![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Banneling
|
![]() Boetes op te lage prijzen = geen vrije markt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Banneling
|
![]() Als ge goed wat jaren op kot zit en werkt is dat doenbaar ja.
Ik ken een aantal postdocs die al voor 7-8 jaar 1000 euro per maand sparen. Die kunnen straks cash kopen als ze zo doordoen ![]() Geen vrouw of auto hebben doet dan ook veel ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() Voor mij mag er overigens nu vollen bak inflatie optreden
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Europees Commissaris
|
![]() Tegen 2050 zou Vlaanderen volgebouwd zijn. Logischerwijze zou zich dat moeten vertalen in duurdere grondprijzen, alleen - wie kan dat nog betalen?
De evolutie is sowieso wel naar kleinere gronden én kleinere, energie zuinige woningen. De overheid moet ook haar bijdrage leveren in het scheppen van de voorwaarden voor een hogere woonflexibiliteit zodat mensen gemakkelijker kunnen verhuizen. Dat hangt ook samen met de mobiliteitsproblematiek. Nu betaal je bij iedere verkoop van een huis 10% taks, wat schandalig is. Persoon A koopt een huis van Y Euro, daar komt sowieso 0.1 x Y Euro bij. Een paar jaar later verkoopt die persoon zijn huis en die wil tenminste 1.1 x Y ervoor terug krijgen, de totale prijs die hij destijds betaald heeft. Kortom de overheid draagt op die manier bij aan het steeds duurder worden van de huizen en werkt een verhoogde woonflexibiliteit tegen.
![]() |
#69 |
Banneling
|
![]() Euh, waarom zouden mensen kleiner moeten gaan wonen als ze in de hoogte kunnen bouwen?
Natuurlijk moet daarvoor de oude oogst bejaarden worden gecomposteerd. Want zij krijgen autistische aanvallen als zij hoge huizen zien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Betaalt een van de 2 de ander dan uit? Dat wordt een pittige lening dan. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als die geen 2000 per maand spaart weet ik het niet . Anderzijds is dat wel een bizar leven voor een 50-jarige burgelijk ingenieur met een doctoraat. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Veel mensen, ook jonge mensen hebben ergens wat gekregen of gekocht wat redelijk goedkoop was en dat wordt dan bijgeteld bij uw "eigen inbreng" en dergelijke.
Ik wil de jonge mensen geen boterham geven die allemaal al ergens grond liggen hebben of toekomstig een huis te verwachten hebben, of reeds hebben van gekregen te hebben /ouders..grootouders...enz. Een jonge gast in ons kenniskring heeft 1 een stuk grond al (gratis gekregen), mag het huis van zijn ouders verwachten en het huis van zijn grootmoeder staat ook al naam van zijn moeder; dus dat komt ook zijn richting uit. En nu spaart hij voor zijn flatje terwijl hij gratis thuis blijft wonen tot een stuk in de 30 uiteindelijk. Want hij wil niet afbetalen; ouders steunen hem en geven ook nog een serieus deel bovenop natuurlijk. Dus uiteindelijk zal hij een flat hebben, een stuk bouwgrond, en 2 villa's. En 0 afbetalingen. Soms vergeet men eens wat te vermelden.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 2 februari 2014 om 22:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar wat velen kopers nu wel nog over het hoofd zien is dat binnen niet al te lange tijd de rente zal beginnen stijgen; ik herinner me nog rente's op hypotheek van 12 �* 15%.
Hopelijk komt het nog op één of andere manier goed voor al die jonge kopers maar ik heb mijn twijfels.
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op die leeftijd is het de moeite niet meer nog uw geld hier aan uit te geven. Met andere woorden; het is een freak en vrek tegelijk.
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En nog geen klein beetje van al dat vastgoed momenteel staat op naam van een vennootschap.
Knokke bv, is wat betreft vastgoed van appartementjes en villa's één en al bvba en nv en zijn zogenaamd kantoren. Nu veel gewerkt wordt daar niet hé?
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Europees Commissaris
|
![]() Er zit vanuit de kant van de banken een duidelijke strategie achter : U kan die 65000 eigen vermogen niet ophoesten, tja dan moeten de ouders maar borg tekenen. Zo zijn ze altijd zeker dat de lening betaalt wordt.
En de overheid : die keek ernaar en deed niets. Laatst gewijzigd door non-conformist : 2 februari 2014 om 22:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Het valt mij trouwens op dat in die categorie (mannen, dr.ir.) er veel van die figuren tussen zitten, jonger en ouder. Zou het een trend zijn ? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Banneling
|
![]() Ik zie mijzelf binnen 10 jaar nog in mijn studiotje wonen hoor. Ben wel geen dr. maar wat niet is kan komen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn zoon heeft ook een fermette gekocht, eerder 2 appartementen. En nee die is niet thuis gebleven of op een studio gekropen. Geef gewoon wat euro's aan je kind en klaar is kees.
![]() |