![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij stelt juist uitdrukkelijk dat zijn geloof niet begint waar de wetenschap eindigt, maar tegelijkertijd en evenwijdig met de voortgang van de wetenschap loopt. Juist in het besef van de reeds ontdekte en ten dele verklaarde complexiteit en schoonheid (dit is ook een element dat hij ter sprake brengt) van die door de mens doorgronde schepping komt hij tot het geloof in een Opperwezen, een "Grote Intelligentie". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat gaf ik, bij mijn weten al toe. Citaat:
(Zodoende hoef ik het niet te bewijzen)
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() amai seg, en da allemaal omda elizabethje naar t scholeke ga, mamma een traantje wegpinkt en en de mensen da graag zien
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Evenwijdig met de autoweg loopt vaak een smal baantje, dat meeestal op geen kloten trekt en volkomen onberijdbaar is. De autostrade is de wetenschap: 't gaat vrij snel in de richting waar de mens naartoewil. Dat baantje is de religie: je schiet er geen zak mee op, en vaak loopt het gewoon dood. Citaat:
Wanneer diens intelligente Opperwezen zijn eerste posting hier plaatst, verwittig me dan. Als 't een Belgicist is, dan kan ik er nog mee overeenkomen. Owee als het een flamingant is. Dan is 't met mij nog niet klaar.
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die hebben daar geen feel voor.
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De handleiding staat vol: [size=-1]Injustice ![]() Absurdity ![]() Cruelty ![]() Contradictions ![]() Intolerance ![]() Insults to Women ![]() [/size][size=-1] False Prophecy ![]() Science and History ![]() Sex ![]() Foul Language ![]() Homosexuality ![]() Geef mijn portie maar aan fikkie. Ik kijk liever naar prinses Tilleke: ![]() [/size]
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Echt, daar waar u normaal leuk uit de hoek komt komen, is dat deze keer op het randje van de verzuurde pedanterigheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Omwille van mijn ietwat andere visie op religie? Omwille van vermeende afbreuk van uw idool? Heel jammer, vooral daar deze uitlatingen ontzettende vooringenomenheid tentoonspreiden omtrent wat ik al dan niet gelezen heb. Een simpele vraag had u die afgang bespaard.
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U echter meent niet alleen te kunnen zeggen wat de gedachtegang is van Bodifée (u stelt immers dat ik zijn opinies ongenuanceerd en eenzijdig zou weergeven), maar oordeelt ook over zijn werk (door u als "hersenspinsels" omschreven, wat een negatief geladen term is), zonder daarbij ook maar enige letter van Bodifées talrijk aantal boeken te hebben doorgenomen. Dit is iets wat ik bij wie dan ook - zelfs als zou het gaan om mijn medestander - niet verdraag. Het getuigt immers van een grenzeloze arrogantie en vooringenomenheid. Voor de rest mag u om het even welke opinie hebben over mijn godsdienst. U doet er echter goed aan niet te oordelen over iemands werk zonder dat u het gelezen heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U stelt immers dat ik de gedachtegang van Bodifée eenzijdig zou weergeven. Juist dat deed ik helemaal niet. Hieruit kan ik dan ook concluderen dat u Bodifées boeken niet gelezen heeft. Of niet misschien? Dan mag u mij eens vertellen welk werk u van Bodifée reeds doorgenomen heeft. Ik ben benieuwd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
|
![]() Schoon meiske Elisabeth. Het toeval wil dat mijn beide grootmoeders ook Elisabeth heetten. Het waren beiden vrouwen met snedige tongen en een gouden hart. Ik denk er graag aan terug.
![]()
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Indien dan alle opvattingen maar hersenspinsels zijn, dan bestaat er dus geen waarheid. Geen diepere werkelijkheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#79 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ben jij helderziende? Ter info: ik las reeds meerdere van zijn werkjes. Zolang hij het bij wetenschap houdt, vind ik het ok. Eens hij religieuze afzeik begint te verkopen, ijlt hij evengoed als jij in die materie. Citaat:
Citaat:
Als uw argumenten op zijn, dan geeft ge me beter gewoon gelijk, of verdwijnt ge met stille trom uit de discussie. Citaat:
Ik vraag me echter af, waarom gij u aanmatigt om, zonder mij te kennen, losjes uit de pols te gaan beweren, wat ik al dan niet gelezen heb. Waarschijnlijk andermaal puur chagrijn omdat ik uw katholieke overtuiging niet deel, en makkelijk als schandelijke afzeik, pure volksverlakkerij en platte cententrekkerij exposeer.
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |