dat het Westen zich nu toch echt wel moreel faillieet heeft getoond, zegt niks over hemzelf.
Oud 17 januari 2014, 18:02   #68
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De volgende keer dat je de VS aanhaalt in de discussie over Rusland stop ik ermee.
Als men over de Russische buitenlandse politiek praat, dan hoort ook dat erbij.

Citaat:
Het doet er niet toe hoe de VS zich gedragen. Rusland is erin geslaagd om nagenoeg alle landen die vroeger deel uitmaakte van de USSR te alieneren en te verjagen.

Die multipolaire buitenlandse politiek is voor een groot deel nep: Rusland heeft niet de walk om haar talk te ondersteunen. Het feit dat Poetin correcte kritiek over het Westen is beginnen te reciteren, in tijden dat het Westen zich nu toch echt wel moreel faillieet heeft getoond, zegt niks over hemzelf.

Idd. de globalist Gorbi heeft prima werk gelevered. Gorbi en Soros zijn trouwens dikke vriendjes. De multipolaire wereld is een superangel in de nek van de globalisten en Rusland is daar een belangrijk onderdeel van.

Verder bezig ik mij niet met de mannelijke ultrabrede torso van Poetin, enkel het buitenlands beleid.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 17 januari 2014 om 18:04.
Oud 17 januari 2014, 18:04   #69
six
Banneling

Standaard

Eenvoudige, eenzijdige analyse. Fout.
Oud 17 januari 2014, 18:07   #70
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

@ zonbron, jij bent de boel ernstig aan het verdraaien en haalt er telkens irrelevante zaken bij zoals de VS.

Ik ben er alleen nog niet over uit of je dat nu opzettelijk doet of dat dat gewoon deel is van je denkpatroon.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2014, 18:09   #71
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
@ zonbron, jij bent de boel ernstig aan het verdraaien en haalt er telkens irrelevante zaken bij zoals de VS.

Ik ben er alleen nog niet over uit of je dat nu opzettelijk doet of dat dat gewoon deel is van je denkpatroon.
De twee laatste opties.

Wie er hier de zaken verdraait mag duidelijk zijn, alle aandacht voor het Russische binnenlandse beleid, maar over het rapport zelf... geen woord.

Wie trolt hier in feite?
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 17 januari 2014 om 18:12.
Oud 17 januari 2014, 18:14   #72
six
Banneling

Standaard

Citaat:
De twee laatste opties.

Wie er hier de zaken verdraait mag duidelijk zijn, alle aandacht voor het Russische binnenlandse beleid, maar over het rapport zelf... geen woord.

Wie trolt hier in feite?
Op basis van het Russische binnen- en buitenlandse beleid concludeer ik dat ik geen zin heb om het rapport te bespreken, simpelweg omdat Poetin een hypocriet is die aan politieke spelletjes doet.
Oud 17 januari 2014, 18:16   #73
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De twee laatste opties.

Wie trolt hier in feite?
Als dit serieus je normale denkpatroon is, dan is er helemaal niemand aan het trollen.

Het punt is, dat jij moet gaan begrijpen dat bepaalde zaken in Rusland gewoon niet fris zijn, en dat dat in Europa en bij de VS ook zo is is irrelevant.

Rusland moet eens naar zijn eigen problemen durven te kijken zonder dat ze direct met het vingertje gaan wijzen van "maar hunnie doen het ook ! ".....
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2014, 18:31   #74
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Op basis van het Russische binnen- en buitenlandse beleid concludeer ik dat ik geen zin heb om het rapport te bespreken, simpelweg omdat Poetin een hypocriet is die aan politieke spelletjes doet.
Men moet het rapport natuurlijk eerst lezen om het te kunnen bespreken. Ik heb het wel doorgenomen, just facts. Maar niet meer of minder dan dat.
HIER
Oud 17 januari 2014, 18:40   #75
six
Banneling

Standaard

Ik wil het niet bespreken. Ik denk: Rusland, kuis eerst je eigen rommel op en verbeter de levensomstandigheden en de uitzichtsloosheid in eigen land. Doe dan aan buitenlands gedoe.

Vergeet niet: hij maakt zich enorm populair bij de bevolking door gespierd te doen. Door constant tegen het Westen op te spreken verbergt hij zijn wanbeleid.

Laatst gewijzigd door six : 17 januari 2014 om 18:40.
Oud 17 januari 2014, 19:06   #76
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

@ six

Natuurlijk doet Putin aan (politieke) spelletjes. En, heeft de westerse, meer liberale wereld een vorm van gelijk.
Hieruit zie je de toenemende invloed van de Orthodoxe kerk. Inherent verbonden met het Vaticaan. Nu, je weet hoe die over homo's denkt.
En het merkwaardige is dat de kerk het homodom propageert. Geen vrouwen met functies in de kerk, kerkelijke ambtenaren die niet mogen trouwen - het heeft niets met het oorspronkelijke christendom te maken, en derhalve valt het Romeinese geloof onder dezelfde noemer als het satanisme, het heidendom, of hoe je een religie ook noemen wilt.
Religie staat gelijk aan angst. Aan het niet weten, aan pure onzekerheid. De verderfelijke onzin die in de bijbel staat is minstens even zot en gruwelijk dan die van de koran. De bijbel zowel als de koran is een misvormd instrument, puur uitgedacht door mensen en heeft met goddelijkheid niets te maken.
Oud 18 januari 2014, 00:57   #77
Troubadour
Parlementslid

Standaard

Citaat:
De multipolaire wereld
Proficiat, je hebt één manier om de wereld te analyseren ontdekt. Nu de duizenden anderen nog.

Ideoloog, the map is not the territory, zoals men dat zegt.
Troubadour is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2014, 01:02   #78
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Troubadour Bekijk bericht
Proficiat, je hebt één manier om de wereld te analyseren ontdekt. Nu de duizenden anderen nog.

Ideoloog, the map is not the territory, zoals men dat zegt.
Klassieke denkpatronen he. Religie > politiek > politieke economie > al de rest.
Oud 18 januari 2014, 01:20   #79
Dade
Parlementsvoorzitter

Dade's schermafbeelding

Standaard

wat baten kaars en bril als de uil niet zien en wil
Dade is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2014, 01:26   #80
Dade
Parlementsvoorzitter

Dade's schermafbeelding

Standaard

Ik lees dat sommigen beweren dat er een wanbeleid gevoerd wordt in Rusland, de feiten spreken dat tegen, kokerzicht lijkt hier een veel voorkomend syndroom.

http://data.worldbank.org/country/russian-federation
Dade is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be